אירוח בפורום

אירוח בפורום - נטרופתיה

ביום שלישי ,ה- 5/10 , החל מהשעה 20:00 תתארח בפורום פאולה שטיינברג בלאו - נטורופתית. קצת על פאולה..... בת 40 אמא לשני בנים, מייסדת ומנהלת מרפאת הנשים הנטורופתית הראשונה בישראל. בוגרת לימודי נטורופתיה מטעם המכללה למנהל, קמפוס תל אביב, כולל התמחות במסגרת מרפאת "שירותי רפואה משולבת" במרכז רפואי "אסף הרופא". נטורופתית מוסמכת R.Na, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ותזונה טבעית. מתמחה בבריאות האישה ומטפלת בעיקר באנדומטריוזיס, תסמונת השחלות הפוליציסטיות, וסת לא סדירה, שרירנים, הכנת הגוף להריון, טיפול בהפרעות פוריות, ומצבים נוספים בבריאות האישה. יועצת בריאות ואיכות חיים. ההתמחות בבריאות האישה באה בעקבות הצורך ממטופלות לקבל פתרונות אישיים, עמוקים ומקיפים לבעיות הבריאות השונות. המרפאה הוקמה במטרה להציע מענה משלים לאותן נשים שאינן חשות מסופקות מהפתרונות ומהגישות המקובלות ברפואה הקונבנציונאלית. מענה לגוף ולנפש כאחד. כל שיטות העבודה במרפאה, לרבות הטיפול באמצעות תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא, הרפיה או מדיטציה – מבוססות על מחקרים רפואיים קונבנציונאליים ומחקרים מדעיים שנערכו לאורך שנים רבות, על מנת לספק טיפול משלים אמיתי ואיכותי. המרפאה מקיימת קשרים של שיתוף פעולה הדדי עם רופאים מומחים ברפואת נשים, קרדיולוגיה ורפואה פנימית. ניתן יהיה להפנות אליה שאלות ולשרשר את השאלות מראש להודעה זו שתינעץ לראש העמוד וגם לשרשר שאלות ביום האירוח. אין לשרשר הודעות שאינן שאלות. את השאלות יש לשרשר ישירות להודעה הראשונה הנעוצה ולא כתגובה להודעה של מישהי אחרת. חשוב לציין רקע רפואי – מחלות, תסמינים, תרופות קבועות, תוספי מזון – ע"מ למנוע מתן המלצות לא מתאימות. פאולה מודעת לכך שהטיפול הקונבנציונלי אינו יכול להיות מוחלף בטיפול אלטרנטיבי כלשהו וכל טיפול אלטרנטיבי יכול להינתן רק כתמיכה לטיפול לקונבנציונלי. הכינו את השאלות.............. תודה וסוף שבוע נעים לכולנו ......
 

annabell Lee

New member
אני ראשונה?

אז ככה..חוץ מהאנדו, סוחבת גם סכרת נעורים ופיברומיאלגיה. מזריקה אינסולין 4-5 פעמים ביום וסימבלטה לפיברו'. אלרגית ל..הכל בערך...בדיקות אלרגיה הראו אלרגיה פשוט להכל... הבעיה העיקרית היום זה מע' חיסונית חלשה באופן קיצוני. המצב החמיר לאחר סדרה של טיפולים כימותרפיים, לפני כשנתיים. וכמובן, עייפות קשה וחוסר אנרגיה...כיום חולה כמעט באופן רציף והאלרגיות חוגגות..פריחות, קוצר נשימה..כל איזור בגוף שחשוף לאוויר, מיד פורח. איך מחזקים?? אוכלת ע"פ דיאטה קפדנית, דיאטת סכרת. תודה.
 
