תחקירים העוסקים בפגיעה והתאכזרות באזרחים

Eisenstein1

New member
תחקירים העוסקים בפגיעה והתאכזרות באזרחים

חוק ביטוח בריאות ממלכתי לציוד שיקום וניידות
ח ו ק ק י י ם – מ צ י א ו ת ע ג ו מ ה

מאת: ולוולה אייזנשטיין

בתאריך 07.07.2014 בחוזר שמספרו 1/2014 הודיע פרופ' ארנון אופק ראש המינהל הרפואי במשרד-הבריאות (כאמור, בשנת 2014 ) למנהלי האגפים הרפואיים במשרד-הבריאות של קופות החולים ומנהלי בתי-החולים על נוהלי אישור חדשים למכשירי שיקום וניידות של משרד-הבריאות.

בחוזר זה פורטו הנהלים שניתנו ע"י פרופ' ארנון אופק לטיפול ואישור מכשירי שיקום וניידות של משרד-הבריאות – הנהלים הפכו לנוסח מחייב על-פי הוראה בגוף הנוהל.

המימון להוצאות ציוד השיקום והניידות ממומן ע"י משרד-הבריאות וזאת על-פי חוק בריאות ממלכתי.

מה שקורה במציאות, הרי שאזרחים אשר הפכו לסיעודיים והם נזקקים לאביזרים סיעודיים – בעיקר למיטה סיעודית-חשמלית שיש בה להקל רבות על חייו היומיומיים של המטופל ומשפחתו העוזרת ותומכת הוא חוסר מודעות ל ז כ ו י ו ת י ה ם .
...............................................................
מתעלמים מזכויותיהם של האזרחים הסיעודיים
**********************************************
בכל קופת חולים בארץ קיימת מחלקה בשם "טיפולי בית" מחלקות אלו מתנהלות ע"י אחיות ופיזיותרפיסטים ( הם אמורים לקבל הכשרה כיצד עליהם לטפל באזרחים סיעודיים המאושפזים בביתם ) תפקידם לשלוח דו"ח ללשכת הבריאות המקומית בו עליהם לציין את מצבו הבריאותי של המטופל הסיעודי וכן לפרט אל הציוד ואביזרי העזר להם זקוק המטופל הסיעודי.

במציאות, מסתבר שישנם מקרים רבים בהם הממונים על המחלקות לטיפולי בית מ ת ע ל מ י ם ממצבם של האזרחים הסיעודיים ואין הם מביאים לידיעתם את מלוא ז כ ו י ו ת י ה ם וכך קורה שמטופלים סיעודיים "מטופלים" בבתיהם בתנאים בלתי נסבלים כשמצבם הבריאותי הולך ומחמיר והם מהווים מעמסה בלתי נסבלת על בני המשפחה.

כאן המקום לציין שישנן מחלקות לטיפולי בית בקופות החולים אשר דווקא מממשות את תפקידיהם על הצד הטוב ביותר – מגישות דוחות מפורטים ללשכות משרד-הבריאות תוך שהן מקפידות לציין שהמטופל הסיעודי זקוק לציוד הטוב ביותר והמשודרג ביותר.

להלן פירוט הציוד שהמטופלים הסיעודיים רשאים לקבל על-פי הנחיות משרד-הבריאות:-
• מיטה חשמלית סיעודית + מזרון סטנדרטי בעל כיסוי אנטי
בקטריאלי; חסין אש ועמיד בפני נוזלים.
• כיסא גלגלים – בהתאם למצב המטופל
• כיסא רחצה מותאם למצבו של המטופל
• כרית למניעת פצעי לחץ (המונחת על כיסא הגלגלים)
• מזרון וויסקו למניעת פצעי לחץ ( משרד הבריאות דורש מהמטופלים
תשלום משמעותי לקבלת המזרון שיש בו לעזור למניעת פצעי לחץ)
........................................
כתבת תחקיר תפורסם בקרוב
*****************************
אזרחים נכים וסיעודיים נזקקים לאביזרים מיוחדים המותאמים למצבם – ציוד שעלותו הכספית גבוהה - נאלצים לעבור תהליכים מפרכים ומורטי - עצבים עד שסוף סוף הם "זוכים" לקבל את הציוד שהם כה נזקקים לו ואם בכלל.

