אירוח בפורום

אירוח בפורום - הבהרות

ביום שלישי 5/10 תתארח אצלנו הנטרופתית פאולה שטיינברג בלאו ותענה על שאלות הקשורות בנושאים בריאות האישה, תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא ... מבקשת שוב כל מי ששואלת אנא לציין רקע רפואי - מחלות תסמינים תרופות ותוספים וזאת על מנת למנוע מתן המלצות לא מתאימות או מסכנות. בנוסף לציין מצב כללי - הריונות, תופעות לוואי בעקבות ....עצירות, כאבי אגן, גזים, נפיחויות ..... ככל שנפרט יותר על עצמו ומה אנו רוצות שיטופל כל נוכל לקבל תשובות ממוקדות יותר..... בנוסף מבקשת שוב לשרשר את השאלות ישירות להודעה הנעוצה ולא להודעות של בנות אחרות. ואנא השתדלו להימנע מלהכניס הודעות שלא קשורות לאירוח. תודה ושיהיה לנו אירוח מוצלח.
 

קריןעדי

New member
כאב כרוני

מאובחנת כחולת אנדומטריוזיס לפני 4 שנים. 3 הריונות לפני הסימפטומים הראשונים של המחלה. ניסו לתת לי דיכוי (זריקות וגלולות) שנאלצתי להפסיק בגלל תופעות לוואי מאוד קשות (החמרה במיגרנות, בעיות לחץ דם, סחרחורות והתעלפויות). חוץ מהאנדו, סובלת מגיל 16 ממיגרנות (ההתקפים הכי קשים הם לפני המחזור ובזמן ביוץ). מאז הסימפטומים הראשונים של האנדו אני סובלת מכאבים כרונים באגן, בטן נפוחה, כאבים בגוף כמו כאבים של שפעת (הכאבים בעיקר לפני המחזור אך לא רק). בנוסף היו לי בעבר תקופות מאוד ארוכות של בחילות. בחודש האחרון אין לי תאבון בכלל. כמעט ואין בחילות אבל אני לא מסוגלת לאכול. יש גם לפעמים קושי לשתות... בעבר ניסיתי טיפול בדיקור, בעיסויים רפואים וכרגע מטופלת ברפלקסולוגיה. שום דבר לא עזר לכאבים המאוד קשים שיש לי, חוץ מהטבה מסוימת במיגרנות בזכות הרפלקסולוגיה. אשמח לשמוע את דעתך על המצב שלי. תודה מראש
 
