אמש שידרו בערוץ הראשון חלק ראשון

יוליקה

Member
מנהל
אמש שידרו בערוץ הראשון חלק ראשון

של קדם האירוויזיון - חלק ראשון מתוך שלושה
הערב חלק שני.

אני חייבת לציין שהייתי מאד סקפטית מרמת השירים..
אך להפתעתי, למרות שעלו לבמה 10 זמרים חדשים בלתי ידועים להוציא אחת - לילה מרכוס
ששרה שיר של יוני רועה - כל האחרים שרו שירים שהם בעצמם חיברו - חלקם היו בין משתתפי
כוכב נולד בעבר - השירים והביצועים היו ברמה גבוהה, שירים מצויינים ערבים לאוזן.

היתה גם השקעה בעיבודים ובאפקטים ויזואלים - סוף סוף השקיעו במופע ראוי.

אני ממליצה לכם לראות גם היום ומחר.
בתום כל ערב נבחרים שלושה העולים לגמר ומתוכם יבחר הנציג שלנו לאירוויזיון.

בערוץ השני שידרו את בי"ס למוסיקה...נאלצתי לזפזפ בין השניים... הספקתי לראות את גאיה בביצוע מדהים לשיר אליפלט.
 

הדסהש1

New member
אני מעדיפה את בית ספר למוסיקה

בשנים האחרונות השיר שנשלח לאורוויזיון לא השיג
את המטרה שאליו נשלח.אני דיי חוששת שזה יחזור
על עצמו "הרי מאוד אוהבים אותנו בעולם"אולי זאת הרגשתי שלי
 

י מ י ת 2

New member
הצצתי קצת לשירי הקדם ארוויזיון

מה שראיתי לא היה לטעמי ולכן לא נשארתי שם הרבה. ראיתי את בית ספר למוסיקה גם אני התרשמתי מגאיה ששרה אליפלט. מי ששמע את התכנית ודאי שם לב לדברים של מתי כספי שהוא היה מעדיף שילדה בת תשע תשיר שירים על ארנב, או דובי וכד'. למרות שהיא שרה את השיר מאד יפה וברגישות רבה, אני מסכימה עם הגישה של מתי.
ובעיקר ראיתי את החלק השני של התכנית על פרופ' ליבוביץ בערוץ. 8 הערב הפרק השלישי והאחרון. מומלץ בחום.
יום טוב
 
בכלל לא ידעתי שיש את שירי הארוויזיון.

איזה יופי שספרת לנו.

אכן גאיה מדהימה מאוד בשירתה את אליפלט אתמול.
 
לא ראיתי את הקדם ארוויזיון

וגם לא אראה את המופע עצמו. לא כל כך מעניין אותי. ולמה באמת ילדה בת 9 שרה על אליפלט? למה היא צריכה בכלל לשיר על מוות?
 
אולי כי זו המציאות במדינה שלנו, ילדים נולדים

לתוך מציאות, לפעמים נולדים כבר יתומים ולפעמים
מתיתמים במהלך החיים, עצוב אבל כך זה אצלינו.

גם בטכסי זיכרון בבתי ספר ילדים שרים שירים על גבורות
ישראל ועל מות, שירים נכבתים על מנת שישירו אותם.
 
זה בדיוק מה שאני אמרתי

היא בהחלט שרה יפה מאוד והיא כשרונית.
אבל השיר אליפלט גורם לי כמו שירי מוות ומלחמות אחרים לגוש בגרון. מצד אחד רציתי לשמוע אותה כי היא שרה מדהים וברגש, ומצד שני רציתי להעביר תחנה, כי לא בא לי היום להיזכר בכל חבריי שנהרגו במלחמות. ראיתי יותר מידי מוות בחיים שלי ולא זה מה שאני רוצה לשמוע בתכנית בידור ועוד בתחרות שירים של ילדים.
אמנם נכון שכמות השירים מהסוג הזה ירדה דראסטית, אבל אם תשימו לב, אין בכל התכנית אף שיר ילדים אחד !!!

