ברוכים הבאים לקבועים ולאורחים

answer Nutrition

anyone doing these kinds of diets should go to a qualified dietion to get there facts straight and keep healthy...no aerobic activity should be done in the absence of carbohydrates!!!!!!!|if your energy systems הקודrun out of carbs, your body may have to break down muscle fiber (protein) to produce energy. carbs should make up about 45-60 % of daily intake according to your TDEE...think colourful green,yellow,red etc fruits and vegetables with lean ...protein and healthy fats|... David
 

Gspin

New member
../images/Emo194.gif מערכי שיעור

האם תוכלו לפרסם מערכי שיעור לדוגמא: א. למדוושים מתחילים. ב. לשריפת מקסימום קלוריות. ג. לעבודת מהירות על הפדאלים.
 

מגן רן

New member
שלום גיא - פעם שניה

אשמח לפרסם מערכי שיעור לדוגמא בהמשך אך ברשותך מס' נקדות כלליות: א) שיעורי מתחילים- הדגש הוא על טכניקת רכיבה נכונה. הסבר כללי של השיעור, מהות האימון, כללי בטיחות , כיוון האופניים לרוכב, משך השיעור נטו על האופניים 20-25 דקות, שימוש בשיטת האימון רצף מתמשך, כמעט ללא משחקי מהירות, משחקי התנגדות קלים בלבד, קצב קבוע, דופק 60-65% , מרבית האימון בישיבה, לימוד טכניקת בסיס. ב) שריפת מקסימום קלוריות בשיעור אינה משמשת עבורי מטרה בשום שלב. הוצאה אנרגטית הינה פועל יוצא של הפעילות הגופנית אבל אני לא בונה מערכי שיעור עפ"י הקלוריות. מכיוון שהוצאה אנרגטית תלויה, בין היתר, בעצימות המאמץ, אני נתקל לעיתים בשיעורים שונים שמדריכים אומרים: היום, נשרוף הכי הרבה קלוריות או אצלי תשרפו הכי הרבה קלוריות קרי "אני אקרע לכם את הצורה..". האם זוהי המטרה באימון ? לדעתי לא! ג) כפי שציינתי אפרסם מאוחר יותר מערך שיעור לשיפור קצב אך שוב נשאלת השאלה: האם לאוכלוסייה עממית שמגיעה לשיעורים בממוצע 2-3 בשבוע, קבוצה הטרוגנית בעלות יכולות גופניות שונות וממוצעות, אתן אימון שכזה...? בדר"כ זה לא ישים.
 
שמע אדון וינגייט

אני ממש אוהבת את התשובות שלך. ולגבי סעיף ג' - תרגיש חופשי, אף אחד פה לא מתאמן פחות מחמש שיעורים בשבוע...
 

Gspin

New member
../images/Emo189.gif תמורות בעולם הספינינג

כרכזי קורסים, הינכם "עם היד על הדופק" בכל הנוגע לחידושים ומחקרים בעולם הספורט. כמו כן, סביר להניח כי צבירת הניסיון והפקת הלקחים אצלכם גבוהה מאצל המדריך הממוצע. האם תוכלו לספר לנו על מחקר חדש, בעל זיקה לנושא הפעילות האירובית, לו יש משמעות, או ערך מוסף לגבינו המדריכים, או המתאמנים?
 

מגן רן

New member
שלום גיא- פעם שלישית

אני יכול לספר לך על מחקר בהתהוות שעורך פיזיולוג בוינגייט מהמחלקה לרפואת ספורט בנושא ספינינג. טענתו היא (אתה יושב..?) ששיעורי ספינינג אינם משפרים יכולת אירובית עקב העובדה הפשוטה שמתאמנים רבים עובדים בדופק גבוה מידי בשיעורים, מגיעים לרמות חומצת חלב גבוהות ומצויים מרבית מהזמן בתחום האנאירובי. הוא מדד כ- 50 מתאמנים במספר שיעורים ובמס' מקומות, כל 5 דקות מדד דופק וחומצת חלב וגילה שהדפקים היו גבוהים מהתחום הסביר ומתאמנים הגיעו לרמות חומצת חלב של 9 ו-11 מילימול כבר לאחר כ- 20 דקות אימון וזאת עקב תכנון אימון לקוי (ספרינטים מטורפים, זמני התאוששות קצרים מאוד, אם בכלל, עונסים מרביים וכו'..).
 

מגן רן

New member
נכון, אבל לא ידענו עד כמה...

אמנם אנשים מזיעים קצת, שורפים קלוריות, נהנים אך לא משפרים את המערכת האירובית.
 

Tami661

New member
עכשיו יש מחקר שמסביר למה אני דווקא

(אתה יושב?) כן משפרת את המערכת האירובית
בד"צית... תזכירי לי לא לקטר יותר על זה שאני לא מעלה דופק באימון
 
מאמי את מזמן מיקסמת את המערכת האירובית שלך

הבסיס שלך יותר טוב ממעולה ואת יכולה להתחיל לעבוד קצת יותר קשה
 

shiri 80

New member
אז מה את אומרת בעצם

שהספינינ גלא משפר לך את היכולות האירוביות?
 

shiri 80

New member
אז מה היתרון ?

