אנדו שהחמיר ונסיון להרות

לילו777

New member
אנדו שהחמיר ונסיון להרות

היי בנות אני חדשה פה לפני ארבעה חודשים ניתוח אצל ד"ר סוריאנו שאבחן רישמית אנדו בדרגה נמוכה אבל אני סובלת מכאבי תופת מדימום בפי הטבעת במחזור וכאבים קשים מהכיוון לא מצליחה להיקלט להריון כבר שנתיים הזרע תקין וכביכול גם אצלי הכל תקין כולל צילום רחם החודש אחרי הזרעה עם גונל 75 שהניב חמישה זקיקים הזרעה שבסוף נכשלה..חודש הבא מתחילה ivf מפחדת ומבואסת מאוד כועסת על הגוף שלי ובעיקר מותשת נפשית וגופנית..יש פה מישהי שעברה הפריה והצליחה בפעם הראשונה?וכמה זה נורא הפריות מבחינת האנדו?
 

sheli112233

New member
אני :)

היי יקירה, גם אני עם אנדו אך מעולם לא חשבתי לעבור ניתוח, נאמר לי שכדאי לי להתחיל ישר עם הפריה ולדלג על שלב ההזרעה. וב״ה ההפריה הראשונה ניקלטה. היום יש לי נסיך בבית בן חצי שנה. אל תחששי מכלום, כנסי לזה בלי פחדים ומחשבות שליליות תזרמי עם התהליך וקבלי הכל באהבה. מלא בהצלחה!
 

לילו777

New member
תודה על העידוד!

הסיפור שלך באמת מעודד מאוד! רציתי לדעת האם בטיפול החזירו לך ביצית מופרית אחת או שתיים?
 

sheli112233

New member
היי

נשאבו 13 הופרו 8 והוחזר 1 אל תחששי מהתהליך, הכל מתגמד אחרי שתיראי אותו/ה. מחזיקה אצבעות.
 

bis7

New member
איך הקופה אישרה שתעברי להפריה בלי הזרעות?

 

lozy

New member
היי, גם אני אחרי ניתוח

אנדו ברמה קשה.
טיפולים כפי שאת בטח כבר יודעת לא קלים אבל תמיד לשמור על חיוביות.
אני נקלטתי בivf רביעי כיום בהריון שבוע 18. שיהיה המון בהצלחה ואנחנו כאן לשאלות, רק שימי לב למינון של התרופות שאת מקבלת הפרוטוקול בדרכ ארוך ומינון נמוך.
על מנת שלא להזין את האנדו, שווה לעשות אצל רופא פוריות שמבין באנדומטריוזיס.
 

aa02

New member
הי,

אני אומנם נכנסתי להריון בסבב שלישי, אבל מכירה גם נשים שמאובחנות עם אנדו׳ ונכנסו להריון באופן טבעי וגם לאחר סבב אחד. אני לא יודעת כמה זמן את מנסה אבל קחי בחשבון שגם אצל זוגות שאין כלל בעיה לא תמיד זה מצליח בפעם הראשונה, שניה, שלישית... כך שהבאסה מובנת אבל תנסי (לא תמיד קל) לשמור על אופטימיות.
טיפולי פוריות בדרך כלל מחמירים את הסימפטומים של האנדו׳ (אני סבלתי מכאבים שלא סבלתי מעולם) ולכן חשוב להיות עם יד על הדופק ולוודא שאת לא מקבלת יותר הורמונים ממה שצריך בנסיבות שלך (כל מקרה לגופו).
עוד ״בונוס״ שיש לנו - אנטיביוטיקה לפני שאיבה ואחרי שאיבה מחשש לזיהום - שימי לב שאכן את מקבלת.
ודבר אחרון - אני מקווה שהסבב הראשון יהיה הסבב המנצח שלך, אבל אם לא - תדאגי להיות על גלולות בין סבבים כדי לא לקבל מחזור (אשר כפי שאת בטח יודעת מחמיר את המחלה).
 

