בוקר אור לחג השני...ניומה לגבי הנפטרים

הדסהש1

New member
בוקר אור לחג השני...ניומה לגבי הנפטרים

זה דרכו של העולם...אבי נשאר בודד מכל חברין
חיי בגיל מופלג 96 בקירוב...ה"צעירים" ממנו כבר אינם...
הוא אומר שאין לו עם מי לדבר..הדבר שמחזיק אותו
בחיים זה הספרים.הוא לא קורא עיתונים רק בסוף השבוע את ג"רוזלם פוסט
ולא רואה טלויזיה..הוא ניתק את עצמו מהוט...אף פעם הטלויזיה לא היתה אצלו בילוי...
 

יוליקה

Member
מנהל
בוקר טוב לערב חג שני

ניומה, צר לי על חבריך שהלכו לעולם שכולו טוב...
אני עוד לא התרגלתי שאמי איננה...כבר שנתיים וחצי
הנכדים ממלאים את חיי כעת... אנחנו מחכים כל יום ללידת
נכדי הששי...
חג שמח לכולם!!
 

ניומה

New member
כדרכו של עולם החיים והמות מתערבבים

החבר שנפטר השבוע הוא מותיקי הקיבוץ בן 87 היה כל ימיו מאד פעיל יצירתי אמן בנשמתו היה פסל ופסליו מפארים את חצר הקיבוץ. אם אתם זוכרים את הפסלים של הרצל וביאליק ומוצרט שהיו מניחים על הפסנתר את הפסלים האלה אבא שלו פיסל הוא היה אמן היציקה וכך גם בנו עשו הרבה דברים יפים ביחד. אנשים לא שגרתיים. הוא גם היה ארכיאולוג חובב את הממצאים הראשונים הארכאולוגיים שמצאו בחצר הקיבוץ עם כל בניה של בית חדש הוא אסף בארגזים מתחת למיטה שלו עד שהקים את המוזיאון שלנו שהוא מוזיאון לעתיקות האזור וגם לממצאים מהים. כי הוא היה גם דייג ואיש ים. איש רב פעלים. בשנותיו האחרונות כבר תש כוחו. וגם דעתו לא היתה צלולה כמו בעבר. ובכל זאת חג שמח.
זה הדבר שהכי מכאיב לי לראות אנשים שהיו כל כך פעילים חכמים ופתאום האלצהיימר גומר אותם מוחק.
 

מינהר

New member
בידיעות יש ראיון עם סופר אלגירי ידוע,

בואלם סנסל. הוא מזהיר שמטרת האיסלאמיסטים להשתלט על העולם, ולהנהיג שלטון אכזרי נוסח איראן. הוא מתנגד להסכם עם איראן, וטוען שהיא מסוכנת. העולם המוסלמי להבנתו רוצה שישראל תיעלם, יקח כמה זמן שיקח. אפילו 100 או 1000 שנים. גם בעולם לדעתו חושבים שישראל צריכה להיעלם, כי מעדיפים לחיות בשלום עם 1.5 מליארד מוסלמים. וזו שגיאה לדעתו להתרפס לפני המוסלמים. בעולם לא נעים לקבוצות מסוימות לומר שישראל צריכה להיעלם, ולכן הם מצדדים במדינה פלסטינית, בהנחה שזו תסלק את ישראל בהדרגה.
הפלסטינים לא באמת רוצים מדינה, אחרת היו מסתדרים עם ישראל. הם פוחדים שאם יפסיקו את הסכסוך, המוסלמים יחסלו אותם.
מאוד מעניין, מפי סופר מוסלמי. בגלל דעותיו רבים מחרימים אותו בעולם המוסלמי. אבל כל מיני קבוצות מיעוט נרדפות דווקא מצדדות בו.
ממליצה לקרוא.
 
הסיבה היא אחרת לגמרי

א.
כל האמירות על שיחות שלום הן "קלאם פאדי" (דיבורים ריקים).
ב.
בכל פעם שמתקרבים כביכול "שיחות", אבו מאזן משחרר הודעה שירושלים היא בירת פלסטין, או שנתניהו משחרר הודעה על בניית 2000 דירות בשטחים, וברו וידוע שהצהרות אלו יפסיקו את המגעים ל-"שיחות".
ג.
שלום לא היה עם הערבים ולא יהיה לעולם (ראה נספח) כל זמן שלדתיים בשני הצדדים יש משקל בהחלטות הממשלים (וזה לא עומד להשתנות).
ד.
ואל תספרו על "שלום" עם מצרים וירדן, זו היתה הונאה גדולה כיוון שלא מדובר בשלום אלא על "הפסקת אש" ללא הגבלת זמן, וגם זה בהחלט נזיל, עובדה שכאשר "האחים המוסלמים" עלו לשלטון במצרים, הם החלו לפעול לביטול הסכם שביתת-הנשק עם ישראל, למירעם הם נפלו אחרי שנה.

