|שמשבקר טובבקר אור, יש לי רושם ש

|שמשבקר טובבקר אור, יש לי רושם ש


שובת יחד עם הרשויות המקומיות... לפחות ננקטים עיצומים... לא ניתן להעביר הודעות בקומונות. בפורומים כן. דורשת התערבות מיידית של שר התשתיות, שר האוצר וראש המשלה!!!...
סיימתי את קריאת ספרו של שטפן היים "דו"ח המלך דוד", הוצא לאור ב1972 תורגם לעברית לראשונה ב1987 ועתה יצא מתרגום מחודש. עיקרו של הסיפור הסתירות בתנ"ך בחייו ופועלו של דוד המלך, יוכי ברנדס עשתה זאת בספרה שהיה להיט מלכים ג' לגבי דמויות תנכ"יות אחרות. שלמה המלך, יוזם את כתיבת הדו"ח וממנה את איתן בן יהושעיה האזרחי, הסטוריון, לכתוב את הדו"ח הדו``ח היחיד האמיתי ובעל הסמכות, המדויק היסטורית ומאושר רשמית, על עליתו המדהימה, חייו יראי האלוהים, מעשי הגבורה והשגיו הנפלאים של דוד בן ישי, מלך יהודה במשך שבע שנים ושל יהודה וישראל כאחד במשך שלושים שנים, בחיר אלוהים ואבי המלך שלמה, או, בקצרה, דו``ח המלך דוד". ועכשיו אני קוראת את "אלוהים יודע" של ג'וזף הלר גם בו הנושא הוא דוד מלך ישראל... יום נעים
 

הדסהש1

New member
את צודקת בהחלט.העברתי מסר לתפוז.מקווה שהסתדר

המצב.אני הולכת להרצאה על נשים במקרא.אספר שאחזור.
 

יוליקה

Member
מנהל
עברנו אתמול את החוויה הביזארית ביותר

כשהגעתי אתמול לאמא שלי, ביצבצה מתיבת הדואר שלה מעטפה ארוכה... כשלקחתי את המעטפה ביד, צמרמורת חלפה בגבי, היתה זו מעטפה מחברה שמייצרת מצבות... המעטפה היתה ממוענת לא לאמא שלי אלא למשפחתנו בכתובת של אמא... פתחתי את המעטפה שהכילה קטלוג צבעוני של מצבות מדגמים שונים...ואליו היה מצורף מכתב שמנחם אותנו באבלינו וכמה קשה להתעודד בעת פטירת יקירנו, אך הם לא נוהגים לפנות בבית העלמין ולכן שולחים את הקטלוג בדואר והם עומדים לרשותינו ככל שיידרש.... לאחר קריאת המכתב הנחתי את המעטפה על השלחן והתייחסתי לזה כעוד פרסומת ביזארית ככל שתהיה... בכל זאת המחשבה ששלחו לאישה בת 89 פרסומת למצבות לא הניחה את דעתי, והתקשרתי לאחי... הוא כמובן כעס יותר ממני, ביקש את הטלפון של החברה והתקשר אליהם... הוא הודיע להם שאם לא יתנו לו הסבר מניח את הדעת כיצד הגיע שמה של אמי למאגר המידע שלהם ואיך הם שולחים מכתב כזה לאישה בת 89 - הוא כבר יפרסם אותם בכל אמצעי התקשורת הקיימים... ראשית הם התנצלו מאד, אמרו שיבדקו מייד כיצד הגיע אמי למאגר שלהם ויחזרו עם תשובות... תוך פחות מ-10 דקות הם חזרו עם תשובה עוד יותר ביזארית.... ב-11 לינואר הלכה לעולמה אישה שנושאת את שמה של אמי, בפתח תקווה...רק הפרטים האחרים לא היו זהים...הפקידה חיפשה בדפי זהב את שמה ומצאה את שם אמי וכך שלחה לה את המכתב... הם שוב התנצלו מאד ביקשו סליחה ומחילה על הפשלה הנוראית - אבל אמרו שזה סימן לאריכות ימים בע"ה!!!
 

הדסהש1

New member
לא הייתי רוצה לקבל ברכה לאריכות ימים

כזאת.אפשר לקבל התקף לב מזה.בושה לחברה
 
בוקר טוב, חושבת שאנסה להשיג את

הספר על דוד המלך. בכל מקרה ברור שיש סתירות בסיפורים שלו - בין ספרי מלכים לבין דברי הימים. הבעיה היא בסופרי המלך שרצו להדר את שמו. אלוהים יודע - יש לי הספר אבל כרגע אני עדיין בתולדות עם ישראל.
 