תשובה ל - קריןעדי

שלום רב, לגבי מיגרנה – הגישה הנטורופתית חותרת למצוא את הסיבות לתופעה ובמקרה שלך הגורם ההורמונאלי מאוד בולט. יכולות להיות סיבות נוספות להתקפי מיגרנה למשל מזונות משחררים או מכילים היסטמין לדוגמה תות שדה, עגבנייה, שוקולד, אלכוהול, נקניקיות, כרוב כבוש, טונה, יין, שימורים, תרד, במיוחד יין אדום, כימיקלים – ניטריטים, מונוסודיום גלוטומט ומתח נפשי. המזונות שנמצאו כמגבירי מיגרנה הם: חלב פרה, חיטה, שוקולד, ביצים, תפוזים, גבינה, עגבנייה, טרטרזין , יין אדום, גבינות עתיקות ומשובחות, יוגורט, בשר מעובד . מומלץ להפחית במאכלים המכילים חומצה ארכידונית שנמצאת בעיקר בבשר לסוגיו, מוצרי חלב ובשמנים המזוככים (מזונות אלה מאוד עשירים באומגה 6 בעלת מאפיינים מעודדי כאב ודלקת, לכן פחות מומלצים גם במיגרנה אבל גם באנדו'). אפשר ליטול תוסף מגנזיום + B6 וגם כמוסות של תמצית תקנית עלי חרצית ריחנית FEVERFEW. יש אפשרות גם לטיפול הומיאטוקסיקולוגי במיגרנה עם תוצאות לא רעות כלל. לגבי התסמינים במערכת העיכול – כמו לרב חולות אנדו אני ממליצה להסיר מהתפריט למשך חודשיים לפחות את החיטה ומוצריה. היא בהחלט יכולה להיות מקור לגזים ונפיחות. בנוסף אני ממליצה ליטול תוסף של חיידקים טובים (יש מוצרים מאוד טובים בבתי מרקחת או טבע). פרוביוטיקה תחזק את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעיים ובכך תקל על תסמינים עיכוליים. אפשר כמובן לשלב חליטות של קמומיל , שומר, מנטה המאוד מקלים. ג'ינג'ר נחשב לצמח מועיל באנדו בשל השפעתו האנטי דלקתית. מומלץ לצרוך אותו במזון או כחליטה (לפרוס פרוסות ולחלוט במים חמים ולשתות כתה). לגבי הכאבים באגן ראי את התשובה ל"מבוהלת". שם תמצאי המלצות תזונתיות. בנוסף ישנם תוספי מזון המתאימים במצבי כאב למשל : אומגה 3, פרוביוטיקה, ויטמין E . תוסף DLPA - תערובת של חומצות אמיניות ד- פנילאלנין ול- פנילאלנין הנחוצות לייצור מתווכים עצביים. הוכח כחומר יעיל להקלה על כאבים, במיוחד כאבים כרוניים כאבי אנדומטריוטיים, כאב גב, כאבי מחזור ומיגרנות. התוסף אינו מומלץ לנוטלים מעכבי MAO (סלג'ילין, אזילקט), תרופות פסיכיאטריות, רדוקטיל ול-דופה, בהיריון ולחולי פנילקטונואוריה (PKU). היות ולא ראיתי תרופות ברקע , אני ממליצה לך להתייעץ לפני נטילת תוספים. מאחלת לך המון בריאות!
 

קריןעדי

New member
תודה רבה

תודה לפאולה ולכל מי שיזמו את הרעיון המבורך הזה תודה על הכל והמשך יום נעים
 

זואילי

New member
תזונה

שלום פאולה, אני עם איליאוסטומי (סטומה מהמעי הדק) מינואר השנה, בעקבות כריתת חלק מהמעי הגס שנחסם ע"י מוקד אנדומטריוזיס שהוסר. בחודשים הראשונים הייתי משתמשת ב 4 עד 6 כדורי אימודיום ליום ע"פ הנחיית הרופא כדי להגיע לכמות של ליטר יציאות ליום. לאט לאט הורדתי מינון עד גמילה מהאימודיום. בחודשים האחרונים - שוב, היציאות מרובות. לדעתי מעל לליטר וגם מאוד נוזליות (סליחה מהגולשות על התיאורים..) אני כמובן שותה המון כדי למנוע התייבשות אבל נאלצת שוב לחזור לאימודיום. ניסיתי כשבועיים לשנות את התזונה היחסית בריאה שלי, והורדתי סיבים מכל סוג (ירקות, פירות קמח מלא), חזרתי לכל הדברים האסורים (קמח לבן, אורז לבן וכו') אבל תזונת "ג'אנק" עושה לי רע לגוף באופן כללי...וכמובן העליתי במשקל בשבועיים האלה. בדיקות דם ותרבית צואה לא הראו משהו בעייתי או חריג. גם אין בעיות של ספיגת מינרלים או ויטמינים. איזה תפריט יהיה הכי נכון עבורי, אם לא אשתמש באימודיום? מה יכול להפחית את הכמות של היציאות? כמו כן נוטלת קבוע - בי 12, סידן עם ויטמין D, אומגה 3 וחומצה פולית. ואני נוטלת באופן קבוע אנטיביוטיקה (מקרודנטין) כדור אחד ליום. בשלב זה אינני יכולה להפסיק את הטיפול באנט' המניעתית הזו. אודה לעצתך.
 
