יש לי שאלה בעניין הזיכרון שלכם

יוליקה

Member
מנהל
יש לי שאלה בעניין הזיכרון שלכם

זוכרים, כשהיינו בכיתה ח' (סוף שנות החמישים תחילת ה-60) לקראת סוף השליש השלישי - כן אז היו שלישים ולא סמסטרים... התקיים מבחן הסקר ומבחן פסיכוטכני (אז עוד לא שמעו על פסיכומטרי מבחן הסקר קבע אם מקבלים סטיפנדיה לתיכון וקובעים את גובה שכ"ל בהתאם לתוצאות המבחן. המבחן הפסיכוטכני קבע מי מיועד לבית ספר תיכון ומי לבית ספר מקצועי. אני שמעתי כרגע תוכנית בערוץ 2 "מספרי סיפורים" בהשתתפות יוסי שריד. ושם סיפרה אחת המשתתפות כי במבחן הסקר שלה שבו היא ניכשלה, שלחו אותה לבית ספר חקלאי. לי זה זכור אחרת - מי צודק?
 

יקנעמית

New member
אוי אוי, אל תזכירי לי את זה בכלל...../images/Emo3.gif

עד היום , כשאני ניזכרת במבחן המטופש הזה נעשה לי רע. אני, לא עברתי אותו,איזה בושות.....
....דבר שלא הוכיח את עצמו בכלל לגבי עתידי. וכן, זה נכון, תוצאות המבחן אכן חרצו גורלות. היו בתי ספר שלא קיבלו תלמידים רק בגלל שנכשלו....איזה טימטום....לימים מערכת החינוך אכן הודתה בטימטומה.
טוב, היו זמנים. והיום??? הפסיכומטרי גם צרה צרורה.
 

maxima

New member
יוליקה...המבחן הפסיכוטכני היה למטרה בדיוק כפי

שכתבת אבל הרבה פעמים היו טעויות כשמליצו על בית ספר מקצועי והנער או הנערה פנו לתיכון רגיל והצליחו בגדול
 

יוליקה

Member
מנהל
נכון, כמוני למשל

היו לי שתי ידיים שמאליות בשעורי מלאכה. אבל המבחן שלח אותי לאורט תפירה חחחחחח מזל שהורי לא הקשיבו ורשמו אותי לתיכון רגיל.
 
אצלי 1+ 1 יצאו תמיד 3,

ובאלגברה האותיות A + B = C בלבלו אותי לגמרי.... וכך יצא גם במבחן. למזלי - אבי פשוט רשם אותי לתיכון שליד האוניברסיטה, ופתר את הבעיה (לא האלגבראית, שלי).
 

מנורה

New member
זה גם מזכיר לי שהייתי צריכה ללכת

לסימינר למורות בהמלצת כל יודעי דבר אבל בגלל שעברתי את המבחן הלכתי עם הזרם ולמדתי בתיכון לא רציתי להיות שונה מאחרים גם כך תמיד הרגשתי שונה "עולה חדשה" ועשיתי את טעות חיי כמה שהורי רצו וניסו לשכנע אותי לא עזר תמיד החברה היתה "חכמה" יותר מאז למדתי על בשרי הרבה מאד דברים רק שיש דברים שהם נוסטלגיה שמדחיקים
 
מקסימה את צודקת, אני זוכרת שכבר

אז שמעתי שיחות של הורי שדיברו על כך שיש טעויות בקביעת בתי הספר בהתאם לתוצאות המבחן.
 
לפעמים נדמה שהנכשלים היו המוכשרים.....

אותי שלחו בגלל זה לאורט עפולה מה שממש לא התאים לי, וכעבור שנה עברתי לקבוצת יזרעאל כמועמד. ולימים נעשיתי אחד מ-30 חוקרי הפשעים הנבחרים של המשטרה, הקמתי את מערך המיחשוב המבצעי במשטרה בלי שום השכלה רשמית במחשבים, ויש לי את כמות הפרסים והציונים לשבח הגדולה ביותר במשטרה כסייר/בלש/חוקר, ובבגרותי הפכתי למורה-דרך וחוקר ארץ ישראל. ובסקר (כן, כך קראו לזה אז) , נכשלתי.......
 

יקנעמית

New member
מר שפירא, אתה מפחיד אותי....../images/Emo8.gif../images/Emo3.gif

סתאםםםםםםםםםםםםםםם.
 

אנימו

New member
יקנעמית- אל בהלה. העיקר כידוע הוא לא לפחד כלל

.... גם לא משוטרים. ברוכה הבאה.
 

tsaa5

New member
נכון, אני ניכשלתי ושלחו אותי לבי"ס חקלאי

ושם סבלתי מדי יום. כי מאד רציתי ללמוד בתיכון.
 

מנורה

New member
יולינקה אכן כך היה מי שהצליח במבחן

יכל להמשיך בתיכון אחרת נשלח למקצועי הזכרתי איך התרגשתי וציפיתי לקבל את התשובה החיובית עד היום יש לי את המעטפה רואה את אימי רצה לקראתי ומנפנת בה שעברתי יוווווווווואיזו נוסטלגיה. לא היה שם ענין של סטיפנדיה כספית עד כמה שזכור לי וגם לסקר הזה היה שם אחר ועפרח מזכרוני.
 

emmy5

New member
יוליקה ,זכור לי על המבחן , לא אני עשיתי...

