בוקר טוב לשבת בבוקר

יוליקה

Member
מנהל
זה מה שבדיוק רציתי להזכיר

אחרי דבריו של ארדואן שהשתלח: הציונות היא פשע נגד האנושות

רציתי להזכיר לאירופאים...
האימפריה העות'מאנית הייתה מדינה טורקית שהתקיימה משלהי המאה ה-13 עד תחילת המאה ה-20, והשתרעה מדרום-מזרח אירופה עד לצפון אפריקה וחצי האי ערב. האימפריה העות'מאנית הייתה בין הכוחות הפוליטיים העיקריים בעולם מהמאה ה-15 עד המאה ה-18, והיוותה איום על מדינות אירופה עד שהתפרקה לאחר מלחמת העולם הראשונה והייתה לטורקיה המודרנית. ארץ ישראל נכללה גם היא בתחומיה של האימפריה העות'מאנית.

העותמאנים...לא טיפלו בכפפות של משי בכיבושים שלהם... ובהשתלטות שלהם על מדינות...
 

עמיקם10

New member
ביום ששי ה1 למרץ-טיילנו בבתרונות רוחמה.

ראינו שדות של אפונה..שהחלה רק לפרוח. וקטע קצרצר של צנור המים לנגב משנות ה-40. צינורות שחברת 'מקורות' הובילה מאנגליה. היא קיבלה אותם בחינם מהאנגלים- שהכינו אותם לכיבוי שריפות בלונדון במלחמה ושלא נעשה בהם שימוש. מתחת לאדמות איזור רוחמה יש אקויפר גדול את המים שואבים לבריכות מים אחדות. ואיך זה שייך לעות'מאנים..אז ככה.
הבריטים ומפקדם אלנבי כבשו מיד העות'מאנים- את ארץ ישראל- [כדי שאחרי 30 שנה תהיה לנו מדינה-כמובן..הרי יש אלהים..] בזמן המלחמה הביאו הבריטים עצי אקליפטוס מאוסטרליה וגם עצי אשל הפרקים הצומחים באיזור ולאורך הכביש.. מחלקת הנטיעות של הצבא הבריטי נטעה צמחיה להסוואה. אותה מחלקה היתה למחלקת הנטיעות של שלטונות המנדט.
נסיונות לישוב רוחמה היו ארבע פעמים. מ-1913 על אדמות ג'ממה עלה ישוב עברי- באימפריה העות'מאנית. ואלה כנראה היו אנשי 'העליה השניה'.
ראשוני הקיבוץ של היום, עלו רק ב-1943 שאז הוקם קיבוץ של 'השומר הצעיר'. [ט.ל.ח.]
 
ליתר דיוק - עוסמאנים, בשפתם

מה שתמיד מצחיק אותי זה שהעוסמנים , דווקא הם, אימצו את האימרה:"אם אתה לא יכול לו,לך איתו". משמע- אם אתה לא יכול לנצח אותו אז תתחבר אליו.

ואני מדבר על התקופה של המאה ה-16 , שודד הים המפחיד ביותר בים התיכון שלו היו שלושה בסיסים: בחיפה (היתה כפר שודדי ים אז) במלטה בירת שודדי הים ובכרתים (הבסיס בלגונה של חצי האי ספינלונגה). היה "חיר-א-דין-ברברוסה" (אדום הזקן).
העוסמנים ואחרים לא הצליחו להביס אותו, ולכן מינו אותו העוסמנים לשר הימיה ונתנו לו את התואר "פאשה".
אגב, הסגן שלו היה שודד ים נועז והוא הרב סלאח סינאן (כן, רב) וזה לא מפליא כי היו רבנים לא מעטים שהפכו לשודדי ים, הקרוב ביותר אלינו הוא הרב יעקב קוריאל שהפך לשודד ים, ואחרי כמה שנים החליט לעלות ארצה וחזר בתשובה והתיישב בצפת ובקש להיקבר ליד האר"י, ואמנם קברו נמצא כ-30 מטר מקבר האר"י.

אגב, היום הטורקים מנסים להציג את התקופה העוסמנית כתקופה של "היסטוריה רומנטית" כמו שהערבים מנסים להפוך את סיפורו של "לורנס איש ערב" לסיפור היסטורי רומנטי על הערבים.
 

יוליקה

Member
מנהל
אגב, המודעה כל כך הכעיסה אותי

שהפצתי אותה בפייסבוק!!
 
