ברוכים הבאים לקבועים ולאורחים

עזבי אותך משמועות ותקשיבי לי ../images/Emo13.gif

האמת היא שאני עשיתי את רוב ההכשרות שלי אצל גולן שלמון ז"ל שהיה המאסטר של שווין בזמנו, ולו ולשיטה היתה את ההשפעה הכי משמעותית על הדרך בה אני מעביר אימונים. יחד עם זאת נתקלתי בשיטות נוספות שבעצם היו מאוד דומות (ברובן, להוציא אחת תמוהה מאוד שלא נזכיר את שמה), וממילא כל מדריך מביא את האישיות שלו לשיעורים (לפעמים גם את האימונים שלו מהכביש או מהשטח) ויוצר קומפוזציה חדשה ואישית. חשוב להצמד לכמה עקרונות ברזל של תורת האימון, חשוב לא להיות אדיוט, חשוב להיות רגיש למתאמנים והטרוגניות הקבוצה, חשוב לשמור על בריאות המתאמנים. בתוך כל החשובים האלו, יש המון דרכים להעביר אימונים טובים. אימון טוב במקום אחד יכול להיות אימון די רע במקום אחר. אם אתה לא מצליח להתחבר לרוכבים או לגרום להם לרצות להתחבר אליך, אז יכול להיות שיש לך אימון לעילא ולעילא מבחינת תוכנית אימון, אבל אף אחד לא ממצה את עצמו בתוך תוכנית האימונים שלך ואז זה לא ממש אימון בעל ערך (ואין לראות בך שום צידוד בכאלו שלצורך סחיפת הקהל חורגים ממסלול של אימון סביר בריאותית וספורטיבית). בקיצור, (אמר לאחר שז#$% את המח שעה) - זה קצת השיטה, קצת המדריך, קצת הרוכבים והרבה השילוב בניהם.
 

oriane

New member
מסכימה עם כל מילה וכמי שלמדה גם אצל גולן ...

לא נותר לי אלא להתגעגע ולהמשיך להעביר שיעורים(עד הלידה עוד חודשיים וחצי....)ע"פ העקרונות שלמדתי ממנו...
 

Tami661

New member
../images/Emo35.gifשאלה: הבנתי שהקורס מיועד לא רק למדריכים

מאילו סיבות תמליצו למתאמנים (שאין בכוונתם להפוך למדריכים) להשתתף בקורס?
 

Tami661

New member
../images/Emo35.gifשאלה: דיוויד ושמעון- כל אחד מכם מייצג מוסד

אחר להכשרת מדריכי ספינינג: מה המשהו המיוחד שמציע המוסד שלכם? אם יש לכם סמכות וצורך לקלוט מדריכים - האם תקבלו לעבודה גם מדריך שהוא בוגר מוסד אחר ולא עבר את הקורס שלכם?
 

yoav026

New member
מהן כל השיטות שקיימות ומה מיחד כל אחת מהן?

כל פעם שומעים- "המדריך הזה למד אצל זה..... וזאת למדה אצל זה... אבל למתאמנים לא אומר כלום לגבי שיטות האימון השונות. אנא פרטו מבולבלים? גם אנחנו!
 
שאלות לפני ה../images/Emo199.gif

כידוע, לקורס של רוני יפה ישנן מספר השתלמויות שבסיומן מקבלים דרגה יענו "כוכב" האם גם בקורסים שלכם זה קיים? ואם כן אנא פרטו נושא, זמן וכו'. מהם היתרונות של בוגר הקורס שלכם בצאתו לשוק דורשי העבודה והאם אתם מסייעים לבוגרי הקורסים שלכם במציאת עבודה עם סיום הקורס?
 
