בוקר טוב, מאזינה עכשיו לדודו טופז ברשת ב'

מנורה

New member
שלום לכולם אפי המאמר שהבאת מעלה אכן מחשבות

זכור לי שהילדים שלי קבלו את ספר התורה הראשון בחב"ד האווירה במקום והיחס החם מאד ריגש ונשאר טעם של חום. לקראת גיל 13 שוב הלכו לחב"ד במסגרת בית הספר לקבל מושג על נהחת תפילין וכל הקשור בנושא וא"כ כל תלמיד הוזמן לסוף שבוע לאחד מהתלמידים המארחים. מודה ומתודה שדי נלחצתי כי הבן שלי התחיל לדבר כל יום על הנושא ואפילו התחיל להניח תפילין כל בוקר וכשרצה לנסוע לסוף השבוע כדי לא לעורר התנגדויות אצלו בקשתי שיגיד לנער שהיה איתו בקשר שאם הוא מבטיח לבוא לבקור חוזר הוא יבוא להתארח אצלו. הסיום היה שהקשר נותק והבן שלי הפסיק להניח תפילין. למה ספרתי זאת כי זאת דרך עקיפה להחזיר בתשובה נכון שלא משפיעה על כולם ונכון שיש ערכים נפלאים שלומדים וחוויות שהנוער החלוני לא רגיל אליהם אבל זאת מכונה משומנת היטב. מכירה אנשים שזה ממש עבד עליהם והתוצאות נתק מההורים כי לא כל ההורים מסוגלים לקבל את החיוב שבדבר. אם בתי הספר החילוניים היו חוזרים לשעת חינוך ולכל הערכים שאנחנו גדלנו עליהם יכול להיות שפני הדור היה שונה.
 

אנימו

New member
אפי - להלן התגובה של לאה שלום שנכנסה למטה

ונראה לי שכדאי שתהיה כאן: • ‫אפי, קראתי את אשר כתבת, ומאוד נגע ללבי,‬ לאה שלום ☼ 05/07/08 09:22 אני חושבת שמאוד טוב ההדרכה של הטיול הזה, הנוער חוזר עם הרבה רשמים, זה טוב לדעת את השורשים של היהדות, ללמוד אותם, אני למדתי בבית ספר דתי, וזה לא עשה אותי דתיה, ככה שגם טיול כזה רק יכול להוסיף לאינטיליגנציה שלהם. גם המורים אומרים שהילדים מתנהגים אחרת, ז"א שהחינוך מאוד חשוב לגילאים האלה.
 
אנימו, תודה לך על תשומת לבך לתשובתי

למאמר של אפי!!! נכון שיש השפעה שלילית פה ושם, אני חושבת שההורים צריכים לשים יותר תשומת לב לילדים בבית וקצת פחות לקריירה, אני תמיד אומרת : משפחה יציבה וקריירה במשפחה, לא תמיד הולכים טוב ביחד, כי להורים אין מספיק זמן לעקוב אחרי מה מעשיהם של הילדים, אני גם מאשימה את הרשויות שאין מועדונים לנערים מתבגרים ולא הדריכים, כי זה הגיל הרגיש של נוער. יש חדרי ספורט בבתי הספר, למה לא מפעילים אותם אחה"צ , שיהיה לנוער איפה להתאסף והיכן להוציא את עודף המרץ, במקום זה הם הולכים לדיסקוטקים, שזה לא המקום הכי טוב בשבילם, בלשון המעטה!!!
 

יוליקה

Member
מנהל
אפי, אכן כן, אני נימנת על אותם "צדיקים"