תשובה ל - זואילי

שלום רב, במצבי סטומה יש להקפיד על סיבים מסיסים המאטים את קצב מעבר המזון ואינם מרככים את הצואה. בין המזונות המומלצים : דגנים מומלצים - אורז לסוגיו- עדיפות לאורז לבן ומוצרי אורז לבן כגון אטריות אורז, חלב אורז, פסטה מאורז, פרט לפריכיות שדווקא יכולות להגביר יציאה. יש להימנע מחיטה (גם לבנה) מגריסים, קינואה (המאוד בריאה, אך מכילה סיבים מעוררי יציאה). אפשר להחליף את החיטה בכוסמין או שיפון, לבדוק שאין רגישות לגלוטן. אם יש רגישות לגלוטן (לא כמו חולי צליאק, אבל עדיין מצב המוגדר אי סבילות) להסיר גם את השיפון. חשוב להימנע מסוכר, וממתיקים כגון מניטול, סורביטול, מסטיקים וממתקים דייאט (מגבירים את תנועתיות המעיים). כדאי לבדוק אם מוצרי החלב בקר (בעיקר הניגרים – חלב, גבינה לבנה) גם הם מחמירים את היציאות.אולי כדאי להחליף אותם בעיזים ולראות אם יש הבדל. בין הקטניות המומלצות העדשים הכתומים והאפונה ירוקה. ירקות מומלצים - תפו"א אפוי או מבושל, בטטה, שורשים, דלעת , גזר וקישואים. פירות מומלצים - תפוח ואגס- מבושלים או אפויים בלבד. מקורות מומלצים לשומן- טחינה ואבוקדו, שקדייה, זיתים במתינות מזון מן החי מומלץ דגי ים צפוניים (סלמון, סטייק טונה, סרדינים, הליבוט, בקלה, סול) ועוף מבושל ללא עור. המתקה- סילאן, לתת אורז, סירופ מייפל. להימנע מדבש בעל תכונות משלשלות. אפשר שמן זית, ומעט תבלינים כגון כורכום. אבקת חרובים עוצרת שלשול (הפרי עצמו יכול לשלשל) – אפשר לערבב כפית בכוס מי בישול אורז ולשתות. לימון וחומץ מאטים את קצב כניסת המזון למעי הדק, לכן אפשר להשתמש בהם לתיבול. אפשר לבשל קליפת רימונים ולשתות מספר פעמים ביום. אפשר להכין חליטה מתפרחת קמומיל בשילוב עם צמח אגרימוניה – כמויות שוות - סה"כ 1.5 כפות עלים יבשים לכוס מים רותחים ולשתות 2 -3 פעמים ביום. תוספים מומלצים: פרוביוטיקה בשל הנטילה הכרונית של אנטיביוטיקה. מאחלת לך המון בריאות!
 

זואילי

New member
DHEA ודיכוי הורמונלי

שוב אני, עם שאלה אחרת... ידוע לי כי תוסף DHEA בטיפולי פוריות, כדי לשפר איכות ביציות הוא שנוי במחלוקת, אבל למרות זאת רציתי לדעת, אם אישה נוטלת את התוסף, כ 3 חודשים לפני טיפול IVF (כי כך דיווחו "משתמשות" ורופאים על זמן השפעה שלו, מינון של 75 מ"ג ליום) - האם יש טעם לקחת את התוסף בזמן דיכוי הורמונלי ארוך? ז'תומרת - אם אני על גלולות ברצף האם יש טעם בנטילת DHEA?
 
תשובה ל - זואילי

שלום לך שוב, במחקרים שנעשו בנושא נטלו DHEA בממוצע במשך 28 שבועות לפני התחלת הטיפול להשראת ביוץ. בנוסף הנשים קיבלו מינון יומי נמוך של דקפפטיל, לפני ואחרי נטילת ה- DHEA, אך לא תוך כדי. כדאי לחפש את המחקר באתר PUBMED ולקרוא את הממצאים. היות ובארץ עדיין מוגדר כתרופה אני מאוד ממליצה להתייעץ עם רופא מומחה לפני נטילתו. למרות הממצאים החיוביים, חסרים מספיק מחקרים טובים התומכים בשימוש בתוסף. לכן כדאי להתייעץ עם רופא מומחה. בהצלחה!
 

זואילי

New member
קלקסן, תוספים ותזונה

אם אישה מזריקה קלקסן בזמן טיפולי פוריות ובהריון, לאחר בדיקות קרישיות מורחבות, אף אם הנטילה אמפירית, האם גם באופן נטילה זה יש להימנע מויטמין K בתוספים/מזונות? והאם להפסיק אומגה 3 בתקופת הקלקסן?
 