לעזאזל אני על הגל ../images/Emo3.gif

כמה מחזורים היו לקורסים שלכם וכמה בוגרים סיימו? מהו יחסכם לחיוב מדריכי ספינינג להיות גם בעלי תעודת מדריכי כושר? למה אצל רודריגז היקף הקורס הוא 60 שעות כאשר אצל שמעון בכר היקף הקורס הוא 21 שעות? עם יד על ה-
האם לטעמכם קורס בן 30 שעות יכול להכשיר אדם להיות מדריך ספינינג? האם לטעמכם כל אחד יכול להיות מדריך ספינינג? פשוט ראיתי וחוויתי כמה שלטעמי לא ראויים ואם התשובה שלילית, מדוע לא להנהיג (כמו בוינגייט) בקורסים שלכם מבחני קבלה וסיום או שבעצם הכל על בסיס כלכלי טהור?
 

אוסי18

New member
ססס'עמק, אני על שובר גלים- שאלה לשמעון בכר../images/Emo123.gif

אבל אני מבקשת- שמעון עונה על זה: מה דעתך על "הפקודה" החדשה שהוציאה רוני יפה???( ראה שרשור בעניין לעיל/להלן) האם אתה מיישם את זה בשיעורים/דאבלים שלך???
..........בכנות.........
 

daycalon

New member
מדריכים לא עלינו

כרוכב ותיק כ 30 שנה הגעתי למסקנה שלרוב מדריכי הספינינג אין מושג מינימלי ברכיבת אופניים!!!! לדעתי מדריך ספינינג כמו כל מדריךבכול תחוםחייב להיות רוכב אופניים!!! הספינינג החל כסימולטור לרכיבת כביש. 30 שעות לימוד לא יתנו למדריך הכשרה נאותה. בזמן השעורים אני רואה רוכבים שמבצעים את מירב הטעויות הנפוצות ברכיבה. כנל מערכי שעור לא הגיוניים שלעולם לא ניתנים לביצוע במציאות. למדריכים רבים אין כושר לסיים 20 דקות רכיבה בהתנגדות מינימלית. בגיל 46 הצלחתי לשבור מנטלית ופיזית מספר מדריכים שפשוט התפרקו. לסיום. רמת הכשרת המדריכים בארץ נמוכה ביותר. אשמח לתגובות איתן
 

Tami661

New member
איתן, מסכימה איתך בנושא מדריכים רבים שמבצעים

טעויות נפוצות ברכיבה/דיווש אך לא מסכימה עם הניסוח הכוללני והקובע ש"לרוב מדריכי הספינינג אין מושג מינימלי..." יש הבדל עצום בין רוב ל-הרבה תוכל להכליל לגבי הרוב ברגע שתתתנסה בשיעורים של למעלה מ-50% ממדריכי הספינינג בארץ, נתון שמבלי להכיר את היסטוריית אימוני הסטודיו שלך, אני מוכנה לערוב שלא קיימת (אפילו אני, שהתנסתי בשיעורים של כ-70 מדריכים שונים, עדיין לא מתקרבת אפילו לעמידה בקריטריון הזה). כל הכבוד לך שבגילך הצלחת לשבור מנטלית ופיזית מדריכים אך זה כלל אינו מעיד על כישורים מקצועיים בתחום הדרכת הספינינג, על אף שאין ספק שזה מעיד על כושר גופני גבוה ויכולות אחרות. לגבי הקביעה שרמת הכשרת המדריכים בארץ נמוכה ביותר - אין לי אלא להזכיר שרק בשנים האחרונות נפתחו מרכזי ההכשרה שאת נציגיהם אנו מארחים (ולא בכדי) ולמרות האימרה המקובלת "אין תלמיד טיפש, יש מי שלא יודע ללמד" במקרה של הדרכת ספינינג, לא הייתי מפילה את כל האחריות על המורים/מעבירי ההכשרות מהסיבה הפשוטה שלא מדובר כאן רק בקליטת מידע והבנתו אלא בגורמים סביבתיים משמעותיים שיכולים להוות הפרעה רצינית בין התאוריה למעשי. באשר לחובה של כל מדריך להיות רוכב אופניים: כמעט מסכימה
לפחות מסכימה עם העובדה שזה משפר לאין ערוך את איכות ההדרכה, השיעור והגישה בבניית מערך השיעור אולם גם כאן יש כמה יוצאים (יוצאות) מן הכלל. אך אין ספק שמדריך, רוכב אופניים , שונה לטובה
 