מאיר, איזה הסבר יש, שכל כך

הרבה אנשים מאמינים בכתובים ??? הרי יש בניהם אנשים חכמים עם ידע רב, גם הם קוראים את כל מה שכל אחד יכול לקרוא ! ובכל זאת הם מאמינים , האם הם לא שואלים שאלות?
 
אנשים מחפשים במה להיתלות

למה אורי זוהר הפך לדתי ? הוא כבר לא האמין לשום דבר וגם לא לעצמו אחרי שניסה כבר הכל והחיים ששעממו אותו.
אז מה יותר טוב מאשר לעסוק כל היום בהתפלספות על גורלה של ביצה שלא נולדה בערב חג, ושם יש לו בעיה הוא שואל את הרב ואז הוא לא אחראי על שום דבר, יש מי שמחליט בשבילו ולוקח אחריות על חייו שלו.
מי שמאבד את האמון בעצמו ולא יודע מה לעשות עם עצמו, הולך לדת, זהו המוצא הטוב ביותר.

רוב האנשים החכמים אינם דתיים וזו עובדה. איך אמר איינשטיין:"הדת היא סיפורים טיפשיים לילדים". מסתבר שככל שהאדם חכם יותר הוא נוטה להאמין למדע ולא לסיפורי ההבל.
כל מי שקרא עד היום את המחקר שלי על התנ"ך פתאום ראה הכל באור הנכון. והרי לא עשיתי שום דבר חוץ מאשר לקרוא את הכתוב , והרי אני נגד פרשנויות שכל אחד מרשה לעצמו, אבל כל אחד. פשוט צריך לקרוא מה שכתוב שחור על גבי לבן.

הדתיים מאוד, אלו שמכירים היטב את התנ"ך, יודעים בדיוק מה כתוב שם, אבל הם שבויים של מליוני הפרשנויות שהמציאו כיד הדמיון הטובה עליהם, קודמיהם. וכך שהם מקבלים את הפרשנויות שתהיינה ההזויות ביותר, כאילו היו עובדות.

אז מי שרוצה לקבל את הפרשנות של הרב הראשי לישראל לשעבר ניסים/יוסף אליהו שאת וושתי תלו ערומה כי לא יכלו להלביש אותה כיוון שגדל לה זנב, הוא חכם?
או מי שמקבל שהיהודים היו עצובים מאוד כשהוכרחו לבוא להתארח אצל המלך אחשוורוש כי ראו את כלי המקדש מונחים על שולחנו, כאשר על פי ההיסטוריה ידוע טוב מאוד וממספר מקורות שכלי המקדש נשלחו לירושלים בתקופת המלך כורש, כ-35 שנה קודם, אז מי שמאמין בזה הוא חכם ?
ומי שרוצה להאמין לפרשנות ששמשון היה טוחן בבית האסורים פירושו שהיה שוכב עם נשות פלישתים, אז המאמין הוא חכם?
ומי שרוצה להאמין שיוסף שהיה מנהלן וסוחר חכם וקנה את כל שדות החיטה של מצרים וכך שלט במצרים, וכתוב "ינהלם בלחם" ואז מפרשים שהכוונה לברית מילה. אז מי שמאמין בדברי ההבל הללו הוא חכם ?
ומי שמאמיו שאסור לשמוע שירת נשים, למרות שהבסיס הוא שיר יפיפה בשיר השירים בו שר הבעל הלל לאשתו, אז המאמין הוא חכם?
מי שמאמין לפי הדתיים שהעולם היום בן 5773 שנים, כאשר ידוע מצויין שהוכחות מדעיות שהעולם בן מלירדי שנים, אז מי שמאמין בזה הוא חכם?
וזה פסיק בים הפרשנויות שיש, מליונים.....

המצחיק בבריאת העולם, שמה שכתוב בתנ"ך מי שמאמין לזה (בכלל מצאתי שהדתיים מאמינים רק למה שמתחשק להם) כתוב בדיוק מתי למשל המבול קרה. והלכתי לבדוק אם קרה משהו מיוחד באותה עת. מסתבר שהמבול קרה בשנת 601 , לא אלאה אתכם בחישובים, אבל יוצא ששנת 0 היהודית הוא שנת הלוח הכללי 3760 לפני הספירה.

