אנדו וטיפולי פוריות

סלרי29

New member
אנדו וטיפולי פוריות

שלום לכולן, אני חדשה כאן וכבר הרבה מאוד זמן עוקבת אחרי הפורום הזה, מתלבטת אם לכתוב כאן את שעל ליבי וגופי. אני בת 29 נשואה וכ3 שנים שמנסים להרות. אובחנתי עם אנדומטריומה בשחלה שמאל בגודל סביר שלא דורש ניתוך אך עם בעיות אי פריון כתוצאה מאנדו. עברנו 3 מחזורי הזרעה ואנחנו לקראת IVF. אינני סובלת מכאבים משמעותיים בזמן הווסת אך כן סובלת מתסמונת קדם והשתוללות הורמונים גם בזמן הביוץ. כאשר בזמן טיפול הורמונלי סובלת עוד יותר. התסמינים: בחילות, הקאות,מיחושים לא נעימים בקיבה(אפילו עברתי גסטרו כי חשבתי שיש לי חיידק) יציאות לא סדירות, דופק מואץ, תחושת חולשה מטורפת שמכניסה אותי ללחץ וגורמת לי לאבד את השפיות:( כמובן שהאנדומטריומה גדלה לה מטיפול לטיפול. בתקווה שזה יהיה הסבב הראשון והאחרון של ivf ויושג הריון בריא. שאלתי היא אליכן, האם יש כאן עוד בנות שחוות את התופעות הללו סביב אזור הביוץ ו או לפני הווסת, ויכולות להמליץ לי מה לעשות כשזה תוקף? מיותר לציין שהעבודה כבר לא חשובה, אני מצוברחת כל הזמן, סובלת מחרדות שהנה זה מגיע ואני חסרת אונים!!! ולמי שחוותה ואחרי ההריון התסמינים עברו או פחתו??. תודה
 
מנסיוני בלבד

שינוי תזונה, ספורט וספת הפסיכולוג עושים הרבה הבדל ומפחיתים חלק ניכר מהתופעות - מנסיוני האישי ומנסיונה של אחותי. אולם הם לא מעלימים אותן לחלוטין, פשוט עושים את זה לבר התמודדות.
לי אישית היה היריון ראשון מוצלח (לפניו מיגרנות בלתי נסבלות ובזמנו ולאחריו הם נעלמו), לאחר ההיריון הראשון הגיעו התופעות האחרות שאת מתארת - בעיות מעיים , הרגשה של שפעת ומעגל קסם של דיכאון וחרדה מהצפוי לבוא. בניסיון השני להיכנס להיריון כמובן שכבר היו בעיות - לקח שנה וגם אז ההיריון היה מחוץ לרחם - באיזור המעיים. במקרה הזה כבר הייתי חייבת ניתוח ובאותה הזדמנות הרופאים הבינו שיש לי אנדומטריוזיס ולכן פניתי למומחה שכבר ניקה הכל היריון+מוקדים+ציסטות. חודש וחצי אח"כ כבר הייתי שוב בהיריון ועד כה הכל בסדר - טפו טפו חמסה חמסה:) בגדול, את יכולה לנסות ספורט ותזונה אבל יותר מהכל למצב הנפשי נדרשת תמיכה - כאב מתמשך הוא ממש תופעה נוראית שלא תמיד ניתן להתמודד איתה לבד, שלא לדבר על הדיכאון והחרדה הנלווים לכך. מקווה שעזרתי, אם יש שאלות נוספות אשמח לענות.
 
למעלה