תשובה ל - annabell Lee

שלום רב, עושה רושם שהגוף הגיע לסוג של רוויה (עומס). לא כדאי להתחיל דווקא ממערכת החיסון אלא מעודף הרעילות שיש כרגע. אנדומטריוזיס, פיברומיאלגיה וגם האלרגיות בעלי מאפיינים אלרגיים של עודף רעילות. אוסף התסמינים זועק לעזרה. היות ובאנדו' מערכת החיסון אינה יעילה בפינוי פסולת רעילה שם הייתי מתחילה. דרך אחת היא לעודד השתנה ע"מ לפנות רעלים דרך הכליות – לצורך כך לשתות חליטה של עלי סרפד (1 כף לכוס מים רותחים, משרים רבע שעה ושותים שלוש פעמים ביום). הסרפד משתן וגם בעל תכונות נוגדות אלרגיה ודלקת. מאוד מועיל במצבי אלרגיה. מוקד נוסף הוא הכבד האחראי על פירוק רעלים, וזאת ניתן להשיג דרך מזונות מנקים ומשקמים כמו סלק ( לא לפחד הוא בעל השפעה גליקמית מתונה), ארטישוק, מיץ לימון, כורכום כתבלין, עלים ירוקים (חסות, בייבי, פטרוזיליה/שמיר, נבטי ברוקולי/חמניות/אלפלפא, ברוקולי), גזר, סלרי (שורש ועלים), בצל, כרוב, פטרוזיליה, צנוניות. חשוב לשלב מיץ מחצי לימון ברבע כוס מים לפני כל ארוחה. הלימון מנקה וגם תומך במערכת העיכול ע"י שיפור הספיגה. למערכת העיכול תפקיד משמעותי גם בהיבט החיסוני . מערכת עיכול איתנה מספקת לגוף את הדלק הנכון ע"י עיכול וספיגה יעילים וגם מפנה פסולת לפי הצורך. תזונה עשירה בסיבים מסייעת בפינוי עודפי פסולת וגם אסטרוגן. יש להגביר צריכת ירקות טריים עשירים בנוגדי חמצון, הם גם יעודדו את הגוף לעכל טוב יותר. במידה ויש עצירות לאכול הרבה סיבים המצויים בירקות, דגנים מלאים (בסוכרת עדיף גריסים ושיבולת שועל, קינואה, כוסמת ופחות אורז) וקטניות ( אפונה, עדשים, גרגרי חומוס, שעועית לסוגיה ) בעלות השפעה גליקמית נמוכה ביותר. מבחינת פירות – פירות יער גם המוקפאים מומלצים בשל תכולה גבוהה ביותר של נוגדי חמצון וכרגע את זקוקה ללוחמים לצדך. לשתות מים נקיים, לא משקאות קלים או ממותקים (גם לא דיאט). להקפיד על תזונה נקייה, לא מרוססת, מעובדת, מעושנת, מטוגנת וכו'. מזון קרוב לטבע ולא מבושל מידי. מאידך יש להימנע ממזונות בעלי פוטנציאל אלרגי: חיטה, חלב בקר, סויה, ביצים, פירות הדר, עגבניות, בוטנים, שוקולד – שוב, כדאי לבדוק מה מכל אלה רלוונטי עבורך. מכל הרשימה הזאת תנסי להוריד לחלוטין את החיטה במידה וקיימת בתזונתך. במחקרים נמצא כי ב- 80% מן המקרים חשים הטבה מיידית רק מהוצאת החיטה מהתזונה. כדאי לנסות! אפשר להקפיד על תזונה כזאת למשך חודשיים שלושה. לגבי העייפות – יש לזה לא מעט סיבות – כאב כרוני, מחלות רקע, חסרים תזונתיים (כדאי לבדוק רמות ברזל, B12), אך גם עודף רעילות בגוף. לכן כדאי לנסות תזונה מנקה לפני שקופצים הלאה. במקביל אפשר ליטול קומפלקס ויטמיני B ללא שמרים המחזקים מעט גם את מערכת הרבייה וגם את מערכת העצבים ( יש לסלוגאר קומפלקס B + C – מאד מועיל במצבי אלרגיה, אך גם לעייפות הפיזית והנפשית). רק אחרי תוכנית מנקה אפשר לחשוב על תמיכה בעזרת תוספים למערכת חיסון, פיברומיאלגיה ועוד. שאלות נוספות אפשר להפנות למייל שלי : [email protected] מאחלת המון בריאות!
 

galim29

New member
איזה יופי../images/Emo140.gif

בטוחה שיהיו שאלות ושלע מעט בנות יכולות להתירם מרפואה משלימה מסוג זה. כל הכבוד על היוזמה וכן ירבו אורחים/אורחות מסוג זה ואחרים.
 
אני שנייה?

שלום וברכה, שואלת על סף ייאוש: כבר 3 שנים עם כאבי אגן כרוניים שמקרינים ומחלישים את הרגל...אינספור בדיקות, טיפולים, ייעוצים והמון המון בכי...מאז הניתוח להוצאת הידבקויות, המצב החמיר ותיתכן גם פגיעה עיצבית... כאב יומיומי שלא פוסק ושינה את כל איכות חיי... הכאב הבלתי פוסק הזה, החליש כמובן כבר את כל גופי ואת כל שרירי הגפיים שלי ואני מרגישה כמו אישה בת 100 שלא יכולה ללכת או לעמוד יותר מ-5 דקות...המצב הפך לבלתי נסבל ופגע בכל התחומים בחיי...האם יש לך המלצה כלשהי שיכולה לעזור ולשפר את הכאב הבלתי נסבל הזה? אודה לעזרתך..
 
