אז אני אומר לך למה
לצהל יש בעיה עם מתגייסים שיש להם בעיות, החל מבעיות של
אישיות (מופרעות, סמים, עביירנות, לא משתלבים בחברה, כושר לקוי , בעיות פסיכולוגיות קלות וכו),
בעיות פרטיות (צריכים לעבוד לסייע למשפחה, בעלי מקצועות מיוחדים שאסור להם להפסיק את פעילותם כדי שלא לפגוע במקצועם וכדומה) .
כאשר הליקוי או הבעיה חד משמעיים ומופיעים בקריטוריוני השלילה, הם פשוט מקבלים פטור וחסל. לא משרתים בצהל.
הבעיה עם נושאים גבוליים או מוחלשים, הפתרון נמצא בדמות העברתם למוסדות ממשלתיים שונים.
למרות שיוליקה משום מה מסרבת לקבל את ההסבר שלי (יש לה בעיה) אני עסקתי בנושא משך לפחות 12 שנה שהייתי עוזר-קמב"צ-מחוז-ת"א. בתחילה מול חיילות חיב"ה, ואחר כך שהפסיקו את החיב"ה ונולד השח"מ כיוון שצהל העביר לנושא הזה לא רק חיילות אלא גם חיילים. בנוסף לכך היו לנו צעירות חרדיות בשירות לאומי .
אני לא אומר בשום אופן שחיב"ה או שח"מ הם בני אדם גרועים, בשום אופן לא, כי היו מבינייהם אנשים נחמדים מאוד. לי עצמי כיוון שגם הייתי ע.קמב"צ וגם הקמתי את מערך המחשבים המבצעי, היו כל הזמן שתי עוזרות או עוזרים שקבלתי אחרי ראיונות, והם היו כולם בהחלט חבר'ה טובים, רק שאחת עבדה בערבים לעזור למשפחה, אחת היתה רקדנית בלט שהיתה צריכה לשמור על אימונים וכו. אז הלכתי לקראתם מבחינת שעות ותעסוקה והשירות שלהן היה חלק ונינוח ונחמד ועד היום אני זוכר את כל העוזרים שלי לטובה. (אצלי לא היתה להם בעיה לבחור באילו שעות לעבוד, כיוון שאני הייתי במשרד משעה 0700 ולרוב עד 1900 או עד 2200).....
הבעיה שבלטו יותר מידי אנשים שליליים בינייהם וראו את זה בשטח.
דווקא כאשר עדיין היתה חיב"ה, משמע שהיו רק בנות, המצב היה הרבה יותר טוב. אמנם מידי פעם היתה מישהי בעייתית וקצינת חיב"ה טיפלה בה, אבל ככלל החיב"ה היו כאלו שעסקו בתפקידן (שמירה על הבטחון הציבורי בעיקר) ורק מעט היו בעייתיות.
כמו כן לחיב"ה שהיתה בנויה כיחידה עם קצינה מפקדת, וכאשר הוקם השח"מ הם פוזרו בין היחידות והיו ת"פ ישיר של היחידות.
אחת הבעיות היא שחיילות חיבה היו לבושות במדי צהל ואילו חיילי וחיילות שח"מ מחופשים במדי משטרה ואנשים חושבים שהם שוטרים וכשהם עושים פשלות זה הולך על חשבון המשטרה.
כולל עיתונאים ששמחים "להיכנס" במשטרה, וכנ"ל אחמד טיבי יועצו לשעבר של ערפאת, שמחפש כל הזדמנות לסכסך.
לגבי השירות הלאומי (שעם כניסת גברים לנושא, יקבלו בטח שם אחר) היו לנו כמה מחזורים כאלו והסתבר לנו שזה פתרון רע מאוד, כיוון שהן עבדו רק חמישה ימים בשבוע, לא בימי שישי ולא בשבת ולא בערבי חגים ולא בחגים.
בימי שישי היה להם כנס עם המשגיח שלהן, שם היו מספרות לו על כל מה שקרה ביחידות שבהן כביכול שרתו (השוטרת הזו אמרה ככה וככה לשוטר הזה, השוטר הזה אמר ככה וככה לשוטרת הזו, השוטרת ההיא הביאה כריך עם שינקה, השוטר ההוא מעשן כל הזמן, וכו וכו) , וביום ראשון זה היה מקבל דמות של מכתבי תלונה לפיקוד.
וכך מסתבר שבעצם החרדיות של "השירות הלאומי" הן הראשונות שהמציאו את ה-"מלשינון", עד כדי כך שאפילו הפיקוד הבין שאין להן מה לעשות ביחידות מבצעיות כי הן רק פוגעות במוראל, וכך הן סולקו מהיחידות המבצעיות ונשארו רק ביחידות שירות ששם יש להן זמן לעסוק ברכילויות בין הפקידות.
נתון ידוע: מאז הקמת החיב"ה בשנות ה-80 ועד היום, רק אנשים ספורים התגייסו למשטרה.
השירות היה עבורם רק רע הכרחי שיש לעבור בדרך לחיים אזרחיים. כך שהשיקול המשטרתי לקבל אותן לשירות וחלק מהם יתגייסו למשטרה, היה שיקול רע.
