המלצות על רופאים

../images/Emo41.gif פרטים

פרטי - דר' דוד סוריאנו מקבל לפגישות יעוץ וטיפול במרפאתו ברח' בזל 46, פינת יהושע בן-נון, תל אביב. טלפונים לקביעת תורים: 054-4554692 054-4554691 במקרים דחופים ניתן להשאיר הודעה בטל' - 03-6106666 מספר מנוי 58888 האתר - [email protected] את הניתוחים הוא מבצע בבית- החולים אסותא פ"ת בתה"ש המרכז לטיפול באנדומטריוזיס טלפון לקביעת תורים: 03-5302787 , 03-5302024 המרכז מכבד טופסי 17 של כל קופות החולים והפניות רשמיות של מוסדות אחרים. מטופלות ללא טופסי 17 (ללא התחייבות מקופ"ח) יכולות לפנות לבדיקת רופא בעלות של 120 ש"ח.
 

נעמי 17

New member
מספר 1 בהבנת המחלה

והשלכותיה, האיש חוקר ללא לאות את האנדומטריוזיס ולשמחתינו מנסה ככל יכולתו לקדם את הנושא בארץ דרך תל השומר. ממליצה מאוד להגיע אלו להתייעצות גם אם בסופו של דבר לא תבחרו לעבור ניתוח. בזכותו הוקמה המחלקה לאנדו בתה"ש, ותפיסתו את האנדו כמחלה כרונית שהשלכותיה הן הרבה מעבר לפריון חוללה שינויי אמיתי בהבנת המחלה אצל המטופלות ואצל הרופאים, אני מאמינה שהוא עוד יחולל שינויי גדול יותר. לדעתי חובה על כל חולת אנדו לשמוע את מה שיש לו לומר. סוריאנו, הוא כירורג, דרך הטיפול שלו במחלה היא קודם כל ניתוחית. לא לכל אחת הדרך הזו מתאימה אך עדיין רצויי מאוד לשמוע את דעתו. אם הייתי מחליטה היום לעבור ניתוח, הבחירה היתה אחת.
 

gui1

New member
נותחתי אצלו

כי פשוט היתה לי ציסטה נכנסתי לבית חולים עוד לפני שהיה לי מושג על אנדו וכו הוא עשה לי לפה ואחרי שהתעוררתי הוא נתן לי הרצאה מקיפה איך הזנחתי את האנדו ואיך סבלתי כאבבים נוראיים כל השנים זה עיצבן אותי לגמרי ואמרתי לו שבזכות החברים שלו הגעתי למצב הזה שלא ידעו לאבחן ותירצו את כל התירוצים הכי מטופשים ששמעתי מעודי - כל אישה סובלת אל תהי מפונקת וכו'...- אני לא יודעת מה הוא עשה לי בתוך הבטן הוא רשם הכל אבל לא היה לי שום שינוי ברמת הכאב אחרי זה שבאתי לביקורת והייתי צריכה לחכות עוד 2 3 שעות כל פעם ושוב לשמע את הלמה חיכית ? והפתרון עכשיו זה להתחתן - כן אולי תהיה גם שדכן ותמצא לי בחור - ממש לא עשו לי חשק לבוא אליו שוב מה גם שאחכ הלכתי לרופא פרטי דר קופרממן שאמר שהוא קודם היה נותן דקא ורק אחכ מנתח כי ניתוח יותר מומלך לעשות לפני הפריות וכיוון שאני לא מופרת כרגע לא היה צורך בניתוח ת'אמת אין לי כל אמון ברופאי הגניקולוגיה ורק פה בפורום התשובות והיחס שניתן הוא רציני ומתוך ניסיון רב אז אם תשאלו אותי אני הייתי ממליצה על זק בואינג רומיה נעמי 17 שמעה על התמיכה וכו.... לפחות דבר אחד לא נשארו לי צלקות אבל זה אולי כי למרחתי משחת קומפור.....
 

galim29

New member
מוסיפה את המלצותי על סוריאנו../images/Emo140.gif

מוסיפה את המלצותי. אומנם כירורג ויבחר בניתוח אבל במקרה שלי הוא דאג להסביר לי את כל האופציות שעומדות לפני, ענה על כל השאלות בסבלנות רבה והידע שלו בנושא המחלה מדהים בייחוד לאור הבורות של הרופאים בארץ למחלה. ממליצה עליו בחום ובנוסף על המרפאה בתל השומר.
 

