תזונה ואנדומטריוזיס

מגנזיום

מקורות במזון: תפו"א עם קליפה, שיבולת שועל, עלים ירוקים, דגנים מלאים. מזונות מלאים - שיבולת שועל, טופו,קטניות, זרעים, אגוזים,בננות, דגים,בכלורופיל - יש ירוק יש מגנזיום

kikona126

טופו זה סויה נכון?

האם במשך יממה אני יכולה לצרוך את כמות המגנזיום שנמצאת בויטמין? או שמומלץ להמשיך לקחת את הויטמין בנוסף?

liats80

until Paula answers - I think...

potatoes contain a lot of carbs and have high GI which to me means that it's similar to eating raw sugar and can encourage inflammation. I try to avoid them personally. You could try sweet potatoes instead, see if you digest them any better. I think their GI is a bit lower. Also you can try and combine the potatoes with something that has fiber to slow down the sugar absorption (Paula recommended mixing nuts with fruits, so maybe nuts will work here too - we'll have to wait for her answer I guess)

היי ליאת

יכול להיות שמרוב שיש לי בעיות עם הבטן כל מה שעושה לי קצת רע יכול להחמיר עצם מזה שאני מפחדת לא להרגיש רע מהאוכל, אבל כן שמתי לב שאחרי תפוחי אדמה זה לא עושה לי טוב לא חמור אבל לא עושה לי טוב. את אומרת לצריך להוסיף סיבים אבל סיבים מגביר בעיית נפיחות כאן אני בבעיה גדולה עם סיבים. אני באמת אבדוק תפוחי אדמה מתוקים אם זה מתעכל יותר טוב. אני חושבת שאגוזים אני יכולה לאכול ויש פחות "תופעות לוואי" מעניין איך זה ילך ביחד עם תפ"א מתוקים תודה על התגובה ומחכה גם לשמוע את עצתה של פאולה

כמה פרוסות שיפון מומלץ ביום?

אכלתי סה"כ 6- פרוסות היום ועכשיו אני סובלת ממש מנפיחות בטן נוראה וכאבים
האם כל הלחם מורכב מהסיבים או שזה רק הבחוץ זה הסיבים? החלק הקשה של לחם שיפון... אולי פטרוזיליה לא עשתה לי טוב? רציתי לאכול חסה עם קצת 2 פרוסות שיפון ופטרוזיליה ונעשה לי בלגן

לחם שיפון

למרות ששיפון איננו חיטה, הוא עדיין מכיל גלוטן ולחם מכיל שמרים. יש מצב שגופך מגיב או לגלוטן או לשמרים. את חייבת לשלול את זה. חסה - צר לי אבל יכולה לגרום להפרעות עיכול. בעדינות איתה.... לגבי שאר הסיבים קראי את המאמר של היום.

האם יש בדיקה לשלילת רגישות לגלוטן או שמרים?

פאולה אשמח לדעת איך אני יכולה לשלול?

זואילי

לגבי הגלוטן - בדיקה לצליאק

תבקשי מרופא המשפחה. (גם עשיתי בעבר כשחיפשתי למה כואב לי).

liats80

sweet potato = batata

just to make sure it is clear. you are right that some fibers are harder to digest. But fiber is really important in the diet. Maybe Paula will have some tips of which fibers are easier for the body to digest. I'm also interested to know.

זהו שאני צריכה לדעת...

היי ליאת בוקר טוב
יהיה מצויין אם נדע את הסיבים שהכי קלים לעיכול, עכשיו בדקתי ובלחם שיפון מלא יש שם שמרים וגלוטן!! האם יש שיפון שהוא ללא גלוטן ושמרים? אשמח מאוד לדעת

לחם כוסמין או שיפון?

מעניין מה הולך יותר טוב לאנדו אני חושבת פשוט שאתנסה בשניהם... אולי אני אמצא כוסמין ללא שמרים נראה...

בטטה?