התכנית הזו אינה תחרות כשרונות של ילדים בסופו של דבר, אלא תחרות בבחירת שירים על ידי ה-"מורים", וכספי אתמול ביטא בדיוק את מה שאני חושב, ויהורם גאון ענה לו בחוצפה כי יהורם בסך הכל פלצן ומחפש כבוד על חשבון הילדים.
אני מעדיף את התכנית הזו על פני אחרות ולא כל מיני כוכב נולד,טבח נולד, מורה נולד, זמר נולד, שחקן נולד, מצחיקן נולד, וכל יתר הטראשים הללו שהיו לי כבר לזרא. או תוכניות זבל כמו "האח הגדול" שהיא תוכנית מציצנית של אנשים דפוקים בשכל שמוכנים לא לעשות שום דבר שלושה וחצי חודשים בשביל כסף, כמו גם תוכניות ה-"הישרדות" למינייהם.

אז מכל אלו, אולי "רוקדים עם כוכבים" היתה תכנית טובה, ו-"בית הספר למוזיקה" היתה יכולה להיות תוכנית משגעת עם כל הכשרונות שהתגלו שם, ולשיר לנו את כל שירי הילדות שאנחנו זוכרים או לא וזה היה יכול להיות מופע מדהים שכולם היו נמסים מרוב כיף ונחת, אבל המבוגרים הרסו אותה במרדף אחרי הרייטינג, הכסף, והכבוד המזוייף להראות "למי יש יותר גדול".

הייתי רוצה לראות ילדים מתחרים עם שירי ילדים ויש לנו המון כותבים מעולים ושירים מדהימים בלי לשיר על אליפלט שנהרג בקרב......
 
הביקורות קטלו את הקדם, .

טלויזיה
קדם האירוויזיון: מפגש מחזור של פליטי ריאליטי עם מלא שואו ואפס מוזיקה
מאת: רחלי רוטנר, מערכת וואלה!
יום רביעי, 27 בפברואר 2013, 9:43

החלק הראשון של קדם האירוויזיון היה הדרה של המוזיקה לטובת שואו, וגם הוא ברמה נמוכה - כשהדבר היחיד שבלט בין פליטי הריאליטי זו פליטת הריאליטי הבכירה קטלין רייטר
תגיות: קדם אירוויזיון



גוד איבנינג! בון סואר! אנחנו מדברינג עכשיו גם למעריצים שצופים בנו מארצות אחרות, אז מדי פעם נגיד מילה או שתיים בשפתם. האו האו! מיאו! קוואק קוואק פרום איזראל! מיד נשמע את השירים המדהימים שיתחרו על הזכות להופיע באירוויזיון, אך תחילה – קטעי הנחייה היתוליים.

אם שמתם לב, אורנה דץ הגיעה לחלק הראשון של קדם האירוויזיון כשהיא לבושה רק מקדימה, ורון שחר, גבר בריא ביצרו, מתקשה להתרכז כי הוא חרמן. סוף הקטע ההיתולי, מקווים שנהניתם. בעמדת השופטים, אורנה ומשה דץ מזייפים מעט מתח מיני. "איזו שמלה, איזו שמלה!" קורא דץ בתשוקה, "כן? אהבת?" מתגרה בו דצה, ושניהם יודעים שהוא היה רוצה להיות עכשיו בתוכה. בתוך השמלה. ולרקוד בה מול המראה כשהוא שר "איי פיל פריטי".






כמיטב המסורת, יש בין הביצועים הרבה פטפוטי גרין רום, וראיונות מרתקים כמו "מה, אה? ספרי לי קצת?", ליהיא גרינר: "מה?", רון שחר: "מה?", ליהיא: "מה לספר?", רון שחר: "מה?"; וגם אמרות שפר של השופטים המכובדים (אורי פסטר: "מי שאומר שהוא לא צופה בקדם אירוויזיון הוא מתחסד". עוד בלש סמוי של גביית האגרה). ולפני כל ביצוע – מעברון צעיר מודרני עדכני עכשווי, בהשראת ה"אייפונים" האלה שכולם מדברים עליהם. החברים ברשות השידור בהחלט יודעים לקלוע לרוח התקופה ולקליפ של "איי-פסטיגל" משנה שעברה. בינתיים, בפתח האולפן התהפכה משאית של ערוץ 2 וכל פליטי הריאליטי נשפכו ממנה החוצה והתגלגלו לתוך הליינאפ. כך שאנו מוכנים ומזומנים לגשת אל השירים אשר, כדברי יעקב רפאל, "מתווספים לאוצר הזמר העברי". שאלוהים יעזור לכולנו.

