בוקר טוב בוקר אור למשכימים

mati40

New member
בוקר טוב בוקר אור למשכימים


היום הוא5 יום המכללה עם יצחק נוי שאני אוהבת לשמוע אותו,,אחהצ ספורט בשקום ובין לבין קניות לבשל
והנה כך נעלמים לי השעות

יוםפ קסום כולם
 

הדסהש1

New member
מתי בהצלחה בשיקום ובשאר היום.


אמש בכתבה של כלבוטק ראינו מה מאכילים אותנו במסעדות
השמן העכור .ומהבדיקות יצא שאנחנו אוכלים "לוקשים"
 
אני התאכזבתי מהכתבה, בפרומו חשבתי שכולם

מרמים אותנו ואז התברר שתמיד כדרי לקנות מחברות
גדולות כי הם מוכרים לרוב את הדבר האמיתי
ולא לוקשים, החברה עליה הוא דיבר
אתמול בכלל לא מוכרת לי.
 
תזכורת למי שבדיאטה.

30.01.13, 11:1714 תגובות
Share on twitterShare on facebookMore Sharing Servicesשתפו





במקום לוותר על כל מה שאתם הכי אוהבים, דעו לקנות במתינות (צילום: thinkstock)

חוסר התמדה היא אבן הנגף המרכזית שבה נתקלים רבים מאיתנו כשאנו ניגשים רעננים ומלאי אמונה, לעוד דיאטה. כדי שהדיאטה הבאה באמת תעבוד, כדאי לסגל כמה הרגלים טובים שיקלו על המשימה והעיקר – לא להתייאש. גם אם נשברתם ערב אחד עם חתיכת עוגה, כריך אחד מעל המומלץ וכוס בירה סוררת, זה לא סוף העולם. המשיכו בתהליך, וסגלו לעצמכם כמה מההרגלים הטובים שלהלן.



1. לפני כל ארוחה שתו מים או משקאות נטולי קלוריות

שתו שתי כוסות מים לפני כל ארוחה. מי שלא אוהב מים יכול ללכת על סודה או תה ירוק שיתרום להגברת שריפת השומן. זכרו כי אנו נוטים לעתים להתבלבל בין תחושת צמא לרעב, ועל כן שתיית מים תחסוך את הקלוריות המיותרות כשמדובר בצמא. בנוסף, שתיית מים לפני האכילה יכולה לתרום לצריכת פחות קלוריות והורדה במשקל ללא דיאטה כלל.



עוד טיפים לדיאטה מוצלחתאיזו דיאטה מתאימה לכם? ב-11 צעדים: איך לאכול מעט ולהרגיש שאכלנו הרבה? הדיאטה נעצרה? כך תחזרו במהירות למסלול ההרזיה השומן ששורף שומן מתחשק לכם משהו מתוק? כך תשלטו בפיתוי

2. שימו לב למה שאתם אוכלים בלילה

אכילה לא מודעת מתבצעת לרוב אחרי ארוחת הערב, כשאתם סוף סוף יושבים לנוח. נשנושים מול הטלוויזיה הם הדרך הקלה ביותר לוותר על הדיאטה. כדאי לסגור את המטבח אחרי שעה מסוימת, או להשאיר לשעות האלה נשנוש מבוקר, כגון שתי קוביות שוקולד 85%, חצי כוס גלידה דלת שומן או 50 גרם גרעינים שחורים או לבנים ללא מלח.



3. תיהנו מהמאכלים האהובים עליכם
במקום לוותר על כל מה שאתם הכי אוהבים, דעו לקנות במתינות. קנו עוגיה טרייה אחת במאפייה במקום קופסה שלמה או חטיף שוקולד אחד, במקום אריזה משפחתית. אתם יכולים להמשיך ליהנות מהדברים שאתם הכי אוהבים – המפתח הוא מתינות.





4. אכלו מספר ארוחות קטנות לאורך היום
אכלו כל שלוש-ארבע שעות, וכך תשרפו יותר אנרגיה ותייצרו פחות שומן. העדיפו שלוש ארוחות עיקריות ושלוש ארוחות ביניים. פיזור הצריכה האנרגטית על פני היום תיתן לכם תחושת איזון ויותר שליטה בבחירת האוכל.