צריך סבלנות עד שפאולה תענה לכל אחת

בנתיים מציעה לך לפרט את השאלה מה בדיוק מפריע לך ...האם מדובר בתופעות לוואי של דיכוי ....בעיות מעיים....כאבי אגן ....נפחות ....גזים...כמו שהצעתי ככל שתפרטי יותר כך התשובה תוכל להיות מפורטת יותר...
 
תשובה ל - חופית כהן צדוק1

שלום רב, היות ולא ציינת תסמינים ספציפיים אנסה לתת המלצות כלליות יותר שמתאימות לכל הנשים הסובלות מאנדו'. ככלל מומלצת תזונה נקייה ולא מתועשת או מעובדת. מתוך עבודות מחקר שנעשו בנושא אנדו' נמצאה החיטה כאגרסיבית ביותר לנגעים. כנראה החומצה הפיטית בחיטה פוגעת בספיגה של מינרלים כגון סידן ומגנזיום והיעדרותם גורמת לכך שהכאב חזק יותר והדלקת מתפשטת יותר. מומלץ להימנע מחיטה למשך חודשיים שלושה ע"מ להקל בתחושת הכאב והדלקת. אפשר להחליף את החיטה בכוסמין, שיפון, אורז, כוסמת, קינואה, שיבולת שועל וגריסים. כשבאים לטפל באנדו' מתייחסים לא רק למערכת המין אלא למערכות נוספות שמעורבות במחלה. אחת מהן וחשובה ביותר היא מערכת העיכול. ליכולת העיכול, הספיגה והפינוי של הגוף יש השפעה מכרעת על הנגעים – האם יהיה כאב , באיזה עוצמה, האם הנגעים יופיעו שוב והיכן, לכן ברב המקרים הטיפול מתחיל במערכת העיכול בשיפור הספיגה. מיץ לימון או חומץ מאוד משפרים את הפרשת מיצי עיכול ולמעשה מסייעים לקיבה לספוג את רכיבי המזון. מאוד חשוב לוודא כי יש יציאה אחת לפחות כל יום ע"מ לפנות עודפי אסטרוגן וגם פסולת הנוצרת באופן טבעי בגוף. תזונה עשירה בסיבים המצויים בירקות, פירות וקטניות מאוד מקלים על היציאות. הכבד שתפקידו בפירוק הרעלים בגוף אם לא יעבוד בצורה תקינה הרעלים יישארו בגוף, וזה כמובן יחמיר דלקת וכאב. לכן חשוב לצרוך מזונות המיטיבים עם הכבד – סלק, לימון, ארטישוק, דובדבנים, צנוניות, תפוחים, בצל. יש להפחית צריכת מזון מן החי המחמירה אנדו' – בעיקר חלב בקר ובשרים. מאידך להקפיד על צריכת דגי ים צפוני כגון טונה, סלמון, סרדינים המפחיתים כאב ודלקת. מערכת ההורמונאלית משתבשת באנדו' לכן יש לצרוך מזונות המאזנים הורמונאלית: קטניות ( עדשים, אפונה, גרגרי חומוס, שעועית לסוגיה), פירות יער, שום, תפוחים, פטרוזיליה, שומר, מצליבים (ברוקולי, כרוב, כרובית, עלי חרדל), אגוזים וזרעים, סלרי, גזר, מרווה מערכת חיסון תקינה יכולה להתמודדות עם יצירה של נגעים. באנדו' יש חולשה חיסונית הפוגעת ביכולת ההגנה של הגוף. לחיזוק מערכת חיסון יש להקפיד על תזונה דלה בשומן מן החי, דלה בכולסטרול , עשירה בירקות ופירות טריים בשל תכולה גבוהה מאוד בנוגדי חמצון , בעיקרה תזונה צמחונית, נקייה, עשירה בכתומים, ויטמין E המצוי באבוקדו ודגנים מלאים, ויטמין C וצמחים. כמו כן מומלץ להגביר צריכת מזונות לשיפור תפקוד חיסוני: קטניות, בצל, שום טרי או מבושל, גזר, יוגורט עיזים טבעי, זרעים ונבטים, ג'ינג'ר, תה ירוק. המלצות ספציפיות להתמודדות עם כאב יש בתשובתי ל: מבוהלת מעבר לכך יש אפשרות לשלב תוספי מזון וגם צמחי מרפא במידה ואינך נוטלת תרופות הורמונאליות. אלה כמובן מומלצים באופן אישי ולא ניתן לפרט אותםן כאן. מקווה שעניתי לשאלתך. מאחלת לך המון בריאות!
 
