חזרה לקבע מהאזרחות

גילי 232

New member
חזרה לקבע מהאזרחות

שלום רב, אני אמור לחזור לקבע לאחר שנה שאני משוחרר, מה זה אמור, מילאתי כבר את הכל ואני מזומן השבוע לוועדה רפואית ואמורים לזמן אותי ל"יום מיון פסיכולוגי" השאלה שלי מה כולל יום המיון הפסיכולוגי ומה מידת השפעתו על המשך הגיוס?! בגדול הנגד שאני אמור להחליף אותו, הודיעו לו שאני מגיע בקרוב ואני המחליף היחיד שלו (אין מתמודדים נוספים). מה אני צריך לעשות בכדי להגיע הכי מוכן ליום הזה? אילו שאלות שואלים שם? אילו מבחנים יש שם? אשמח אם יענה רק מי שיודע בוודאות, תודה והמשך ערב מהנה.
 

deathcaster

New member


ואם יענה לך מי שלא יודע בוודאות? איך תוכל לדעת?!
יום מיון פסיכולוגי אם אני זוכר נכון, כולל שאלון פסיכולוגי (מעין "שאלון 300" כזה), שיחה עם פסיכולוג, ואולי מבחן התנהגות (צפייה בסרט ואח"כ ניתוח שלו או משימות דומות), אולי אפילו גם דינמיקה קבוצתית.
 

leonidl1

New member
תשובה

תהיה עצמך ביום הזה, כל עוד לא תעשה או תאמר משהו חריג וקיצוני עוד יום בדרך לחזרה לקבע.
 

Unicorn98

New member
תשובה.

יום מיון פסיכולוגי לחוזרים לקבע הוא יום גנרי שעוברים אותו כלל האזרחים שמועמדים לשירות קבע בצה"ל (התנדבותי). מכך אתה יכול להבין שהוא אינו מקצועי (עוברים אותו רבנים, עובדים סוציאליים, כלכלנים ונהגים שחוזרים לשירות), אלא אישיותי בעיקרו. היום כולל מספר תחנות, בין היתר - מילוי שאלונים (ביוגרפי ואחרים), מבחנים ממוחשבים לבדיקת יכולות (למידה, יכולות קוגניטיביות שונות, הבנה וכו') ומבחנים אישיותיים (השלמת משפטים, תיאורי תמונות וכן הלאה). עוד כולל היום ראיון קצר עם פסיכולוג/ית ודינמיקה קבוצתית. שורה תחתונה - אם הגורמים המקצועיים ביחידה המיועדת החליטו שאתה מתאים, אז אין סיבה משמעותית שלא תעבור בהצלחה את היום הזה. הטיפים היחידים שכדאי שתקח בחשבון - 1. תבוא מוכן: רענן (לישון טוב), שבע, לבוש בהתאם (לא מוזנח אך בנוחות - אל תבוא בחליפה), תפנה את כל היום (לא להיות לחוץ לצאת הביתה). 2. תבוא עם מוטיבציה: הזכר לעצמך למה אתה חוזר לצבא. 3. תבוא רגוע: תשתתף, אל תהיה ציני, תן מאמץ ותראה מחויבות למשימות (גם אם הן נראות לך מטופשות או לא קשורות). בהצלחה.
 
