התנדבות עם ניצולי שואה

התנדבות עם ניצולי שואה

לכל בעלי הלב החם: אנו קבוצת מתנדבים שמחפשת מתנדבים נוספים בכל הארץ לביקורים שבועיים אצל ניצולי שואה עריריים. מדובר על מפגש שבועי של כשעה-שעתיים בכל פעם בזמנכם החופשי. לפרטים נוספים ניתן לפנות אלי במסר, או במייל ל: [email protected] תודה, לימור http://shoa.co.il/
 
כל הכבוד גאווה. גם אני רוצה.

 
בקר טובלכולם ! מי שלא יודעת

מה מקור של השיר הפינג'ן שהפלמ"ח שר , הנה המקור !
 

יוליקה

Member
מנהל
בוקר טוב חדש

לאה, הקישור לא נפתח - חבל. פתחתי אתמול בבוקר שרשור בענין מלחמת המפרץ הוא מחכה לסיפורים ולתמונות שלכם... בענין שלמה מעוז שיצא חוצץ נגד האשכנזים, יש הבוקר כתבה מעניינת http://fibi.bizportal.co.il/bizportalnew/biznews02.shtml?mid=300947 אתמול הופיע בפייסבוק ידיעה על ילד בן 5 שניכנס לגן ותוך 10 דקות נעלם ומשטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיו...מסתבר שמישהו עם מוח מעוות המציא את הסיפור לא היו דברים מעולם ותמונת הילד נלקחה ממכלול תמונות מהגוגל... http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4175816,00.html
 

י מ י ת 2

New member
לאהל'ה, גם אני אוהבת את מסעדת פיש

לאן הם עברו? במלחמת המפרץ היינו בבית התקנו את החדר הקטן כחדר אטום והבאנו את חמותי שתהיה אתנו . ציידנו אותה במסכה ,הסתכלנו על עצמנו וישבנו וצחקנו כל הימים.
 
האיש הזה מעוז, אינני מכירה את האיש

הזה " מעוז" ולא מבינה למה הוא כותב כך, כך שקשה להעביר עליו ביקורת ! בענין מלחמת המפרץ, אין לי סיפורים שיכולים לענין אחרים. ישבנו כמו כולם בחדרים כשהיתה אזעקה, עד שהודיעו שהכל נגמר. בענין בפייסבוק, לא מבקרת שם לעיתים קרובות , ואין לי שם הרבה חברים שכותבים לי. יש שם הרבה בעיות, של שקרים והתרדה , עדיף לשמור מרחק, התפוצה שלו גדולה עלי , אין לי צורך לכל כך הרבה פטפטת !!!
 
מלחמת המפרץ: הדבר הרע שאני

זוכרת הוא ההכרח להעיר את בתי הקטנה, והיא, רדומה כל כך עברה לחדר האטום. וכאב לי כל כך. ובנימה מחויכת - היה לנו ארנבון קטן בבית, והיה לו בית ענקי מעץ שבנינו במיוחד עבורו, לשם נכנס כשהגיע זמן השינה. וכשהיתה אזעקה בלילה פתחנו את הדלת הקטנה שלו והוא ישר - אל החדר האטום. הוא קלט מהר מאוד לאן הוא צריך לברוח....
 
בתחילה נבהלנו כמובן מהאזעקות. מה עוד שבבית

היינו רק "הבנות" וג'יפסי הכלבה. הבן הבכור בכוננות עם אמל"כ. הבן השני ביחידה לפינוי נפגעים. וזמר שושנים בתצפיות ... בהמשך הבת הגדולה, אז בת ,17 עלתה לגג הבית של חברתה בכל אזעקה לראות את שיט הטילים... גרנו אז בגבול אזור א'. בעבודה היינו רק עד שעות אחה"צ. איך מאיר אריאל שר? עברנו את פרעה ---- עברנו גם את זה...
 

הדסהש1

New member
לנו כרגיל היה כלב ו שני חתולים

כל הזעקה היתה מאומה בבית הם נבהלו לביתי לא רצתה להכנס בלעדם לחדר האטום.לכן עשתה את חדרה שהיה גדול יותר לעוד חדר אטום והם היו איתה בחדר.רק מידי פעם הורידה את הכלב לעשות את ההצרכים.
 
הלכתי היום לתת סכינים להשחזה,

לא תאמינו , ביקשו ממני 20 ש"ח לסכין לחדד, בתל-אביב לפני שנה שילמתי 10 ש"ח לסכין, בזמן האחרון הוא העלה ל-15 ש"ח לסכין, בסכין טוב וגדול כדי להשקיע, אבל בסכין קטן לא כדאי ! השבוע הייתי ב-אייס ליד הבית שלי, ראיתי שם במבצע סכינים , קטנים עם שפיץ, כמו שאני אוהבת שנוח לעבוד איתם ביד, ב-20 ש"ח ליחידה של הפירמה מצויינת ARCOS אורגינל יבוא מספרד ! יש לי סכין גדול לחיתוך בשר וירקות מאותה הפירמה ומאוד מרוצה. אני מאמינה שבכל החנויות של אייס יש את המבצע הזה ! את הסכינים הקטנים הישנים, פשוט אזרוק !
 

עמיקם10

New member
אני מכיר ניצול שואה שהיה אז ילד -11

היום הוא בן למעלה מ-78..מ-3 1944 מאיפה יש עדיין כל כך הרבה ניצולים ?
 

יוליקה

Member
מנהל
תודה לאל שעוד יש הרבה ניצולים

כמו אמא שלי למשל...שהיתה בת 20 במלחמה ושהתה בגיטו בודפשט וניצלה! וגם גיסי שהיה בן 4 במלחמה וגם שרד עם אחיו (אחיו נפטר לפני 3 שנים)... איזה מן שאלה זאת מאיפה יש עדיין כל כך הרבה ניצולים????
 

עמיקם10

New member
עברו המון שנים.ולא כולם מגיעים לגיל מופלג

אלה שהגיע להם פצוי קיבלו. אבל משום מה בכל פעם מדובר על אלפי אנשים מקופחים. מסכנים שחיים לא חימום בחורף- גלמודים.- האם אלה שהיזכרת הם כאלה? ולא אמרתי עוד כלום.
 

יוליקה

Member
מנהל
צריך היה להגיש תביעה לאוצר

מי שהגיש - מקבל עד סוף ימיו. אנחנו דאגנו שאמא תגיש את המסמכים וההוכחות ששהתה בגיטו בזמן המלחמה. במשך השנים הגרמנים בכל פעם יצאו בהצהרה שהם משלמים לפי נושא כזה או אחר... למי ששהה במחנה ריכוז, בגיטו, למי שעבד בזמן המלחמה כי ידע גרמנית וכעת האוצר משלם תוספת לכל מי שחלה באוסטיאופורוזיס. כל אותם ניצולי שואה שנשארו ללא חימום בחורף, בבית מט ליפול, בלי כסף לתרופות ואוכל - הם ניצולים שלא הגישו שום תביעה לגרמנים דרך משרד האוצר.
 
למעלה