בוקר נפלא וקסום ליום חדש

מתי68

New member
בוקר נפלא וקסום ליום חדש

רצה אני לעוד יום פעילות גדוש ומלא וזה נפלא לי

אןומרים יש/ אהבה בעולם
מה זאת אהבה
 

יוליקה

Member
מנהל
בוקר טוב ויפה לכולם

אמש, החלטתי לא לצפות בכוכב נולד ובמקום זה עברתי לערוץ 10
היתה שם תכנית "המקור" שדנה בתכניות הלימוד בבתי הספר...שאינה מקנה
שום ידע ממשי לתלמידים וברגע שיצאו מהבחינה כאילו נמחק להם כל הידע.
כמו כן דנו בתכנים של ספרי הלימוד שחלקם אבד עליהם הקלח...
השתתפו בדיונים שרי החינוך לשעבר: לימור ליבנת, יולי תמיר, יוסי שריד
בנוסף לקחו חלק תלמידים מבתי ספר תיכוניים שנשאלו בעזרת תמונות מי הדמויות
וכמובן שלא ידעו לענות כמו כן התבקשו לסדר על פי תאריכים את מלחמות ישראל
ולא ידעו כמו למשל את מלחמת לבנון הראשונה שמו ב-56 ואת מבצע קדש ב-82...
גם את מלחמת ששת הימים לא ידעו באיזה שנה חלה...
תכנית מאד מעניינת ולטעמי מאד עצובה שזה המצב בחינוך במדינה.

היה קטע מעניין שבו נתנו מבחן בלשון ובעברית לשרי החינוך לשעבר שלא ידעו לפתור....
 
התלמידים האלה לומדים אצל המורים

שנשאלו לפני כעשר שנים, בסקר אקראי, מי זה בן יהודה ומי זה ז'בוטינסקי והם ידעו שאלה הם רחובות..... ושראש הממשלה הראשון שלנו היה וייצמן. אז מה חדש?
 

בת אל7

New member
האם לא ידעו שהמלחמות היו קימות,,או רק את

השנה,,

אני לא יודעת אם זה רק המצב של החינוך או בכלל המצב ששורר בארץ
העם מחולק חלק בעד הצדקת המלחמות וחלק לא אני חושבת שזה גם משפיע
על הילדים,,הם לא מקבלים מסר חד משמעי,

וזה מבלבל, ומוריד מהערך ומביא גם לזלזול וחוסר ,התענינות במצב,
 
בקר טוב בקר אור - גאווה ישראלית

יזכה בתואר ובפרס 1.4 מליון דולר חשוב ויביא המון כתבות...

ברור שהכוחות שווים, אחרי ההתמודדות על אליפות השחמט בין בוריס גלפנד הישראלי לוישוואנתן אנאנד ההודי.

הכוחות שווים זה ברור. שלבי הסיום המהירים יקבעו את המנצח שיקבל את התואר ואת הפרס והתהילה...

למרות שכאמור הכוחות שווים. זה ברור.
 

יוליקה

Member
מנהל
זה היה על לוח עם מגנט

שמות המלחמות והשנים והם היו צריכים לסדר זה מול זה
כמו כן הראו להם תמונות מפורסמות כמו חתימת הסכם השלום
בין מצרים לישראל עם הנשיא קרטר, תמונת הלוחמים המפורסמת
של הצנחנים לפני הכותל, תמונות של בגין ז'בוטינסקי (חשבו שהוא בן גוריון)
הם לא ידעו מה מראים התמונות....
 
בקר טוב ! היום יש דרישות אחרות מהנוער

הלומד בבתי ספר, לו היו מלמדים אותם והיו נבחנים על החומר, הם היו יודעים! היום זה עידן המחשבים, הכל נלמד מתוך קריאה ולא משינון !

הענין תאריכים, אני מאוד חלשה, למשל , בעלי היה 10 שנים בין 27, חה חה חה !!! עד שהעירו לי, פשוט לא שמתי לב, אין לי בכלל התייחסות למספרי השנים, אני מאוד מבלבלת בין השנים, כל אחד והחסרונות שלו, אבל אני חייה טוב עם זה, לא מפריעה לי !!!

להתראות, כי אני בדרך לבריכה !!!
 

יוליקה

Member
מנהל
מסתבר שהפוליטיקה לא נשארת מחוץ לכתלי בי"ס

כל שר חינוך מגיע עם האג'נדה הפרטית שלו...
יוסי שריד סיפר שבזמן כהונתו הקצרה הכניס תכנים חדשים
אבל שרת החינוך לימור ליבנת מהימין ביטלה אותם...
גם יולי תמיר ניסתה להכניס נושאים חדשים כמו למשל לימוד הנכבה...
האם לימוד הנכבה חשוב כל כך כאשר תלמידנו אינם מכירים את מלחמות ישראל???

דיברו בתכנית על ספר במקצוע האזרחות שניגנז כי היה מלא בטעויות עקרוניות
וכמו כן נתן ביטוי יתר לנושאים שמאלניים שרי החינוך הימניים ביטלו אותו, המחברים
טוענים שלא פוצו כספית למרות שמשרד החינוך הזמין את הספר...
 