האם באנדו אפשר לאכול בטטה? ואם כן עם מה כדאי לאכול אני לא יודעת עד כמה זה יהיה לי טוב מבחינת עיכול אשמח לתשובה

ושאלה על עלי מרווה

אתן יכולות לכתוב לי מה אני אמורה לשים יחד עם זה? הבנתי שאפשר לשתות את זה עם מים?

liats80

spelt and other replacements

I'm not sure which one is better. Spelt also has gluten and is also related to wheat. Spelt is older and I think it hasn't been cultivated as wheat did and so it's gluten content is a bit less. The thing is - wheat has been cultivated in a way to increase it's gluten content (it is easier when baking), and I think spelt hasn't. But really both rye and spelt are closely related to wheat and are problematic on an endo diet. But - try and see how your body reacts - maybe your body is ok with it. Again, bread with no yeast is virtually impossible. Only Mazza. You can use some rice or corn crackers instead. I tried not to eat too much of them, because of the high carb and the fact that they don't fill me up. But... it's something. Some more replacements are: Millet, oats, rice, barley and teff - all related to wheat but have less gluten. The usual recommendation is to rotate between them and not have them everyday. Other flours to use are: Barley flour, rice flour, buckwheat flour, amaranth flour, quinoa flour and chickpea flour. These you can use everyday. The thing is that it is very hard to find ready made products with these flours, and most times when you finally find one they have sugar or whatever else that we shouldn't have. So you kind of have to make your own. You also need to replace the gluten by another binder. Instead of bread you could make waffles or pancakes (not necessarily sweet) which are quicker to make and do not require yeast.

בא לי למות ממה שקרה לי מהשיפון

יומיים של כאבי בטן בלתי פוסקים ושלשולים כנראה שאצטרך להחליף סופית את הלחם לא מצאתי כוסמין באמת שאני לא יכולה יותר

liats80

well no ../images/Emo10.gif and a falafel tip

Rye is related to wheat and have gluten in it. However that gluten is less strong that that in wheat (I think there is less of it). But it still has gluten. If you are allergic to gluten - you cannot eat it. If your asking because of the endo, then I guess my suggestion would be to look for bread from 100% rye (most are made of a mix of rye and wheat, meaning they will contain even more gluten). As for the yeast - it is virtually impossible to find bread without yeast. And since yeast needs sugar to feed on, it is virtually impossible to find bread with out some sugar. But you can look for sourdough (rye) bread. This means that the yeast is grown naturally and it shouldn't be as bad to eat. In Hebrew it is called מחמצת שאור . Personally, I try to avoid any kind of bread. Also rye. I did make my own sourdough bread once, but it wasn't worth the effort. When I feel like bread (and am being good with my endo diet) I mix some chickpea flour with water and cook it in a pan. It come out like a wrap that you can fill with whatever you like. It's quite nice, tastes like falafel a bit. Speaking of falafel - you should know that most places add bread or flour to their falafel. In Ramat Hashron, there is a place called "Falafel Hapa'amonim" where you can ask (you have to ask) for a gluten free falafel. Not something to eat everyday because of the oil - but definitely a nice treat to have and feel like a normal person. I have to admit that I was keeping the diet perfectly for a long time, but now I find it really hard. So all my suggestions are what I do when I am being good, but I'm not always good (I pay for it with pain though). Just a "Gilui Naot".

ליאת תודה על הכל המידע!!

אז ככה אני עם יומיים עם לחם שיפון ללא סוכר (יש בו שיבולת שועל) וחטפתי כאבי בטן רציניים בנתיים הורדתי פטרוזיליה אני באמת צריכה לגוון יותר ולא לאכול הרבה מלחם השיפון אולי זה גורם לכאבים ונפיחות לא נורמלים שאני לא יכולה לשבת... מחר אני הולכת לחפש לחמים נוספים ולהתנסות לראות מה יעשה לי פחות רע, ונשמע לי שווה לבדוק לגבי הפלאפל (אני חולה על זה!!) אגב עם הבטטה לא הבנתי למה כדאי לאכול עם אגוזים? מחר יהיה לי את זה מוכן מקווה שלא יעשה לי בעיות שוב תודה על כל המידע ורק בריאות

מתכון לעוגת תפוחי עץ בחושה

זה כמובן למי שלא סובלת מהאנדו!! מצרכים: 3 ביצים 1 כוס סוכר 1/3 כוס שמן קנולה 1/3 כוס מים 2 כוסות קמח תופח 3-4 תפוחי עץ ללא קליפה 1 כף תצית וניל 1 כפית קינמון 1 כפית סודה לשתייה אופן הכנה 1) מקציפים ידנית את הביצים, מוסיפים סוכר ואח"כ שמן ומים ותמצית וניל 2) מערבבים ומנפים בנפרד את המצרכים היבשים ומכניסים לתערובת יחד עם תפוחי העץ- חתוכים לקוביות או מגרדים על פומפיה גסה 3 מכניסים את התערובת ל 2 תבניות אלומיניום משומנות בתרסיס שמן ב 175 מעלות ואופים כ 30 דקות

kikona126

אבל יש מתכונים לאנדו...

אין לי את שלי פה, אבל אפשר להכין הרבה עוגות ללא סוכר...

למעלה