לילו777

New member
תודה ועוד שאלות

דבר ראשון תודה רבה על המענה והעידוד.
אנטיביוטיקה?? וואו לא ידעתי שזה גם כלול הסיפור..באסה!
אני אמורה לעשות פרוטוקול ארוך עם דקפפטיל איך זה משפיע על המחזור ובכלל?
ועוד שאלה לגבי הגלולות מה הכוונה בין סבב לסבב בכמה זמן מדובר? אפשר לקחת גלולות כל פעם חודש זה לא מעשה יותר נזק כל כך הרבה בלבול הורמונאלי וואו לא נשמע בריא במיוחד..
 

aa02

New member
מנסה לענות...

אנטיביוטיקה נותנים למען הזהירות - בגלל האנדו׳ אנחנו אנחנו בדרגת סיכון גבוהה יותר לזיהומים מהשאיבה.
אני לא עברתי פרוטוקול ארוך כי הרופא שלי חשש שלאור גילי ולאור הרזרבה השחלתית הנמוכה יחסית שלי הדיכוי ההורמונאלי בפרוטוקול ארוך יהיה חזק מידי... למעשה, הדקפפטיל מטרתו לדכא את המערכת ההורמונאלית לפני מתן ההורמונים.
לגבי הגלולות - יש קופות חולים שדורשות שיעברו לפחות 45 ימים משאיבה לשאיבה ואז למעשה המשמעות כי בין סבב לסבב אמורים לקבל ווסת והרי ידוע שכל מחזור עשוי לגרום להחמרה באנדו׳ (זו הסיבה שמאובחנות אנדו׳ שלא מעונייניות להרות נמצאות תחת דיכוי כזה או אחר) לכן מומלץ בזמן ההמתנה לסבב הבא (שוב מקווה שהסבב הראשון יהיה גם האחרון שלך) ליטול גלולות כדי לשמור את ״המערכת״ תחת דיכוי הורמונאלי. אבל תתייעצי עם הרופא המטפל שלך.
ואגב, כל המחלה הזו והטיפולים זה לא דבר בריא כשלעצמו...
 

ALOSH35

New member
שאלה

אצל מי נותחת ? ומי הרופא פוריות שלך ?
אני לקראת ניתוח אנדו ואח"כ בטח טיפולי פוריות... אני גם רזרבה שחלתית נמוכה
 

lozy

New member
לא שאלת דווקא אותי אבל אני נותחתי אצל סוריאנו ואת הטיפולים

עשיתי באסותא רופא צוות, אבל הרופא שטיפל בי לאורך כל הדרך היה שי אליצור, אדם מדהים הוא ענה לי על כל השאלות הקשיב ואפילו הייעצתי איתו בטלפון מספר פעמים במהלך הטיפולים.(בגלל שהייתי אצל רופא צוות זה לא מובן מאליו).
מאוד ממליצה עליו הוא התחשב בי והסביר לי את כל התהליך ולמ הוא נותן דווקא את הפרוטוקול הזה ולא אחר.
וכמו שאמרו לך למעלה גם אני קיבלתי גלולות בין סבבים ותמיד דאגתי לוודא שהמרדים נותן לי אנטיביוטיקה לפני שאיבה, אחרי אף פעם לא קיבלתי.
&nbsp
 

aa02

New member
אז ככה...

אני נותחתי אצל פרופ׳ גולדנברג כאשר מטרת הניתוח היתה לטפל רק במה שעשוי להפריע לכניסה להריון ולא בכל הנגעים. יש לי מוקד רקטווגינאלי שאני כרגע לא מתכוונת לגעת בו כי אני לא סובלת מסימפטומים מיוחדים או מכאבים ולכן אני בדעה שלא לגעת עד ש... (מקווה שלא אגיע לשם).
רופא הפוריות שלי היה ד״ר אמיר וייזר. הוא רופא מדהים, קשוב, סובלני, צנוע, איכפתי ומאז שהתחלתי להיות מטופלת שלו תקופת הטיפולים נראתה הרבה יותר רגועה ושלווה (התחלתי את הדרך עם שני פרופסורים אך הם לא החזיקו אצלי הרבה זמן מעמד - הראשון לא הגיע אפילו לסבב ואת השני עזבתי לאחר סבב 1). כל התקשורת נעשית ישירות מולו. ממליצה בחום. אם מעניין אותך תשלחי לי מסר ואשלח לך את הטלפון שלו.
 
למעלה