שכחתי גם לציין ולהוסיף

שכרגע אנ י בהיריון בשבוע 33, כאבי האגן מאוד מוחמרים בהיריון עד כדי אי תפקוד... עם צירים מוקדמים משבוע 25 ועם סוכרת היריון, מטופלת גם בקלקסן, נוטלת וויטמין D, ברזל ו-9 חודשים של אלטמן.. מאוד חוששת שהכאב לא יטופל ולא ימצא פתרון ויהיה לי קשה לטפל בתינוק שלו חיכיתי כ||}"כ הרבה זמן, ההיריון כאמור הוא מטיפולי I.V.F ולפני כשנתיים ניתוח לפרסקופיה שאיבחן אנדו' קל ודלקת אגן כרונית P.I.D האם ניתן להקל באיזושהי דרך על הסבל הנוראי הזה? כמובן לא בתקופת ההיריון אלא לאחר הלידה שיש יותר אופציות ..
 

עדן של 2

New member
מבוהלת, גם אני התחלתי ב - 3 הימים האחרונים

לסבול מכאבי אגן נוראים, אני בשבוע 32 ואני בחופש מחלה בגלל אי תפקוד כמוך....הרופאים בבית החולים בחדר מיון יולדות שללו ציסטות ובדקו ואמרו שזה לא יכול להיות קשור לאנדו', היום יש לי תור לסוריאנו ונראה אולי יהיו לו תשובות יותר טובות בשבילי, כי אני מרגישה את אותם כאבים כמו באנדו' ועד עכשיו ההריון עבר בשלום, בלי צירים, בלי כלום, הכאבים זה רק כאבים באגן בלי צירים ובלי פתיחה
 

טל249

New member
אוי יקירה, כל כך קיוויתי שלפחות בהריון תהייה

לך הקלה... קבלי ממני
ענק מחזיקה אצבעות שתרגישי טוב ושיהיה המשך קל מהיר והשתקמות מהירה טלי
 
תשובה ל - מבוהלת ו

שלום רב, אני רואה שיש לך שאלה נוספת בהמשך. אתייחס לשתיהן יחד!
 