לדתיים יש כמובן את הנביא עמוס שבפרשת "כבשת-הרש" הוא בא כשליח של "החבר הדמיוני" ומודיע לדוד שלישראל תמיד תהיה מלחמה:
"ט מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת-דְּבַר יְהוָה, לַעֲשׂוֹת הָרַע בעינו (בְּעֵינַי), אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב, וְאֶת-אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה; וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ, בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן. י וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם:".

 

ניומה

New member
בכל אופן שפירא בין ירדן ומצרים

לבינינו כבר לא דוהרים טנקים ויש שיתוף פעולה בשטחים שונים. אתה צודק שהמנהיגים שלנו ושלהם לא מראים שום חשק לשלום ושום צעד לעברו. דיבורים יש למכביר אבל אפילו לא קמצוץ של כוונה. וזה חבל מאד כי לא ברור לאן אנחנו הולכים ומה שבעיקר מוזר ואפילו מפחיד שאנחנו, העם לא מתקוממים ולא דורשים מההנהגה (אוי לפיגורות האלה שאנחנו קוראים להם הנהגה) שיספרו לנו לאן פנינו מועדות. מה מעשינו במקום הזה. בעיקר עכשיו בימי הפסח זה זמן טוב לשאלות. יצאנו ממצרים טוב ויפה ומה עכשיו?
 

מינהר

New member
ניומה, את כבר צריכה לדעת שבמשא ומתן לעולם

לא אומרים לאן רוצים להגיע. בעיקרון רוצים להגיע לתוצאה ששני הצדדים יוכלו לחיות איתה בשלום. עמדות הפתיחה יכולות להיות בהחלט- "כולה שלי", כמו במשנה.
אז אני מקווה, שההנהגה שלנו לא מספיק טיפשה בשביל לומר, לאן היא רוצה להגיע.
 

ניומה

New member
מינהר אני לא מדברת על מו"מ אני מדברת על חזון

בשביל העם שלנו שהעם ידע לאן המנהיג רוצה להוליך אותו צריכה להיות איזו אמנה בין ההנהגה והציבור איזה מן חיים אנחנו רוצים איזו מדינה אנחנו רוצים . האם באמת אנחנו רוצים לחיות כל ימינו על חרבנו. האם אין שום רצון לאופק קצת יותר נורמלי אפילו בשכונה הלא נורמלית שלנו. האם באמת אנחנו רוצים להמשיך לחיות במדינה שעושה כל כך הרבה עוולות לבני עם אחר ועוד להתימר כל הימים שאנחנו הכי מוסריים. מספיק כבר עם האגדה הזאת אנחנו לא הכי מוסריים. כאשר אין חזון כאשר אין מטרה אז גם לא יודעים איך לנהל מו"מ. בינתיים ביבי רק מפחיד ורק רוצה שנמשיך לחיות בצל השואה. זה לא פותח שום אופק לדור הצעיר לא פלא שרבים מוצאים עצמם חיים בחו"ל.
 

מינהר

New member
ניומה, זה בכלל נס שאנו מתקיימים פה

6 מליון יהודים מול 1.5 מליון מוסלמים מוסתים נגד ישראל.
ועל חרבנו נחיה לנצח, אחרת לא נחיה. אפילו הרומאים החזקים אמרו- הרוצה בשלום- יכון למלחמה.
וחזון יש- מדינה יהודית בין הים לירדן . אולי תהיה פשרה טריטוריאלית לשם שלום אמת, ואולי לא יהיה שלום אמת ולא תהיה פשרה בטחונית לעולם.
אנו לא לבד, יש צד שני, שמשמש כדור משחק בידי כוחות אזוריים גדולים ממנו, שמשלמים לו ומאיימים עליו כדי שיחזיק הסכסוך על אש קטנה, ויסיח הדעת מן הנחשלות האמיתית בעולם הערבי.
אולי יש לך מושג למה עזה לא הפכה לסינגפור?
ככה גם הרשות הפלסטינית לא תהפוך לעולם להונג קונג.
 
זה לא יקרה לעולם

לפוליטיקאים ולציבור יש רצונות אחרים.
אני מקווה שלרוב הציבור יש רצון לשלום, אבל את הפוליטיקאים מענין אך ורק כורסת הזהב, לשם כך הם מוכרים את המדינה לחרדים.
וכמו שכבר הגדרתי זאת:"מדינת הלכה -והלכה המדינה"
החרדים לא רוצים שלום כיוון שכך כתוב בתורה לפחות בשני מקומות. הם גם מאמינים שרק אחרי שהמדינה תיהרס, יגיע המשיח, ובינתיים הם משיחי-שקר שעושים הכל על מנת להרוס את המדינה.