הלכתי לבדוק מה קרה סביב שנה זו או בשנים סמוכות לה, ומסתבר שאז נוצרו בעולם לפי ההיסטוריה 4 ציויליזציות חדשות: לאדית, קיקלאדית, מיקנית,אגאית (הכוונה למינואים בכרתים).
במזרח התיכון חודרת התרבות הכנענית למרחב הסורי (לאיזור ישראל)
אולם האירוע המשמעותי ביותר היה היווצרות שושלת "אור" שהמציאה את הכתב היתדות השומרי !!!
ולכן היהדות החליטה על תחילת בריאת העולם רק מהרגע שנולד הכתב הראשון ואפשר להתחיל לתעד את מה שקרה. (לא נכנס לתוך הענין שמומחים לכתב טוענים שהתנ"ך נכתב בכלל החל משנת 1000 לפנה"ס)
פשוט לגמרי.

וכו וכו וכו שטויות בלי סוף, מי שרוצה להאמין בזה, הוא לא אדם חכם בכלל, הוא פשוט טיפש גמור.
ככל שחקרתי יותר לעומק את התורה, מצאתי שזה ספר שאין לי מילים חיוביות להגדיר אותו, מה גם שהדתיים שטוענים שהתנ"ך הוא ספר קדוש, יש להם את החוצפה לפרש אותו.
סיפורים רבים מופיעים במספר גירסאות, מסופר בו שה-"אלוהים" מבטיח הבטחות ומתחייב ומפר אותן אחת לאחת כל הזמן,
"אלוהים" גם לא זוכר דברים- כאשר הוא מזהיר את משה שמי שיתקרב להר ימות, ואחר כך אומר שמי שיתקרב להר יהיו כאלו שימותו, וכשמשה מעמידו על טעותו, הוא מתקן.....
הדתיים טוענים של-"אלוהים" אין דמות הוא כביכול ערטילאי , אבל בתנ"ך כתוב במפורש על הפרצוף שלו ועל אחוריו (במפגש עם משה), אז יש דמות....
ה-"אלוהים" טעה בפירוש של מעשה שני בני אהרון באוהל מועד ורצח אותם, וכעונש על השגיאה שלו עצמו , הוא הטיל את יום הכיפורים על האנשים.....

ספר אחרון בתורה הוא כולו חסר ערך מוחלט.
כל פרק מתחיל בשליש הראשון בו כתוב מה צריך לעשות, בשליש השני של הפרק אלו דברים טובים יקרו למי שיציית להוראות ושליש שלישי מה יקרה למי שלא יעשה ככתוב.

יש פרק שלם בתורה בו חוזרת המילה "ערווה" הרבה יותר פעמים מאשר בספר "פאני היל".....ובכלל כל העיסוק המופרז של הדתיים במין, הוא פשוט מחלת נפש.
לא מאמינים ? תפתחו את הספר "ויקרא" פרק יח פסוקים א-כ , ותמצאו את המילה "ערוה" כתובה 23 פעמים .....

אז אם נסכם,

האנשים מהשורה, רוצים להאמין שיש כח עליון כדי להיתלות על משהו

האנשים הבכירים יותר שמאמינים, אני מניח שחלקם שטוף מח לחלוטין ואחרים מצאו כלי מצויין לשליטה על עשרות אלפי אנשים, ובכל העולם על מליונים רבים, בעזרת השימוש ב-"חבר הדמיוני" , באיומים ובעיקר בבורות.
הרוב המוחלט של הדתיים לא ממש מכיר את התנ"ך והם חיים בעיקר לפי מליוני הפרשנויות וההלכות, וכל אחד בוחר לו את הרב שלו ואת הפרשן שלו בסגנון "עשה לך רב", ולכן גם הדתיים בינם לבין עצמם לא יכולים לחיות בשלום כי יש בהם מאות כתות וזרמים כשכל אחד הולך לפי "הרב שלו", ואם ישראל היתה הופכת למדינת הלכה, היה פה סדום ועמורה, אבל ממש.

וכמי שראה מאות רבות של אירועי-שינאה אצל החרדים בבני ברק בינם לבין עצמם, בין פלגים וכתות של חרדים, אני יודע מה אני אומר.
 
אנשים שומעים את המילים הללו ולא ממש יודעים מה

במה המדובר בכלל?