כתבת תחקיר מקיפה בעניין התנהלותם של קופות-החולים ובעיקר משרד-הבריאות תופיע בזמן הקרוב.

ו.א.


תחקירים על נושאים מטרידים ופוגעניים
הצטרף לפייסבוק של Velvele Eisenstein
 

Eisenstein1

New member
ארגוני חסד לעזרת האזרח הסיעודי כאשר המשפחה זקוקה מידית לצי

ארגוני חסד לעזרת האזרח הסיעודי
כאשר המשפחה זקוקה מידית לציוד הסיעודי.....
בין הבירוקרטיה של קופות החולים ומשרד-הבריאות
עוזרים ופועלים ארגוני החסד


מאת: ולוולה אייזנשטיין
משרד-הבריאות הוציא תקנה בשנת 2014 בחוזר בו הנחה פרופ' ארנון אופק את לשכות הבריאות למסור לציבור הסיעודי ציוד עזר ומיטות סיעודיות במהירות האפשרית.

למרות התקנה, משרד-הבריאות לא שם ליבו למצבו של הנזקק הסיעודי גם כאשר מצבו הבריאותי מחמיר ומתדרדר וכלל לא מתחשב בבקשת המשפחה לספק להם את הציוד הדרוש בדחיפות.

כפי שציינו בכתבת "חוק ביטוח בריאות ממלכתי לציוד שיקום וניידות" המחלקה לטיפולי בית בקופות החולים, במרבית המקרים, אינם מביאים לידיעת המשפחה של האזרח הסיעודי את הזכויות המגיעות לו כדי לקבל ציוד עזר סיעודי ממשרד-הבריאות .

וכאשר מובא לידיעת המשפחה שעל-פי התקנות של משרד-הבריאות, הם רשאים לקבל את הציוד המסוים שהמטופל הסיעודי זכאי לו , עולה שבין רישום הדו"ח ע"י האחות או הפיזיוטרפיסט/ית של קופות החולים השונות שליחתו וכניסתו לתוקף אורך התהליך הבירוקרטי כ- 3 חודשים.

כאשר האזרח הסיעודי נמצא במסגרת טיפול בביה"ח הוא מקבל מידע על אפשרות של קבלת ציוד סיעודי – תוך זמן קצר – מאגודות המספקות ציוד , אולם רק לזמן מוגבל.

בנישה בין הבירוקרטיות נכנסות אגודות החסד
בארץ פועלות 3 אגודות חסד עיקריות המספקות ציוד עזר לנכים ולאזרחים סיעודיים: "יד שרה" ; "עזר מציון" ו"עזרה למרפא".

"יד שרה" הינה אגודת החסד הגדולה ביותר בארץ ולה סניפים בכל רחבי הארץ. בראש האגודה עומד הרב אורי לופליאנסקי, לשעבר ראש עיריית ירושלים.

ב"יד שרה" מקובל למסור ציוד עזר הכולל מיטות סיעודיות ללא תשלום, על-פי רוב לתקופה של חודש ימים, כאשר בהמשך האדם הנזקק לציוד הסיעודי נדרש לשלם תשלום חודשי הנע בין 100 ש' עד 200 ש' לחודש.

ל"יד שרה" מערך של תחבורה המוביל את הציוד לבתי הנזקקים והיא גובה בין -. 300 ש' עד -. 350 ש' עבור הובלת המיטה הסיעודית כולל כל ציוד סיעודי נדרש.
ב"יד שרה" אין הגבלת זמן להחזקת הציוד כל עוד האזרח הנכה או הסיעודי משלם את התשלומים החודשיים.

באגודות החסד "עזר מציון" ו- "עזרה למרפא" יכולים בני משפחתו של האדם הנזקק לציוד להגיע בעצמם ולקבל את המיטה הסיעודית וכן את כל יתר הציוד. זאת במידה ואין היא צריכה את שירותי ההובלה של האגודה. במידה ויש צורך בהובלת הציוד עלות ההובלה מסתכמת בין -. 300 ש' עד -. 350 ש'.

"עזרה למרפא" הוקמה ע"י הרב אלימלך פירר זוכה פרס ישראל , הידוע ביכולותיו לעזור ולהעניק ייעוץ רפואי מקיף לחולים ולבני משפחותיהם.

