לקראת ניתוח

m i k a3

New member
לקראת ניתוח

היי בנות, חדשה כאן, אך לא חדשה באנדו..
מאובחנת כ- 8 שנים ובעוד כשלושה שבועות צפויה לעבור ניתוח להסרת ציסטות ונגעים, אשר גרמו לכאבים חזקים בזמן הוסת וכשבועיים לאחריה. אני סובלת מדימומים לא סדירים, בלי גלולות ועם גלולות, גם כאשר נוטלת ויזאבל ברציפות, עדיין יש דימומים. האם הדימומים הם חלק מתופעות הלוואי של האנדו ? זו שאלה שמעולם לא קיבלתי לה תשובה ברורה מהרופאים. האם הניתוח אמור לטפל בבעיה הזו? כפי שאני משערת מדובר בבעיה הורמונלית, ואני מתקשה להאמין שהניתוח יטפל בה. אשמח לקבל מידע מניסיונכן האישי, תודה רבה!!
 

kikona126

New member
אמממ

שאלה יפה וקשה למענה...
לפני הניתוח שעברתי לפני כשש שנים המחזור שלי לא היה סדיר, הייתי מקבלת מספר פעמים בחודש... הרבה דימומים והרבה כאב...
הניתוח הפחית את הכאב (אפילו שזה הגיע גם מתי שלא היה מחזור). עם זאת לאחר הניתוח לא הצליחו להרגיע את הדימום המורד...
אני יכולה להגיד לך שהדימום נרגע כשאני נרגעתי. החליפו לי הרבה גלולות. ויום אחד חזרתי לרופא ואמרתי לו, אני רוצה לחזור לגלולות האלו (אני לא זוכרת מה היה השם, אבל אלו היו הראשונות שלי, שהמחזור הגיע איתן ממש הרבה) והוא שאל אותי אם אני בטוחה, בהסתמך במה שהיה איתן קודם לכן. אמרתי לו שכן, ושאני יודעת שהמחזור לא ישתגע כמו אז... צדקתי... הוא היה כמו שעון שווצרי. בגלל זה אני אומרת שזה יותר תלוי בך מאשר בגלולות ברגע שאני נרגעתי, גם המחזור נרגע אצלי.
 

m i k a3

New member
תודה לך


 

אימוש35

New member
גם אני עם ויזאבל

מסיימת חפיסה רביעית.
לפני שבוע התחילו סימני מחזור : פצעים, גודש בחזה ובעיקר גלי חום.
הגיע דימום אבל לא עקבי ולא רצוף.
הדימום גורם לכאבים באגן וגלי החום נמשכים בעוצמה.
הרופא שלי אמר שזה נפוץ תחת פרוגסטרון, השאלה לכמה זמן.... זה ממש סבל.
ולפני הגלולות היה לי מחזור סדיר כל 28 יום.
 

kikona126

New member
כן זה נפוץ עם פרוגסטרון

הייתי מטופלת בפרוגסטרון (לא בויזאבל) הרבה זמן, עד שפשוט החלטתי שדי (הן מנפחות מאוד ומוציאות שיעור יתר ועוד קיבלתי איתן תוסף של עוד...)
אצלי הדימום לא הפסיק בהתחלה, ואז עברתי לגלולות משולבות. שהרסו לי את הנשמה עם המגרנות שהגיעו בעקבותן. עד שיום אחד חזרתי לרופא ואמרתי לו שאני רוצה לחזור לפרוגסטרון, הוא התנגד בהתחלה אבל אמרתי לו שזאת היתה הגלולה היחידה שלא גרמה לי למגרנות כאלו חזקות (רק בשביל ההסבר, הייתי מקבלת טיפול חודרני כדי להרגיע אותן). הוא התנגד אבל הייתי בשלי, החלטתי שהפעם לא יהיה דימום (אני לא אשכח את זה בחיים, הוא הסתכל עלי בהלם) ולא היתה לו ברירה אחרת חוץ מלתת לי אותן בחזרה, בידיעה שאני אחזור להחליף אותן בגלל המחזור... אז המחזור נעלם איתן. בלי דימום בלי כלום, אולי פעם ב4 חודשים לא משהו רציני... לפני שנה החלטתי להפסיק איתן, או עם כל טיפול שקשור לאנדו. 3-4 חודשים לא קיבלתי מחזור, ואז פניתי לאנדוקרינולוג שהביא לי משהו שהחזיר את המחזור הראשון. כל כך חיכיתי לו, פעם ראשונה בחיי ששמחתי לקבל. מאז אני ללא טיפול, ללא כאבים וללא תסמינים... (אין מגרנות!!!!) הרופאת משפחה שלי בשוק מזה! הניורולוגית שמחה שאני כבר לא לוקחת מרשמים לכדורים למגרנה ואפילו לקחה לי את האישור לתרופה שקיבלתי, האנדוקרינולוג? הוא מצידו אמר לי כבר מהתחלה שאפשר לטפל באנדו גם ללא הורמונים (קיבלתי איזה תרופה לסכרת כדי לאזן את ההורמונים במקום הורמונים, הפסקתי גם איתה לפני חודש אבל קבילתי על הראש מהרופאת משפחה שלא מבינה לאיפה נעלם האנדו...)
 

m i k a3

New member
אז את אומרת בעצם

שיש מקום לבדוק את נושא הדימומים דרך אנדוקרינולוג ?
זה משהו שתמיד חשבתי עליו.. הרי הדימומים זה כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי, חוסר בפרוגסטרון.. והגלולות למינהן הן לא מותאמות אישית לכל בעיה...
האם הבנתי אותך נכון???
 

kikona126

New member
לדעתי כן

גם אם רופא נשים לא יגיד לך את זה בעצמו, אנדוקרינולוגים מבינים יותר טוב בכל מה שקשור להורמונים.
אני לא יודעת כמה בדיקות דם על גלולות יראו תמונה תקינה בקשר למצב הורמונלי אבל את זה האנדוקרינולוג יגיד... (יכול להיות שהוא יביא לך משהו לקחת מספר ימים לפני הבדיקות...)
&nbsp
שיהיה בהצלחה
 

aa02

New member
את סובלת גם מאדנומיוזיס?

אם כן ומדובר בדימומים קלים, אז אני חושבת שגם זו גם יכולה להיות הסיבה לדימומים. היתה תקופה שגם אני סבלתי מדימומים ולפחות זו היתה הסברה לגבי. הדימומים פסקו כי נכנסתי להריון. בינתיים אני 8 חודשים לאחר הלידה, עם גלולות ובינתיים הדימומים לא חזרו. וטוב שכך
 

m i k a3

New member
כן

האמת שנחשפתי למושג הזה לראשונה - דרך התגובה שלך. קראתי על זה. היום הייתי בחוות דעת שניה אצל ד"ר קאופמן , והוא לבד אמר לי לאחר הבדיקה שיש לי אדנומיוזס. אז תודה..!
 

aa02

New member
לא הספקתי לחקור את הנושא

כי נכנסתי להריון והדימומים פסקו...
 
למעלה