לולי72

New member
גם אני בממליצות על ד"ר סוריאנו ../images/Emo9.gif

קודם כל כי הוא נראה טוב (מה לא?) ודבר שני, הוא הרופא היחיד שאחרי 10 חודשי סבל קשים שחוויתי אמר שיש לי אנדומטיריוזיס בבדיקה פשוטה ורגילה. ביום שני הייתי אצלו בביקורת וגם אמרתי לו את זה באופן אישי שלמרות שאני מהצפון ולמרות הנסיעות והבלאגן, אם הייתי צריכה לעבור את הניתוח שוב, הייתי עוברת אותו בתל השומר אצלו, בלי שום צל של ספק.
 

רוניה35

New member
והנה דיעה מאד לא מחמיאה על סוריאנו

זה קצת הולך להיות ארוך, אבל אם כבר בונים רשימת רופאים חשוב שזה יהיה שם כאשר יום אחד בחורה תגיע לפורום כמוני, היא תקרא את כל הדיעות ותחליט בעצמה. אז.... גם אני שמעתי את המילה הזו יום אחד אצל הרופא נשים, חזרתי הביתה, הקשתי בגוגל אנדומטריוזיס והגעתי גם לכאן. כאחת שלא ידעה כלום, קראתי שיש מחלקה בתל השומר שמתמחה באנדו'. שמחתי, מה יותר מזה? הלכתי לקופ"ח ביקשתי הפניה וכמה הייתי מאושרת, אחרי השבחים כאן, שבכבודו ובעצמו קיבל אותי סוריאנו. אחרי אותו היום דעתי השתנתה עליו. הוא קיבל אותי, שאל אותי כמה שאלות טכניות, בדק והתחיל לרשום בדפים שלו. פה ושם זרקתי שאלה. הוא ענה בחוסר סבלנות, תשובות קצרות שגם בלעדיו ידעתי אותן. הוא אמר "צריך לנתח. לא משנה כרגע אם זה אנדו' או לא, צריך להוציא". יכול להיות שהוא צודק, אבל מן הראוי שיסביר למה ומה האלטרנטיבות. במהלך הכתיבה שלו הוא ביקש שאעשה בדיקות דם ואבוא שוב, למרות שאמרתי לו שיש לי אותן כרגע מלפני שבועיים. הוא בכל זאת ביקש שאבוא שוב בעוד חודש. שאלתי מה עושים בפעם הבאה הוא אמר "קובעים תור לניתוח" (נשבעת לכן במילים אלו). והמציאות לא הייתה שונה.... אמרתי לעצמי אולי סתם נפלתי עליו ביום לא טוב (למרות שזה לא צריך לעניין אותי ומי שצריך להיות רגיש זה הוא ולא אני). אחרי חודש באתי. בלי להסתכל על בדיקות הדם שלי ועוד כמה מסמכים שרלוונטים לניתוח, הוא פותח יומן וקובע לי תאריך!!! שאלתי אותו אתה לא בודק אותי? אולי זה קצת השתנה.. "לא אין צורך", הייתה התשובה שלו. אמרתי לו שבכל זאת אשמח לשמוע קצת יותר על הניתוח, מה עושים בו ואולי אם אני לא מאלה שסובלות לא צריך למהר. הוא עונה לי בחוסר סבלנות "מה את רוצה לדעת?". בכלל נראה לי שמרגיז היום רופאים שהפציינטים מגיעים עם הרבה ידע וזה כאילו מערער את יכולות האבחנה שלהם. לא יכלתי לסבול את זה ולמרות שרציתי לקום ופשוט להגיד לו שאני לא רוצה להיות מטופלת שלו, התאפקתי כי לא ידעתי מה יוליד יום. מה שכן לא יכלתי שלא לשאול אותו למה הגעתי היום והוא כמובן ענה "בשביל לקבוע תאריך". הבנתם בנות, הגעתי לתל השומר באותו היום כדי להיכנס לחדרו, לפתוח יומן ולקבוע תאריך!! אז התחלתי לברר על מקומות אחרים. אמרתי לעצמי שאני לא מוכנה שיתייחסו אלי ככה. הוא לא המנתח היחיד בארץ שמבין באנדו. התחלתי לקרוא יותר, לברר יותר, להפעיל אנשים שאני מכירה. ומשני אנשים שונים שמעתי את המסר הזה "תגידי לה שהמרפאה בתל השומר דיי חדשה והם עוסקים ביחסי ציבור כרגע, הם רוצים להביא אליהם כמה שיותר מנותחות". פתאם ירד לי האסימון, מה קורה? אין עוד מרפאות בכל בתי החולים בארץ שיודעים מה זה אנדו'. מאז הגעתי לרופאים אחרים, שהמילה אנדו' לא הייתה זרה להם כשהגעתי, הם היו הרבה יותר סבלניים ולא בטוחה שמנתחים פחות טובים. אז זהו, אני מתארת לעצמי שיהיו כאן בנות שיחלקו על דעתי (וזה בסדר) ויגידו שתל השומר זה אלוהים, אבל כמו שאמרתי בהתחלה חשוב שבנות אחרות ידעו שתל השומר הוא לא המקום היחיד שקיים.
 
