אנדומטריוזיס וכאבים בזמן ישיבה

iconin

New member
אנדומטריוזיס וכאבים בזמן ישיבה

שלום בנות,
אני מאובחנת "טרייה" יחסית. אתמול עברתי US של האגן וגילו שיש לי שחלה אחת שדבוקה למעי בעוד השנייה דבוקה ל-uterosacral ligament. הגניקולוגית לא מצאה מחלה במעי עצמו ולא באזור הדוגלס. אני סובלת, מלבד הכאבים ה"רגילים" בבטן ובאגן, מהתקפים של כאבים נוראיים וד=ו=ק=ר=י=ם ברקטום, ברמה כזו שבעת התקף כאב אני בקושי מסוגלת לשבת (או לנשום, או לזוז, נו מכירות את זה ;) ). חוץ מזה יש לי לפעמים דימום רקטלי קל כמה ימים לפני המחזור (ואין לי טחורים וגם לא דימום בשום מקרה אחר, רק לפני מחזור).
האם מישהי מכן מכירה סימפטומים דומים? ואם כן, האם יכול להיות שאין מעורבות ישירה של המעי ובכל זאת הכאב והדימום קשורים לאנדו (אולי בגלל שהליגמנט קרוב מאוד למעי)?
תודה וחיבוקים מראש!
 
כאבים רקטלים

נשמע שכן יש לך מעורבות מעי.
את צריכה לעבור בדיקת אולטראסאונד ע"י מומחה אולטראסאונד שמתעסק בזיהוי אנדומטריוזיס (יש מעטים כאלו בארץ). לאחר מכן, את צריכה להיבדק ע"י מומחה לאנדומטריוזיס ולעבור בירור מערכת העיכול ע"י קולונוסקופיה או לפחות סיגמואידוסקופיה.
רק לאחר כל זאת, לעבור ניתוח במקום וע"י מי שמתעסק עם אנדומטריוזיס קשה ומנתח עם כירורג יחדיו.
ניתוח נכון, ישפר לך את התסמינים ואת איכות החיים.
בהצלחה
 

iconin

New member
ד"ר מיכל

תודה רבה על התגובה. את הUS ביצעה ד"ר ורד אייזנברג, שלהבנתי היא בין המומחיות הטובות בתחום, והיא אמרה וגם כתבה שאין מעורבות של המעי. לכן שאלתי בנוגע לאפשרות של סימפטומים דומים עקב מעורבות של הליגמנט הסקרואוטרלי. האם מוכרים לך מקרים של סימפטומים דומים ללא מעורבות של המעי אלא רק של הליגמנט (שסמוך לחלק ממנו אנטומית)? תודה מראש :)
 
בהחלט

ראשית, מצויין שעשית את האולטראסאונד ע"י ד"ר אייזנברג.
שנית, אפשרי בהחלט. נגעים על הליגמנט האוטרוסקרלי או בדוגלס (בין הרחם למעי), יכולים לגרות את המעי ולגרום לתסמינים גסטרואינטסטינלים. לעומת זאת, הם לא יגרמו לדמם רקטלי.
לכן, או שקיים משהו נוסף הגורם לדימום-פיסורה, טחורים, מחלת מעי, או שורד לא זיהתה נגע אך הוא קיים (קורה להכי טובים)
 

לואי84

New member
כן, לא מעט בנות

הזכירו סימפטומים דומים.
אחד מרופאי הגסטרו הבודדים שידוע לי שיש להם ניסיון עם בנות עם אנדו' זה ד"ר בארגבל.
אפשר ללכת אליו פרטי (לקחת בחשבון שהוא יקר אבל אם יש ביטוח פרטי אז יש החזרים) או שאת יכולה ללכת למרפאה של האנדו' בתל השומר ולקבל הפנייה אליו (לקחת בחשבון חודשים של המתנה...)

תרגישי טוב
 

iconin

New member
תודה לואי :)

השאלה שלי היא הא אתן מכירות מקרים כאלה אצל בנות שהמעורבות שלהן היא לא "על" המעי אלה בליגמנט הסמוך בלבד? כי בUS המעי נקי לפי ד"ר אייזנברג...
 

לואי84

New member
לא יודעת להגיד לך..

בכל אופן, הבדיקה של ד"ר אייזנברג היא שונה ממה שעושה ד"ר בארגבל (אולטרסאונד רקטלי, קולונוסקופיה ו/או בדיקות אחרות במידת הצורך) ולכן הוא עשוי לראות דברים אחרים.
 

iconin

New member
תודה

המון תודה, אני בהחלט אשקול את זה. יום טוב!
 

זו אני20

New member
הי.אני ג"כ סובלת מהכאבים הנ"ל

האמתי שבכלל אני מיואשת מהאנדו' המקולל הזה!
ןלי יש מוקד על המעיים. (שאובחן במהלך ניתוח)-לפרסקופיה
 

iconin

New member
זו אני20

מצטערת לשמוע שאת סובלת כל כך... האמת היא שלהבנתי המעי שלי נקי, כך שאני כל הזמן מנסה לשכנע את עצמי שאולי זה פשוט בגלל מעורבות של הליגמנטים....
חיבוק
 
למעלה