בוקר טוב, מאזינה עכשיו לדודו טופז ברשת ב'

מלכה 5

New member
../images/Emo13.gifבוקר טוב, מאזינה עכשיו לדודו טופז ברשת ב'

מי יודע מה איתו? יש/אין לו תכנית ב TV? שבת שלום לכווולנו
 
בוקר טוב ושבת שלום, שמעתי עכשיו

מספר שירים של שושנה דמארי, ולפניהם השיר הנהדר "הבן יקיר לי אפרים". איזה תענוג, ממש עונג שבת.
 

יוליקה

Member
מנהל
בוקר טו ב חברים

מה שלומכם הבוקר? לקום בבוקר עם שיר חדש בלב....
 

אפי 7

New member
אין טיולים חינם - זו הכותרת למאמר

בוקר טוב - זה עתה סיימתי לקרוא מאמר בעיתון מקומי שגירה אותי למחשבה ומביאה את תמציתו פה ומעלה אותו כנושא לדיון. ישיבת הכותל - שעת דמדומים. לתוך הישיבה מוכנסות 100 תלמידות י"א מתיכון מטרו ווסט ברעננה, (בי"ס לא דתי) הן מדליקות נרות שבת ומכסות פניהן. בהמשך הן יוצאות החוצה ומצטרפות אל מעגלי הריקוד של הבנים משם מתחילים כולם לרדת אל הכותל בצורה מסודרת, בשירה. בכותל ממהרים תלמידי הישיבה לשלב את הבנים האורחים מהתיכון אל מעגלי התפילה. והבנות מעבר למעקה בעזרת הנשים. זה חלק מטיול שנקרא - מסע ישראליי - בן שישה ימים אותו חווים תלמידי תיכון. הטיול עולה בעלות נמוכה - ואת השאר מממנת עמותה שנקראת "מבראשית" וכן משרד החינוך. טיול זה מבוקש מאוד הן על ידי התלמידים והן על ידי המורים אשר חוזרים בהתלהבות רבה. המדריכים הם של העמותה והם קוראים לעצמם דתיים לייט. רוב המסע עוסק בניסיון להקנות ערכים במעגלי זהות. המעגל הראשון - אני ועצמי והיכולות שלי בהתמודדות פיזית וחברתית בתנאי שטח קשים המעגל השניה הוא - הקבוצה ואני - כלומר היחסים בין היחיד לקבוצה ברצף תהליכים בטבע. ובמעגל השלישי - אני והקהילה - התלמידים לומדים להכיר קהילה בפריפריה באמצעות ביקור באתרים שונים ומפגש עם אישים, חוזרים התלמידים לשורשים שמתייחסים לתקופת המקרא עד לחזרה לארץ אחרי הגילות, המדינה שבדרך וכו'. תלמידים נוספים החלו את המסע בהר מירון - גוש עציון - ירושלים תלמידים אחרים התחילו בתצפית במכתשים עם הזריחה. תור התיכוניים הממתינים להצטרפות למסע ארוך ורק מעטים זוכים. ופה נכנסת התקשורת ומנסה להעביר ביקורת על כך שהעמותה התומכת היא מהמגזר הדתי - וצריך לחקור מה נעשה מאחורי התמיכה והסבסוד. מורה אחת: "הגיעה הזמן שאתם העיתונאים תפסיקו למתוח ביקורת על כל דבר טוב שקורה במערכת החינוך. הפרסומים שלכם יגרמו לכך שזה יופסק והתלמידים ימשיכו לצאת לטיולים ולהסתובב בין מלונות. המורים סיפרו כי הילדים מתנהגים אחרת בטיול כזה מבשאר הטיולים הרגילים עד כה. ילדים שתמיד התפרפרו ממשימות, עמדו וחתכו ירקות ובישלו עם כולם אחרי יום מפרך בשטח - מאחר ובאחד המעגלים שוחחו עימם על הדדיות מול טפילות. כן הולכים לישון ללא כל מהומה המתלווה בדרך כלל לטיולים כאלה. כמו כן בסוף המסע בירושלים ראש העיר בו לומדים התלמידים הגיע והופיע לפני התלמידים. כל מטרות העמותה הן להגברת הזהות היהודית וחיזוקה, להגברת המודעות למורשת היהודית, העשייה וההתנדבות. תחושת חברות, שותפות ואהבת ישראל, הקשר בין אדם לחברו, בין הקהילה לסביבה, ובין עם ישראל למורשתו, לזהותו ולאלוקיו. כמובן שישנם "צדיקים" בעם שמנסים להכפיש ולומר על עמותות כאלה שהן שליליות ויש להן אינטרס סמוי. האם באמת זה כך - האם זו פעילות מיסיונרית? האם צריך להתנגד לזה? או האם זה רק עושה טוב לתלמידים שמקבלים זווית ראייה נוספת על פני חייהם החילוניים והנהנתנים. אני בזמנו הלכתי לשמוע במשך חצי שנה הרצאות מזווית ראייה רוחנית יהודית ועוד ועוד חברות שלי גם הן שמעו - והמעניין - אף אחת מאתנו לא חזרה בתשובה - כי זו לא הייתה המטרה של המרכז הזה - אלא רק להעביר הרצאות וקצת לקרב את הקהל לשורשים היהודיים. מאוד נהניתי בתקופה זו. המשך יום נעים אפי
 

