פחמימות

kikona126

New member
השניצל תירס של טבעול מכיל סויה

כמעט וכל המוצרים שלהם מכילים סוייה...
 

kikona126

New member
אני אוהבת את הספר

יש בו מתכונים טובים
יאמי יאמי... אני פשוט רוצה להמשיך לאכול אוכל... והספר הזה מגביל בהרבה דברים...
 

liats80

New member
ברור

זה בגלל שלצערנו הרבה דברים בעיתיים לאנדו. הספר נותן אינפורמציה ועד כמה את בוחרת להגביל את עצמך זו בחירה שלך.
 

kikona126

New member
נכון...

וגם ככה אני הגבלתי את עצמי בהרבה דברים ולא ממש מוצאת מה לאכול... ואו הספר הזה דיי פותר את הבעיה, פשוט לא אוכלים כלום.. (אני צוחקת) מי כמוני מבין מה החשיבות של הדיאטה הזאת... כמה סבלתי לפני זה... וגם כרגע אני בודקת דברים... ואני אגלה לך סוד... לפעמים אפילו קוראת בספר הזה כדי לראות מה יכול להשפיע על מה....
 
חיטה ואנדו

לגבי ההשפעה של חיטה בהקשר לאנדו' נעשה מחקר רחב היקף אשר מצא כי צריכת חיטה (לא כל הגלוטנים) מחמירה כאב ודלקת. נצא כי טיפול תזונתי במשך חצי שנה מפחית את הכאב ב – 50% ומשפר את הסיכוי להרות. כשהורידו את החיטה לחלוטין במשך 3 חודשים הכאב פחת ב - 80% שזה מאוד משמעותי. ההסברים שונים ביניהם החיטה מכילה חומצה פיטית המונעת ספיגה של סידן, מגנזיום, ברזל ואבץ הנחוצים לתפקוד תקין של מערכת המין. מעבר לכך סידן ומגנזיום נחוצים להרפיית שריר (גם שריר הרחם), לכן חסר שלהם יכול להחמיר כאב עוויתי. הגלוטן גם יכול לפגוע בדופן המעיים במעי הדק וכך מוקטן האזור הפנוי לספיגה של ויטמינים ומינרלים. חסרים תזונתיים כגון E,C מחמירים כאב. בד"כ ויטמינים אלה מפחיתים דלקת. מערכת חיסון תקינה אמורה לפרק כל נגע שנוצר. ברגע שיש פגיעה בספיגה של סלניום, ברזל, אבץ, מגנזיום ושאר ויטמינים מערכת החיסון פחות יעילה. לגבי סויה סויה - בסין המסורתית השימוש בסויה מותססת (טמפה, מיסו, רוטב סויה) - הסויה אינה מכילה טוקסינים בעיקר ברקמות רגישות לאסטרוגן ותירואיד. הסויה הלא מותססת מכילה טוקסינים טבעיים. הייצור המודרני לא מותסס לכן מכיל טוקסינים טבעיים – הייצור התעשייתי מסוכן ביותר. חלב ואבקת סויה אינם מותססים לכן יש לעשות שימוש זהיר בהם לא יותר מפעם פעמיים/שבוע. הסויה מכילה חומצה פיטית המונעת ספיגה של סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ ונחושת. חומצה פיטית זאת חזקה ועמידה בפני בישול ארוך. רק התסיסה הממושכת מפחיתה רמות החומצה. מכילה מעכבי טריפסין הפוגעים בעיכול חלבונים ובלבלב פיט ואסטרוגנים יכולים לפגוע בתפקוד תתירואיד פוגעת בספיגת B12 מגבירה דרישה לויטמין D עיבוד תעשייתי יוצר בסויה חומרים טוקסיים ביניהם אלומיניום הנספג בתהליך העיבוד מחלישה מערכת חיסון GMP – עיבוד גנטי המכיל הדברה מאוד חמורה- זאת הסויה הלא מותססת שנמכרת במערב. מזה אפשר להבין שיש לצרוך סויה במתינות. לגבי שאר פיטואסטרוגנים אקדיש פינה נפרדת מפני שיש המון אי הבנה בנושא כולל בקרב הרופאים. גם לגבי חלב ומוצריו חל איסור די מוחלט באנדו' מסיבה מאוד פשוטה הם מחמירים דלקת בשל תכולת חומצה ארכדונית. גם לזה נקדיש פינה נפרדת.
 