אני זוכרת מבחן לילדים שלי ,לא זוכרת אם היה מדובר על סטפנדיה ,רק התוצאות זכורים לי מצויין . לבן אמרו לא לבית ספר מקצאוי , לבת אמרו כל מה שהיא רוצה ,יכולה לעשות .. הבת הלכה לבית ספר מקצואי בוסמת על יד הטכניון , להומת הבן שגמר תיכון רגיל .אני חושבת שיצליחו בזה
 

emmy5

New member
זכור לי את המבחן ברומניה ,

רציתי להיות ארכיטקטית , הלכתי ישר למבחן כניסה ..הצלחתי ללא מקום . ברומניה הגיעו מכל הארץ ובחרו את המצוינים .נשארת לחפש מקום בבית ספר מקצועי אחר .. בתור יהודיה ,לא היה הכי קל ..בסוף נרשמתי בית ספר לקלקלה מדינית ,כנראה זה התאים לי מצוין . עבדתי כמנהלת חשבון בחברה גדולה,כל דבר
 

חיניה

New member
הסקר היה מאוחר יותר. בזמננו קראו לזה

מבחן לסטיפנדיה ומי שעבר אותו קיבל סטיפנדיה ללימודים בתנאי שהוריו לא היו בעלי אמצעים.היה כך פעם במדינת ישראל. הסטיפנדיה איפשרה לילדים חסרי אמצעים ללמוד כי אז היה הלימוד בתשלום. (היום זה "חינוך חינם" עאלק) מי שלא קיבל את הסטיפנדיה בפועל יכול היה לפחות להתגאות שעבר בהצלחה את המבחנים. בשנים מאוחרות יותר זה נקרא סקר ואז באמת היו מסווגים את הילדים לסוג לימודים זה או אחר ולא תמיד קלעו למטרה. אבל בתי הספר היוקרתיים יותר כמו גימנסיה הרצליה, תיכון חדש בתא, הריאלי בחיפה וכו לא קיבלו ילדים שלא עברו בהצלחה את מבחני הסטיפנדיה ו/או הסקר אחריו. אל תשכחו שבזמננו כ 80% מבוגרי כתה ח הלכו לא רק לבתי ספר מקצועיים אלא גם היו שוליות והתחילו לעבוד בגיל 14.בתי הספר המקצועיים היו ברובם דו שנתיים ומיעטם תלת שנתיים ועל בגרות בכלל לא היה מה לדבר. אבל מי שהיה מספיק אנרגטי יכול היה ללמוד על חשבונו האישי בתיכוןם ערב ולעשות בגרות אקסטרנית. היו זמנים.
 

shkedud

New member
סיפור על הסקר וסיפור על הפסיכוטכני, את שניהם

עשיתי. פסיכוטכני בכיתה ו' - אמרו לאמא שלי שמאוד מפריע לי שאני בין נמוכי הכיתה
את מבחן הסקר עשיתי בקלי קלות. את התוצאות נתן מנהל ביה"ס לכל אחד באופן אישי. נכנסתי לחדרו, והיות שהייתי חננה, הפגנתי יראת כבוד. הוא שאל אותי איפה אני רוצה ללמוד בהמשך, ואמרתי לו שבעירוני ג', שהיה בן שנתיים (ביה"ס התיכון בנווה שאנן בחיפה). הוא חייך ואמר לי: "את יכולה ללמוד איפה שאת רוצה, כל בתי הספר פתוחים בפנייך. עברת את הסקר בהצלחה." זוכרת שלא התרגשתי מאוד, אבל בהחלט שמחתי.
 

ediana

New member
איך איזה זמנים - סקר,פסיכוטכני,סטיפנדיה......

בכתה ח, הייתי עולה חדשה, בקושי הבנתי מה רוצים ממני, אבל היה ידוע שכל הרומנים חזקים במקצועות ריאליים אז הקלו עלינו בעברית , בחשבון קבלתי ציון גבוה וכך עברתי את המבחנים. כמובן שהורי היו מאושרים כי לא שילמו עבור לימודי בתיכון ונדמה לי שרק על ספרי לימוד היתה הנחה מסוימת. ןכך סיימתי תיכון ואח"כ בי"ס ערב לחשבונאות(מקצוע שבו עסקתי עד יציאתי לגימלאות). ולמה בי"ס ערב, כי בבוקר נאלצתי לעזור להורי במשכורת נוספת . היו זמנים קשים, הילדים היום לא מבינים את זה, הם חושבים שהכל "מגיע להם"
 

פטרה10

New member
זכור לי ששאלו בפסיכומטרי שאלה כזו :

ממה עשוי הירח ? אחת התשובות היתה האם הוא עשוי מגבינה. חשבו אז שהילדים (הנוער) מטומטמים ?.
 

טרה10

New member
לימודים-השפעת ההורים ויכולתם

הכלכלית והמודעות שלהם- הם המרכיבים החשובים ביותר. כי במשפחות אמידות- אין כלל שאלה- אם הילדים ילמדו. הבחינות הפסיכו-טכניות וכל השאר הן רק מכשול שצריך לעבור. בישראל-יש קבוצות האקדמאים- וכל היתר. לכן הורים. וסבים..שילחו את ילדיכם ללמוד..היתר תלוי הרבה בכשרון האישי. אנשים צעירים אינם מבינים את חשיבות הענין. כשההתיישבות והגרעין- בגלל תנועת הנוער- עמדו במרכז- ההוויה- זו הסיט את הלימודים שהם העיקר בגיל מסויים. לדעתי המדינה צריכה לשלם את ההוצאות- נ.ב. כמו שעושים הדתיים- הבעיה היא שהלימוד המדרשי הוא עקר..ו'מחייה' רק את עצמו. כמעט שאין לו תרומה לחברה..ולמדינה- אלא רק בחלוקת העם לשניים.
 
למעלה