daycalon

New member
$$$$

תמי הי. זה לא סוד שקורסי ההדרכה הפכו להיות עסק כלכלי בלבד. כפי שנאמר בפורום 90% ממשתתפי הקורסים מקבלים תעודת מדריך נתון מצחיק אפילו עצוב. ישנם מדריכים כולבויניקים קיקבוקסינג ספינינג אומנויות לחימה וכו. הכשרת מדיכי ספינינג וכושר הפך להיות תחום פרוץ ללא פיקוח, כמו ברוב ההכשרות בארצינו. עצוב אך זה המצב.
 

Tami661

New member
../images/Emo130.gifכסף זו לא מילה גסה ולהיות עסק כלכלי

זו לא הטרדה מינית
כל זמן שיש תמורה להשקעה. הכשרת מדריכי ספינינג וכושר הוא תחום פרוץ?
אתה בטוח במה שאתה אומר או שפשוט הנסיון המר שלך (ותאמין לי שאני יודעת עד כמה מר מהתנסות בכמה שיעורים עם מדריכים במכון שאתה מתאמן בו!) גורם לך להגיע למסקנה הזו?
 

אוסי18

New member
יש לי הרבה מה לומר בעניין "מרכזי ההכשרה"

שנפתחו לאחרונה... לי, כמתאמנת בלבד, הוצעו כל כך הרבה שיטות וכל כך הרבה פוזיציות ברכיבה מכל כך הרבה מדריכים...שלא בטוח שהרבה מרכזי הכשרה שנפתחו, אשר מוציאים כל כך הרבה מדריכים צמאי כסף!!!! למה אני כותבת כך, אז ככה: אין מתאמן בארץ, ואני חותמת, שלא קיבל כל כך הרבה טיפים (כשכל טיפ הורס-גומר את קודמו) לרכיבה נכונה...... וזה תלוי מי המאמן: יש מאמנים שמאמינים בשיטה כזאת, אחרים מאמינים בשיטה אחרת, ישנם כאלה שעושים מתיחות על האופניים, ישנם כאלה שמזהירים וממליצים לעשות לא-על-האופניים (וזאת סתם דוגמא) התחום הפרוץ הזה גורם להיווצרותם של מיתוסים מסויימים אבל,הופ, הינה הגיע מדריך חדש,אחר, שמנפץ ת'מיתוס הקודם, וזה- הבא אחריו מנפץ את-של-זה-שלפניו...וכך הלאה...... מה זה גורם??? אני אכתוב לכם מה זה גורם למתאמנים לעשות: פשוט לא להקשיב!!!!לא בטוח שזאת השיטה הנכונה, אבל "מרוב דובים לא רואים ת'יער..."
 

daycalon

New member
../images/Emo125.gif

אני מזמן מקשיב אך ורק לעצמי וכמובן למוסיקה חחח
 

אוסי18

New member
אויש,סורי,הבלונד הרס לי כמה תאים:

כוונתי בנ"ל היתה-לא בטוח ש"כמה מרכזי הדרכה שנפתחו לאחרונה" עוזרים להביא מדריכים איכותיים... ויותר מכך- כשיש כל כך הרבה מרכזי הדרכה (כשכל "מרכז" מאמין, וכך גם מעביר, בשיטה מסויימת) המשפט הנדוש, אך ה-כל כך נכון, בא הכי טוב:" כל המוסיף- גורע"!!!
 
מסכימה עם כל מילה!

עבורי, מדריך ספינינג שהינו רוכב אופניים הוא המקצועי ביותר וזה שמשרת בצורה הטובה ביותר את הצרכים שלי (רכיבת כביש) אבל נתקלתי במדריכים שאינם רוכבים והם לא פחות מקצועיים... גם אני התנסתי בלא מעט מדריכים ומחזקת את תמי בכל מה שכתבה.
 