אילו עוולות עושים לעם אחר?
לא יוצאים מהגדה?
ראשית כל הממשלות בנו ישובים בגדה כדי לקבוע עובדה, והיום כבר אי אפשר לסלק משם 400.000 איש, שנית, הגדה תהפוך מהר מאוד לחמס"יסטן, וזה יהיה רק צעד אחד לפני כיבוש המדינה על ידי הערבים.
חוץ מזה איש בממשלה לא מתכוון להחליט לגבי הגדה אם לספח או לצאת לפחות מאיזורים שלא ייושבו, זה כמובן בלחץ הדתיים שנכנסו לכל צומת שליטה בארץ, מה גם שמצד אחד באמת אין עם מי לדבר, ומצד שני אין מי שרוצה לדבר.
העיקר שימשיכו לבחור בנתניהו, וזה מה שנקבל.

סגר על רצועת עזה?
למה אף אחד לא בא בתלונות נגד מצרים שהיא ארץ ערבית מוסלמית ונעלה את שעריה בפני העזתיים ?
רעב ? אין דבר כזה, הכל שקר מוחלט, כל יום עוברות 850 משאיות עם אוכל ופריטים אחרים לרצועה.
בידוד? אף אחד לא רוצה לדבר איתנו, כיוון שישראל מוכנה שיהיה נמל בעזה אבל בפיקוח שלנו, אחרת תוך כמה חודשים יהיו להם עשרות אלפי טילים שיהרסו את המדינה סופית.

אז אנחנו לא בסדר? כי אנחנו לא רוצים להתאבד?
קודם כל לבוא בטענות לנתניהו הפחדן מוג הלב, כאשר לפני מבצע "צוק איתן" הוא הודיע מעל כל במה שהוא הולך להרוס את תשתית הטרור בעזה, אבל באמצע המערכה נמלט משם במורך לב למרות התמיכה שקיבל מהציבור מקיר לקיר, ובכך גרם לחמאס להבין שאין לנו כח הרתעה, אנחנו לא צבא אלא כח גרילה שמכה פה ושם ולא ממש מהווה איום.

ואיך הציבור מגיב למעשיו הנלוזים של ראש הממשלה ? בוחרים בו שוב לראש ממשלה.
וכך ממשיכה המדיניות של לא לעשות שום דבר מאשר להרגיז את העולם, ומתפלאים למה העולם שונא אותנו. אנחנו לא צריכים אותם, אנחנו שונאים את עצמנו מספיק בשביל כולם.

אז צריך לרדת מזה, שלום לא יהיה פה לעולם.

 

מינהר

New member
מאיר, לא מדויק בעניין כל ממשלות ישראל.

חתמו על הסכם עם מצרים וירדן תמורת ויתורים מפליגים.
חתמו על הסכם אוסלו הנוראי, שהיה הימור גרוע מאוד, והמצב אחריו היה גרוע מאשר לפניו. עובדה, ניסו. פעם בהצלחה יחסית ופעם בהימור טיפשי.
 
זהו מורך לב מהול בטיפשות

אתה רוצה שביתת נשק ובתמורה נותן שוחד ?
הבעיה עם הפוליטיקקים שלא מבינים את הערבים, כי מעשה כזה מצביע על חולשה ועל עמדת נחיתות.

דיברתי על העובדה שכל ממשלות ישראל תמכו ועזרו בהקמת ישובים בגדה למרות שהיא איננה בתחום מדינת ישראל, ולא עשו שום דבר בקשר לגורל הגדה, שום דבר מעשי.
 

מינהר

New member
מאיר, בעניין ההסכם עם מצרים- נכון, הוא על

כרעי תרנגולת [כל עוד יש שלטון הצבא במצרים]. ראינו גם מה קרה ביחס של ארדואן אחרי שהוא סילק את הצבא, שהיה בשיתוף פעולה עם ישראל.

בעניין דוד זה היה הנביא נתן, ולא עמוס. והוא קילל את בית דוד בלבד , ולא את כלל עם ישראל.
 
טעות בקולמוס, אכן נתן

לא כתוב "בית דוד" ולא "עם ישראל" אלא: י וְעַתָּה, לֹא-תָסוּר חֶרֶב מִבֵּיתְךָ--עַד-עוֹלָם:
חוץ מזה שעם ישראל בנוי בבסיסו מבית-דוד.
 
מאחר ואף אחד לא מוסמך לפרש את התורה

נשאיר את השאלה פתוחה, למרות שמהבחינה ההיסטורית, עם ישראל מקורו בבית דוד, ולכן גם זה נקרא "מלכות בית דוד".
ואני מדבר רק על הפן ההיסטורי+ארכיאולוגי.
 
למעלה