אנדומטריומה ואי פריון

אנדומטריומה ואי פריון

היי
כבר כשנתיים מנסים להרות ללא הצלחה. צילום הרחם מראה חצוצרה שמאלית סתומה לחלוטין וחצוצרה ימין לא בתפקוד, סיכויים להרות באופן טבעי קלושים.
בנוסף ישנה אנדומטריומה בשחלה שמאל בגודל 6-7 סמ.
הייתי אצל פרופסור שולמן ודר אמנון בוצ׳ן.
שולמן המליץ על ivf ובמידה ולא נקלט יהיה צורך בלפרסקופיה להוצאת החצוצרה.

בוצ׳ן מנגד המליץ קודם על לפרוסקופיה להוצאת חצוצרה ואנדומטריומה.
מישהי חוותה זאת ויכולה לספר לי מה עשתה קודם?
המלצות על בוצ׳ן או שולמן?
אבודה ומבולבלת
ומקווה שתעזרו��
 
תשובה מנסיוני האישי בלבד

הי
קודם כל אני רוצה להגיד שאני כ"כ מבינה את הכמיהה לילד ...גם לי היו בעיות להיכנס להיריון למרות שיש לי ילד 1 , עדיין עברתי שנה של ניסיונות בפעם ה2. לאחר סיפור לא פשוט של היריון מחוץ לרחם , הלכתי לכמה מומחים (תמיד טוב לשמוע עוד דעות ולעשות רק אצל הבנאדם שהסביר לך את כל מה ששאלת עד הסוף). השורה התחתונה שהבנתי היא : 1. לא באמת אפשר לדעת מה ההיקפים והעוצמות של האנדו' רק לאחר שנכנסים בלפרוסקופיה לבחון את המצב.
2. התקופה הכי טובה להיכנס להיריון היא לאחר הליך הלפרוסקופיה כי היא הגוף נקי ברובו . הלכתי לד"ר סוריאנו שהיה מאד מאד מקצועי , סבלני ונחמד ובכלל לא לחץ עליי לבצע את הניתוח אלא הציג את כל האלטרנטיבות שעומדות בפניי - גם אלה שאינן פולשניות (חשוב לדעת שמחכים המון זמן בתור). אני החלטתי בסוף לעבור ניתוח כי איכות החיים שלי הייתה מאד ירודה - תחושת חולשה רוב הזמן , המלווה בבעיות מעיים קשות. לאחר הניתוח כבר הרגשתי שיפור באיכות החיים - כל הבעיות נעלמו ונכנסתי להריון בניסיון הראשון .
כמו כן , הבנתי שאולי יהיה צורך בניתוחים נוספים בעתיד , כיוון שלעיתים קרובות המחלה חוזרת.
שיהיה בהצלחה :)
 

רוחנית11

New member
גם לי יש חצוצרה שמאלית חסומה

ושחלה שמאלית מלאה באנדומטריומות, כאשר הגודל הכולל של כולן יחד הוא 6-7 ס"מ.
לפני כמה שנים הייתה לי אנדומטריומה אחת בגודל 6 ס"מ באותה שחלה, הסרתי אותה בלפרסקופיה והיא חזרה אחרי חודש וחצי, לכן אני לא ממליצה על ניתוח להסרת האנדומטריומה.
אני עומדת לבצע ניתוח להסרת חצוצרה ושחלה יחד, כי אצלי השחלה בכלל לא מבייצת (הפעם האחרונה שהיא ייצרה ביציות הייתה לפני 3 שנים), כך שהשחלה והחצוצרה חסרות שימוש לחלוטין ואני מעדיפה להוציא אותן בניתוח משולב.
&nbsp
 

זואילי

New member
הי, קחי בחשבון

שאם יש לך חצוצרה סתומה, היא סתומה מן הסתם בנוזלים. וכאלה שעלולים לפגוע בהשתרשות. כך שלדעתי האישית - לעשות IVF עם חצוצרות לא תקינות שמהוות רק מכשול - זה לעבוד על ריק... כשבינתיים את מלבה את המצב עם הורמונים. לשווא..
&nbsp
עדיף לדעתי להסיר כל מכשול ואז עם בטן הכי אופטימלית ללכת לטיפולים.
בהצלחה!
 
למעלה