אירוח-יעקב אחימאיר
שרשור שאלות

אנימו

New member
../images/Emo41.gifאירוח-יעקב אחימאיר../images/Emo41.gifשרשור שאלות

יעקב אחימאיר - עיתונאי העובד בטלויזיה הישראלית משנת 1970. עורך ומגיש משדרי אקטואליה ואת התכנית "רואים עולם" שמשודרת בערוץ 1 במוצ"ש. מילא תפקידים שונים ברדיו ובחטיבת החדשות של הערוץ הראשון של רשות השידור. לאחרונה זכה אחימאיר בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית לשנת 2005 על מפעל חיים ועבודתו היסודית והאחראית בסיקור מכלול נושאים בחברה הישראלית ובעולם. הוא יתארח בפורום "גימלאים יוצאים לדרך" ויענה לשאלותיכם. האירוח יתקיים ביום רביעי ה-21/12 בשעה 13:00 . אנו מודים ליעקב אחימאיר על נכונותו להתארח בפורום . אנא הוסיפו שאלותיכם בשרשור זה ע"י לחיצה על "הוספת תגובה".
 

p a l o m a

New member
ליעקב אחימאיר שלום וברכה,

מאד מרגש לארח אותך אצלנו בפורום. משפחתי ואני עוקבים אחריך בטלויזיה וברדיו מאז "קום הטלביזיה" ובביתנו אתה נחשב לאחד מעמודי התווך של אנשי התקשורת בארץ. שמענו בשמחה על הפרס שאתה עומד לקבל . ואשר לשאלה: רציתי לשמוע את דעתך על הדור החדש והצעיר של העתונאים והמגישים בתקשורת, על הידע הכללי שלהם. כמו כן דעתך על ההליכות והנימוסים שלהם בהיותם בתפקיד. תודה.
 
ליעקב אחימאיר, שלוום רב

כמו כולם, גם אני מודה לך על נכונותך להתארח בפורום שלנו. רציתי לחדד או להוסיף לשאלתה של פלומה בקשר להלכות והנימוסים של העיתונאים. ואני מכוון לנימוסיהם של המראיינים בטלביזיה. ואתן דוגמא שחוזרת על עצמה לעיתים מאד קרובות, ולי כצופה מפריעות. המראיין שואל את המרואיין שאלה, ועוד בטרם נענתה זו נכנס המראיין לאמצע דבריו, לא נותן לו לסיים את השאלה ומיד מנחית אחת נוספת וכך מיד עוד אחת וחוזר חלילה ברור לי שהמראיין מבקש להוביל את הדיון לאפיקים שלו, אבל לדעתי ישנן דרכים יותר מעודנות (בלשון המעטה) לעשות את זה. מה שבעצם רציתי לומר הוא שאין המראיין מכבד את המרואיין. מודה לך מראש על תשובתך.
 
מיכה רגב שלום- עקרונית אני מסכים

עם חלק גדול מדבריך . זהו אופיים וטיבם של כמה מהמראיינים שאינם מוכנים לקבל תשובה משכנעת לשאלה קשה. צריך להתייחס למרואיין בכבוד ובקורקטיות תקפנית ומנומסת.
 
תודה רבה לך יעקב, וברשותך עוד שאלה,

אם אצרף את תשובתך לפלומה לזו שלי, אנחנו במצב די עגום (בלשון המעטה) בנושא. וזה מביא אותי לשאלה נוספת ומתבקשת: "מה עושים או נעשה לשיפור המצב, הרי אנחנו מדברים על כבוד האדם?"
 
לפלומה שלום - תודה על המחמאה.

באשר לשאלתך: מנסיוני אני חש כי לחלק מן העיתונאים והמגישים בארץ חסרה מאוד השכלה כללית רחבה עד כדי כך שלפעמים אתה נמנע מיצירת דו-שיח על נושאים מסויימים, כדי שלא תגרם מבוכה .לפני זמן מה הוזמנתי לפורום של אחת ממחלקות התקשורת באוניברסטיה בארץ ואמרתי לסגל המרצים כי לבד מלימודי התקשורת עליהם לשים דגש על השכלה כללית, החיונית לסטודנטים לתקשורת ולעיתונאים. אשר לשאלת הנימוסים וההליכות , הגישה המחוספסת ולא אחת העילגת של חלק ממגישי הטלויזיה נחשבת לפאר היצירה. מנסיוני בחו"ל , כעיתונאי, ראיתי כיצד אפשר להציג את השאלות הנכונות והקשות ביותר בצורה קורקטית ותקיפה אך גם בנימוס, אבל , כידוע לך אנחנו חיים בכבישי ישראל.
 