כמובן שישנם "צדיקים" בעם שמנסים להכפיש ולומר על עמותות כאלה שהן שליליות ויש להן אינטרס סמוי. האם באמת זה כך - האם זו פעילות מיסיונרית? האם צריך להתנגד לזה? או האם זה רק עושה טוב לתלמידים שמקבלים זווית ראייה נוספת על פני חייהם החילוניים והנהנתנים. אפי, אכן אני חושבת שזו פעילות "מסיונרית". המילה מיסיונרית לקוחה אמנם מהנצרות - אך הכוונה היא ברורה. אכן יש מסרים שליליים שהם הכפשה של החיים החילוניים - זוהי שטיפת מח. וכאשר זה נעשה מאורגן אני רואה בזה "כפייה". אתן לך מספר דוגמאות ואנא אמרי לי מה ההבדל? לוקחים קבוצה גדולה של זוגות ונותנים להם סוף שבוע חינם אין כסף במלון עם כל הארוחות. בתמורה הם רק צריכים להקשיב למספר הרצאות של רבנים ורבניות הגברים והנשים לחוד. בהרצאה מביאים להם דוגמאות שקריות על החיים החילוניים. דוגמא נוספת: ניידת של חב"ד מסתובבת בשכונות ואוספת ילדים ומחלקת להם ממתקים. הם אומרים להם שבשעה זו וזו מחכה להם רב שיספר להם גם סיפורים. הילדים הולכים ושם "מרעילים" להם את המח נגד מנהגי הוריהם. רבנית אספה בחורות צעירות שהיו לבושות בחצאיות מיני או במכנסיים אבל עם בטן חשופה. היא הסבירה להם שהלבוש שלהם מסוכן, ואם הם יתיישבו עם החצאית במקום שישב לפניהם גבר הן עלולות להיכנס להיריון מזה... אלה דוגמאות שאני חוויתי אישית . ולכן כשמביאים לי סיפורים על התקרבות ליהדות ועל קצת יידישקייעט - אני לא ממהרת לקנות את הסיפורים ויודעת שמאחורי התמימות עומדות כוונות לא טהורות. אינני חס וחלילה נגד התקרבות ליהדות - אך יש דרכים ישרות לעשות זאת ולא על ידי פיטויים של טיולים וממתקים. אם הלכתי לשמוע הרצאה מרצוני החופשי כשאני יודעת מראש את נושא ההרצאה עשיתי זאת בראש צלול ודעה ברורה. זוהי דעתי האישית ואינני מנסה לשכנע אף אחד לחשוב כמוני.
 

dani 123

New member
יוליקה את טועה, יש רק 2 מצבים

מסיונריות => כאשר נוצרים מנסים לשכנע לפתיחות ואולי להמיר את הדת חינוך לערכים => כאשר יהודים מנסים לעשות אותו דבר
 

יוליקה

Member
מנהל
דני, אז איפה אני טועה

באיטרפרטציה של המילה מסיונריות? או בקונספציה בכלל?
 

deebeebee

New member
דוחפים דת בדרכי "נועם"

פועלים בדרכים מתוחכמות כדי להשפיע על ילדים ונוער ולא, אין הבדל ביניהם לבין הנוצרים הפועלים באותן דרכים כדי להביא ולהשפיע לקבל את אמונתם. מזכיר לי שבחגי תשרי האחרונים צץ לו קמפיין חדש "תפילות ראש השנה ויום הכיפורים באווירה חילונית" הרבה חילונים קנו את הבלוף הזה ומצאו את עצמם בבתי כנסת אורתודוקסים רגילים. האם שקר או דחיפה של דת בדרכי מרמה הם 'ערכים'? לא ולא.
 

noeme

New member
שלום לך ערב טובdeebeebee

אני חושבת שמה שלא מגזימים אם זה בצורה מבוקרת שזה עדיף על סמים אלכהול נרקומניות כל החלאות שקיימות בזמננו בצורה מאוד חריפה ובולטת. בכל המקומות אין ביטוח נגד הקיצוניות הרעה והדברים הסוטים שלאחרונה אנחנו שומעים וז ומזדעזים.אבל אמונה מבוקרת מעולם לא הזיקה לאף אחד. אולי להיפך הגמור חיזקה. ממני נעמי
 
דני, המילה מיסיונריות הושאלה מהנצרות אבל

השיטה קיימת בהחלט ביהדות. ראה תנועת חב"ד ושות'......
 