במוקד 100 במטה מחוז תל אביב למשל (שהחייל המדובר כעת בחדשות שרת בו) רק אחת מהשירות הלאומי הראשון (שהיה של חילוניות לא חרדיות) התגייסה למשטרה ושרתה בו בתפקיד מוקדאית ואח"כ כמר"דמיסטית עד הפנסיה.
חיילות חיב"ה היו רק שתיים שהתגייסו למשטרה אחרי השירות הצבאי, ומחיילי שח"מ אף אחד לא התגייס למשטרה ומחילות שח"מ רק שתיים.
אלו נתונים בדוקים עד שנת 2000 (20 שנה), ומכיוון שאני מצוי במוקד ומבקר בו לעיתים, המצב לא השתנה. בשנה שעברה היה משבר כח אדם כשהסתבר כי רק שליש מהמוקד הם שוטרים, כי שליש הם מתנדבים ושליש חיילי שח"מ, וכאשר אלו השתחררו נותר חור ענק בכח האדם, מכיוון שלמעשה חצי מהכח אדם שניתן להתחשב בו, עזב. (המתנדבים באים מתי שרוצים, אי אפשר לבנות עליהם תכנית עבודה).
המצב היה כל כך קשה עד כדי כך שליקטו מכל רחבי המחוז את המוקדאים הותיקים שעברו ליחידות אחרות משך השנים, כדי לתגבר את המוקד.
אז אני הצגתי את העובדות, מה יהיה עם גיוס חרדים ? זה לא יקרה לעולם ואם יקרה, זו תהיה קטסטרופה.
למשל- האם החרדים יעבדו בשבת או בחג? אין במוקד דתיים, כיוון שיש כאלו שהרבנים קבעו שהמוקד איננו מטפל רק בפיקוח נפש.
למשל- האם הם ישבו לצד נשים ? כמובן שלא
למשל- מה יעשו בנושא המזנון וחדר האוכל? הוא יעבור להכשר חרדי ?
למשל- אם לא תמצא חן בעיניו איזו הוראה, הוא יקיים אותה כמקובל בהירארכיה, או שיתייעץ עם הרב שלו ויפעל לפי הוראת הרב ולא לפי הוראת המפקד? התשובה ברורה בדרך לאנארכיה.
וכו וכו
לגבי החרדים בכלל.
יש לי תחושה קשה מאוד שנותנים למיעוט החרדי מה שהוא רוצה, הם מעמידים תנאים מה יעשו ומה לא, מסרבים להשתף בהגנת המדינה ומבחינתם שהמדינה תישרף, בעוד הרוב החילוני נאנק תחת נטל המיסים, משרת בצהל ונהרג לא באוהלה של תורה אלא על משמר המולדת, מי שרוצה ללמוד לימודים גבוהים נאלץ לשלב עבודה בלימודים אחרת לא יהיה לו מה לאכול בעוד לחרדים נותנים הקצבות, והחרדים "מתזתזים" את כל המדינה וצוחקים על כולנו בגלל הפוליטיקאים המנוולים.
לא יכול להיות שהרוב במדינה יופלה לרעה מול המיעוט החרדי.
אם חרדי שלומד לא יתגייס בגיל 18, אז גם חילוני שלומד לא יתגייס.
אם חרדי יכול שלא לשרת בצהל, אז גן חילוני לא ישרת.
אם אין סנקציות פליליות נגד מי מהחרדים שלא רוצה להתגייס, יש לבטל את יחידת העריקים במצח, ולפטור מאחריות פלילית גם את החילוניים.
אם חרדי מקבל הקצבה לתקופת הלימודים ומתפרנס מזה, שהמדינה תן גם לתלמיד החילוני הקצבה כזו.
בקיצור, להפסיק את האפליה של טובות ההנאה למיעוט החרדי נגד הרוב החילוני.
ומהבחינה הפוליטית, אם ניווכח כי אמנם פשטה רוח חדשה על המימשל בישראל ולא שיש מפלגות של קדנציה אחת , אם יאיר לפיד לא ייכנע להתנהגות פוליטית מלוכלכת עתיקה מכוערת ומושחתת המוכרת את אזרחי המדינה בגרוש לחרדים שמחפשים רק איך לדפוק את החילונים , אלא ימשיך בקו הנוכחי, אין לי שום ספר שבבחירות הבאות הוא יזכה ליותר מנדטים מהליכוד.
אני הראשון שירוץ לקלפי להצביע לו, כי נמאס לי כבר לחיות במדינה שאנשים חשוכים מימי הביניים רוצים להחזיר אותי בכח לימים אפלים ההם.
מקומם אותי לראות את החרדים הפרזיטים טוענים שהם בתפילה שומרים על המדינה יותר ממני ומחבריי שנהרגו במלחמות ישראל כדי לשמור על המולדת, על בתינו ומשפחותינו, מה שהם מסרבים בתוקף לעשות. הם מוכנים ללכת לבית סוהר ולא לשרת את המדינה, מה שכל אזרח מחוייב לו. אבל הם רוצים זכויות, אז שיפטרו אותם ממעמד אזרחי המדינה, "מי שלא נותן, לא יקבל". כך צריך להיות.