2 שאלות-גמול הישתלמות ואחוז תמריץ

baba213

New member
2 שאלות-גמול הישתלמות ואחוז תמריץ

שלום לכולם. אני איש קבע בדרגת סמר משרת ברמת פעילות א' המקצוע שלי אמור לזכות אותי בתמריץ 15 ברצוני לדעת עם אני אקבל את התמריץ כבר מהשנה הראשונה או רק מהשנה השניה. ובקשר לגמול הישתלמות, רציתי לדעת עם איש קבע כמוני בלי תואר יכול להתחיל לצאת לקורסים בישביל ה-400 שעות הנדרשים, או שאני צריך להגיע לדרגת רסר ורק אז כל הקורסים שלי הירשמו לי לגמול א'. אני לא ממש מבין בנושא עם אפשר איזה שהו הסבר קטן אני הודה לכם מאוד.
 

deathcaster

New member
תגובה

א. לא "הודה" אלא "אודה". ב. לגבי התמריץ, מה המקצוע שלך? יש לך השכלה על תיכונית? באופן עקרוניי תמריץ מקבלים מהשנה השנייה בקבע ומקבלים רטרואקטיבית על הראשונה. לגבי גמו"ש, ובכן, גם לכאן נכנסת שאלה ההשכלה. קורסים בצה"ל תמיד צריך לעשות, צא לכל קורס שנותנים לך ואל תחכה שיתנו, תברר בעצמך מול מדור נגדים במפקדה החיילית שלך מתי יש קורסים ואם ישנם הקצאות לפיקוד שלך ותדרוש ממפקדיך לצאת לאותם קורסים. גמו"ש לא מקבלים מדרגת רס"ר, זה כיום מעט שונה ולפי מה שהבנתי זה מצריך כ-9 שנים בקבע.
 

baba213

New member
לתשובתך

בגרות מלאה יש לי, המקצוע שלי הוא חמש צריח, ואני שואל את זה כי אמרו לי שבגלל שאני רמת פעילות א' אז ישר אמור ליהות לי תמריץ 15, וזה מה שאני רוצה לדעת. לגבי הגמו"ש, אני שואל עם אני יכול כבר מעכשיו להתחיל את ה-400 שעות שלי כי אני יודע שזה נשמר ל5 שנים ואני מועניין מאוד להתחיל בלימודים כבר מה השנה, אז אני בודק עם זה אפשרי. תודה
 

sayar3

New member
תשובות-

התמריץ הוא תלוי מקצוע.תגיד באיזה מקצוע אתה משרת ואומר לך . הגמול- לא רשמת אם אתה עם לימודים או לא.אם אתה עם לימודים (הנדסאי\תואר) אז אתה לא צריך להמתין,רק לאסוף שעות ולהזין גמול א'. אם אתה ללא לימודים אין לך מה למהר-תאלץ להמתין לדרגת הרס"ר.עד אז אין לך מה לאסוף שעות.
 

sayar3

New member
תיקון-לא ראיתי שרשמת את המקצוע:

כעיקרון אתה זכאי לתמריץ לאחר שלב 9. כל השאר כמו שכתבתי-אם בא לך לאסוף שעות-זה לא נורא.רק תראה שאתה לא מבזבז זמן כי דרגת רס"ר היא כידוע לא נפוצה כלכך היום....מי יודע איפה תהיה עוד 7 שנים???
 
קרן השתלמות

אשמח לקבל מפה עזרה! שירתתי בקבע לפני כ10 שנים,אז נפתחה לי קופת גמל,לא זוכרת איפה?! האם יש פה מישהו שהיה בקבע בתקופה ההיא ו'או יודע להיכן היו מופרשים הכספים,שכן יש לי שם כ5000 ש"ח שאני רוצה למשוך. תודה מראש
 
למעלה