ביקורת
ASUS i5

עדימ

New member
ביקורת
ASUS i5

אז לאחר כשבועיים שלושה של עבודה עם המחשב הנ"ל החלטתי לכתוב ביקורת בעצמי. אשתדל לכתוב אותה באופן מסודר וברור.

חומרה/מפרט ומראה
  • המראה פשוט יפיפה. מחשב דק במיוחד שהזכיר לי את המקבוק איר שראיתי ברשת.
  • עכבר עדין שמעבר לקן המפריד בין כפתור שמאל לימין,
  • מעבד ן5,
  • 4GB זכרון,
  • 3 יציאות USB,
  • יציאה אחת של HDMI,
  • יציאה למסך חיצוני,
  • קורא כרטיס זכרון,
  • כונן DVD,
  • חיבור לרמקולים משולב אוזניות,
  • חיבור 3.5 מילמטר משולב אוזניות ומקרופון,
  • WIFI,
  • BT,
  • מסך רגיל לא מסתוב וללא מגע.
מערכת הפעלה
לאחר התלבטות בין ווינדוס 2007 לבין ווינדוס 8.1.11 (מקווה שדייקתי בשם
הגרסא).
ההתלבטות נבעה בשל ה+ וה- של כל אחת מהן.
ה+ ב2007 הוא הממשק הנוח והמוכר. כולל התחל וכו'.
ה-יציבות.
ה+ב8.1.11 יציבות טובה יותר לעומת 2007
ה-ממשק אריכים שהטכנאי חשש שישגעו אותי וכן העובדה שאין התחל למרות שכמו שנאמר כאן ניתן להתקין תוסף שיפתור את הבעיה וכך הוא עשה.
בסופו של דבר הטכנאי שלי בחר להתקין את 8.1.11 פרופשניל בשל יציבות המערכת וההכרה ארוכת השנים שלנו מאז ילדותי וידיעה שאני חובבת טכנולוגיה, מנסה ללמוד ממנו, מנסה לבדוק, להגיד לו באופן הכי מדויק שאני יודעת מה התקלה, לשלוח לו תצלומי מסך אם צריך, לפתור תקלות לבד באופן ובידע שלימד אותי ורק אחרי הכל אם לא הצלחתי, כאמור, הוא מתחבר אלי מרחוק ומתקן, למעט בעיות חומרה ופירמוט בהן הוא חייב להיות פיזית מול המחשב. ולכן גם האמין ומאמין שאסתגל לממשק החדש.
3שנים אחריות.
מקווה שכיסיתי את כל הנושא.
מטרות שימוש
מטרת המחשב הייתה שימוש לצרכי עבודה:
כתיבת ועריכת מסמכים, מיילים, ניהול יומן, תזכורות וכו' ועבודה מרחוק.
אני על תקן מזכירה אצל הורי ולכן זה עובד נהדר.
שימוש לצרכי הנאה:
סרטים, סקייפ ואינטרנט, יוטיוב (גם זה לעבודה) מוזיקה לכושר וכו'.
חווית השימוש
לקח לי מעט זמן להתרגל למקלדת החדשה, ועדיין לא שולטת שליטה מלאה כייון שאני חסרת מוטוריקה ידועה, אבל ברור לי שאסתגל במהרה. בגדול ההגלדה שלי על מחשבים ניידים הרבה יותר מהירה ונוחה (המקלדת קטנה/צפופה יותר וכך אני מגיעה להכל בקלות).
שמיעת המוזיקה גם רגיל, גם דרך אוזניות רגילות, דרך HDMI וכן אוזניות BT נהדרת וכייפית. לעומת המחשה הקודם שבBT כבר החל לזייף במוזיקה.
אני הגדרתי שבעת ההפעלה המחשב ייכנס מיד לשולחן העבודה. ומיד אסביר למה.
אומנם ניתן להוסיף לממשק האריכים כל תוכנה שתרצו/להסיר, אבל עדיין פחות נוח ויעיל בשימוש בעכבר בלבד.
ממשק האריכים, לפי מה שראיתי בסקירות באינטרנט וביקורת אחת בתוכנית טלוויזיה, נראה מותאם יותר/מזכיר את ממשק האנדרואיד למשל-סמטארטפונים וטבלאטים. וזאת מכייון שמחוויתי עם הS2,3, LG G3 ניתן במקביל לראות בלחיצה קצרה על כפתור הבית מה פתוח ברקע ומה לא.
בממשק האריכים בגרסא ללא מסך המגע הדרך היחידה לראות זאת היא להיכנס לשולחן העבודה. לטעמי פחות יעיל בעבודה השוטפת.
ייתכן שבגרסא עם מסך המגע המסתוב כולל העט יהוו/יש את הכפתורים הוירטואלים הנ"ל, אבל לא יצא לי לראות מקרוב או לנסות. מאוד הייתי רוצה בהזדמנות האמת.
אישית אני אוהבת ויותר נוח לי לעבוד בישיבה על כורסא/מיטה עם הרגליים למעלה/חצי מקופלות עם שולחנוח בשל כאבי גב ישיזה/ זווית לא נוחה ולא משנה באיזה כיסא אשב או איך ועוד כל מני סיבות, זו סיבה נוספת להעדפתי לניידים.
המחיר שאני שילמתי הוא כ3,500 ש"ח זה מה שהטכנאי אמר לפי זכרוני. הדגם עם מסך המגע עולה כ5,000 ש"ח שוב עד כמהי שזכור לי ממה שהטכנאי אמר.
סיכוםי
עבור מי שצרכיו זהים לשלי, נוסע הרבה, אוהב לעבוד כמוני גם עם רגליים מקופלות כמוני, המחשב עליו וכו'. בהחלט מומלץ.
למי שאוהב ממש הרמת רגליים לקיפול ממש עבודה עם טאבלט ומתנייד ונוסע הרבה שיקח את הדגם עם מסך המגע המסתובב..
בסה"כ אני חושבת שזה מחשב טוב ושווה את ההשקעה.
מקווה שנהניתם מהביקורת וכמובן מוזמנים להגיב, להוסיף ולהעיר
 