מצטרפת לרוניה

הגעתי אליו להתייעצות אבחנתית.הסימנים היו כאבים קלסיים של אנדו, אי פוריות משנית ו CA 125 מאד גבוה. שנתיים אחרי לפרוסקופיה במקום אחר בלי ממצאים ברורים. (אבל עם בעייתיות בלפרוסקופיה) העניין שלי היה פוריות. הוא משך חזק מאד מאד מאד לכיוון ניתוח,כמובן פרטי, למרות שהוא אמר שהוא לא חושב שיש לי אנדו כי הכאבים החלו רק בגיל 30. אני יודעת שגיל התחלת הכאבים (או בכלל: קיום כאבים או העדרם) לא עושה אבחנה של אנדו. אופציות אחרות כמו דיכוי לא הועלו בכלל. יצאתי משם פגועה. הסוף: סופסוף מישהו ראה ציסטה עכורה. סופסוף מישהו נתן לי דיכוי ארוך ולא מחזור IVF שגרתי. וזה מה שהביא לי את ההריון הנוחי. אם מתישהו אצטרך ניתוח- זה לא יהיה אצלו. לא משום שיש לי ספק ביכולותיו הכירורגיות (אין לי ) אלא מטעמי יחסים בינאישיים.
 

לולי72

New member
משהו לרוניה (ארוך) וגם לשאר הבנות

אני הגעתי אל ד"ר סוריאנו אחרי שבצפון, הרגשתי שאני נמצאת, ויסלחו לי הבנות מהצפון, במדינות העולם השלישי, פניתי לרופא שלי שנחשב מומחה לגניקולוגיה ולעוד רופא נוסף שמומחה לפריון וכך זה היה: הרופא הראשון שהיה הרופא שלי מזה 11 שנים ושאצלו עשיתי סקירת מערכות ועוד כל מיני בדיקות אחרי שבאתי אליו במשך חודשיים תמימים עם כאבים חזקים אמר בזלזול בוטה באלו המילים: "יש כל כך הרבה דברים שאנחנו לא יודעים, כשתיכנסי להריון כל הכאבים יעברו", ואני, ילדה טובה שסומכת על הרופא שלה מנסה להיכנס להריון (שני) ולא הולך ושוב אני באה אליו והוא אפילו לא טרח לשלוח אותי לבדיקת דם פשוטה של CA-125, פשוט נפנף אותי, בצורה מגעילה ומזלזלת עד שהיו לי מחשבות שאולי אני מדמיינת שפתאום באמצע החיים יש לי כאבי תופת חזקים במחזור, עוד הוא אמר ש:"זה בכלל לא בעיה גניקולוגית" ופטר אותי בזה, נשבעת לך. ושוב אני מזכירה, רופא שאני סומכת עליו כי הוא מלווה אותי 11 שנים, רופא הנשים הראשון שלי. הרופא השני שמומחה לפריון ויש לי חברה שמחזיקה ממנו (בעצם שתי חברות) - היה אדיש, ואמר : "אני לא יודע אם זה אנדו', אני אפנה אותך אל איזה רופא אחר" וזה אחרי שהייתה לי בדיקה עם תוצאה גבוה של CA-125 - , התוצאה הייתה 115, אז תשלח אותי לבדיקות נוספות, לא, שום דבר, והרופא האחר שהוא הפנה אותי אליו, אמר שצריך לבדוק ואולטראסאונד ולא אמרו לי במפורש שזה אנדו', נתנו לי להבין שזה הרבה דברים אחרים, ושאני עושה יותר מידי בלאגן מזה. ולאחר שההורים שלי היו בלחץ מזה שאני כל חודש סובלת 3-4 ימים מכאבים בלתי פוסקים, בלי יכולת לטפל בבת שלי ובלי יכולת ללכת לעבודה (עובדת בבית המשפט כקלדנית שופט) ובלי יכולת לתפקד אלא רק עם זריקות וולטרן שזה לא נורמלי (אני עוד לא בת 30) החלטתי לעזור לעצמי והגעתי בעצמי למרפאת תל השומר עוד לפני שהגעתי בכלל לפורום הזה והתוודעתי אליו, וסוריאנו היה הראשון שנתן לי תחושה שהכל בסדר איתי ואני נורמלית ושפויה ושהכאבים האלה פשוט לא צריכים להיות ושצריך לנתח, מה לעשות. בכל אופן אני מדברת על המקרה הפרטי שלי שזה נכון אליי. גם לי הוא אמר ישר הולכים על ניתוח ואני באה אליו ממגדל העמק, אבל כמו שאמרתי כשהמלצתי עליו, הייתי עושה את כל התהליך הזה שוב, ואם אצטרך, אגיע לתל השומר שוב עם כל הנסיעות והטלטולים ואני רוצה להגיד לך שבעלי היה יותר לחוץ ממני בקשר לניתוח, אני הייתי מאוד רגועה כי ידעתי שאני נמצאת בידיים טובות וברוך השם, הכל עכשיו בסדר (מקווה שעוד כמה ימים יהיו לי בשורות משמחות). בהצלחה בכל מקרה.
 

