סיבים תזונתיים ואנדו

liats80

New member
שמן קוקוס

היי פאולה, רציתי לשאול מה דעתך על שמן קוקוס. קראתי דעות לכאן ולכאן (אנטי בקטריאלי, טוב נגד קנדידה, כן מעלה כולסטרול, לא מעלה כולסטרול). אשמח לשמוע מהי דעתך. תודה! ליאת.
 
שמן קוקוס

אכן בעבר דבקה בו תדמית מאוד שלילית כשחשדו כי מעלה כולסטרול בדם. כיום אנחנו יודעים כי במחקרים ההם נשעה שימוש בשמן מחומצן, לכן ההשפעה היתה שלילית. שמן הקוקוס שייך למשפחת חומצות השומן הרוויות בעלות אורך בינוני. בגוף חומצות אלה בעלות השפעה נוגדת זיהומין וירליים וחיידקיים, פטריות ושמרים. נחשב למזון מועיל במצבי הילקובקט פילורי האחראי על כיבי קיבה, מעלה כולסטרול טוב, משפר חילוף חומרים ע"י שריפת שומנים) כלומר מסייע בתהליכי הרזייה, קל לעיכול, מאוד עשיר במנגן, נחושת, אבץ וסלניום. בקיצור לעשות בו שימוש מאוזן בתזונה. לוודא כי רוכשים שמן איכותי (חסר טעם וריח), מוצק למחצה במזג אוויר קר, ולא מחומצן.
 

liats80

New member
תודה פאולה

המון תודה פאולה! אלו חדשות מצוינות בשבילי.
 

ריקינט

New member
עצירות עקב זריקת לוקרין

היי פאולה, ראשית תודה ענקית על המיידע שאת חולקת לנו.אישית אני משתדלת ללמוד ולייסם כמה שאפשר
ולשאלתי: קיבלתי זריקת לוקרין ולאחר שבועיים אושפזתי בבית חולים עקב כאבים עזים.מאז יש לי עצירות נוראית, הבטן נפוחה. אני נראת בחודש שמיני, האמת בזמן האישפוז לא אכלתי כלום רק שתיתי. אני בבית יום וחצי ועדיין לא הצלחתי לחזור לתזונה נורמאלית. יש לי חולשה נוראית והתאבון בריצפה. בדרך כלל חלב עוזר לי ומיד אני משלשלת הפעם החלב לא עוזר. חשוב לציין שאחת מתופעות הלוואי של זריקת לוקרין מופיע שיכול להיות עצירות, במידה ויש לך רעיון מה כדאי לי לנסות בדרך הטבעית אודה לך מאוד!! בהערכה רבה!!! ריקינט
 
תשובה ל- ריקינט

היות ואינני יודעת אם יש לך חסימת מעיים או הדבקויות במעיים לא אוכל להמליץ על תכשיר כלשהו, למעט פרוביטיקה (חיידקים טובים) שיכולה לתמוך במערכת העיכול. כדאי לנסות לשתות מיץ של שזיפים מיובשים או להכין משקה מ - 1 כף זרעי פשתן שלמים בכוס מים רותחים, להשרות רבע שעה ולשתות בערב. הסיבים של זרעי הפשתן מכילים חומר רירי המרכך ומנפח את הצואה מבלי למכר את מערכת העיכול. כדאי לשתות הרבה נוזלים כולל מי מרק ירקות כתומים וירקות שורש. את מציינת שאינך אוכלת ושאין תיאבון, לכן כדאי להקפיד על שתיית מרק ירקות עשיר במינרלים וויטמינים. לגבי החולשה כדאי לחשוב על נטילה של קומפלקס ויטמיני B - אולי זה יחזק אותך קצת.
 

ריקינט

New member
תודה פאולה

האמת אני עדיין לא יודעת מה בדיוק יש לי. לצערי הכל בגדר ניחוש. לא עברתי לפרוסקופיה ולמזלי אין לי ציסטות כך שאין אפשרות לראות בUS חופשי. בעבר עברתי גסטרוסקופיה ושם לא ראו משהו מיוחד. אנסה לשתות בעצתך מיץ שזיפים. בכל אופן המון תודה על הייעוץ
 
למעלה