kikona126

New member
יופי תודה ../images/Emo45.gif

אני ממשיכה עם עוד שאלה ברשותך, אני פשוט כבר במצב דיי נואש, ואני יודעת ששאלתי בעבר, אבל אני אנסה לחדד את השאלה. האם יש משהו מסויים בתזונה שיכול לגרום לריבוי מחזורים בחודש? יכול להיות שאני צריכה לשנות את התזונה שלי בהתאם לסוג הגלולות (מיקרולוט) אותן אני מקבלת כדי לחזק אותן?
 

kikona126

New member
אני רק אציין שאני לוקחת מגנזיום וויטמין D

כל יום ואת הגלולה באותה השעה כל יום!!!
 
ריבוי דימומים

עד כמה שידוע לי ריבוי דימומים במהלך המחזור החודשי נובע מאי סדירות הורמונאלית. קשה לי לומר כי למזון כלשהו תהיה תגובה כ"כ חריפה. גם לא למזונות המוגדרים פיטואסטרוגנים. קרוב לוודאי שהדימומים קשורים באנדו' ולא בתזונה. גם קשה לתאם תזונה עפ"י סוג הלגולות. יש תזונה שידועה כמומלצת או מזיקה באנדו' אבל ללא קשר לסוג הגלולות.
 

annabell Lee

New member
פאולה, שאלה לגבי דברי חלב.

האם האיסור חמור באותה רמה, לכל סוגי חלב פרה? למשל, מה עם יוגורט? חלב פרה אני מבינה..וגם הבטן שלי מבינה היטב..אבל יוגורט למשל..או גורגונזולה אהובת נפשי..גם הם בעייתים? הרי הם עוברים איזה תהליך של התססת חיידקים...
 

kikona126

New member
בארץ יש גונגונזולה מגבינת עזים

הרבה יותר חזקה מהגבינת פרה... ואני כן אוכלת ממנה לפעמים פעם בחודש ככה
 

annabell Lee

New member
לא מצאתי כאן גונזו מגבינת עיזים..מצאתי פטה

לכל מיני גבינות מריחה חמודות..
 

kikona126

New member
תוכלי ממנה פעם ב...

אני אבדוק פה כי ניראה לי שיש משהו כמו גונגו מעזים, ואני אגיד לך מה השם שלה... (את יודעת צרפת מלכת הגבינות....)
 
חלב פרה

בעקרון באנדו' כדאי להימנע מכל סוגי מוצרי החלב בקר. אני מסכימה שיוגורט יותר קל לעיכול. יחד עם זאת בשל תנאי גידול הבקר וכמויות ההורמונים שפרות מקבלות מומלץ להימנע בעיקר במחלות על רקע הורמונאלי ממזונות שיכולים להחמיר חוסר איזון הורמונאלי. חלב עיזים או כבשים מכיל את אותם גורמי גדילה שיש בחלב פרה רק פחות מזוהם וללא תוספות ההורמונים. אני תמיד ממליצה לעשות ניסוי של חודש - ללא מוצרי חלב לחלוטין. אח"כ לאתגר את הגוף ע"י החזרה של מוצרי החלב ולראות מה יקרה.
 
לא פחמימה אבל בקשר לחסה

התזונאית אמרה לי לאכול חסה ואז נזכרתי במה שכתבת פאולה שזה מאוד כבד למערכת עיכול ולפחות בשבילי...
 

annabell Lee

New member
ואם קונים חלב אורגני?

אני מאמינה שבטח באורגני אין הורמונים? או שלא?
 
למעלה