5. אכלו חלבון בכל ארוחה
חלבון משביע יותר מפחמימות או שומנים, ויגרום לכם להרגיש מלאים לאורך זמן רב יותר. הוא גם שומר על מסת השריר ומעודד שריפת שומנים. כדאי לשלב בארוחות עיקריות חלבונים בריאים כמו דגי בריכה ישראלים, סלמון, בקר רזה, עוף, הודו, עד ביצה אחת ליום, חלבון ביצה (לבן הביצה) ללא הגבלה, גבינות לבנות עד 5% וסויה.



6. הוסיפו תיבול
תיבול האוכל בכורכום, פלפל אדום חריף, גרגירי חרדל, ג'ינג'ר וקינמון תורם לא רק לשיפור הטעם, אלא גם מסייע בשריפת שומנים.



7. מלאו את המטבח באוכל בריא וזמין
ארוחות קלות להכנה סוללות את הדרך להצלחה. הן מקטינות את הסבירות שתעברו בפיצריה בדרך הביתה, כי אתם יודעים שתוכלו להכין ארוחה בחמש או עשר דקות. דברים שכדאי שיהיו בבית: ירקות קפואים, פסטה מקמח מלא, גבינות עד 5%, עגבניות משומרות, שימורי קטניות, קטניות קפואות, חזה עוף צלוי מוכן או קפוא, דג קפוא מוכן, טורטיות או פיתות מקמח מלא ושקיות של עלים ירוקים לסלט.







לגמו כוס מים לפני שאתם מעיינים בתפריט (צילום: shutterstock)

8. יוצאים שבעים ממסעדה
התיישבתם לשולחן? לגמו שתי כוסות מים או סודה לפני הזמנת התפריט. רק לאחר מכן עיינו בתפריט ועשו את ההזמנה. התחלת הארוחה עם סלט ענק או מרק ירקות היא דרך מעולה למלא את הבטן ולהרגיע את הרעב. למנה הבאה הזמינו בקר רזה או עוף או דג בגריל. לקינוח בחרו בסלט פירות או בקפה. כך תצאו עם הרגשה נפלאה שעשיתם לעצמכם טוב בלי לשבור את הדיאטה.



9. החליפו כוס פסטה בכוס ירקות
על כל כוס אורז או פסטה שתאכלו, הוסיפו כוס ירקות. תקבלו תחושה של הרבה יותר אוכל עם כמות פחותה משמעותית של קלוריות. כך תחסכו בין 100 ל-200 קלוריות בארוחה, ובתוך שנה תוכלו להקטין מידה בג'ינס גם ללא דיאטה.



10. אכלו ארוחת בוקר כל יום
ארוחת הבוקר היא הסטרטר שלכם להפעלת שריפת האנרגיה של הגוף. הקדישו זמן לארוחת הבוקר והקפידו שתכיל בנוסף למה שתבחרו גם חלבונים כמו גבינות עד 5%, ביצה מבושלת או אומלט, טופו לטבעונים. כשאתם מדלגים על ארוחת הבוקר יש לכם הרגשה שאתם חוסכים בקלוריות ויורדים במשקל, אך אי-אכילת ארוחת בוקר תגרום לכם להיות רעבים מאוחר יותר, ולאכול הרבה יותר בארוחות הצהריים והערב.



11. רדו במשקל בצורה איטית
אם אתם יורדים במשקל, אבל לא במהירות שבה הייתם רוצים, אל תתייאשו. לוקח זמן לרדת במשקל, בדיוק כפי שלקח לכם זמן להעלות אותו. הציבו לעצמכם יעד ריאלי של רבע קילו עד קילו בשבוע. אם תציבו לעצמכם ציפיות גבוהות מדי, אתם עלולים לוותר ברגע שתגלו שאתם לא יורדים במשקל מהר מספיק. זכרו, היתרונות הבריאותיים מגיעים רק אחרי שיורדים כ-10% ממשקל הגוף.