מסכימה שעל הילדים ללמוד ערכים יהודיים

ואוניברסליים, וללמוד את המורשת היהודית. אבל יש לי שתי שאלות: האחת - למה דווקא דתיים שילמדו אותם? אני למדתי תלמוד והלכה ותורה ותפילה והכל - ממורים לא דתיים ולמדתי אותם היטב. ומכאן עולה השאלה השניה - האם אין כאן "יריה ברגל"? אם הילדים יראו שרק דתיים מלמדים אותם א החומר הזה, האם לא ייווצר אצלם הרושם שיש כאן שני מחנות - דתי וחילוני, זה מול זה? דווקא ילדים חילוניים שאולי איבדו ערכים בדרך - צריכים ללמוד דת ומחשבת ישראל ומורשת היהדות ומורשת ישראל מחילוניים - כדי שיראו שלא קיים פער כזה גדול בין שני המחנות. ודרך אגב - מורשת יהודית וערכים יהודיים כן. אבל גם מורשת עולמית וערכים אוניברסליים. הרעיון עצמו מבריק, והלוואי ויישמו אותו בכל בתי הספר - אבל לא באמצעות דתיים בלבד.
 

אנימו

New member
צודקת יהודית. זה בדיוק מה שקרה בבית הספר בו

למדתי. אבל כתוצאה מפיחות הענין בנושא אין היום מורים לתנ"ך , כמעט. הנושא לא מבוקש עוד באוניבסיטאות. אז בגלל שרק הדתיים בתמונה - מוטב שבכלל נזניח את הנושא? לפחות, נתחבר אליו בנתונים האפשריים והפחות כפייתיים. יש רצוי ויש מצוי.
 
אנימו, לא להזניח, חס וחלילה, אלא לפתח את

הנושא וזה עניינו של משרד החינוך, לצערי. חייבים ללמוד תנך ותלמוד ומחשבת ישראל. אבל השאלה מי ילמד אותם.
 
דני, מה ההבדל זו בהחלט מסיונריות

לפני כ-20 שנה שבני היה בין 10 בערך או אפילו פחות הוא נעלם מהחצר, יצאתי לחפש אותו וקראתי לו נשמתי פרחה. מישהו מהשכנים שהיה בחוץ אמר שראה ילדים הולכים עם בחור צעיר דתי (החלילן מהמלין?). הלכתי לביה"ס הדתי עצמאי שנמצא לידינו ואכן מצאתי אותם יושבים בכיתה והוא מלמד אותם. באותו הרגע אני (כמו שאומרים) "חטפתי את הקריזה של החיים שלי" וגערתי בו קשות. באיזה זכות הוא אוסף ילדים מהחצר? בלי ידיעת ההורים ובלי רשותם? אז הוא אמר לי "אז מה שילמדו קצת פרקי אבות" לקחתי את בני ואמרתי לו שאם עוד פעם זה יקרה זה יגמר במשטרה והלכנו ואז בני אמר לי, "למה את לוקחת אותי? הוא הבטיח לנו שילמד אותנו כדורסל" האם זו לא מסיונריות?
 

אנימו

New member
יוליקה- לפי תפיסתך, על הילדים להחליט

לאן ילכו ומה ילמדו . כי כל נסיון להביאם להכרה של עולם אחר , גם אם יש בו צדדים טובים וגם אם אח"כ אפשר לשוחח על החוויה - זו כפיה... סליחה, אנחנו יהודים ומותר בארץ הזו לערוך הכרות עם העולם הזה. לא נראה לי שכפו שם משהו ללא רצון התלמידים. מ"רצונם החופשי" - יש כאלה שמגיעים לדקור עורכי דין בארוחת ערב בבית.....
 

יוליקה

Member
מנהל
אנימו??

אינני רוצה לפתוח בדיון על מה שרע אצל החילונים ומה שרע אצל החרדים... אף אחד לא טלית שכולה תכלת... אבל מעניין שכל ההורים שנעצרו לאחרונה על התעללות בילדים - אף אחד מהם לא חילוני.
 

deebeebee

New member
ומי אומר שרק האורתודוקסים

יכולים ללמד מהי יהדות? מי קובע שטיולי בתי הספר למוסדות המלמדים ערכים יהודיים חייבים להיות בבתי כנסת אורתודוקסים בלבד? מי שקובע זה אותו אחד שקיבל מונופול על הנושא בגין הסכמים קואליציונים.
 

יוליקה

Member
מנהל
בסרט "כנר על הגג" שאלו את הרבי

לאחר הפוגרום בחתונה של הבת של טוביה שאלו נכבדי העדה בעצתו של הרב "רבי , מה נעשה עכשיו" כולם חיכו למוצא פיו ודברי חוכמתו של הרב. אבל תשובתו של הרבי היתה: LET'S SIT DOWN - בואו נשב...
 
למעלה