הודעת הבהרה סופית לגבי יעוץ רפואי.

הודעת הבהרה סופית לגבי יעוץ רפואי.

רוצות שוב להסביר את מה שאנחנו מנסות להסביר כבר יומיים. לא נאמר כאן להפסיק לדבר על פוריות. מה שנאמר כאן זה לא לתת יעוץ רפואי. ננסה להסביר מהו יעוץ רפואי ומה אנחנו מעדיפות שלא לכתוב על גבי הפורום.....ומה בהחלט אפשר לספר ולכתוב. כאשר בת X מציגה ידע בהקשר לתרופה ו/או מחלה ומציעה סוג טיפול/בדיקה או סוג של טיפול תרופתי – זהו יעוץ רפואי. ואת זה אנחנו רוצות למנוע. הצעת טיפול תרופתי ודרך טיפול ניתנת ע"י רופא מוסמך בלבד. מה כן אפשר לומר – לספר על החויה האישית וכיצד טיפול כזה או אחר השפיע עלייך, אך לא לומר, לא להציע, לא להדריך ולא לכוון מה לקחת, מה לעשות, או מה לבקש מהרופא. מבחינה אתית אסור לנו לכוון לטיפול מסויים שהתאים ל – X מהסיבה הפשוטה מאוד שלאחרת זה יכול להיות מזיק. כאשר ניתנת המלצה למתן טיפול רפואי עד ירידה לפירוט מתן תרופות ומינונים - דבר זה חורג באופן חד משמעי מהמותר לכל ממליצה, ועובר את הקו המפריד בין פורום תמיכה לפורום רפואי. לא אמרנו לא לשתף מהחויה האישית שלכן, אמרנו לא להציע את הטיפול שהתאים לכן או לדחות טיפול שלא התאים לכן. בהחלט אפשר לספר איך הטיפול השפיע על – X אך לא לכוון לכך שבגלל שעל X זה השפיע או לא השפיע אז X ממליצה או לא ממליצה על הטיפול. עליכן להבין שברגע שניהול הפורום הוא לא ע"י רופא מוסמך אסור לנו להמליץ לא על תרופות ולא על טיפול למרות הכרותנו את שלל ומגוון הטיפולים והתרופות. גם אם בפורומים אחרים כן נכנסים לנישה של יעוץ רפואי, זה עדיין לא אומר שזה בסדר. ולסיכום – ברגע ש X מחווה דעה ונותת המלצה/דחייה על תרופה או טיפול/בדיקה זהו יעוץ רפואי. עליכן לזכור ולהפנים, שאכן קבלת מידע מהאינטרנט הוא חשוב וחיוני, אבל אנחנו כמנהלות הפורום חייבות לצאת מנקודת הנחה כי לרובנו אין את הכלים המקצועיים בכדי לסנן ולהתמודד עם המידע המוצע. אמנם לפעמים יש את ההרגשה שאנו יודעות יותר מהרופאים שיושבים מולנו וישנה סבירות גבוהה שבמקרים מסוימים זה אולי נכון, אבל לא לשכוח שאין לנו את הידע הכוללני והמקצועי פרופר שיכול לראות את התמונה המלאה. ונקודה אחרונה אך לא פחות חשובה לבדיקה – הועלתה ע"י קיקונה אך מופנת לכולן: לגבי התגובה על כך שאנו נותנות "במה למטפלים בפורום" – בהשערה שאת מדברת על פאולה ויואב שהתארחו אצלנו בפורום. ברצוננו להבהיר שגם לפאולה וגם ליואב יש תעודות והם מטפלים מוסמכים ומקצועיים בעלי רישיון מוסדר כל אחד בתחומו, שסיפקו תעודות והקדישו זמן רב לשיחות רקע והיכרות עם המחלה לפני שבכלל עלו לאירוח, מעבר לכך שעשו ועושים זאת בהתנדבות מלאה. הפינה שפאולה מעבירה לנו כאן בפורום מידי שבוע מספקת לטעמנו האישי מידע חשוב, יקר ובעל ערך, באישור מלא של הנהלת תפוז ומתוך רצון לעזור לבנות האנדו .....שנבקש ממנה להפסיק? בנות יקרות, כל אחת מכן חשובה ותורמת לפורום ואנחנו מעריכות כל מי שתורמת ומשתפת בדרכה האישית שלה. בואו נזכור שכולנו נמצאות באותה הסירה ועם אותה אג'נדה כל כך חשובה של העלאת המודעות לאנדומטריוזיס, והתמודדות עם המחלה של כל אחת מאיתנו בחיים האישיים, ולכן הבריאות חשובה יותר מהכול. סוף שבוע נעים ורגוע.
 

kikona126

New member
התבלבלתי בין הניקים

בכל מקרה אני אסביר, אבל לא על גבי הפורום. אני אנסה לראות אם אני אספיק לכתוב לך הסבר מחר
 

זואילי

New member
אותי זה עדיין מבלבל

כי הנה עכשיו יש שירשור חדש של גולשת (אההההה2) והשאלה היא האם מותר לתת תשובה ברמת "הורמונים" (יענו שם כללי) או ברמת פירוט שמות ההורמונים ותפקידם? כי ציסטה גורמת להפרשת *הורמונים* ותראה עלייה בסוג *מסויים* בעיקר. אז איך ניתן לענות על השאלה בלי "לחטוא" ביעוץ רפואי ?
 
מסבירה

אין שום בעייה לפרט את שמות ההורמונים ולהסביר מה גורמת ציסטה....זה נחשב למידע. ברגע שתפתחי את הנושא הלאה למה רצוי או/ו כדאי או לא כדאי לעשות זה כבר יעוץ. אני כאן.
 
למעלה