אגודת החסד "עזר מציון" הוקמה ע"י חנניה צ'ולק מייסדה ומנהלה של עמותת, העוסקת בסיוע פרא-רפואי לחולים ולמוגבלים. המטרה המרכזית בהקמת הארגון הייתה לסייע למשפחות חולים המאושפזים בבתי החולים, בעיקר דרך אספקת ארוחות חמות. בהמשך התרחבה פעילות הארגון והגיעה לפריסה ארצית של כ-40 סניפים. כיום פועלת העמותה מבניין רב קומות השוכן במזרח בני ברק. בבניין מחלקה להשאלת ציוד רפואי, בריכה טיפולית, מרכז לייעוץ רפואי, מחלקה לטיפול בנפגעי טרור, מעונות לילדים עם תסמונת דאון ופיגור, אגף להתפתחות הילד ועוד. ברשות העמותה אמבולנסים רבים.

צ'ולק הקים את המאגר הלאומי לתורמי מח עצם . מאגר זה הוא המאגר היהודי הגדול בעולם למח עצם והקמתו שיפרה את סיכויי ההחלמה של יהודים החולים בלוקמיה במאות אחוזים[. עד לשנת 2014 ניצלו חייהם של כ-1,700 חולי לוקמיה בזכות מאגר זה. כמו כן הקים כן את "אורנית", בית החלמה לילדים ונוער חולי סרטן השוכן בפ"ת.

בשנת 2008, זכתה עמותת "עזר מציון" תחת ניהולו של צ'ולק בפרס ישראל על מפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. במאי 2010 קיבל צ'ולק תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.


אגודת החסד "יד שרה" הפכה לעסק משגשג

כאמור, אגודת החסד הגדולה והמקיפה ביותר בישראל היא "יד שרה" . האגודה הפכה בעשור האחרון לעסק פעיל ומשגשג.

במקביל לפעולות החסד מנוהלת באגודה מחלקה בשם יש"ם שהיא למעשה, חנות גדולה ורחבה למכירת ציוד עזר לנכים וכן יש בה להציע פתרונות מקיפים לסיעוד מטופלים והכל כמובן תמורת ת ש ל ו ם.

בדומה לכל אגודות החסד פועלים ב"יד שרה" עובדים רבים כמתנדבים המעוניינים לעזור ולתרום לאגודה ולנזקקים. יחד עם זאת, בעלי תפקידים ב"יד שרה" זוכים למשכורות מכובדות שהן הרבה יותר גבוהות מהמקובל בשירות הציבורי.

נגד הרב אורי לופליאנסקי ניתן פסק-דין שבעקבותיו היה אמור להישלח לכלא למספר שנים ( על כי בעת היותו ראש עירית ירושלים הוא קיבל שוחד מהנהלת הולידיי אין. אולם בית-המשפט גילה כלפיו את מידת הרחמים מאחר וכספי השוחד הופקדו בחשבון של אגודת החסד "יד שרה" ולא לתועלתו הפרטית ובעיקר התחשב בית המשפט במצבו הבריאותי של אורי לופליאנסקי החמור) .

כתבת תחקיר על היחס הטיפולי לסיעודיים עומדת להתפרסם בקרוב . . .
בזמן הקרוב נפרסם תחקיר מקיף אודות אגודות החסד; קופות החולים ומשרד-הבריאות בכל הנוגע לעזרה ולטיפול בציבור הנכים והאזרחים הסיעודיים תוך התחשבות במצבם הבריאותי המחמיר.

ו.א.

תחקירים על נושאים מטרידים ופוגעניים
הצטרף לפייסבוק של Velvele Eisenstein​
 

יוליקה

Member
מנהל
בוקר טוב לסוף שבוע, זה חדש

להכניס הודעות שעושות לובינג לדף פייסבוק...

המהפכות הפוליטיות נתנו חומר רב מאד לפרשנים...
המהפכות העיקריות עוד לפנינו....
 

אפרת10511

New member
בוקר טוב וסוף שבוע נעים


שנדע בו הרבה בשורות טובות ושמחה רבה.
 

יוליקה

Member
מנהל
הרצוג נאחז בכל קנה

הוא עוד מאמין שיש משהו שיעזור לו להישאר יו"ר...
 

מינהר

New member
יוליקה, אני לא חושבת שהרצוג הזמין אותם,

כדי להישאר יו"ר. לדעתי, הוא מאמין שהם מושכי קולות.
יאיר לפיד יכול להזמין גם הוא את האנשים האלה.
 