תשובה ל - זואילי

למרות שאופן פעילותה של אומגה 3 כמדללת דם שונה מפעילות קלקסן רצוי להימנע מנטילת אומגה 3. כנ"ל לגבי מזונות/תוספים מכילי ויטמין K . שוב אופן הפעילות שונה, אבל יכולה להיות אינטראקציה שלילית ביניהם, לכן כדאי להיזהר. אני מצרפת לך רשימה של מזונות עם תכולת ויטמין K. מזונות עם תכולה גבוהה של ויטמין K - כרוב ניצנים, כרוב, כרובית, תרד, חסה, ברוקולי, כבד בקר, תה ירוק, מנגולד, פטרוזיליה, עלי סלק, עלי לפת. מזונות עם תכולה בינונית של ויטמין- K שעועית ירוקה, אפונה ירוקה, שמן סויה, שמן קנולה, שמן זית, מרגרינה ומיונז. אבוקדו מכיל כמות בינונית של ויטמין K ובנוסף לכך מפריע לספיגת קומדין, לכן צריכות להפריד כשעתיים בין זמן אכילתו לבין זמן נטילת התרופה.
 

רווית04

New member
שאלה נוספת..

בת 22,רווקה ללא ילדים,ללא הריונות או הפלות. אובחנתי לפני 4 שנים בשירות הצבאי על ידי לפרוסקופיה באנדומטריוזיס. ברקע שלי :אסטמה,אלרגיות,אנמיה והמחלה החדשה מחלת הגאוט. הוצאו לי ציסטה מהשחלה השמאלית ושלושה גידולים מרצועות האגן. ישנם עוד מוקדים שיושבים על עצבי האגן שלא ניתן להגיע אליהם. אני בדיכוי הורמנלי רציף אם זה נוסה זריקות,טבעת,גלולות,מדבקה. ועכשיו מטבעת נובהרינג לשוב מדבקת אוורה. כי יש צורך בתוסף גבוה יותר של הורמון האסטרוגן כי אצלי הוא נמוך ובעקבות זאת זכיתי לגאוט. ואני תחת ברזל,קולכיצין,מדבקת אוורה שחזרתי אליה שוב אחרי שהפסקתי איתה כי דיממתי וד''ר שיינמן הציע על תקופה לטבעת נובהרינג ושוב,חלילה. אני כעת מה שנקרא בתצפית. לכאבים אני מקבלת מדבקת בוטרנס - 10 מ''ג. בנוסף לכך שהתזונה שלי נורא שונה לגמרי. אני אחרי ניתוח קיצור קיבה - פחות 23 קילו. קשה לי לאכול,קשה לי להכניס אוכל מוצק.מה שאני יודעת שזה לא בריא ולא טוב. כי אני במעקב אצל כירורג שניתח אותי וכמובן דיאטנית קלינית. ולנפש - בגלל שאבחנו גם דיכאון קל. הייתי מקבלת תקופה סימבלטה 90 מ''ג. אבל, קשה לי לבלוע. ואחר כך אמרו שאם המצב רוח טיפה עלה אז זה לא זה. ורק שכואב לי המצב רוח שלי בדאון. ובת'כלס זה נראה שהדאון חוזר לעצמו. אני עושה גם טיפול פסיכותרפי. ופיזותרפיה לרצפת האגן. שכבר נאמר לי שהשרירים שלי באמת רפויים וחלשים ויקח הרבה זמן עד שאשפר זאת. בכל אופן אני בחורה צעירה שכאמור רק מתחילה את חייה וקשה לי כל כך. אם זה מערכת העיכול שלי שהבטן נפוחה - יש גזים,יציאות מימיות (צורך באימודיום),דחיפות בשתן,כאבים במתן שתן,כאבים במותנים,באגן,כאבים ביחסי המין או אפילו בבדיקה גינקולוגית פשוטה אני מתהפכת לחלוטין. אני נורא עייפה,חלשה פיזית לא פחות מנפשית.חיוורת נורא. לדוגמא :אני לא נוהגת קבוע ומדי פעם בשבתות שיש פחות תנועה אני עולה על הרכב ובשבילי זה מאמץ אדיר פשוט לאגן. כואב לי נורא אחר כך - אני מרגישה כאילו הלכתי מרתון. ואני מדברת על דברים פשוט רגילים יומיומים שאמורים לגרום להנאה ואחר כך כובלות אותי למיטה שבוע ימים בגלל הרגשה זוועתית. ולגבי רפואה שלמה - הלכתי לייעוץ בתחום ונאמר לי שבמקרה שלי אינני מתאימה לדיקור סיני וכו'. אני אשמח לשמוע מה יש לך לייעץ.. כבר הכל יתקבל בברכה! תודה מראש.
 