י מ י ת 2

New member
גם אני צפיתי אמש בתכנית המקור

היה עצוב. התנחמתי בשני מפגשי אקראי שקרו לי השבוע בשניהם פגשתי שני אנשים שונים שילדיהם למדו אצל בתי ושניהם זוכרים אותה לטובה גדולה. מהללים ומשבחים. והם שני אנשים ממקומות שונים שאינם מכירים איש את רעהו וילדיהם למדו אצל בתי בשנים שונות. אמנם בתי מלמדת רק כתות א-ב, אבל אלה השנים המעצבות את התלמידים.
אחר כך הם צריכים לספוג ידע וערכים. ובעיקר בעיקר דרכי למידה. זה מה שאמרה יולי תמיר באותה תכנית . יש כל כך הרבה ידע בעולם אי אפשר לדעת לזכור הכל, מה שצריך ללמד זה איך ללמוד ואיך להגיע אל הידע בשעת צורך.
עוד מעט נסע בתי ואני לראות סרט "חיים של אחרים" . מציג בבקר בהיכל התרבות בראשל"צ.
יום טוב
 

הדסהש1

New member
ראיתי והתביישתי כי עד כדי כך

הבורות .לא לזהות את בגין סאדאת וקרטר?זבוטינסקי?לא לדעת מתי היו המלחמות
אז מה הם לומדים בהסטוריה?לגבי גלפנד מחזיקה לו אצבעות
למרות שאנני יודעת לשחק .ראיתי שיש בתי ספר שיש כבר מגמות שחמט
ויש לנו אלופת הארץ בת 12 בשחמט.
 
לב הבעיה - התנהגות גלותית

יותר חשוב בבתי הספר ללמוד היסטוריה כללית (בקושי) מאשר את ההיסטוריה הישראלית.

הבעיה היא שהיום בתי הספר הם טכנוקרטיים יותר, ועושה רושם שהם מכונות לדחיסת חומר הכנה לבחינות הבגרות, ולא ממש בית ספר המקנה ידע וערכים.
בזמני מי שהיה מלמד בכיתה נקרא "מחנך", ואילו המחנך ברבות השנים הפך להיות "מורתי", ומאוחר יותר "המורה", והיום בכלל "יפה/שושנה/צילה/....."
וכך זה גם נראה.
מצד שני עלו הדרישות מהמורים גם להשקיע יותר ויותר בלי תמורה כמעט.
בתי מורה בכירה והיא נדרשת לעבוד גם מעבר לשעות העבודה, נדרשת לת את מספר הטלפון שלה להורים שמתקשרים ביום ובלילה ביום חול ובחג ובשבת ומשבשים את חייה הפרטיים, וכל התנגדות שלה עלולה להיתקל בתגובות חריפות של ההורים ושל המנהלת.
בימים אלו עומדים לדרוש מהמורים עם תחילת יום העבודה ובסיומו להפעילך שעון נוכחות. מה שנקרא בסלנג "לדפוק שעון".
יחד עם זאת מורידים להם גם את התוספת הזעירה שנתנו עד כה ולא עמדה בשום קריטוריון למה שהיא השקיעה מצידה.
בעיקבות כך המגמה תהיה שעם הדפסת כרטיס הנוכחות ביציאה מבית הספר, ייסגר גם הטלפון.
בתקוה שלא יופעלו נגדם סנקציות, כיוון שמקצוע ההוראה מוזר, כי אין בו קביעות, ובכל תחילת שנת לימודים המורה לא יודע אם ישובץ לעבודה או לא, תלוי באיך הוא מוצא חן או לא בעיני המנהלת.....
 

מנורה

New member
צהרים טובים


הצרה אצלנו שכל שר חינוך רוצה לשנות אבל בגלל
ההסתדרות של המורים ועוד כל מיני התנגדויות
מסיבות שונות ומשונות מכשילים כל תוכנית
מצד אחד רוצים להתקדם למאה עשרים ומצד שני
תקועים בכל זאת הרבה תלוי גם במורים בכיתה
ובמנהל בית הספר
הנכד שלי שהוא רק בין 9 יודע הרבה יותר טוב
ממי שגמר בגרות בהמון דברים זה גם תלוי
המון בילד ובהורים
 
כמו מונורה גם אני חושבת שההורים

הם הגורם המרכזי לכמות הידע שיש לילדים.

גם לחינוך.

הורים חובבי מידע וידע חושפים את ילדיהן מינקות להכרת דברים חדשים, ללמידה, לקריאה ולחקר. משחקים איתם ומסבירים, עונים על כל שאלה ואילו מחפשים את התשובה הנכונה יחד עם הילד, םם אינה יודעים אץ התשובה.
לא מתביישים להגיד את זה אנחנו ל יודעים, בוא נבדוק בספר, ברשת...

הוראה יחידנית....
 
כמו שאמרנו:"שפטה אן דה אקסה"

"שבע שנים מהבית".

יש לי נכדה בשם גל בכתה ב' , ההורים שלה משקיעים בה באופן בהחלט בלתי רגיל לפי סגנון החינוך הסיני (האמא סינית) ואמנם הילדה עובדת על מחשב, מדברת היטב וקוראת וכותבת עברית אנגלית וסינית, יש לה יחסית כמות עצומה של ספרים וחומרי עזר, ואין ספק שהיא מוציאה את כל הפוטנציאל שלה והיא תהיה ילדה/בחורה/אשה מאוד חכמה.

אבל אליה וקוץ בה.
ילדים שגדלים לבד, גדלים אנוכיים מוחלטים, הם חושבים שהם מרכז העולם.
בת דודתה (הבת הקטנה של הבת שלי) בשם נועם, מאוד אוהבת אותה (היא בכתה ג) אבל מספיק שיהיה בינייהם ויכוח זעיר ביותר או איזו אי הסכמה, וגל מודיעה שאין לה ענין בנועם, ושלא תבוא אליה יותר.

כבר אמרתי לבן שלי שיתחיל לחשוב על עוד ילד, לפני שיהיה מאוחר מידי ותהיה להם בת אנוכית, שלא יודעת לחלוק ולוותר לפעמים ולחיות עם עוד מישהו......
 
למעלה