mati40

New member
בוקר טוב ויום נעים שתיהיה שבת נהדרת../images/Emo176.gif

 
שבת שלום לכולם!!! אממי דוד מוסר לך דרישת

שלום ומתנצל שלא יוכל להגיע, כי הוא עובד ביום ראשון ויש לו משהו חשוב לסדר. הוא עובד 3 פעמים בשבוע וזה מאוד טוב בשבילו.
 

emmy5

New member
לאה ,שבת שלום,חיבוק ממני לשניכם../images/Emo24.gif

 

mati40

New member
צהרים טובים

חבל אבל אין מה לעשות בענין,לאנשים יש התחייבויות וזה בסדר להתראות שיהיה שבוע בכייף לכולנו
 

אנימו

New member
אפי - נושא מצויין. על פניו, נשמעת לי תכנית

מעולה. הביקורת של "צדיקי הדור" היא שטחית ופופוליסטית. יש כאלה שמיד עם הזכרת המלים "יהדות" ו"דתיים" קופצים כנשוכי נחש. ממה שכתבת ותארת, אני סבורה, שיש להכניס את התכנית ולפרסמה בקרב מה שיותר בי"ס חילוניים. בני הנוער שלנו הפכו לריקניים וחסרי ערכים. אני מכלילה אבל זה הרושם הכללי. העולם הוא אמנם כפר גלוגלי אחד אבל כל אחד חייב שיהיה לו היחוד הלאומי וההשתייכות לקבוצת אם יחודית. מה שנקרא: שורשים! הערכים האלה,שהזכרת, השאובים מן המסורת, והכרת ההסטוריה שלנו ואהבת הארץ דרך הרגליים , הולכים ונעלמים. אגב, גם אנחנו בילדותנו זכינו למנות הרבה יותר גדולות של לימוד תנ"ך ומסורת ( תלמוד היה מקצוע חובה בתיכון ובשיעורי תנ"ך חבשו הבנים כיפה) . לא ידוע לי על חזרה בתשובה והקצנה בעקבות הרוח הזו שנשבה אז בביה"ס החילוניים . אני מעריכה מאוד את החינוך הדתי ( הלייט והפחות לייט). הלוואי שהיינו שואבים ממנו יותר ערכים. זה לא מצדיק כפייה ושאר ירקות שבטח יקפצו עלי כאן להוכיחני בהם אבל אהבת הארץ , עזרה הדדית, אהבת הזולת, כיבוד אב ואם ודיבור נעים הליכות בצד אמירת תוכחה כשמתבקש וארוחות חג ושבת משותפות וקרבה משפחתית , כל אלה הם הערך המוסף שהולך ונעלם בקרב משפחות חילוניות .
 
