בוקר טוב ליום שמסמן שסוף השבוע מתקרב

הדסהש1

New member
בוקר טוב ליום שמסמן שסוף השבוע מתקרב

מחכה בקוצר רוח למחר שהחיילים שלנו יבואו.שקד יבוא לבקר כי ליאת ואבי מגיעים לבקר לאחר שבועיים.שניהם חולים אבי עם דלקת ריאות וליאת בשפעת.אבל היא חייבת ללכת לרופא השיניים בראשון לציון.כי היא הזמינה פלטה של כמה שיניים.לצערי הבנות קיבלו את בעיות השיניים של בעלי.אני לא יודעת מהיכן קבלתי את השיניים הבריאות.עד לגיל 65 לא היו לי שום בעיות רק סתימה קטנה אחת.היום אני חייבת.לצאת לצילום כפות ידיים בתל השומר.אני שפן נסיונות של הראמטולוגים שלא יכולים לפתור את בעיית המפרקים.אם זה לא היה חשוב לי לא הייתי יוצאת במזג אויר שכזה.אני אקח מונית כי אצלינו עדיין התשתיות לא יכולות לספוג את כמות המים וקשה לעבור את הכביש לתחנת הטוטובוס. השבוע שנסענו באוטובוס כי היתה שביתת מוניות הנהג כמעט סגר עלי את הדלת האחורית.מזלי שרמי נתן לי יד וצרחתי שיפתח את הדלת.הנהג ברח לפני שהצלחתי לראות את מספר האוטובוס.אני יודעת שאפשר להתלונן אך להתעסק עם חברה גדולה זה לא בשבילי.זה נגמר הפעם רק בפחד.מהיום אני ארד ליד הנהג..
 
היכונו היכונו לסבב רביעי.....

https://elections.walla.co.il/item/3333940

 

יוליקה

Member
מנהל
הלוואי!!

ברקע הנתק בין רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', גם הבית היהודי שתרוץ עם עוצמה יהודית (2.8%) וגם האיחוד הלאומי (1.1%) לא עוברות את אחוז החסימה.
 

נימה3

New member
כבר אין לי כוח לחדשות למרות שאני בן אדם מאד מתענין

פתחתי קול המוסיקה.
אתמול ביליתי יום שלם במיון של קפלן. לחץ הדם שלי קפץ מעל ומעבר. אני מכירה את המיון הה הוא מאד יעיל, רגוע, לחוצים אל לא מראים את זה. ערכו לי בדיקות יסודיות מכאן ועד הודעה חדשה. עכשיו אני רגועה כי אני גם נורמלית לפי ההבחנה של הנורולוג. ובקיצור מומלץ להיות בריאים.
היום בקשו ממני להכין סיפור על הבת מצוה שלי . אמרתי שאני לא זוכרת בת מצוה. בזמני לא היה נהוג לערוך בת מצוה לבנות רק בר מצוה לבנים. אבל אשתדל למצוא סיפור מתאים.
 
הכינו לך יום הולדת בגיל 12 ?

אם היה אירוע חגיגי, את יכולה לספר מה היה עם מי ומה, וגם אם לא, יש לך בוודאי זכרונות מהגיל הזה, לאו דווקא אירוע חגיגי ולאו דווקא על אותו יום ספציפי - הכל טוב כדי לבנות סיפור.
 

נימה3

New member
המפגש שלכבודו בקשו ממני סיפור בת מצוה הוא

לכבוד שנת הבר מצוה של בני הקיבוץ. ידוע שבקיבוצים את כל השנה של כתה ז' מקדישים לשנת בר מצוה הילדים עושים פעולות שונות ומבצעים שונים שלושה עשר במספר זו שנה מאד יפה ומושקעת . במסגרת זו הם עומדים לערוך מפגש יצירה עם חברי הקיבוץ הותיקים , לכן התבקש סיפור על מסיבת הבר מצוה שלי אבל אכן אצטרך למצוא משהו אחר מהזכרונות שלי או של מישהו אחר. העיקר משהו על שנות הנעורים. אולי למישהו יש רעיון?
 

יוליקה

Member
מנהל
אני בדרך לחתונה בקיבוץ חפץ חיים

כן חתונה של דתיים...
תחילה חשבתי ללבוש שמלה... אבל ממש לא נוח לי...
לבשתי מכנסיים ומעליהם טוניקה...
מקווה שיכניסו אותי....
 

שרון א77

New member
לנימה :

בזמני היו מארגנים מסיבת בת מצווה בדשא ,
זה התחיל בשעות הערב לאחר השקיעה,כאשר בצהריים קישטו את המתחם במנורות צבעוניות ,הביאו שולחנות ארוכים שהוצמדו זה לזה,וכסאות גמספר המוזמנים.
למסיבה הכינו מגשים מלאי כריכים עם ממרחים מסוגים שונים, וקנקני שתיה מתוקה וקרה.
בנוסף היו קעריות עם בוטנים -מלוחים ,שקדים מלוחים ,ועוד סוגי פיצוחים שונים .
והוגשו גם קערות עם פירות כמו: ענבים ,אבטיחים ,ומילונים שנאספו טריים מהשדה.
וכמובן חילקו עוגות קצפת אישיות ,
במרכז השולחן הייתה עוגה גדולה ועליה כתובה ברכה לכבוד חוגגת בת -המצווה.
&nbsp
לאחר הארוחה היה החלק היצירתי בו תחרות :היה חידון מוסיקאלי ,ואחריו חידון גיאוגרפי ותחרותי:כאשר התחרות הייתה בין המורים שהוזמנו והתמודדו מול התלמידים,ומי שהשיב יותר תשובות מדוייקות ,צבר לזכותו נקודות .
זה היה חידון נושא פרסים,שבסופו חולקו ספרים ותמונות בנושא ארצות יבשות וימים .
ובשעה האחרונה סיימו את המסיבה בשירים וריקודים כשברקע התקליטים שהושמעו.
ותמיד החגיגה הסתיימה בדיוק בשעת חצות.
הבנים שמלאו להם 13 שנה ,היו עולים לתורה בבית -הכנסת,ושם גם הם חגגו .
&nbsp
רק זכור לי שחברותיי לכיתה הביאו מתנות ,והכי מוזר שמתוכם רק זכור לי צמיד מיוחד שהביאה חברתי שישבה לידי בכיתה.(שאר המתנות שהביאו, לגמרי פרחו לגמרי מזכרוני.)
זה מה שזכור לי מחגיגת הבת-מצווה שהתקיימה בתקופה הרחוקה ההיא.
 

tamarsharoni

New member
זכרונות מבת המצווה בקיבוץ , יוק ! לי לא חגגו בת מצווה .

תשאלו מדוע לא חגגו לי בת מצווה , ובכן מעשה שהייה כך הייה .בקיץ של שנת 1952מלאו לי 12 שנים . אבל בקיבוץ שלנו חגגו לבנים ולבנות ביחד , בגיל 13, לכל השנתון. האמת , מכיוון שהיינו המחזור הראשון זה אמור היה להיות פיילוט נסיוני . בחנוכה של אותה השנה היה הפילוג הגדול בהרבה קיבוצים , [עין חרוד , גבעת חיים, גבעת השלושה /יפעת] וגם הקיבוץ שלנו התפלג הרוב הגדול נשאר בקיבוץ אבל כ7/10 משפחות עזבו , רובן כגוש לקיבוץ שכן .בביתנו החדש נהוג הייה לחגוג בת מצווה לבנות ה12. כך שאני נפלתי בין הכסאות. אבל זכור לי שחגגנו בחברת הילדים , ובלי מתנות .
 
למעלה