"הגמרא" היא כמובן כינוי ארמי ל-"תלמוד", וכאן כבר בעיה ראשונה, איזה? ישנו תלמוד בבלי וישנו תלמוד ירושלמי. לפי איזה הולכים ?
מסתבר שהמצדדים בבלי דווקא ניצחו והרוב לומד את התלמוד הבבלי ולא את הירושלמי שהוא מארץ ישראל, אבל נפוץ בעיקר באיטליה......
התלמוד מדובר בקובץ הלכות. זהו קובץ של חיבורים כתובים על ידי אנשים רבים שקובעים את ההלכות לפיהן אמורים אנשים לחיות.
התלמוד נכתב בתקופת האמוראים סביב 220 לספירה.
לעומתו התלמוד הירושלמי משמש היום רק להתנצחויות תיאורתיות, מה שקוראים בשפה פשוטה "התפלספות" למי שיש זמן לדברים הללו (ויש זמן, לשם כך הוא לא עובד...)
אז מה היה לנו?
התלמוד שהוא אסופה של פרשנות של האחרונים, שפירשו את הראשונים, שפירשו את הגאונים שפירשו את הסבוראים שפירשו את האמוראים שהמציאו פרשנויות משלהם כי היה להם אסור לסתור את פרשנות התנאים (רק ל-"רב" היה מותר) שפירשו את הזוגות שכתבו את מה שידעו מהתורה שבעל פה. (והוסיפו פה ושם???) (הזוגות: יוסי ויוסי, יהושע וניתאי, יהודה ושמעון, שמעיה ואבטליון, הלל ושמאי).

שולחן ערוך ? שוב, איזה ? של הרב קארו מצפת או של רבי שניאור זלמן מייסד חב"ד ?
זו אסופה ממאות ספרים שונים, שמרכזת את כללי ההתנהגות של היהודי הדתי במצבים שונים בחייו.
בסך הכל אסופה זו של חוקי התנהגות נכתבה באמצע המאה ה-16.
בשורה התחתונה, מדובר כאן בספרים שהם אסופות של כללי ההתנהגות של היהודי הדתי בחיי היום יום, אבל למרות כל מה שהם לומדים, יש עוד מליוני פרשנויות במאות אלפי ספרים שמפרשים בפירושי משנה מה באמת צריך לעשות, כאשר כל רב וכל מנהיג מנסה לקבץ סביבו את אנשי חצרו שילכו לפי הכללים שלו, וחצרות כאלו יש אלפים רבים.

כבר אמרתי פעם, אם היו הדתיים רציניים, היו יושבים וקובעים חוקים וכללים אחידים לכולם, אולם הפלגנות שבין הכתות שלהם גדולה בהרבה מהפלגנות שלהם מול החילוניים.
בכל מקרה, כאשר כל אלו שכל כך עסוקים בהתפלפלויות שרובן טיפשיות להחריד, הם דורשים שאני אפרנס אותם מחד, ומאידך מסרבים להשתתף במשק המדינה (צבא,עבודה) ומטילים הכל על הציבור החילוני שנפשו נקעה מההתנהגות הזו.

תשווי את הדברים הללו מול החיים של החילוניים.
גם לחילוני יש חוקים משלו, וכל אדם מכיר את החוקים הבסיסיים, ומי שמתמחה בחוקים באופן פרטני הם רק העוסקים בדין= עורכי-דין, שופטים, שוטרים וכדומה. הרוב המוחלט של הציבור לא עוסק בזה, למה ? כי ככה זה בדמוקרטיה, לא נכנסים לנשמתו של האדם. נותנים לכל אחד לבחור את דרך חייו והתנהלותו. אצל הדתיים, יושבים כל החוכמולוגים ומנסים לחוקק חוקים לכל פעולה ולכל רגע בחייו של האדם. זה פשוט טירוף מוחלט. כתבתי כבר שכאשר דתי קם מהשינה יש לו בתוך כעשר דקות לשאת 15-20 תפילות שונות שרובן ביטול עצמי.
כל רגע וכל פעולה מחייו קבועה על ידי ההלכות מה לעשות ואיך, ואם לא ייעשה כן הוא ייענש בידי שמים (או בידי בריוני ה-"שבאב".....)

זה היופי בחילוניות ובדמוקרטיה.
ואיך אמר ז'וז'ו חלאסטרה: "ותחשבו על זה".....
 

יוליקה

Member
מנהל
והנה ההוכחה

לקחו את המוסף לפיקניק...

את הנכד הוא הצחיק
את הנכדה הוא הרדים....
 

deebeebee

New member
התמונה הצחיקה אותי

אני הולכת לשתף אותה עם חברי בפייס.
ולגבי רב הכותל- ברגע שנשים או קבוצות אחרות ירצו לקיים תפילות נפרדות בכותל, זה יקח ממנו את שלטון היחיד........
 

ladybug4NLP

Active member
תמונה אדירה ומצחיקה משהו משהו

 
למעלה