N641

New member
ביקורת טובה :)

אם תוכלי רק 2 תוספות:

1. לציין את מספר הדגם הספציפי (אם לא רשום לך אז הדגם אמור להופיע על מדבקה בגב המחשב כמו בתמונה המצורפת למטה).
2. אני מניח שרוב הזמן המחשב מחובר לחשמל אבל אם יצא לך להשתמש בו ללא חיבור לחשמל, לכמה זמן בערך מספיקה הסוללה בשימוש שלך?

 

עדימ

New member
תשובת


קודם כל אי מתנצלת:
בטעות כתבתי פעמיים על שקע האוזניות. כמובן שיש רק שקע 1 משולב אוזניות ומקרופון.

ועוד טעות קטנה עוד לא יצא לי לשמוע דרכן כי אין עלי אוזניות תואמות וברגע שאוכל אנסה.... אשתמש לבדיקה כנראה באוזניות הטלפון של אמא/אבא שלי של הסמסונג לביקה כי לא נתקלתי ברגילות כאלה למחשב... אתה מכיר אולי?

בכל מקרה אני בטוחה שהחוויה תהייה מדהימה כי השמיעה באמצעות הBT והHDMI פשוט תענוג. חיברתי אותו לטלוויזיה לצפות בסרט ונהנתי מכל שניה.
אשכאה קולנוע ביי. אמא עברה לידי כשצפיתי וממש התלהבה מאיכות התמונה והשמע.
לגבי הדגם הספציפי-על המדבקה שבחלק הקדמי של המחשב כתוב K55L אבל לא הייתי בטוחה ולכן הפכתי את המחשב. אכן כתוב שם "מספר הדגם:K55L" כך שכמו שאתה רואה אני מצטטת ובודקת.


