ביצוע תורנויות בהריון

ביצוע תורנויות בהריון

שלום, אני בחודש השישי להריוני. ביחידתי נהוגה תורנות לקצינים (בדרגת סרן) שאינה מצריכה פעילות פיסית כלשהי, אך דורשת הישארות ביחידה עד ל22:00 בלילה. מבדיקה באינטרנט גיליתי כי לפי החוק אין לתת לנשים בהריון החל מהחודש החמישי להריונן לעבוד שעות נוספות (אלא אם כן האשה חותמת על הסכמתה ומצרפת אישור רפואי). רציתי לדעת האם דין תורנויות בצבא כדין שעות נוספות? (כאמור יוצאת ב22:00 במקום ב16:00...). תודה.
 

deathcaster

New member
תשובה

לא, תורנות פירושה שהות ולינה ביחידה, לא שווה ערך לשעות נוספות. לחלופין את יכולה להיפגש עם רופא היחידה ולבקש הפנייה לרופא תעסוקתי, הוא היחיד שיכול לתת לך פטור מהשעות הנוספות הללו למיטב זיכרוני.
 
תודה על התשובה, אבל...

לאחר כתיבת השאלה עשיתי עבודת תחקיר דרך גוגל ומצאתי את התשובה הבאה באתר יוהל"ן: (http://aka.idf.il/yohalan/faq/faq.asp?catID=37002) "האם משרתת קבע הרה או שהינה אם פטורה מתורנויות? חיילת בשירות קבע, בשירות מילואים בתנאי קבע או בחובה בתנאי קבע, תשוחרר מתורנויות (למעט צורך מבצעי דחוף) כל עוד היא בהריון ועד שנה מיום הולדת הילד." חבל שלא ידעתי קודם... אבל לפחות יודעת עכשיו, ומקווה שההריון והלידה לא יגרמו לי לשכוח מהמידע הזה לאחר סיום חופשת הלידה
 

deathcaster

New member
נכון, אבל....

זה לא סותר מה שכתבתי ולא עונה על השאלה שלך, כל עוד המפקד שלך מגדיר את התורנות כשעות נוספות, זו אינה תורנות. כמובן שאתר יוהל"ן אינו מחליף את פקודות מטכ"ל או ליתר דיוק במקרה שלך, הוראות אכ"א-פרט מה שהייתי עושה במקומך זה שולח אימייל/מכתב רשמי ליוהל"ן ומבקש הבהרה בנושא.
 

leonidl1

New member
לפי הכתוב כך או כך את לא צריכה לבצע תורנויות

כמו שזוהר כתב לדעתי הכי טוב לשלוח מייל ליוהל"ן ולבדוק את הנושא איתם.
 

BMWE

New member
קצינת הת"ש אמורה להכיר את הנושא

ואם לא, יש לה את הדרכים המהירות לבדוק. בד"כ היא גם משמשת כנושאת בתפקיד נציגת יוהל"ן
 
למעלה