ha1231

New member
אשמח אם תצייני את הרופאים מהצפון

שטיפלו בך ולא עשו את העבודה כראוי כך שעוד בנות ידעו לא ללכת אליהם.
 

לולי72

New member
אני אשמח לעשות את זה

ד"ר שלמה אליהו שיש לו גם קליניקה פרטית ברמת ישי. הרופאים של בית החולים העמק שאיני יודעת את שמם (לא כולם) רופאה בשם נועה שאני לא זוכרת את שם משפחתה, כשבאתי אליה עם הרעיון המהפכני שלי :) שאולי יש לי אנדומטריוזיס (זה היה בסוף אוקטובר כשכבר הייתה לי תוצאה של CA-125 גבוהה) היא אמרה לי: "זה יכול להיות הרבה דברים, אולי זה דלקת בלבלב" ואחרי שבדקה אותי, אמרתי לה: "נו, זה דלקת בלבלב?", אז היא אמרה שלא. אבל הייתה מופתעת ושאלה אותי בנימת טרוניה (כמו גם ד"ר גיסלביץ שהוא מומחה לפריון אבל היה אדיש אלי גם הוא יושב במרפאת מגדל העמק) למה עשיתי את הבדיקה של ה - CA-125 ועוד כתבה בטופס של בית החולים שעשיתי זאת מיוזמתי, היא נתנה לי הרגשה שביצעתי כאן פשע חמור ביותר. אבל אני מקווה שלא אצטרך אותם עוד. אני מסתדרת בלעדיהם.
 

ha1231

New member
בטח שתיסתדרי בלעדיהם!!!

אך שזה לא מה שיגרום לך לחשוב שבצפון אין רופאים טובים יש את הרופאים בבית חולים רמב"ם ובין בבית חולים בני ציון שאני מכירה אותם אישית שהם ממש טובים. יש את הכירורכג בבית חולים רמב"ם ד"ר פילמר שהוא מומחה בלפרוסקופיה מבין מאוד טוב באנדו', כך שיש לך רופאים טובים באזור שאפשר ללכת אליהם. וגם לא רחוק ממך בבית לחם הגלילית יש את ד"ר קלדרון שהוא מנהל היחידה של IVF בבני ציון בחיפה והוא מקבל פרטי בביתו. טוב שיש את השירשור הזה כדי לדעת איזה רופאים טובים יש באזור. מאחלת לך הרבה הצלחה.
 

לולי72

New member
בוקר טוב חן

תגידי, יש לך במקרה את הטלפון של ד"ר קלדרון, כי השבוע שמעתי עליו, ואני אנסה לדבר איתו. תודה.
 