מינהר

New member
יוליקה, למה? ב-יש עתיד כל העמדות תפוסות?

קראתי את דברי לפיד. יפה.
השאלה אם העם יסכים למכירת הבטחון לאדם לא ערכי כזה, או יאמר- עד כאן. והכוונה למצביעי הקואליציה, לא לאופוזיציה. אני משערת שהערבים שמחים שבטחון המדינה יתערער.
 

יוליקה

Member
מנהל
מה זאת אומרת כל העמדות תפוסות??

גם אם ואני מדגישה אם יאיר יקים ממשלה,
הוא לא ימנה את השרים מתוך מפלגתו בלבד...
והוא לא כמו ביבי לא ישמור את התיקים החשובים אצלו!!!
אין שר חוץ
אין שר תקשורת
ויש עוד 2 תיקים שהוא מחזיק אצלו...
ואין לו למי לחלק...
כי אין שותפים קואליציונים!!
 

יוליקה

Member
מנהל
מה אומר העיתונאי מוטי גילת על ליברמן

● הבשורה של נתניהו ●
הניחו לרגע לסיפורי אביגדור ליברמן מהימין הקיצוני, שכשצריך מצליח להתחפש לאיש מרכז שקול ואחראי ואפילו לאיש שמאל מתון. הניחו לאמירות ההזויות שלו על הצורך בהפצצת סכר אסואן, על טרנספר של חלק מערביי ישראל, ועל עונש מוות למחבלים.
הכל הבל הבלים. הכל אמירות סתמיות, ירי מהמותן, פטפוטי סרק. הכל ניסיונות נואשים לצוד עוד כמה נפשות תמימות שעדיין לא מבינות מי האיש וכמה הוא מסוכן.
למען הנפשות האלה נעשה כאן סדר:
ליברמן הוא יו"ר מפלגת בובות אנטי חברתית, למעט ח"כ אורלי לוי אבקסיס שאתמול נפרדה ממנה, שבעיות רוב הציבור בישראל אינן מעיינות אותו. לא העוני, לא יוקר המחיה, לא שכר המינימום, לא הפערים החברתיים, לא המחירים המנופחים של המונופולים, לא שוד קופת המדינה באמצעות מתווה הגז השערורייתי. כלום, ממש כלום.
זה לא היה מעולם הדגל שלו. יש לו דגל אחר: הגנה על עשירים. הגנה על ברוני הכסף. הגנה על ראשי הבנקים, על חברות הגז ששודדות את הציבור, על מי שגוזרים לעצמם שכר מטורף במוסדות הפיננסים. האנשים המכופתרים האלה הם המילייה שלו.
אבל עם כל הכבוד - זה לא העיקר. הסכנה האמיתית שלו היא קשריו עם אנשי עולם הפשע, החיבורים שלו עם עבריינים ועם חשודי צמרת, החברות עם המיליארדר המפוקפק מווינה, מרטין שלאף; פרשת חברות הקש שלו ממנה נחלץ בעור שיניו באדיבות היועץ המשפטי לשעבר, יהודה וינשטיין; הנסיעות המסתוריות שלו לחו"ל, וניצול כוחו בכנסת לחסימת המלחמה בפשע ובשחיתות. זה בתמצית כרטיס הביקור שלו ובידי אדם כזה, ששלטון החוק הוא האויב המוצהר שלו, מפקיד עכשיו בנימין נתניהו את הצבא, את סודות המדינה, את ההכרעות בנושאים הכי גורליים למדינה.
חרפה. הפקרות. טירוף מערכות שלא הכרנו. זה לא קרה בשום ממשלה קודמת.
 

מינהר

New member
יוליקה, אני מאמינה למה שהבאת מ-גילת.

האדם מסוכן, ומי שמפקיד בידיו תיק בטחון, כנראה איבד את שיקול הדעת לטובת הישרדות פוליטית.
אולי ליברמן שואף להיות ראש ממשלה בהמשך. וזה רק שלב.
 

הדסהש1

New member
אוי ואבוי לנו..איזו ממשלה זאת...היום כמעט אין מילה טובה

על המהלך..אם הייתי צעירה יותר ובריאה אוליהייתי עוזבת לכמה שנים את הארץ!!!!!!!!!!!!!!!
 
למעלה