פעם שרו רק בעברית בקדם האירווזיון, וכשרצו לגוון נאלצו לג'רבש איזה "אבאניבי" או "הופה הולה". לא עוד. כמעט כל השירים חתכו באמצע לאנגלית, צרפתית, ספרדית או חרחורית במקרה של שני זמיר. לא ברור למה אנחנו מתעקשים לתרגם את הליריקס לארצות הנכר, במיוחד כשמיטב הליריקס שלנו במקרה הזה הוא "בואי נרקוד עד אור יום, בואי נחיה ת'חלום" ושאר קשקושים אקראיים שהכותב פלט בבהלה כשהתעורר מתנומה חטופה באוטובוס. לא הכי דחוף שיבינו שם בחו"ל מה אנחנו מזמרים, בואו נשאיר את הסוד הזה קבור עמנו ב"אוצר הזמר העברי".





קחו דוגמא משני זמיר, שהיה בלתי אפשרי להבין מה דפאק היא שרה. מרוב מניירות של "זמרת" התחרבשו לה כל המילים. איכשהו אפשר היה לזהות משהו כמו "ככה בגוף אחד שנינו נצעד יד ביד", לא ממש פעולה הגיונית (כלומר, הגוף האחד יחזיק יד עם עצמו?), אבל מה זה משנה, כשכל מטרתו של השיר הזה הוא ממילא רק להקפיץ אנשים במועדוני גייז מחר. כל עוד אפשר לפזז רטובים בחושניות לצליליו (כפי שעשו שני רקדני הרקע עם השלייקס והחולצה הפתוחה), שיתפגרו כל המוזיקאים.

ובלי שום קשר לנ"ל: הזמרת אדרת. נכון, דנה אינטרנשיונל הצליחה יפה מאוד באירוויזיון, אבל זה כי היא ידעה לשיר. את השיר "ניצחון", או בגרסה של אדרת – "ויקטוריאיאיעעעיעעעיעעעיייי!!!!!" היה כואב לשמוע, פיזית ונפשית, אם כי המסר החשוב שלו - "מה מותר מה אושר, מהו מחיר החופש" – יהדהד בליבנו לעד.





דיווה נוספת שהבהילה אותנו הייתה אורטל אופק, שנראית כמו חיקוי ששני כהן עושה לסלין דיון ב"ארץ נהדרת" – אותו אף מחודד, אותן קרייזי אייז – ועדי צ'זרה, דיווה ממין זכר שחש עצמו פנטום האופרה עם שיר פסיכולוגי אפל וצ'לניות דרמטיות. "הו, אני כבר רואה איך השופטים נאבקים בתוך עצמם", צוהל רון שחר, כי אכן השופטים מצליחים להתאפק מלהקיא. ה"ויקטוריאיאיעעעיעעעיעעעיייי" של אדרת היה קצת יותר מדי בשבילם. אנחנו צולחים גם את רון ויינריך הגזעי ("נסיכה שלי גלי לי את כל סודותייך!!!") שנותן ביצוע די מקפיץ, אם תסלחו לי על המילה, ואת יהודה גברה החתיך והמגניב, שאינו מסוגל לשיר משפט אחד בלי שלתוך הבמה יזנק מישהו לא קשור ויתחיל לרקוד ברייקדאנס. ואז סוף סוף אנחנו מגיעים לליהיא גרינר.

חיכינו לה לא מעט. אייקון הטראש האולטימטיבי בפסטיבל הטראש האולטימטיבי, זה פשוט מנט טו בי. הספקנו כבר לרדת על הזיופים שלה לא מעט בשבועות האחרונים, אבל זה רק כי לא ידענו שאדרת גם כן תופיע. ליהיא נותנת בדיוק את מה שציפינו ממנה: שמלת נצנצים קצרצרה, איפור של ביונסה, רקדניות רקע עם מקלות סבא, ראפר שעושה כמיטב יכולתו להפוך את העסק לעוד יותר דבילי. וכמובן, איש עם שלט שכתוב עליו "מצביעים ליהיא גרינר". היה חסר אמנם התנין שיורד מהתקרה חבוש כובע פרופלור, אבל פרט לכך השואו היה שלם. ליהיא היא הקדם-אירוויזיון, והקדם-אירוויזיון הוא ליהיא: אישה בשיער נפוח ונצנצים ששרה בקול של קיפי בן קיפוד.