אני משתדלת האמת כל יום להשתמש בבטריה. מנצלת את זה שאני לא כבולה לשקע החשמל. כמו שהיה לי עם המחשב ישן כבר כמה זמן אפילו שנה. בין אם זה פשוט לא לחבר את הכבל למרות שהוא קרוב אלי ובין אם באמת אני מסתובבת בבית איתו ונהינת מהבטרייה. בגדול הוא אכן מספיק לי לכ5 שעות עבודה (תוך כדי באמת אני רק מקפלת אותו במעבר/פשוט הולכת לעשות משהו אחר.) כך שזה עובד בסדר גמור.

אני שוקולת שנה הבאה לקנות את הדגם עם המסך הסתובב עמור אמא.
מה אתה אומר? היא צריכה מסך גדול ולכן בסמארטפון בחרתי לה את הנוט2 שכולל עבודה עם עט. היא משתמשת בו לאסמים והכל..
שווה להוסיף לה מחשב או מספיק לה רק הנוט 2?
חוץ מזה היא עובדת רק עם נייחים.
 

N641

New member
הערות :)

- לגבי אוזניות לשמיעת מוזיקה/סרטים - כל אוזניות של נגן MP3 סטנדרטי יתאימו (כאלה שניתן למצוא במחירים זולים בכל חנות/רשת כמו אופיס דיפו/קרביץ וכ'ו)
דווקא אוזניות של אייפון/אנדרואיד עלולות שלא להתאים או לייצר סאונד לא איכותי כל כך (אבל תנסי בכל מקרה אוזניות מהסמארטפונים של הסובבים אותך, אולי יתאים בכל זאת).
- לגבי הסוללה, 5 שעות עבודה זה טוב מאוד לגודל מסך כזה :)
- לגבי מחשב לשנה הבאה, תמיד כדאי להמתין לרגע שבו חושבים ממש לקנות (שבוע לפני בערך) כי תמיד יוצאים דגמים חדשים כך שהתמונת מצב לגבי הדגמים המוצעים + המחיר שלהם תהיה שונה מאשר עכשיו.

עוד משהו לגבי מה שאמרת על תנוחות עבודה עם המחשב, לדעתי במחשב הבא כדאי לך לבדוק את נושא זוית פתיחת המסך (ככול שזוית פתיחת המסך גבוהה יותר, כך יהיה נוח להשתמש בו בתנוחות לא סטנדרטיות), או לחילופין לבדוק אפשרות של קניית מחשב שהוא גם לפטופ וגם טאבלט שכך את יכולה להנות משני העולמות (במיטה/כורסא להיות במצב טאבלט ומול השולחן במצב לפטופ).

והערה אחרונה, כדאי לך להתייעץ עם הטכנאי לגבי שידרוג מערכת ההפעלה ל-windows 10 שלדעתי תהיה נוחה לך יותר (מזכירה מאוד את 7 ועדכנית יותר מ-8.1). השדרוג הוא ללא עלות, כלומר מוצע חינם ע"י מיקרוסופט כך שאינך צריכה לשלם.
 

עדימ

New member
מקווה שאתייחס להכל.