12. הישקלו פעם בשבוע
אפסנו את המשקל הביתי או מסרו אותו לחברים, והישקלו אחת לשבוע בלבד על משקל אמין אצל הדיאטנית, אצל הרופא או בחדר הכושר. השקילה היומית עלולה לשקף תנודות במשקל שקשורות למשקל המזון והנוזלים שצרכתם, ללא קשר למשקל שומן הגוף.



13. שנו מספיק
כשחסרות לכם שעות שינה גופכם מייצר כמויות עודפות של ההורמון מעורר התיאבון גרלין, ואינו מייצר מספיק לפטין, ההורמון שמאותת לגוף על שובע. שינה מספקת תגרום לכך שתחפשו פחות את הארוחות המיותרות.


 
הדבר עיקרי לא מוזכר: ספורט

אני עשיתי דיאטה מאוזנת משך ששה חדשים. בשבועיים הראשונים ירדתי 4 ק"ג וזהו.
מסתבר ששום דיאטה בעולם לא מרזה אם לא עושים ספורט, ומכיוון שאני לא יכול, אז את המונח "דיאטה" מחקתי מהלקסיקון שלי.

לגבי השמנים (שמן, לא שאמען...) מאז ומעולם אני קונה שמן מבית הבד עצמו בקיבוץ בית-ניר או בפח גדול (16 ליטר) בבית הבד או בפחים של 5 ליטר בחנות הקיבוץ.
תמיד, אבל תמיד, כשאני קונה בבית הבד, אני טועם מהשמן, אז הוא מתוק ויש בו טיפה עוקצנות, זה שמן מצויין.

במסעדות אף פעם אני לא שם שמן כי זה לא שמן זית , רואים מצויין שזה משהו מהול, ואפילו מהול מאוד. לא ראיתי מקום אחד שאקבל בו באמת שמן זית אמיתי.
בכרתים דווקא אין לי שום בעיה, שם אפילו במסעדה הקטנה ביותר השמן הוא שמן זית מעולה (איך יודעים? לפני ששופכים על הסלט מוזגים לכפית וטועמים !!!), בארץ אני רק רואה את הצבע שלו המימי ואפילו לא רוצה לטעום. והנכון הוא שאם אני מוכרח לאכול במסעדה, אני מביט בבקבוקון השמן שעל השולחן, אם הוא לא שמן זית טעים ונכון, אני לא מזמין אוכל שמחייב תיבול בשמן, כמו סלט, אלא רק מאכלים שעברו באש. .
 

יוליקה

Member
מנהל
תקופה ארוכה הייתי קונה שמן זית

של בית הבד באום-אל-פאחם - היום ניתן להשיג אותם במרכולים.
שמן בית הבד אינו צלול.
היום אני קונה שמן זית רק בסופר...כל הרשתות שהזכירו אתמול
חוץ מרמי לוי הם רשתות של טבעונים או צמחונים...

בענין כלבוטק - השיטה אצלם, הם מסמנים את המטרה ואח"כ עושים
עיגולים מסביב...אינני מכירה את המשווקים שהזכירו - אבל לא השמן
היתה המטרה אלא המשווקים.
 
זה אומר שמה שכתבה יולקה הוא לא לעניין

לא סימנו קודם מטרה.
פשוט אימתו דבר שהיה ידוע זמן רב ומשרד הבריאות לא עשה כלום [שווה חקירה נפרדת] : הוא הציף את השוק ב 8-10 "מותגים" ששווקו בשמות שונים וכמעט כולם לא ראויים למאכל אדם.
 

יוליקה

Member
מנהל
יש לך אחוזים בכלבוטק?

אני עומדת על כך שהשיטה היתה סימון מטרה!
דעתך שונה? זכותך! תכתוב אותה. אבל אל תבטל
דעה אחרת - כל זמן שלא ציינו את המותגים הראויים
פיספסו את המטרה!!
 
