הארכת חוזה

merv12

New member
הארכת חוזה

במידה וקצין ממש צעיר, מילא על איש קבע שלו, חוו"ד ממש גרועה בחודש ינואר. אותו איש קבע לא הסכים לחתום על אותה חוו"ד, ומאז לא נקרא לשיחה ע"י אותו קצין, שהשתחרר בנתיים, וגם ע"י מפקד הבסיס שלו. מעולם!!! האיש קבע הגיש בקשה להארכת חוזה בתחילת נובמבר, ומפקד הבסיס קבע לו שיחה רק ב-15.12, כמה ימים לפני תום חוזה. כנראה לשיחרור מצה"ל. (אחרי 5 שנים במערכת). בעילת מה אפשר לפטר אם לא נקרא לשיחת, משוב, אזהרה, שימוע, ... זה מותר, זה הגיוני? אותו איש קבע גם לא יכול לקחת את הנופש של השנה הזו בעקבות זה
 

merv12

New member
ידוע

את זה אנחנו כבר יודעים, השאלה היא האם ניתן לא להאריך לו חוזה, רק בגלל חוו"ד לא טוב מלפני שנה ומעולם לא דיברו איתו על זה, לא המב"ס ולא המפקד ישיר?
 

deathcaster

New member
תגובה

התשובה לשאלתך היא כן, ניתן לא להאריך לו חוזה ואפילו בגלל סיבות טריוויאליות יותר. אם אכן לא יאריכו לו חוזה, יאריכו לו את השירות (לרוב) בכ-3 חודשים כדי "להכין" אותו לאזרחות.
 

merv12

New member
עוד שאלה

ומה קורה, אם הנגד עשה קורס מיקצועי על חשבון צה"ל והוא נמצא רק 5 שנים במערכת אבל החוק קובע שרק אחרי 6 שנים הוא יכול לקבל את התעודה האזרחית שלו לאותו קורס, מה אז אם מפטרים אותו??? ככה צה"ל מפנה גב לאנשיו?
 

deathcaster

New member
תגובה

"מה אז אם מפטרים אותו???"- אז מפטרים אותו, הוא לאחר 5 שנים בקבע צריך כבר להיות ילד גדול והוא יתמודד. "ככה צה"ל מפנה גב לאנשיו?" - עם כל הכבוד, צה"ל לא תוכנית "כבקשתך", וב-2003 צה"ל הפנה את גבו למאות משרתי קבע בגלל קיצוצי תקנים (ואני ביניהם) ללא קשר מה היו חוות הדעת עליהם. צה"ל יכול להפנות גב לאנשיו כמו שהשבוע הנהלת "פרי גליל" מפנה גב ל-50 עובדיה, מבחינת מקום עבודה, צה"ל לא משהו מיוחד, הוא לא גן ילדים ולא מוסד שיקומי. אותו נגד שאת כ"כ מתעניינת לגביו, ימצא את עצמו באזרחות. גם אני עשיתי זאת, אין סיבה שהוא לא יכול.
 

leonidl1

New member
השאלה למה הוא לא דאג להארכת החוזה שלו לפני?

בדרך כלל כשנמצאים בשנה האחרונה ויודעים שאולי יש סיבה שלא יאריכו את החוזה או שיש דממת אלחוט מצד המפקדים בנושא מתחילים לגשש בעניין, אם זה לבקש ראיון או פגישה עם מפקד היחידה או לדבר על הארכת החוזה עם השלישה, כל אלו בדרך כלל נותנים תמונה יותר ברורה מה צופן לאיש קבע בעתיד. גם עכשיו זה עדיין לא מאוחר, צריך לפעול בעניין וכמה שיותר מהר אם רוצים להישאר בצבא, לבדוק אופציות באינטרנט זה נחמד אבל רק כשיש מעשים במקביל זה יכול לעזור במשהו.
 
למעלה