מיונים לחזרה לקבע בקינן שפי

יהיו איתך עוד כל מיני אנשים שחוזרים לקבע מהאזרחות, בכל מיני תפקידים - אף אחד מהם לא מתמודד על התפקיד שלך או אפילו בחיל שלך אז אתה יכול להרשות לעצמך להיות לארג' ולפרגן להם כי הם לא מתחרים בך. מה יש שם חוץ מזה? דינמיקה קבוצתית עם גרסא היפית וסטלנית לטארוט שנקראת "קלפי מרלין" שמציגים את מרלין הקוסם בכל מיני מצבים עם כותרות כמו "להתחבר לשורשים" (מרלין הופך לעץ), "לכוון למטרה" (מרלין יורה בחץ וקשת), "להסתכל על עצמי ולגדול" (מרלין מבצע בעצמו מעשה מגונה מול המראה). אתה צריך לבחור כמה קלפים שמייצגים אותך ולהסביר למה. אחרי זה כולכם ביחד צריכים להסכים על שישה או שבעה קלפים שמייצגים לדעתכם את דמות הקצין הראויה (אם בקבוצה שלך יש דתי שנפל לו ליד הקלף של "להתחבר לשורשים" תתכונן לשמוע את המשפט "עם ישראל בארץ ישראל" 600 פעם בדקה). אחרי זה יש שאלון אמינות ממוחשב, ששואל בכמה נוסחים אם לדעתך זה בסדר לגנוב דברים מהעבודה, להמר ולעשות סמים. לא משנה מה תענה, המחשב יודיע לך שיש סתירות בתשובות שלך - אל תילחץ, זה נורמלי לגמרי. אחר כך יש עוד איזה דינמיקה קבוצתית של הרכבת צורות - לא תצליחו להרכיב את הצורות הארורות ממילא, אז לפחות תעשה רעש של שיתוף פעולה ועזרה לאחרים ואל תיתקע על הצורה שלך. בשלב הזה, ואם אני זוכר נכון גם בשלב של הקלפי מרלין, יש לך כסף מונופול, שאתה יכול לתת ממנו למי שלדעתך תרם הכי הרבה לקבוצה או לשמור לעצמך - זה במקום השאלון הסוציומטרי שבו כולם היו משקרים שהיה פעם. במהלך היום יש גם את המבחן האהוב עם התמונות! יש כמה תמונות שכולם מכירים משנות השישים ויודעים איך לחרטט להן תשובה. ילד מבואס עם כינור (כל עוד כתבת שהוא מתכוון לתקן את הכינור ולהמשיך לנגן אתה בסדר. אל תכתוב שסבא שלו מת בשואה וכל מה שנשאר זה הכינור), איש בתחתונים מטפס על חבל (הוא עושה ספורט והישגי ובלה בלה בלה, לא פסיכופט שחושב שהוא טרזן) ובחורה עם בגדים מגונדרים וספרים מסתכלת על איכרים בשדה (תכתוב משהו על החיבור בין תיאוריה ולמידה לעבודה והתנסות. אל תכתוב שהיא עזבה את הבית בכפר והלכה לעשות קומבינות בעיר הגדולה ועכשיו חזרה להסתלבט על הדפ"רים מהכיתה שעובדים עם פרות, ובטח שאל תכתוב בצורה שאתה מזדהה עם הדמות שלה כי אז יחשבו שיש לך גייזיות או סתם הפרעה בזהות המינית). חוץ מהתמונות האלה, יש גם שלוש תמונות מטושטשות של חיילים בכל מיני מצבים לא ברורים. תכתוב שהם מתאמנים או עושים פעילות מבצעית או משהו, העיקר שזה לא ישמע מתלהב מידי (איציק הצלף כרגע הוריד את נסראללה והציל את עם ישראל, הוא יקבל את עיטור הגבורה!) ולא דכאוני מידי (אחרי 12 שעות שמירה שימי החליט להתאבד, אבל לא לפני שהוא ירה בסמל הג'ינג'י). יש גם שלב פסיכוטכני - מבחנים באנלוגיות צורניות ולוגיקה. כאן כדאי שתקריץ איזה ספר הכנה ותתאמן קצת. יש גם רשימה של תכונות שאתה צריך לדרג, ולומר איזה מהן אין לך (כולם תכונות חיוביות - תחשוב איזה הכי חשובות לתפקיד שלך) בסוף יש ראיון אישי, עם פסיכולוג/ית שישאלו אותך חוץ מ"ספר לי על עצמך" (אל תגיד "אני פרפקציוניסט" או "אני וורקוהוליק" כי זה שקר שכולם מכירים - תציג בתור חולשה משהו כמו "אני זולל כמו חזיר" או "יש לי חוש הומור גרוע ואני מספר בדיחות קרש") גם דברים כמו מה תעשה אם תישאר שבת, או איך תסתדר עם חיי הצבא, איך המשפחה מקבלת את זה, ובאיזה מצב תתפטר מהקבע (התשובה המתאימה במקרה האחרון היא - אם ישבצו אותי בתפקיד שלא קשור לגמרי למקצוע שלי). בהצלחה.
 
הרסת אותי

אני גם ממתינה לזימון ליום כזה ובהחלט שיקפת בצורה ברורה מאוד למה לצפות
(ועדיין הזוי לי שיש דינאמיקה קבוצתית למרות שאין תחרות על תפקיד)
 
למעלה