תשובה ל - רווית04

שלום רב, את אכן מתארת מצב רפואי מאוד מורכב. לא אוכל להתייחס לנושא התזונתי היות והנך מטופלת כבר ע"י תזונאית, לכן לא נכון יהיה לשנות את המלצותיה. יחד עם זאת חשוב להתייחס לתוצאת הניתוח לקיצור קיבה והיא פגיעה בספיגה ואז עלולים להיווצר חסרים תזונתיים שונים. הנפוץ ביותר הוא B12 הנספג במעי. חסרים תזונתיים יכולים להוביל לתחושת עייפות ותשישות וגם חולשה פיזית אמיתית. בנוסף תקופה ארוכה של מתח (המאוד מאפיינת חולות אנדו') גם יכולה לפגוע בהפרשת מיצי קיבה ועקב כך מינרלים כגון סידן, מגנזיום וברזל לא ייספגו בצורה נאותה. גם סידן וגם מגנזיום מאוד נחוצים לשיכוך כאבים ולהרגעה. כיום את לא אוכלת בצורה תקינה עקב הניתוח, לכן הגוף נכנס לחסרים תזונתיים. אני מאוד ממליצה לנסות לשתות מיץ לימון מהול במים מספר פעמים ביום בעיקר סמוך לנטילת הברזל. בנוסף כדאי לשקול יחד עם התזונאית המטפלת בך נטילה של מולטי ויטמין ומולטי מינרל כדי לתמוך בחסרים שנוצרו. כמו כן חשוב לבדוק רמות B12 בדם ולשלול חסר. במידה וקיים אפשר ליטול תוסף תת לשוני אחת ליום. בכל מקרה הייתי ממליצה לך ליטול קומפלקס B ללא שמרים יש לחברת סולגאר STRESS FORMULA B בשילוב עם ויטמין C שיכול להועיל גם לאלרגיות שלך. לגבי התזונה – כדאי לחשוב על מזונות שיכולים לעורר תגובה אלרגית. חשוב להקפיד שלא תכלול חיטה ומוצריה, חלב ומוצריו, רק מעט מזון מן החי ולהרבות במזון מן הצומח – דגנים מלאים ( אורז, שיבולת שועל, כוסמת, גריסי פנינה), ירקות מבושלים או אפויים שקלים יותר לעיכול מכל הצבעים, דגי ים צפוני (טונה, סלמון, בקלה).כרגע אני מבינה שישנה מגבלה של מזון מוצק. חשוב להרגיל את הגוף למזון מוצק בהדרגה ובתמיכתה של תזונאית מוסמכת. בנוסף אני מאוד ממליצה לעבוד על הנפש.במיוחד במקרים מורכבים שבהם הטיפול התרופתי או התזונתי אינו מועיל מספיק, זה המקום לגייס את כוחות הנפש. כיום מתפתח תחום רפואי חדש – פסיכו – נוירו – אנדו – אימונולוגיה (המדבר על הקשר בין הנפש למערכת העצבים למערכת הורמונאלית ומערכת החיסון). התקשורת שנוצרת בין מערכות אלה תיקבע את עוצמת הכאב שאנו מרגישים, את שלל הרגשות שאנו חווים ביום יום וגם תישפיע ברמה הפיזית – האם המחלה הכרונית ממנה אנו סובלים תחמיר או תשתפר. ברמה הבסיסית ביותר אנחנו מדברים על מחשבות שיוצרות תחושות פיזיות ולשמחתנו מחשבות אפשר לשנות. אני מאוד ממליצה לתרגל הרפיה, נשימות עמוקות, תרגול דמיון מודרך וגם לתרגל חשיבה פחות שלילית (גם במצבים הגרועים ביותר אפשר למצוא משהו חיובי להודות עליו). ממליצה לגלוש באתר www.synapsot.com/ תמצאי בו הרבה מאוד מידע חיוני וגם תרגילים שאפשר להתחיל לתרגל כבר עכשיו. מאחלת לך המון בריאות!
 

