שאלה לגבי הבדלי שכר עבור תואר ראשון

NewGreen

New member
שאלה לגבי הבדלי שכר עבור תואר ראשון

שלום, אני יודע שאתם לא אוהבים לתת פה הערכות שכר למיניהן, ולכן לא אכנס לפרטים. אני אשאל רק באופן כללי.. האם 2 אנשי קבע בעלי אותם נתונים בדיוק (מבחינת הנתונים המשפיעים על השכר), אך אחד הוא בעל תואר בהנדסת תוכנה והשני בעל תואר במדעי המחשב, יקבלו משכורת שונה? האם תמיד תואר מהנדס מגדיל את השכר למרות ש-2 התארים זהים כמעט לחלוטין? (ההבדל העיקרי הוא שנה נוספת בהנדסת תוכנה שבה עוסקים בפרויקט ועוד מספר קורסים מצומצם ששייכים להנדסת תוכנה, אך כל הקורסים הבסיסיים שנלמדים במדעי המחשב, נלמדים גם בהנדסת תוכנה).
 

D A N 1 6

New member
התשובה היא שאין הבדל במשכורות

תואר במדמ"ח, ותואר בהנדסת תוכנה, שניהם מקנים דירוג שכר מסוים שנקרא 'דירוג מהנדסים', זהה לשניהם.
 

deathcaster

New member
מדמ"ח אינו הנדסה

ולכן למיטב ידיעתי לא יוכר כ"דירוג מהנדסים" אלא "אקדמאי" בלבד. מהנדס= יכול להצטרך לאיגוד המהנדסים, בוגר תואר ראשון שאינו מהנדס אינו יכול להצטרף לאיגוד. בסקטור הציבורי קיים הבדל ברור בין בוגר הנדסה ובין בוגר תואר לא הנדסי (וגם בלא מעט מהסקטור הפרטי.... למשל אמדוקס) ...ולמיטב זכרוני ההבדל קיים גם בצה"ל.
 

NewGreen

New member
יש הרבה מקומות שלא מתייחסים למהנדסי תוכנה

בתור מהנדסים, ובגלל זה השאלה שלי. שמעתי לא פעם שמקומות עבודה בעיקר במגזר הפרטי, אינם מבדילים בין בעל תואר במדעי המחשב לבין מהנדס תוכנה, לא מבחינת תנאי השכר ולא מבחינת העדפה בקבלה לעבודה. בעיקרון הפנתי את השאלה גם בפורום "עבודה בהיי טק" בהתייחסות למגזר הציבורי ככלל, אבל פה אני מפנה את השאלה בנוגע לצה"ל בפרט. כמו שאמר הבחור מעליך, נראה ככל הנראה שגם בצהל אין הבדל בין 2 התארים.. אני אשאיר מקום לתגובות נוספות ואולי ניפול על איזה בוגר הנדסת תוכנה שמשרת בקבע ויוכל לשפוך אור.
 

deathcaster

New member
תגובה

אתה צודק, לא שמתי לך שמדובר על הנדסת תוכנה.. זה קצת בעייתי.. (התכוונתי להנדסה אמיתית
)
 

D A N 1 6

New member
אני אומר כי אני יודע ולא כי אני חושב

אני בעצמי עתודאי למדמ"ח, עוד לא בקבע, אבל מלא חברים שלי וכל החבר'ה ביחידה שלי שכבר בקבע עם תואר במדמ"ח קיבלו דירוג מהנדסים. ככה זה. ובכלל - בצבא כל אחד שיש לו תואר במדעים מדוייקים (ובכללם פיזיקה, מתמטיקה ועוד), יקבל דירוג מהנדסים. וזה בדוק
 

NewGreen

New member
אז מבחינת שכר בוגרים מדמ"ח והנדסת תוכנה

בעלי תנאים שקולים?
 
לא מדויק

מתוך אתר אכ"א (ואפשר גם ישירות מפ"מ הרלוונטית) דירוג מהנדסים דירוג שכר הניתן לבוגרי הנדסה או מדעים מדויקים- פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדמ"ח, מתמטיקה וכיו"ב. (עד 1/11/99 זוכו השכלות נוספות בדירוג זה, אך מאז, נסגר הדירוג להשכלות שאינן בתחום ההנדסה או המדעים המדויקים, למעט דור מעבר, עד 1/10/01). לא נדרש תקן מזכה כדי לזכות בדירוג, אלא רק השכלה מזכה. לדירוגים נוספים ניתן לפנות לאתר מחלקת פרט בנושא.
 

deathcaster

New member
תגובה

תודה על התיקון..... ואהבתי את הכינוי.... אתה מתכוון ללורן גרין זצוק"ל? או לאדוארד ג'יימס אולמוס?
 
למעלה