יוליקה

Member
מנהל
בת שבע היה מוצאת מכלל ישראל היום

קל וחומר בנה שלמה.... לפי ההלכה היהודית אישה נשואה ששוכבת עם גבר אחר שאינה בעלה אסורה על בעלה ועל בועלה דוד המלך שלח את אוריה למות בקרב, ודוד המלך לקח את בת שבע לעצמו. בת שבע הרתה לדוד המלך מיחסיה איתו בעודה נשואה לאוריה...נתן הנביא העניש אותם והמית את בנם ...היום היה נחשב לממזר... אבל כיון שהיא אסורה על בעלה ובועלה - הרי ששלמה המלך נולד מיחסים אסורים.
 

הדסהש1

New member
ההרצאה היום היתה מאלפת על אביגייל

שהיתה אשתו של נבל.ספר שמואל א" פרק כ"ה .וסיפור אישיותה עד לנישואיה לדוד המלך
 
ואם היו נוהגים לפי הדין דאז - דין שניהם היה

מוות: :"וְאִישׁ אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת אִישׁ, אֲשֶׁר יִנְאַף אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ, מוֹת יוּמַת הַנֹּאֵף וְהַנֹּאָפֶת" (ספר ויקרא, פרק כ', י'), או "הָאִשָּׁה הַמְּנָאָפֶת תַּחַת אִישָׁהּ, תִּקַּח אֶת זָרִים." (יחזקאל י"ז ט"ז). אבל מלך הוא מלך הוא מלך.....
 

עמיקם10

New member
ההלכה הזו מאוחרת.-נתן אמר לו הרצחת וגם ירשת ?

מה שבהחלט אסור [וניתן לאמר על רצח יצחק רבין.]וזו דעתי..כבר 15 שנה.
 

עמיקם10

New member
אוריה היה חתי..בן העם החתי..

בת שבע היתה יהודיה, ולמלך היה חבל על אישה יפה שיש לה בעל חתי.. אז הוא גאל אותה.
 
עמיקם, שטויות במיץ עגבניות !!

דוד המלך חשק בה ורק אח"כ הוא בירר מי היא !!! הוא לא גאל אותה , הוא עשה משהו אחר ! יהרגו אותי פה אם אומר מה הוא עשה לה !!!
 
כשכתבית על הספר דו"ח דוד המלך / שטפן היים

שכחתי לציין שהוא רומן היסטורי. העובדות בו מבוססות על הכתוב במקרא. הספר מוביל לספר שיר השירים שבימים אלו מעסיק את מחשבתי בהקשר הדרת נשים. אז הוספתי פוסט לבלוג:
 

אפי 7

New member
נחמד לקרוא גם את הספר האוהל האדום

גם שייך לנושא - בעיקר מסופר על דינה בת יעקב שלמעשה הרבה לא מסופר עליה בתורה. בתנ"ך מוזכרים חייה כאפיזודה קצרה ואלימה, המופיעה בינות לפרקים מוכרים הרבה יותר בספר בראשית, העוסקים באביה יעקב ובתריסר בניו. ספר זה המסופר בגוף ראשון, מגלה את תולדותיה וחייה רבי התהפוכות של דינה ושל הנשים בעולמה. האוהל האדום, שבו אין לגברים דריסת רגל, הוא מעון הנשים בתקופת נידתן. בו מתרחשות דרמות, קנאות ואהבות, ובו יוצאים לאוויר העולם ילדים וסודות כמוסים. דינה סופגת שם את יסודות החוכמה הנשית ואת המסורת העתיקה של האמהות שלה: לאה, רחל, זלפה ובלהה. אפי
 
גם הדורות הקדומים, הם לא היו

"טלית שכולה תכלת" , גם אז לא היו פחות מעשים לא נאותים שהתרחשו מחוץ לנשואין ! רק חלק ידוע, כי לא היתה טלויזיה ולא טלפונים וכל הדברים המודרניים שיש היום !!! את הספר "האוהל האדום" קראתי , גם הספר שברנדיס קראתי ! למה יש את בבילבול בזמנים, כי "אין מוקדם ומאוחר התורה" , ז"א שהם כתבו דברים במקומות שונים בזמנים שונים, והכל צורף לספר, לכן יש זמנים מבולבלים.
 
למעלה