רווית04

New member
פאולה היקרה ושאר הבנות שמנהלות את הפורום..

תודה רבה לך פאולה על התשובה האמינה וההתייחסות המלאה לכל האבחנות. ולכן שהזמנתן ואתן באמת פיתחתן כאן מקום ומענה לכל דבר. אתן גדולות מהחיים! :)
 

kikona126

New member
שלום,

פרטים על עצמי: בת 26, לפרסקופייה בחודש מרץ ואבחון של אנדו. לא מקבלת גלולות משולבות בגלל בגרנות. מקבלת גלולות מסוג מיקרולוט אחרי שהסרזט עשו לי בלגן (3 פעמים מחזור בחודש...) ונמצאת על הדיאטה של האנדו. אני כרגע בחודש השלישי עם המיקרולוט ועדיין מקבלת מחזור מידי חודש (לפעמים יותר מפעם אחת). המחזור מגיע עם כאבים. כרגע הרופאים לא רוצים להחליף את הגלולות. יש המלצות מה כדאי להוסיף או להוריד מהדיאטה של האנדו כדי להרגיע את הכאב ואולי כדי לעזור להרדים את המחזור שלא יבוא...? וכמובן מה יכול לגרום למגרנות? (בתפריט של האנדו אין לי מוצרים שמעודדים מגרנות, ועדיין הן מופיעות להן מתי שבא להן...) יש המלצות? (לקחתי פעם ויטמין b (את כל הקומפלקס) וגם את הבן חרצית - הפסקתי איתו כי ראיתי שהגלולות עשו את העבודה, אבל ניראה שהגלולות העכשיות לא ממש עושות אותה...) תודה, (במידה ויש צורך בעוד פרטים יקח לי זמן לענות מאחר ואין לי אינטרנט) קיקי
 