גם אני

הגעתי לד"ר סוריאנו לפני כשנה וחצי. הוא הרופא הראשון (והיחיד) שהגעתי אליו לאחר שאיבחנו אצלי אנדו'. באתי עם אבא שלי שהוא פרופסור בעצמו (לביוכימיה). הוא היה מאד נחמד, הסביר בדיוק מה קורה איתי, המליץ מיד להתחיל לקחת גלולות והבהיר שאינו ממהר לשלוח לניתוח. הוא ביקש שאעשה MRI (פעם שלישית). לאחר הבדיקה הבאתי לו 3 MRI שעשיתי בשנים האחרונות והוא בדק ביסודיות עם הצוות שלו בתל השומר. המסקנה היתה שאין לחץ לעשות ניתוח, אבל אם אצטרך, אז אוכל לעשות בלפרוסקופיה ולא פתיחת בטן. בפעם הבאה שהגעתי אליו הודיע לי שלא יהיה מנוס מניתוח. יש לי גוף זר שצריך להוציא. המוקד העיקרי שלי נמצא בנרתיקף צמוד לרקטום. לא משהו שמפריע לפריון אבל בעייתי מאד בניתוח לפרוסקופי. אני רווקה בת 30 והוא טען שאני שידוך לא טוב. זה לא "מוכר" טוב. יכול להיות שבקרוב אמצע בעל וארצה להביא ילדים ואז אצטרך להתחיל את התהליך של הניתוח, אז כדאי לגמור עם זה עכשיו. גם טען שכשארצה להיכנס להריון אצטרך להפסיק את הגלולות וזה בעיה. הוא המליץ לי לדבר עם 2 רופאים בירושלים שיכולים להמליץ עליו - פרופ' בלר, מבי"ח שערי צדק, ופרופ' רוז'נסקי. פרופ' בלר, שעשה לי את הלפרוסקופיה בה גילו לי את האנדו' אמר שאינו מכיר אותו. פרופ' רוז'נסקי אמר שבגלל המיקום הבעייתי של המוקד שלי, הוא לא היה נותן לאישתו ולבת שלו להינתח אצל סוריאנו. אין לו מספיק ניסיון בניתוחים במיקום הספציפי שלי. הוא המליץ לי על מנתחים בחו"ל (אתם הזכיר גם סוריאנו). אבא שלי שוחח עם סוריאנו ובדק איתו את האפשרויות השונות. בפעם הבאה שהגעתי אליו היה מאד (!!) לא נחמד. קר, מנוכר. נראה שהאגו שלו נפגע מכך שהחלטתי לא להינתח אצלו. אני איתו גמרתי.
 

ר ו מ י ה

New member
דעתי

כרופא כירורג מוכשר ביותר וביחד עם פרופ' גולדנברג נחשב לטוב ביותר בארץ בתחומו. אין ספק שמדובר ברופא אשר תורם המון לציבור החולות בהבנתו את המחלה ובהקמת המרפאה לאנדומטריוזיס היחידה מסוגה בארץ. יחד עם זאת אני חשתי כי היד שלו "קלה מידי על סכין הניתוחים" והוא ממהר להפנות אל האופציה הזאת גם כאשר זה לא תמיד הכרחי. בכנס האנדו' בתה"ש ציטט פרופסור זיידמן את מאסלאו ואני חושבת שהציטוט מאוד מתאים כאן - "אם מה שיש לך זה פטיש הכל מסביב נראה לך כמסמרים"...
 
כרוג מצויין

לקח לו אומנם כמעט שנה לשכנע אותי לעבור ניתוח ואם לאמר את האמת הוא בעד ניתוח כמובן אבל לא ניסה לשכנע אותי בצורה אגרסיבית יותר הראה לי את האלטרנטיבות. והיום 4 חוד' לאחר הניתוח אני שואלת את עצמי למה לא עשיתי זאת קודם??? לי הוא מאוד עזר .
 
לא רק כמנתח

ד"ר דוד סוריאנו הוא לא רק כירורג מצוין ואדם איכפתי הוא רק רופא פיריון טוב מאוד. הוא עזר לי גם לאחר הניתוח [שהיה מוצלח בפני עצמו] ודאג במשך כל ההיריון - הקשיב, ייעץ, תמך. ההיריון שלי היה חד משמעית הישג שלו. ממליצה בחום.
 
למעלה