אנימן, אני לא רואה כאן כפייהץ אני מניחה

שאם הילדים יוצאים לטיול כזה ההורים הם ששולחים אותם, לא? הייתי שמחה מאד אם היו מציגים כך בפני בני הנוער את כל המגזרים בישראל . באשר לחזרה בתשובה - אני חושבת שבעבר היתה נפוצה פחות משום שהיו לנו ערכים שהעסיקו אותנו, היינו חברים בתנועת נוער, עבדנו בקיבוצים בקביעות, יצאנו לסיורים בארץ, ולא הסתובבנו ברחובות. משהו אבד בדרך, והנוער של היום אינו זהה לנוער של אז. ולכן, אני מסכימה שהתכנית מוצלחת מאד, אבל עלולה להיות כאן השפעה לא מכוונת שתגרום לחזרה בתשובה, בקרב בני נוער שמרגישים שחייהם ריקים, למרות שאני בטוחה שאין זו מטרת המארגנים.
 
אפי קראתי את ההודעה שלך והתגובות לה

הכל מתחבר לי להרצאה מלפני חודש של בחור ישיבה חוזר בשאלה ודעתי בנושא היא שיש צדדים יפים בעולם ובחינוך הדתי אבל יש גם צדדים מאוד אפלים ובראשם מעמד האישה שאינו שווה למעמדו של הגבר, האישה היאע בת מלך - שתפקידה העמדת צאצאים וחינוך הילדים - אבל היא תמיד נמצאת בצל, בעזרת הנשים, מאחורי מחיצות, מכוסה היטב, קול אישהערווה ועוד ועוד, אלה דברים שמאוד מקוממים אותי אבל מה לעשות שהם נמצאים בעיסקת החבילה שנקראת קיום חיים דתיים- מסורתיים?
 

אנימו

New member
חונה היי.התאחרתי. ../images/Emo8.gifעמך הסליחה.היו אורחים

וערכנו גם קידוש... באמת ובתמים וגם ברכנו ברכת המוציא לחם מן הארץ. אז ככה: יש באמת צדדים שלא מקובלים ולכן אני לא אחזור בתשובה. דהיינו, לא אקיים את החוקים והמצוות המסויימים. אבל לדעת על המסורת ומנהגי הידות, לדעת מנין אני באה ומנין הגיעו אבותיי, ומה היה אורח חייהם, מה קבוצת ההשתייכות שלי - כל אלה חובה עלי לדעת כבת לעם הזה. לגבי עסקת החבילה: אני לא אקיים אותה. אבל אכבד את מי שיש לו הכוח והרצון לקיימה. איש באמונתו יחיה. ועוד רגע תתאים הברכה: שבוע טוב.
 

ערפה

New member
חונה לרגע שבוע טוב

אכן יש כמו בכל נושא צדדים לכאן ולכאן, אבל בקשר למעמד האישה ואני לא מדברת על המגזר החרדי כי אני מכירה רק מראיה מרחוק ולא התנסתי לחיות באוירה זו אני רק יכולה לומר: לנו לנשים הרבה פעמים פשוט נח לומר כי הגברים חוסמים אותנו, אני שחיה בעולם הדתי ציוני יכולה להעיד כמובן רק על עצמי כי מעולם, מעולם לא נחסמתי בגלל היותי אישה, למדתי באוני' בר אילן לפני ....והיו נשים רבות יחד איתי... זכיתי למלא את כל המשרות בהם רציתי , ובבית בכל ליל שבת שרים לי בני המשפחה "אשת חיל". יש לי חברים רבים בעולם החילוני, ולא סתם חברים כי אם חברים טובים, תמיד ידענו לכבד אחד את השני לפי הפתגם "איש באמונתו יחיה" ומעולם לא חששתי כי ילדי ישחקו עם ילדי שכנים חילוניים, מה שהיום הרבה יותר מסובך, כי ראשית החילונים הורחקו- כן הורחקו ולא התרחקו מהיהדות, בה אני כוללת אהבת הארץ וידעת המקורות, שנית הקבוצה הלא יהודית הגדולה שהצטרפה אל עמנו ומכריזה על היותה לא שייכת, בהחלט מאיימת עלי- על קיומי כעם יהודי בא"י , אני חושבת שבמערכת החינוך פשוט נכשלנו בתחום היהדות וחבל. לא כל תושב חייב להיות דתי אבל כן כל תושב לפי ראות עיני חייב לדעת מה מהות היהדות ומה מהות הציונות, כי לא יתכן כיבוד אם אין מושג קלוש על המקורות. ומה אנחנו הקשישים יכולים לשנות?! הרבה, בקרב הדור הצעיר של המשפחה, כן לדבר על החגים לקחת את הנכדים לבית כנסת גם אם לא לשעות רבות, לתת להם הרגשה של הכנה לקראת ...שלא יקרה מה שקורה לי שבמסגרת תוכנית לזהות יהודית אני מצטרפת אל מחלקת חיילים שמבקרים במהלך השרות שלהם פעם ראשונה בבית כנסת! אני מדברת על נוער שגדל כאן בארץ ישראל!!! לספר להם את סיפורי התנ"ך ולדון איתם עלהם, כמו שאנחנו מספרים סיפורי משפחה שאותם אנו רוצים שיזכרו בני הדור החדש. שבוע טוב והלואי ונצליח.
 