לגבי אוזניות סטנדרטיות אין כרגע בבית כאמור אבל זה לא כזה דחוף הן נועדות לשמוע במחשב דברים מבלי להפריע למי שיושב לידי אם הוא צופה בטלוויה/מנמנם.
ככה שמקסימום אני באמת אנסה את האוזניות של מכשירי האנדרואיד רק לשם בדיקה והפעמים הבודדות שארצה לא להפריע. לא חושבת שזה יוריד כל כך מאיכות הסאנוד. הסאונוד יותר חשוב לכושר ולשם כך יש לי אוזניות בלוטוס של Jaybird BlueBuds X מעולות.
לגבי מחשב לשנה הבאה- עבורי כלל לא. אני אחליף את שלי בעוד כ3 שנים לא לפני. ייתכן ואקנה בעוד כמה שנים לעצמי מחשב שהוא גם טאבלט. את המחשב לשנה הבאה כאמור חשבתי לקנות לאמא. אני עדיין לא יודעת איזה דגם כמובן, אבל ברור לי שזה צריך להיות מחשב דק, קל ולא מתחמם כמו שלי. ומסך מסתובב לדעתי יהיה לה ממש נוח.
אם שכחתי לציין אז אצלי אין בטריה נשלפת. החלפת בטריה רק במעבדה.
לגבי זוית הישיבה, האמת שהמון שנים עבדתי מול ממחשב על שולחן כרגיל. האמת שניסיתי גם כיסא ברכיים מה שמוריד את הלחץ מהגב. אז בו אני משתמשת במשרד למשל. עד לאחרונה גם עבדתי במשרד עם מחשב ניח שהלך לעולמו לא מזמן והחלטתי לא לקנות ניח חדש אלא לקחת את הניד הישן לשם מכייון שכמו שציינתי ההקלדה על ניד הרבה יותר מהירה לי. וכמו שאמרת עם ניד אפשר לשחק עם זווית הפתיחה. מה שלא יכולתי עם הניח ולא משנה איך מיקמתי את המסך.
את רעיון הישיבה עם המחשב עלי גיליתי במקרה לפני הרבה שנים... לא יכולתי לשבת רגיל לתקופה ארוכה. אחר כך חזרתי לשבת רגיל אבל שוב גיליתי את ההנאה בלשבת עם הברכיים ולא מחליפה אותה בבית.
לגבי ווינדוס 10 קיבלתי התראות עליו לשדרוג אבל הטכנאי אמר לי שאין עדיין בעברית בארץ לפי מיטב ידיעתו עד כמה שזכור לי והוא עוד לא יודע עד כמה היא אמינה ונוחה.
 

N641

New member
ענית על הכל :) ולגבי ה- windows 10

המערכת קיימת גם בעברית מלאה. אני יכול להגיד משימוש שלי (שידרוג מ- 8.1), משתמש בה מאז שיצאה (בערך 10 ימים) ולא חוויתי שום תקיעות/קריסות/לאגים וכ'ו. המערכת יציבה מאוד.
&nbsp
נדלקתי על האוזניות Jaybird BlueBuds X, נראות מצויין ומה גם שאת אומרת שמצויינות. הזמנת מחו"ל או מהארץ? (לא מצאתי מקום שמוכר אותן בארץ).
 

עדימ

New member
טוב לדעת לגבי ווינדוס 10 :) הרגעת אותי מאוד. תודה.

לגבי האוזניות, האמת שאני תמיד חוששת לקנות דברים כאלה באינטרנט בלי להרגיש ביד. חייבת לראות באופן מוחשי. בכל זאת מוציאה על זה כסף. הן עלו לי כ900 ש"ח ולא רציתי להתאכזב למרות כל הביקורת שראיתי עליהן ביוטיוב.
אז קניתי מחנות בבאר שבע שמוכרת דברים כאלה-איידיגיטל..
 

N641

New member
תודה :) המחיר מרתיע אבל אני אקח אותן בחשבון בכל זאת

כבר נמאס מהאוזניות הרגילות.
 

עדימ

New member
יש לזה עוד יתרון בעייני:

חס וחלילה יש לך תקלה, די מהר מתנקים לך או נותנים מוצר חלופי במקום-אחריות אמיתית.
יום אחד אוזניה שמאל הפסיקה לעבוד לי. מיד/די מהר קיבלתי חלופיות.
 

N641

New member
הלוואי שכל הרשתות בארץ היו נותנים כזה שירות


 

N641

New member
כן, אבל מרגישים נסיון לשיפור בשנה-שנתיים האחרונות :)

 
למעלה