בסדר, בסיס אירובי יש אזה מה בעצם האימון בדופק גבוהה נותן לך ? עצימות ? אנאירובי ? וכל זה בשביל מה כדי שתוכלי לתת לי בראש בעליות ..&quot
פככככככככככככככככככככככ
 
try to answer

Base buliding is really important to be able to progress on your anerobic training....the training basics is based on improvements throughout your base building...we call this progressive overload..you need to ad gradual increases to your training load that produce small challanges to your bodies current level of fitness. Nutrition and rest are just as important TTT...is the best formula.tracking training load don't just do lessons but try to remember what lesson you did the day before including strength, and maybe take and active recovery lesson no matter what the instructor says sit at the back and do your thing....i permit cyclist s to sit most of my lessons and remain at different zones to recover lets say after shabbat.... David Rodriguez
 

Gspin

New member
../images/Emo219.gif יוצאים מהקופסא

לדידי, חלק מתהליך חשיבה עמוק ורציני, הוא היכולת לצאת מהקופסא ולנסות ולהבין את אלו החושבים אחרת ממך. אין המדובר בהסכמה גורפת, אך לפעמים אם מפרטים את הליך החשיבה המוביל למסקנה מסויימת, יכול מאוד להיות שהרבה מתתי הסעיפים שהובילו אליה דומים. לדוגמא - נניח שמדריך א' חושב שלא צריך לדווש בעמידה יותר מ- 4 דקות ומדריך ב' סבור כי 8 דקות הם המקסימום. שניהם הגיעו למסקנה כתוצאה מהסברה כי המתאמנים אינם מרוכזים דיים, העומס על המערכת השרירים גבוה מידי וכי אין תועלת אימונית בפרק הזמן הנתון, אולם מדריך א' הסיק כי 4 דקות הינן הזמן המקסימאלי ומדריך ב' הסיק כי המספר המנצח. הוא 8. כמובן שמעתה והלאה, המדריכים יתפלמסו ויגנו בחירוף נפש על דיעותיהם, למרות שיכול מאוד להיות שאינם מודעים לכך שהם רואים בעין אחת הרבה מההליכים שהובילו לאותה המחשבה. כאן מגיעה השאלה אליכם: אני סמוך ובטוח שישנם נושאים אותם אינכם רואים בעין אחת ואשר עליהם אינכם מסכימים ביניכם לבין עצמכם (כניראה בגלל זה ישנם שלושה מרכזי הדרכה שונים). for the sake of the argument, נסו לצאת מחוץ לקופסא ולפשט הליך חשיבה של נושא יחיד בלבד, שהוביל למסקנה שונה, משל חבריכם למקצוע. נראה לי כי הדמייה מסוג זה תוכל לתרום רבות לנו המדריכים והקוראים וגם תוכל להראות למועמדים הפוטנציאליים להדרכה, קצת מעבר לרשימת הנושאים בקורס ויותר על דרך החשיבה שירכשו מכם בהמשך הדרך.
 

מגן רן

New member
שלום גיא- פעם רביעית

אקשר את תשובתי לדיון שהתפתח בפורום חדרי כושר ובו לקחת חלק: על אך הכתוב לעיתים, אני לא מאמין בדברים שהם שחור ולבן. במיוחד בתחום האימון הגופני, תחום שהינו דינאמי ומשתנה ועדיין יש תחום אפור נרחב מאוד בו כל אחד אוחז בדיעה אחרת. אני מקבל בברכה טיעונים נגדיים וגם אם איני מסכים להם לעיתים, שמח שהם מאתגרים אותי להכיר נישות חדשות שמהן אני יכול להשכיל וללמוד. נתת דוגמא לעניין העמידה. בעבר, רוני יפה בקורס שלה ציינה שעשו מחקר ואסור לעמוד יותר מ-7 דקות רצוף. מעבר לעניין שאני לא באמת מאמין שיש מחקר כזה מאחר וקשה אמפירית לבדוק זאת, אך אפילו אם הדברים נכונים ניסיוני בשיעורים הראה לי שקבוצת מתאמנים ממוצעת אינה יכולה לשמר טכניקת רכיבה ראויה יותר מכ- 2 דקות (לערך). במקרה הזה לא מעניין אותי מה המחקר אומר, בפועל זה לא ישים וזה מה שמנחה אותי. קח לדוגמא נושא שנוי במחלוקת- JUMP כן או לא? כתרגיל, מדמה הימנעות מחבטה עקב בליטה בכביש או שטח. בשיעורים שלי אני לעולם לא עושה את התרגיל הזה לא כי אני חושב שהוא לא טוב אלא מכיוון שכדי לעשות את התרגיל בצורה הנכונה נדרשת טכניקת רכיבה מושלמת, דבר שאינו מאופיין קבוצת מתאמנים ממוצעת. אמנם ישנם מקומות שבהם ישנה אוכלוסיית רוכבים יוצאת מהכלל, אך השתתפתי (כמתאמן) בשיעורים רבים שבו עשו JUMP ונוכחתי לראות שרבים לא ביצעו זאת בצורה טובה. אני מכבד את דעתם של המדריכים שגורסים כי התרגיל ראוי, לי באופן אישי הוא לא מתאים. כל יום, כל שיעור, כל מדריך שאצלו אני מבקר בשיעור, כל מדריך שנותן לי משוב (חיובי ושלילי), כל קורס שעשיתי, כל השתלמות שראיתי- מכל אלה אני לומד, לוקח את הדברים שאהבתי ומפיק לקחים מטעויות שנעשו על ידי או לומד מטעויות של אחרים. כמו שנאמר: מכל מלמדי השכלתי.
 
אתה לא מעודכן רן ../images/Emo13.gif

בדיוק היה פה השבוע שרשור שזה קוצר (ע"י רוני עצמה) בחצי ל3.5 דק', מה שרק מחזק את הטענה שמלכתחילה זה לא משהו מדויק ומחקרי. חוצמזה אני מחרה ומחזיק אחריך!
 
למעלה