סכום משכנתא לאם חד הורית וזכאות

Supe Neo

New member
סכום משכנתא לאם חד הורית וזכאות

שלום לכלום, אני שואל את השאלה בשביל מישהי שאני מכיר. מצב נתון של אם חד הורית, בת 42 עם ילד מתחת לגיל 18. גרה עד היום בשכירות ורוצה לדעת, אולי אחת ולתמיד אם אפשר לחלום על דירה משלה. מבחינת הון עצמי, אין ממש, נגיד 10,000 דולר. בדיקת זכאות באתר של משרד השיכון העלתה שהיא יכולה לקבל 200,000 ש"ח שזה כיום כ-60 אלף דולר. הדירה אמורה להיות בפ"ת. הכנסה חודשית של כ-6000 ש"ח. אני יודע שהתשובה מורכבת, אבל השאלה היא בעצם, כמה משכנתא היא יכולה לקבל, אם בכלל. אני יודע שיש הרבה פרמטרים, עלות הדירה, גובה ההחזר, מס' השנים, ריבית וכו'... אבל השאלה הזאת היא עקרונית, האם בכלל היא יכולה לחלום על דירה? כיום בשכירות היא משלמת כ-2500 ש"ח לחודש, אני מניח שזה אמור להיות גובה ההחזר שלה +- האם הבנקים למשכנתאות בכלל יתנו לה משכנתא? בהתייחס להון העצמי הנמוך שלה? היא בעצם יחד עם זכאות המדינה תצטרך מימון של 90-95 אחוז. אני יודע שיש קשר לעלות הדירה, אבל השאלה אם אפשר ללכת הפוך, לדעת כמה בערך היא תוכל לקבל בשביל להבין כמה יהיה לה ואם חלום הדירה הוא אפשרי בכלל. תודה רבה לכל העוזרים.
 

איתמר 266

New member
תשובה

לדאבוני הרב עם הון עצמי נמוך כ"כ יהיה קשה לה למצוא דירה. רוב הבנקים יממנו עד 70% מערך הדירה (וזה כולל את הזכאות של משרד השיכון) ישנם בנקים שאולי יתנו עד 80% על אף שקשה לי להאמין שיסתכנו בלתת לאם חד הורית כזה מימון גבוה. כמובן ישנו ביטוח בשם EMI שמספר את יתרת המימון עד ל95% אך זו תהיה התאבדות כלכלית של חברתך. צריך גם לשאול שאלות קשות כמו מה יהיה אם חס וחלילה תפוטר? וכיו"ב. לעניות דעתי במצבה עדיף שתמשיך לשכור ואולי אפילו תנסה לשכור דירה יותר זולה שלא נמצאת בפ"ת... הרבה בהצלחה
 

Supe Neo

New member
ברור שקשה למצוא דירה

תראה, המטרה היא לא להיכנס להרפתקאות יוצאות דופן, אבל אם היא גם ככה מחזירה 2500 לחודש אי אפשר לפי זה להעריך כמה בערך היא תוכל לגייס?
 
צר לי אך שאלתך לא רלוונטית

זה ממש לא חשוב כמה הבנק נותן השאלה היא כמה יכולה אם חד הורית עם הכנסה של 6000 ש"ח להפריש להחזר המשכנתא. וזה הרבה פחות ממה שהבנק מוכן לתת. כדאי מאוד להתפכח ולא להכנס להרפתקאות כאלו שסופם ידוע. גם לי יש חלומות שנישארים בגדר חלום וזה מה שתמליץ לה כי האלטרנטיבה זה סיוט או חלום בלהות.
 

Supe Neo

New member
למה לא רלוונטית?

היי אריק, תודה על התשובה המהירה. ובכל זאת, אם כיום היא מחזירה כ-2500 או קצת יותר לשכ"ד, למה שלא תחזיר את זה למשכנתא? למה בהינתן כמה היא יכולה להחזיר אז אי אפשר להעריך כמה הבנק יהיה מוכן לתת?
 
מענה

הבקשה היא למימון כמעט מלא של הבנק (הסכום הקיים זה סכום עבור עו"ד, אגרות תיווך, תיקונים הובלה וכדומה) שום בנק לא נותן מימון מלא לקניית הבית כי זה מסוכן מאוד מבחינתו. לקנות בית ללא הון עצמי מבטיח התמוטטות בשלב כלשהו וחיי מתח בלתי ניסבלים. כללי הברזל א. הון עצמי לפחות 50%. ב. החזר חודשי 25% מההכנס נטו. ג. פחות מ20 שנות משכנתא. כדי לחרוג מכללים אלו צריכה להיות סיבה מאוד טובה (ירושה צפויה, ספונסר תומך וכדומה).
 

Supe Neo

New member
הבנתי

בעצם מה שאתה אומר, שגם אם האם היתה מוכנה לקחת את כל הסיכונים שבעולם, הבנק לא היה נותן כסף? וברשותך עוד שאלה, מדי פעם שומעים על מימון מלא, או 95 אחוז וכו'... באיזה מקרים זה קורה? תודה רבה על העזרה.
 

חיימון14

New member
ההבדל בין שכירות למשכנתא

יש בעיה אחת בהנחת היסוד אותה הצגת. העובדה כי +- סכום השכירות אמור להיות זהה למשכנתא (לאותה דירה כמובן אחרת זה כמו להשוות תפוחים ותפוזים). אם זה נכון אז אחד משניים: או שהיא משלמת יותר מדי שכירות או שמי שימכור לה דירה ימכור לה אותה בחצי חינם. שתי האפשרויות האלה לא סבירות. לאותה דירה עם הון עצמי כל כך נמוך החזר המשכנתא יהיה גבוה במאות שקלים מהשכירות. אם היא תצליח לחסות את ההפרש בין השניים לאורך שנות המשכנתא רוב הסיכויים שהיא תוכל לקנות את הדירה במזומן בתום תקופת המשכנתא התיאורטית. הבדל נוסף הוא שבמידה ומצבה הכלכלי מחמיר היא תמיד יכולה לעבור לדירה זולה יותר או להסתדר איכשהוא עם בעל הבית. עם הבנק זה הרבה יותר קשה ובמיוחד הרבה יותר יקר....... אם אתה חבר אמיתי תניע אותה במהירות מרעיון רכישת הדירה. אפשר לקרוא עוד באתר התנועה לחיים בכבוד www.halevb7.org
 

Supe Neo

New member
מי אמר שזאת אותה דירה?

זאת ממש לא, היא גרה בשכירות בדירה X וחושבת האם אפשרי וכדאי לרכוש דירה. ברור לה שהדירה שהיא (אם בכלל) יכולה לרכוש קטנה ושווה פחות מדירה שהיא יכולה להשכיר. השאלה היא האם הבנק בכלל ילווה לה כסף ואם כן כמה? אז היא תוכל להבין אם בכלל יש לה סכום שמספיק למשהו. אני בדיעה כמוכם, אני לא חושב שהיא יכולה להרשות לעצמה להיכנס להרפתקאות, מצד שני אני עדיין מחפש את התשובה המתאימה ל - כמה כסף אם בכלל ילוו לה. היא רוצה לדעת, ברור לה שזה מסוכן, אבל רק היא יכולה להחליט אם לקחת את הסיכון או לא. היא פשוט רוצה לדעת אם בכלל יש לה אופציה לקחת את הסיכון...
 
למעלה