לפני סיבוב בנקים-ריביות צפויות

לפני סיבוב בנקים-ריביות צפויות

שלום לכולם,
בקרוב נתחיל סיבוב בנקים לחיפוש משכנתא. מצבנו טוב, ורצינו לדעת אם נוכל למנף זאת לקבלת ריביות טובות יותר. לאילו ריביות אנחנו יכולים לצפות?

נתונים: דירה 1.5M, נשאר תשלום של בין 200-300K (13-20%). השארנו סכום לדברים נוספים בדירה (מיזוג, תריסים, מכשירי חשמל).
הפער בין הסכומים הוא בגלל שיש סכום בקופת גמל נזילה, שאנחנו מאוד מתלבטים אם להשתמש בו או להשאירו כחסכון לשעת חרום (והוא פטור ממס רווחי הון).
הכנסות: כ16K נטו. החזר חודשי- כ5000, אפשר גם מעט יותר אם זה יהיה כדאי משמעותית.
בעוד כ5 שנים אמורה להשתחרר קרן השתלמות עם סכום של כ100K.עקרונית אפשר להחליט להשתמש היום בקופת גמל, ואת קרן ההשתלמות להשאיר כחסכון לשעת חרום. או את שניהם.
כמובן שניקח כמה שיותר פריים, שלא צפוי להשתנות הרבה ב5 שנים הקרובות.

לאילו ריביות אנחנו יכולים לצפות במסלולים האחרים? אין לנו בעיה עם הצמדה,כי זה לטווח קרוב, אך עדיף שיהיה ניתן לסגור את זה במידה ויעלה הרבה.
האם יש הבדל גדול בין מצב שניקח 200K ל300K?
וסתם עוד מחשבה שעלתה לי: האם ניתן לקחת משכנתא בסכום גדול יותר נניח 600K, כדי לקבל פריים 200K, וקצת אחכ להחזיר 400K ולהשאיר רק פריים? יש מסלולים כאלו שהם ללא קנס יציאה?

תודה מראש
 

Fitch

New member
מצבכם באמת טוב, לכן בשום אופן לא לגעת בגמל ולא בקרנה"ש.

 
תודה רבה. אם כך, בהנחה שניקח 300K לכ5 שנים, אילו ריביות בערך

ניתן לקבל?

והאם ניתן לעשות תרגיל כמו שכתבתי- לקחת סכום גדול יותר (40% מערך הדירה=600K) כדי שסכום גדול יהיה פריים, וקצת אח"כ להחזיר את הסכום של שאר המסלולים וכך להישאר רק עם פריים?
 

גודבאר

New member
אתה לא יכול לעשות את התרגיל כי כבר שילמת את הכסף

אם הייתה נשארת לך יתרה של 600K ומעלה זה היה אפשרי. כיוון שנשאר לך לשלם 300K המשכנתא המקסימלית שאתה יכול לקחת לא יכולה לחרוג מסכום זה.
 
אי אפשר להכליל במשכנתא סכום לשיפוצים כגון מיזוג אוויר, וכד'?

אם אני ממשכנת חלק גדול יותר של הבית, מה איכפת להם לאן זה הולך? זה די דומה בעיני למשכון דירה ראשונה שכבר ללא משכנתא, וקניה בסכום הזה דירה שניה. אבל ההגיון שלי לא תמיד צודק מסתבר.

בכל מקרה נשאר תשלום של 380K, יוסיף עוד קצת לפריים..
 
למעלה