תשובה ל - מבוהלת ו

שלום רב, אתייחס בתשובתי לנושא הכאב ללא הריון ואח"כ אתן תשובה המתייחסת להריון עצמו. הכאבים באנדו' מקורם בייצור מתווכי דלקת הנקראים פרוסטגלנדינים. חומרים אלה מגבירים את תחושת הכאב ומגבירים רגישות העצבים לכאב, כלומר שתחושת הכאב מועצמת. סוג המזון מאוד משפיע על סוג הפרוסטגלנדינים המיוצר ומכאן שישפיע על עוצמת הכאב ועל תדירות הופעתו. החומרים המגבירים כאב ודלקת מיוצרים בעיקר ממזון מן החי, למשל בשר לסוגיו ומוצרי חלב. לעומת זאת מזונות שמרגיעים כאב הם מזונות המכילים חומצת שומן מסוג אומגה 3 – שמן דגים, שמן פשתן, שמן נר הלילה, שמן זית, שמן אגוזי מלך, שמן זרעי ענבים. כלי נוסף להפחתת כאב הוא באמצעות פינוי עודפי אסטרוגן ע"י סיבים תזונתיים המשפרים עיכול ומפנים עודפים , למשל בדגנים מלאים (למעט חיטה ושיפון), קטניות, אורז חום/מלא, ירקות ופירות, שיבולת שועל, שעורה/גריסי פנינה. מזונות המאזנים רמות אסטרוגן מהם יש לצרוך 1-2/מנות ליום – עלי חרדל, ברוקולי, כרוב, כרובית, סלק. כשיש כאבים עוויתיים חשוב מאוד להימנע מן המזונות הבאים : שומנים רווים המצויים בחמאה, שומן מן החי, מוצרי חלב. מרכיב נוסף מאוד מעורר כאב ודלקת היא החיטה, לכן יש להוציא כנסיון את החיטה (לחם, עוגות, מאפים, קוסקוס, בורגול) למשך חודשיים ולראות האם יש שיפור בעוצמת הכאב. אלכוהול מדלל מחסני ויטמיני B מן הכבד וזה מגביר כאב, קפאין וזה כולל תה ומשקאות קלים מגבירים התכווצות הרחם ומעלים רמות אסטרוגן, שוקולד, חלב ומוצריו – מעודדי דלקת, מזון מטוגן, מרגרינה, שמנים צמחיים מוקשים – מעודדי דלקת, סויה ומוצריה, מזון משומר, חומרי טעם, ריח, שימור וכד'. מבחינת תוספים המקלים על תחושת הכאב: כמוסות של מגנזיום מאלאט או ציטראט, סידן, שמן נר הלילה, קומפלקס ויטמיני B ללא שמרים, ויטמין E , אבץ, DLPA – כולם טובים. בנוסף יש אופציה לתכשירים הומיאו טוקסיקולוגים לטיפול בכאב כרוני באגן. היות ויכולות להיות גם השפעות שליליות לכל התוספים האלה לא הייתי ממליצה לך כעת בהריון ליטול אותם. בהריון אני ממליצה כבר להתחיל בשינוי תזונתי – פחות חיטה, פחות מזון מן החי, פחות מוצרי חלב. זה לא הזמן לשינויים קיצוניים. בגלל הסוכרת אני מציעה לאכול מזון בעל השפעה גליקמית מתונה – למשל לחם כוסמין/שיפון, למרוח אבוקדו, טחינה גולמית מלאה, טונה, גבינת עיזים , דגנים בעלי השפעה גליקמית מתונה - גריסי פנינה, קינואה, שיבולת שועל. קטניות מומלצות קלות לעיכול הם העדשים הכתומים. מומלץ להרבות בירקות כתומים, סגולים. להיזהר עם הירוקים בשל הקלקסן. אין להגזים עם מזונות מכילים אומגה 3 בגלל הקלקלסן שאת נוטלת. לאחר הלידה אפשר לחשוב על צעדים יותר רציניים לטיפול. מאחלת לך לידה קלה והמון בריאות!
 

טשומפי

New member
גם לי יש שאלה - קצת לא שיגרתית

ברקע אנדומטריוזיס מאובחן בלפרוסקופיה. בשנים האחרונות נמצאת בדיכוי כמעט רציף בעקבות הריונות והנקות. נכון לעכשיו אחרי לידה. הנקה מלאה. נוטלת גלולות למניעת הריון מסוג סרזט (עקב ההנקה). בשונה מהלידות הקודמות (בהן חזרתי לבייץ כ 9 חודשים אחרי הלידה), הפעם חזרתי לבייץ כחודש אחרי הלידה, ואני מבייצת מידי חודש, וזאת למרות הגלולות. אני לא מעוניינת להפסיק להניק, ולא יכולה להחליף את הגלולות כרגע (התינוק עוד קטן מידי). האם יש דרך אלטרנטיבית כלשהי למנוע את הביוץ? תודה
 

galim29

New member
../images/Emo8.gifאיזה אורחת נכבדת..

ברוכה השבה טשומפי. חסרת לנו. הפכת לסמויה?
 

טשומפי

New member
חצי סמויה

חצי עמוסה לעייפה. מתקשה למצוא זמן, אבל עדיין כאן. תודה על קבלת הפנים. טשומפי.
 
תשובה ל - טשומפי

שלום רב, אחד העקרונות הראשיים בנטורופתיה הוא לא לגרום נזק ולא להתערב במנגנונים הטבעיים של הגוף. ביוץ הוא תהליך טבעי, גם אם באנדו' הוא הגורם להמון כאב ועוגמת נפש. בטיפול הנטורופתי אנחנו תומכים במערכות השונות בגוף ומסייעים להן לעבוד בצורה אופטימאלית וע"י כך להקטין את הדלקת ואת הכאבים, לכן אינני יכולה להמליץ על דרך טבעית לדיכוי הביוץ. כל הכבוד שלמרות המצב הבריאותי יש בך כוחות להניק! מאחלת לך המון בריאות!
 

טל249

New member
איזה בעסה שלא ידעתי..

חיפשתי מישהי בהריון מהפורום.. כנראה לא עשיתי עבודה מספיק יסודית... מתי ילדת?
 
למעלה