רכישת דירה להשקעה באמצעות משכנתא על דירה קיימת

ron81s

New member
רכישת דירה להשקעה באמצעות משכנתא על דירה קיימת

שלום,
כיום ישנה דירה ששוויה נאמד בכ-3 מיליון שקל, ללא משכנתא עליה.
מעבר לכך, ישנן מספר הלוואות מגופים שונים בריבית גבוהה יחסית לריבית משכנתא, בסך מצטבר של כ-300 אלף שקל.
האם ניתן לקחת משכנתא מהבנק על הדירה הקיימת, שתהווה את מלוא ההון העצמי לרכישת דירה להשקעה? כמו-כן, האם חלק מכספי המשכנתא החדשה יכולים להיות מנותבים להחזר ההלוואות הקיימות, כך שבעצם הלוואה זולה יותר תחליף את ההלוואות היקרות יותר?
 
יש כאן שתי שאלות שונות
1. האם ניתן לקחת משכנתא מהבנק על הדירה הקיימת שתהווה את מלוא ההון העצמי לרכישת דירה חדשה להשקעה? תשובה: כן. הריביות יהיו טיפה יותר גבוהות אולם זו עדיין משכנתא לדיור. שים לב שההחזר החודשי של כל ההלוואות שלך ביחד, המשכנתאות וההלוואת האחרות, לא יכולות לעלות על שליש מההכנסה שלך נטו
&nbsp
2. האם חלק מכספי המשכנתא יכולים להיות מנותבים להחזר הלוואות קיימות? התשובה היא כן, אבל אז זה נחשב ״משכנתא לכל מטרה״ והריביות יקרות יותר מאשר משכנתא לדיור, אם כי ייתכן שעדיין זולות יותר מאשר ההלוואות האחרות שלך. כמו כן יש כמובן סיכון שאם לא תעמוד בהחזרים אז אתה עלול לאבד את דירת המגורים שלך.
 

ron81s

New member
משכנתא לכל מטרה

ביררתי בבנק האם ניתן למשכן את הדירה הנוכחית לטובת החזר ההלוואות הקיימות, ובגלל שלא מדובר על רכישת דירה, הבנק אכן סיווג את זה כהלוואה לכל מטרה, והריביות היו גבוהות משמעותית, מה שהקטין את הכדאיות; יתרה מזאת, ביקשתי לקחת סכום מעוט יותר גדול מהיקף ההלוואות הקיימות (450 אלף שקל במקום 300 אלף) והבנק סירב לכך, והיה מוכן לתת משכנתא במסלול הלוואה לכל מטרה רק ל-300 אלף שמיועדים להחזר הלוואות קיימות.
 
אז תבדוק גם בבנק אחר
אם הדירה כרגע לא ממושכנת אז אתה לא כבול רק לבנק "שלך" או זה שממנו לקחת את ההלוואות האחרות, אתה יכול להתעניין בכל בנק.
&nbsp
מה שכן, הדרך לצאת מצרות כלכליות היא דרך ראייה כוללת של ההכנסות וההוצאות ובניית תוכנית להבראה כלכלית, ולא סתם לקיחת הלוואה נוספת. זה כמו לכבות מדורה עם שמן - לא מומלץ בכלל, ואתה עלול בסוף להיות במצב יותר קשה ובלי הנכס. נכון לעשות את זה רק אם אתה עושה תחשיב מלא של כל ההוצאות וההכנסות ומשתמש במהלך הזה בצורה מושכלת כדי לצמצם את הוצאות המימון שלך, לא כדי להעמיק את הבור שאתה נמצא בו.
 
למעלה