תוספת מדד תשומות הבנייה למשכנתא

a wild rose

New member
תוספת מדד תשומות הבנייה למשכנתא

אודה על סיועכם בפתרון תעלומה:

נרכשה דירה מקבלן, באופן טבעי סוכם על תשלום בתשלומים בהתאם להתקדמות הבניה, כאשר התשלום האחרון הינו במעמד קבלת טופס 4.

כאשר התעניינתי במשכנתא (בסכום שמהווה קצת פחות משליש מערך הנכס), נמסרו לי גרסאות שונות וסותרות ע"י יועצי המשכנתאות, כולל ע"י יועצים ששייכים לאותו בנק - חלקם אמרו שמדד תשומות הבנייה יכול להתווסף לסכום המשכנתא בלי שום בעיה - ובמקרה של מספר תשלומים שמתבצעים דרך המשכנתא, ההפרש הסופי יתווסף לסכום האחרון שישולם (זה גם לא אמור להיות סכום גדול יחסית לסכום המשכנתא ולשווי הנכס). אחרים אמרו שזה נחשב לתשלומים נלווים שלא ניתן להוסיף לסכום המשכנתא, ושהאישור הוא לסכום שאושר מלכתחילה ולא שקל יותר (אחד מהם ניסה לשכנע אותי לקחת הלוואה בשביל לכסות את התוספת).

היות שזה הגיע כבר למצב שלאחר מעבר מיועץ משכנתאות אחד לאחר בתוך אותו בנק נמסרו לי גרסאות סותרות, אני תוהה אם ייתכן והסתירה נובעת מחוסר בקיאות של הבנקאים, ולאו דווקא מנהלי הבנקים. זה גם לא נשמע הגיוני שבנקים מסוימים יאשרו את התוספת ואחרים לא.

אודה לתשובת מביני עניין.
 
כולם צודקים

אפשר לשלם את מדד תשומות הבניה מתוך המשכנתה אם מתכננים זאת
מראש למשל אם מבקשים 65% מימון במקום 60% ואז משתמשים
בכסף שנשאר בכיסך לתשלום המדד.
מצד שני אם לא תכננת זאת מראש אז אי אפשר.
בהצלחה,
רימון חייט, MBA
מנהל פורום נדל"ן בתפוז
כותב הספר משכנתה יעילה
 

a wild rose

New member
דווקא לפי התשובה שלך, חלקם טועים

כי המסר שקיבלתי מנציגים של שני בנקים שונים, זה שאין שום בעיה להוסיף את סכום המדד לסכום המשכנתא - משמע אם למשל התשלום שנותר לאחר השימוש בהון העצמי הוא 500,000, יתנו לי משכנתא על הסכום הזה + המדד, כפי שהוא יתווסף לתשלום האחרון. הדבר הובהר לי בצורה מאוד מאוד ברורה וחד משמעית ע"י נציגים של שני בנקים כאמור, באופן שגרם לי להיות מופתעת כשבבנק אחר אמרו לי שזה לא קיים.
&nbsp
לא הייתי תוהה עד כדי כך אלמלא הייתי נתקלת גם במצב בו יועצי משכנתאות ששייכים לאותו בנק היו סותרים זה את זה - באחד הבנקים לא הייתי מרוצה מיועץ המשכנתאות אליו הופניתי, שעשה רושם של חוסר מקצועיות, וביקשתי לעבור לאחד אחר. הראשון בין היתר טען שלא ניתן להוסיף את מדד תשומות הבנייה לסכום המשכנתא בעוד השני, שהינו יועץ משכנתאות בכיר בהגדרתו, הבהיר מיוזמתו ובלי ששאלתי שסכום המשכנתא כולל את סכום התמורה + תוספת המדד, ובמילים אחרות - הסכום שאני מעבירה לקבלן בתשלום האחרון מכוסה במלואו ע"י המשכנתא (מדובר לרוב גם בתוספת סמלית יחסית, במקרה שלי בכל מקרה זה יהיה סמלי לאור פרישת התשלומים).
&nbsp
בעצם, לפי התשובה שלך למעשה כולם טועים, כי כל הקטע בפנייה ליועץ משכנתאות בבנק זה לתכנן את המשכנתא, וזה למעשה מה שנעשה - התשובות האלו ניתנו לי במעמד התייעצות לתכנון המשכנתא, אז דיי לא הגיוני שאחרי תכנון משכנתא ואישור שלה בבנקים שונים, יגידו לי דברים כאלו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

a wild rose

New member
ובמידה וזה עדיין לא ברור

מה שנאמר לי זה שאין שום סיבה שאקח משכנתא על סכום גדול יותר ממה שצריכה - אם נשתמש בדוגמה שלך, הובהר לי שאין שום בעיה לקחת 60% מימון, ותוספת המדד תתווסף ל-60% האלו ללא שום קשר להון העצמי שלי, ובתשלום האחרון לא אצטרך להוסיף שקל מההון העצמי שלי עבור תוספת המדד (אחוזי המימון שלי נמוכים משמעותית, אבל זה לא רלוונטי).
&nbsp
היות שכך, לא יכול להיות שכל הבנקאים שהתייעצתי איתם "צודקים", כי מדובר בסתירה מאוד משמעותית.
 
למעלה