אני מברכת אותך על קבלת פרס סוקולוב

לעיתונות,יישר כוח
ו-
שכיבדת אותנו בביקורך. קיימת תופעה מואצת של ירידת ישראלים, על משפחותיהם מהארץ, זה מתחיל בשהייה זמנית והופך לשהיית קבע. בניגוד לעבר ההיסטורי, לפיו אולצנו על ידי העמים לצאת לגלות, הרי שעכשיו הולכים ומתרחשים תהליכים שהם יזומים על ידינו, לפיהם לדעתי, בנהירה המונית של ישראלים לארצות השפע, קיים חשש של התבוללות, התמעטות ודלדול הבית שאבותינו בנו עבורנו, ואנחנו לא שומרים עליו כפי שראוי לעשות. הטענה שאנשים יורדים, כי אין בארץ עבודה והם לא יכולים לממש את עצמם כאן, לא מתקבלת על הדעת, נהפוך הוא, קיים בארץ פוטנציאל אדיר לאנשים רציניים ומשקיעים, בנוסף לכישרונותיהם הטבעיים. השאלה: האם אמצעי התקשורת נותנים את דעתם על התופעה?
 
לדולציניה שלום - עקרונית אני סבור

כי אין לי זכות להתערב או להעיר על דרך חיים שאנשים בוחרים לעצמם. אני חסיד הפילוסופיה: ביתי הוא מבצרי. איני מתערב בחייהם של אחרים. ברור שכישראלי אני יכול להצטער על כל מי שעוזב את הארץ. אני הוא זה שהציג ליצחק רבין את השאלה על היורדים ואז השיב לי את התשובה שנכנסה להסטוריה שהיורדים הם "נפולת של נמושות". אני אצטער מאוד אם מישהו מבני משפחתי יבחר להתגורר בחו"ל אבל אלה הם חייו.
 
שלום וברכה ליעב אחימאיר

והשאלה שלי מה תרומתם של אנשי התקשורת למניעת אלימות נגד נשים וילדים. כדמויות מוערצות הייתי מצפה מהם לצאת בקמפיין וליתר מעורבות. תודה
 
חונה לרגע שלום - דוקא בנושא זה אני

חושב שאמצעי התקשורת ממלאים תפקיד חשוב ביותר כאשר הם מסקרים ומבליטים את מעשי האלימות וע"י כך מסייעים לפעילות של הרשויות למניעתם. זוהי המעורבות הרצויה מאוד, לעניות דעתי, של אמצעי ההקשורת בתחום הזה.
 

אנפה2

New member
ברוך הבא לפורום שלנו, יעקב אחימאיר,

ברכותי לקבלת פרס סוקולוב על עבודה עיתונאית מסורה, ושאלתי היא כזו, מדוע גברים ונשים כאחד (רובם) מתקשים למצא ולהתקבל לעבודה אחרי גיל 50, הרי הגיל לא גורע מתרומתם למערכת העבודה, בגיל 50 כבר לא עונים לנו אפילו לפקסים ולא מזמנים את רובינו לראיונות עבודה, והרי יש אנשים שצריכים להתקיים על מנת לחיות ועדיין יש לנו מה לתרום ונסיונינו רב.
 

deebeebee

New member
ממשיכה את הנקודה שהעלתה אנפה

האם אנשי התקשורת נותנים את הדעת על כך שבזמן דיווח על מצב האבטלה בארץ הדיווח מתיחס רק לאבטלה בקרב ה"צעירים" (אלה שמתחת לגיל 40) וכמו הלמ"ס או משרד העבודה, אינו כולל אותם בדיווח על אחוזי האבטלה (אולי משום שזה מביא להצגת תמונה יותר ורודה? אני לא יודעת עד כמה אתה או עמיתיך מודעים לבעיה זו, אבל הייתי ממליצה לתקשורת להציג פן זה של אבטלה. תודה וברכות לרגל קבלת הפרס!
 

מנורה

New member
../images/Emo51.gif על השתתפותך בפורום שלנו

וברכות לקבלת הפרס
ושאלתי: האם זכותם של אזרחים לדעת על תחלואיו של ראש הממשלה? האם אין בכך, לדעתך, חדירה לתחום צינעת הפרט?
 
אנפה שלום - התופעה מוכרת. דוקא

בעולם התקשורת - אמנם לא בארץ - עיתונאים ומגישים בעלי נסיון רצויים ונבחנים אך ורק על סמך יכולתם וכשרונם ולא על סמך גילם . למשל, התכנית היוקרתית " 60 דקות" שחלקים ממנה משודרים בתכנית " רואים עולם" , מופקים ע"י עיתונאים בארה"ב שאיש מהם איננו מתחת לגיל ששים וזוהי תכנית יוקרה. התופעה שאת מצביעה עליה מצערת מאוד ואין צורך לומר שהיא מנוגדת גם למוסר היהדות , אבל לכך אין כבר כל חשיבות...
 

לין41

New member
שאלותי לי. אחימאיר

ראשית ברצוני לשלוח לך את איחולי הלבביים מזל לקבלת הפרס. ועתה לשאלות: 1. מי הן הדמויות אשר השפיעו על עיצוב אישיותך? 2. ידוע כי היית מיודד עם י. רבין ז"ל האם תןכל לספר על כך. תודה רבה
 

לין41

New member
שאלה נוספת

האם אתם העתונאים הרגשתם בהבדל משעברתם מ"חסות" משרד ראש הממשלה (עד תחילת שנות השבעים)לרשות השידור הממלכתית.
 
למעלה