הזכרת לי את הרב דוד בלוך

שהיה הרב שלי פעם. הוא לא כל כך אהב את איך שהתקשורת מציירת את החרדים והיה אוהב לומר "כל החרדים זורקים את כל האבנים בכל הצמתים בכל השבתות". אני חושב שאתה חוטא פה בהגזמה פראית למדי ואולי פשוט סבלת מחוסר מזל עם מדריך גרועים (מסקרן אותי לדעת איפה התאמנת) אני מסכים איתך שמדריך שהוא גם רוכב אופנים זוכה לערך מוסף, אבל לא מסכים שזהו תנאי הכרחי למדריך INDOOR. מדריך רציני שעובר הכשרות רבות, הולך למדריכים מקצועיים ולומד מהם, צובר נסיון (ובמקרה הוא גם מוכשר באופן טבעי לתחום האימון) יכול להיות מדריך ספינינג טוב, לכל הפחות, גם אם לא עלה מעולם אופניים. אני אומר זאת כיוון שנתקלתי לפחות באחד כזה בעבר. הצד השני של המטבע הוא שבהחלט יש איזושהי קורלציה בין מדריכים טובים (לפחות בעיני) לבין רקע ברכיבה. לפחות במקום בו אני עובד, הולמס בגבעתיים, יש לדעתי כבר רוב מוחץ של מדריכים-רוכבים כך שלפחות שם שני המשפטים שלך ("לרוב אין מושג מינמלי" + "חייב להיות רוכב אופניים") קצת עומדים בסתירה (אלא אם הוא יכול להיות רוכב אופניים ועדיין מדריך שלא יודע מהחיים שלו). בקיצור, אני לא דגמתי את כל ואפילו לא קמצוץ מהמדריכים בארץ, אבל ברוב השיעורים שאליהם הלכתי היו מדריכים שלכל הפחות העבירו את השיעור בצורה מקצועית והגיונית.
 

nashiel

New member
שאלה

איך אפשר לדעת אם אתה מוכן/מתאים לקורס ? יש מבחני קבלה מוקדמים ? אולי תנאים שצריך לעמוד בהם ?
 

מגן רן

New member
היי

לפחות בכל הקשור לקורס שאותו אני מרכז בבית הספר למאמנים בוינגייט, אין מבחני קבלה לקורס אך יש שני תנאי סף: הראשון, עליך להיות בעל תעודת מדריך באחד ממקצועות הספורט (הדרכת חד"כ, אירובי וכדומה). מי שאין בידו תעודה כזו חייב להשלים לימודי בסיס של אנטומיה ופיזיולוגיה בהיקף של 15 שעות בכל אחד מהמקצועות. השני, עלייך להיות בעל וותק של כחצי שנה לפחות כמשתתף מהמניין בשיעורי ספינינג וקל להבחין בכך מכיוון שמתאמנים חדשים יחסית, טכניקת הרכיבה שלהם לוקה בחסר (למרות שישנם גם מתאמנים שרוכבים תקופה ארוכה והטכניקה שלהם לא משהו בלשון המעטה). בבחינת הסיום המעשי, תלמיד שטכניקת הרכיבה אינה טובה, לא עובר את המבחן (אני מציין זאת במפגש הראשון בקורס) וייאלץ לגשת במועד מאוחר יותר כאשר ישפר את אופן רכיבתו. לגבי השאלה הראשונה: אין ממש אפשרות לדעת האם את/ה מוכן לקורס. הייתה לי פעם מישהי באחד הקורסים שרגע לפני בחינת הסיום המעשי אמרה לי שאין היא יכולה ללמד קטע בן 10 דקות כי היא לא יכולה לעמוד מול קהל...בעיה, לא..? ראשית, שאל את עצמך האם אתה אוהב להדריך אנשים ולעבוד מול קהל. אם התשובה היא לא, פה נגמר הסיפור. אם כן, לך על זה! לא תדע אם לא תנסה. בהצלחה!
 
למעלה