בתוך כל הקרקס המפגר הזה, קטלין רייטר הייתה בעצם היחידה שלא נשמעה כמו משהו שהשכנים צועקים עליו "שקט שם או שאני קורא למשטרה". היה ברור שהיא לא ממש בליגה של המבצעים האחרים, שרק שיחקו ב"לשיר" בשביל לעשות שמייח. היא הריל-דיל. אבל מי בכלל זוכר מה היא שרה? לא נצנצים, לא רקדני רקע, לא תקיעת שופר (תודה, אדרת). פשוט זמרת שפשוט שרה שיר פשוט. מותק, השתגעת? זאת לא תחרות זמר פה

בטוקבקים צוחקים על ליהי גרינר שחבל על הזמן.

סדגש|
 
הנושא הזה נחסך ממני

כי ברגע ששמעתי שהפרחה ליהי גרינר שרב בקדם הארוביזיון, הבנתי שתחרות טובה לא תהיה פה.
 

יוליקה

Member
מנהל
טוב..אז ככה

את ליהי גרינר העמידו במקומה...היתה אחרונה ששרה ולא זכתה לשום הערכה
מאף אחד מהשופטים!!

לגבי הביקורות - אנחנו כבר רגילים להם... אין מצב שביקורת תהלל תכנית שכזאת.
אבל למתוח ביקורת רק מפני שהמתמודדים הם פליטי כוכב נולד??

גם אני בדרך כלל נמנעת מלראות "קדמים"....אבל הפעם לטעמי היתה רמה גבוהה.

מכל מקום זו המלצה בלבד, יש היום ומחר... ואפשר לזפזפ חופשי.
 

עמיקם10

New member
מה שקורה זה שהמבקרים מתחרים עם המבקרים מי

יכתוב יותר יפה. או שיותר ילכלך. גם כתבי הספורט מתחרים עם חבריהם מי יקטול יותר. את המאמנים את השופטים ואת השחקנים. מתפלספים על כדורגל כאילו צריך ידע כבסך הכל זה 'השפיץ של הנעל'[שלמה שרף]
גם השירים שזה ענין של טעם וריח..כמו שהיה עם אבאנבי- שיזהר כהן..לקח בהליכה.
 

deebeebee

New member
גם אני הופתעתי לטובה

אפילו מליהי גרינר, שממנה לא היו לי ציפיות טובות כלל וכלל ושאותה בד"כ אני לא סובלת, אבל אני חייבת להודות שלבחורה הזאת יש אומץ.....
מה שכן הפריע לי זו העובדה שכמעט ולא שמעתי עברית..........
 

ladybug4NLP

Active member
נו, מה לעשות

עברית זה לא ה"מאמה לושן" של אירופה ועברית גם שפה קשה לא רק לדבר אלא אפילו לשמיעה.

כך עושות כולם
 

יוליקה

Member
מנהל
מה דעתכם על זה?

אמיתי לא נגענו!!!,
נסיעה מצפון תל אביב לכיוון ראשון, עולה אישה מבוגרת מתוחה כולה ולפי הריח כנראה אחרי טיפול פנים עמוק, צועקת לנהג: ״נהג? אתה יכול לנסוע שמאל למשאית שתסתיר לי את השמש , אני אחרי טיפול יוקרתי ואני לא יכולה להרשות לעצמי כתם אחד מיותר,...״ הנהג בתגובה: ״גברת, תרדי בבקשה מהאוטובוס , תלכי קרוב לחומה מצד ימין ושהעצים יסתירו לך את השמש״!!!
הזויייייייי!!!!!???

(העתקתי מהפיסבוק)
 

deebeebee

New member
אני מניחה שאם אותה גברת

יכלה להרשות לעצמה טיפול יוקרתי, היא יכלה להרשות לעצמה לחזור הביתה במונית.................(זאת בהנחה שהסיפור הזה אמיתי.......)
 
למעלה