ערפה כתבת כל כך יפה ונכון !!!

כל דבריך מקובלים עלי. בגלל הרקע הדתי שלי, תמיד בחגים לקחתי את הבנות לבית הכנסת. לפני הרבה מאוד שנים , בשמחת תורה, היתה יוצאת תזמורת מכבי אש ואחריהם אנשים מבית הכנסת בשכ' בפלורנטין עם ספרי התורה ורוקדים לאורך כל רח' הרצל בת"א. מי זוכר/ת ??? אנשים מכל האזורים היו באים, מצטופפים על המדרחוב , כדי לראות ולשמוע !!!
 

אנימו

New member
ערפה- ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 
ערפה ../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

 
ערפה, את כמעט צודקת לגבי המחנה הלאומי

אבל המגזר החרדי, האישה שם במצב נחות ממש. אני לא מוכנה שישוו את קולי, קול אישה לערווה אני לא מקבלת את המושג "אוטובוס מהדרין" בו הנשים יושבות מאחור ובאוטובוס מאחור ממש לא נעים, אני מקבלת שם בחילות. אישה לא מספיק טובה להעיד. ועוד אפליות כלפי נשים. באשר ל"מחנה הלאומי" כתבתי כמעט כי בכל אופן למוסדות הדת לא יבחרו בך, כי את אישה.
 

ערפה

New member
גם אני לא אבל בואי נחשוב

אם נעזור להן "לפקוח את העיניים" אולי הן תאבדנה את כל עולמן? אם נתעלם מהן מי יעזור להן? מכל מקום זה חייב לבוא מתוכן , וזה יבוא.. אין בשום ספר הלכה חוק האוסר נסיעה משותפת באוטובוס, אספר לך סיפור אישי, נדמה לי כי כבר ספרתי אז סליחה עם מי שכבר שמע, במשך שנים קיימנו בביתנו שיעור לנשים פעם בחודש עם רב הקהילה שלנו, שאומנם הולך עם חליפה אבל משרת בצבא וגם כיוםפ בגיל 60+ יוצא למילואים, לא אזכיר את שמו כי לא ביקשתי את רשותו אבל האמיני לי איש יקר, אוהב ישראל, בכל פעם בעלי היה נוסע ומביא אותו אלינו על מנת שיתן את השיעור, באחד הפעמים בעלי לא יכול היה לעשות שרות זה ואני הייתי בלחץ, איך הרב יגיע, התקשרתי אליו טלפונית והתחלתי לגמגם מה נעשה? איך? והוא צחק מצד השני של הקו, בואי אסע איתך ללא כל בעיה, הרי המכונית לא תא חשוך, ואכן באתי לקחת אותו, נכון השאיר חלון מע6ט פתוח, לא יכולה לומר לך האם בגלל שהיה לו חם או כדי להמנע מיחד, אבל שנינו נסענו בשמחה אל ביתי , הרב העביר את השיעור כמצופה, ומאותו הפעם לא שאלתי יותר, כל פעם שהיה זקוק להסעה, נסעתי הסעתי ובא לציון גואל
 
כל הכבוד לרב הזה

ואני מכירה הרבה דתיים שנוהגים בצורה כזו והם נמצאים בעצם בקרב מה שנקרא הכיפות הסרוגות, אגב כיפות סרוגות, (פעם סרגתי המון כיפות רק מתוך הנאה השארתי כמה בבית יש לי 3 בבית ואת השאר מכרתי למשפחה דתית אחת שהתלהבו מהעבודה שלי. היום אין עיניים לזה).
 
למעלה