אגב רפי גינת

באחת הפרשיות שחקרתי בהיותי ראש צח
מ מצאנו רדיו לרכב גנוב ומסתבר שהוא הבעלים של הרדיו.
התקשרתי אליו לזמן אותו לתחנה למסור עדות, והוא טען שהוא עסוק.
התגובה שלי היתה שאין דבר כזה עסוק כשאתה נדרש לחקירה על ידי המשטרה, אפילו כמתלונן, אבל אם הוא לא יבוא אין לי בעיה, אני אפרסם בדוח הפשעים היומי (דיווח יומי על אירועים לפיקוד) שרפי גינת מכלבוטק מסרב לבוא למסור עדות ומפריע לחקירה. הוא בא מיד....
 
בוקר טוב

לא,אין לי אחוזי בכלבוטק.
אני רוחש כבוד רב לתחקרני כלבוטק שחשפו את הרמאים\נוכלים וחסרי היכולת ממשרד הבריאות ואני בטוח שיש עוד הרבה כאלה.
הם עושים עבודת קודש.
לומר עליהם שהם מסמנים מטרות וא"כ חוקרים זה לא הוגן.
יש מאות יצרני שמן זית וזה תפקידו של משרד הבריאות לעשות את העבודה הזו.
אנחנו צרכים לעודד תחקירים כאלה ולא לפסול - יש בכך הרתעה כלפי יצרנים ומשווקים.
דרך אגב,אני "בעסקי הזית" כ 30 שנה - יש לי אחרי הבית 20 עצי זית שמספקים לי ולבני משפחתי את כל הצריכה הביתית [שמן וזיתים כבושים]
את סחיטת הזיתים אני מתאם עם בית בד כמה ימים מראש על מנת שלא יעברו יותר מכמה שעות מזמן הקטיף.
כך אני מקבל שמן איכותי עם חמיצות 0.5% פלוס מינוס.
השמן שאת קונה באום אל פאחם הוא שמן שמופק מזיתים שאין לך שליטה מתי נקטף...יתכן ועמד בשדה במיכלים או בשטח בית הבד מספר ימים ואז את מקבלת שמן זית לא איכותי [2% חמיצות ומעלה]
בניגוד למה שרשמת,אם תיראי שידור חוזר של התוכנית תגלי שכן מצויינים מספר יצרנים ששמן הזית שלהם עמד בהצלחה בבדיקות.
יום טוב.
 
אשתי קונה שמן זית של קיבוץ בני-דרום

אם היא זקוקה להשלמה.
אני קונה כל שנה את הפח של בית ניר מבית הבד עצמו, אלו זיתים שמערבבים זיתים שהמשק שתל עם כרמים ערבים, ואחרי הפקת השמן הם נותנים לערבים את חלקם פחות ערך העבודה.
אני תמיד טועם, והשמן טעים וטיפה "עוקץ" והוא בהחלט שמן איכותי.

למשל זיתים דפוקים ירוקים אני קונה בגליל כי אני אוהב אותם טיפה מרים, כמו שהיינו רגילים מילדות (אני מהדור שהיה יוצא ל-"אש-לילה" עם שקית זיתים...) , או זיתים שחורים מצומקים בשמן.
מה שמזעזע אותי אלו זיתים "מושחרים" בקופסאות. זה פשוט איום ונורא.
 

deebeebee

New member
כי רפי גינת

הוא בעצם לוביסט של אלה הרוצים מונופול על השוק הזה.
 

mati40

New member
אני קונה של חלוצה

וגםן אצלינו בקניון מגיעים מי מושב בסביבה עם חסות טריות וכל מיני ירקות וגם שמן זית מעולה ומאושר

ערב טוב ושבת נעימה
 
בגליל העליון על כביש 70

סקטע בין צומת סומך (שפרעם) וצומת יבור (אחיהוד) אם רצית לקנות ירקות מצויינים ושמן זית מעולה, זה היה מקום. קראנו לו "כביש החסה". מדובר על משקי "עיזבות" של ערבים שמגדלים בקמעונאות ולכן מתקבלים מוצרים מהדרגה הראשונה. כל העיזבות כמובן של ערבים מהכפרים בסביבה.
 

בת אל7

New member
הדסה עם יעשו תחקיר על האוכל שאנחנו אוכלים

במסעדות, אז לא נכנס בחיים למסעדה
 
למעלה