תשובה ל - kikona126

שלום רב, אינני יודעת איזו דיאטה לאנדו' קיבלת, לכן אתן המלצות משלי בתקווה שתצליחי לשלב בין השתיים. היות ולמערכת העיכול יש תפקיד מרכזי בהתמודדות עם אנדו' מומלץ לשתות מיץ מחצי לימון סחוט טרי ברבע כוס מים לפני ארוחות עיקריות – משפר ספיגה במערכת העיכול. ספיגה נכונה של רכיבי מזון תבטיח השפעה נכונה של מינרלים כגון סידן ומגנזיום שמאוד מרגיעים כאב עוויתי. חשוב להקפיד על אכילת ארוחת בוקר ולאכול ארוחות קטנות במהלך היום – למניעת עלייה ברמות הסוכר בדם. ככל שרמות הסוכר בדם יהיו יותר מאוזנות כך תהיה פחות תחושה של עייפות ותשישות. ארוחות ביניים קלות מומלצות הם: חופן שקדים, אגוזים, זרעים ומנת פרי – בוקר ואחה"צ. מאוד חשוב להפחית סוכרים פשוטים כגון לחם לבן, אורז לבן, סוכר/דבש/מייפל מפני שפוגעים בתפקוד מערכת החיסון. חשוב להפחית את צריכת מלח – 1 2 גר'/יום ניתן להחליף את הבשר בדגי ים צפוני או קטניות מומלצים שמנים מכבישה קרה בלבד – זית, פשתן, קנולה. להוסיף כל יום 1 כף שמן פשתן לסלט טרי. מקורות שומן מומלצים: קטניות, אגוזים, זרעים וגרעינים, אבוקדו, שמן זית וקנולה מכבישה קרה, שמן זרעי ענבים, שמן מקדמיה, שמן שומשום לתיבול. ירקות מומלצים מכל הצבעים – כתומים, סגולים, ירוקים, אדומים, לבנים, עליים חשוב להעשיר את התזונה בנוגדי חמצון – ירקות כתומים, פירות יער, ירקות סגולים, אגוזי ברזיל, אבוקדו, קטניות. שתייה מומלצת – חליטות צמחים או מיצים טבעיים מפירות וירקות– קמומיל המרגיע מערכת עיכול, מנטה ושומר, אננס המעוררים הפרשת אנזימים. בנוגע לכאב את מוזמנת לצפות בתשובות למבוהלת. תחושת הכאב מאוד מושפעת מן התזונה, כדאי לבדוק האם ישנם רכיבים שונים אשר יכולים להחמיר את הכאב במקרה שלך. הדימום המוגבר – כדאי לבדוק גם ערכי ברזל, מפני שלעיתים חסר ברזל מתבטא בדימום יתר. בנוגע למיגרנות - המזונות שנמצאו כמגבירי מיגרנה הם: חלב פרה, חיטה, שוקולד, ביצים, תפוזים, גבינה, עגבנייה, טרטרזין , יין אדום, גבינות עתיקות ומשובחות, יוגורט, בשר מעובד . בדומה לטיפול באנדו' גם כאן מומלץ להפחית במאכלים המכילים חומצה ארכידונית שנמצאת בעיקר בבשר לסוגיו, מוצרי חלב ושמנים מזוככים. אך אין ספק שלהיבט ההורמונאלי יש חלק נכבד בהתקפי המיגרנה. מעבר לכך יכולות להיות לא מעט סיבות למיגרנה. כדאי לשקול גם עשייה של תרגילי נשימה עמוקה (נשימת בטן) אשר מובילים להפעלה של אותו חלק במערכת העצבים האחראי על תגובת הרפיה בגוף. בנוסף אפשר ליטול תוסף מגנזיום + B6 וגם את הצמח בן חרצית. מאחלת לך המון בריאות! .
 

פיצ 50

New member
שאלה נוספת ברשותך

ראשית המון המון תודה!! בלוטת התריס שלי מאוזנת נכון לעכשיו אחרי שיש תקופות שהיא יוצאת מאיזון ומעלים לי את המינון היא חוזרת לתפקד. לגבי האנמיה- ה B12 שלי עלה ל 320 ופריטין - 3, iron- 33, קיבלתי לפני חודשיים עירויי ברזל. בשל הכולסטרול אני נמנעת מבשר על מנת להעלות את הערכים, מה התחליף הכי ראוי להעלות ברזל והאם צריכת בשר מידי פעם אכן ככ לא בריאה עבורי? שוב תודה רבה
 
תשובה ל - פיצ 50

שלום רב, פריטין 3 - נמוך ביותר, מצביע על אנמיה רצינית. זה שאת נוטלת ברזל וזה אינו נספג מצביע על בעית ספיגה. המזון הצמחי העשיר ביותר בברזל הם העלים הירוקים. בשל נטילת הקומדין אני לא ממליצה להשתמש בזה. ישנם מקורות נוספים לברזל למשל: פטרוזיליה מיובשת, שמיר,אורגנו ,דפנה עלים, כוסברה , בזיליקום , רוזמרין מיובש,זרעים: סלרי, כמון, חילבה, שומר, שמיר, כוסברה, קימל, שמרי בירה,שומשום מלא, צנוברים, אגוזים, אגוז ברזיל, קשיו, בוטן ללא קליפה, גרעיני דלעת קלופים ,גרעיני דלעת קלופים ,גרעיני שומשום, פיסטוק חלבי, קטניות. כדאי לבחור מזונות שאינם פוגעים בפעילות הקומדין. ברמות כאלה של פריטין חיוני לטפל בספיגה ע"י מיץ הלימון. לגבי הבשר - באנדו' הוא פחות רצוי ואם את ממילא נוטלת תוספי ברזל אז בהחלט אפשר לוותר על הבשר.
 
למעלה