נכנס לקבע בקרוב כמה שאלות בבקשה

baba213

New member
נכנס לקבע בקרוב כמה שאלות בבקשה

שלום לכולם. אני בקרוב מאוד נכנס לקבע ורציתי לדעת כמה דברים. בקרוב מאוד אני עובר לשיזפון להתחיל את הקבע שלי אני כרגע נגד ללא מקצוע ואני נכנס לקבע תנאי קורס זאת אומרת שאני יכנס לקבע ואז אני יצא לקורס. הקורס שאני הולך אליו זה מסגריה והתפקיד שאני אמור ליהות בו בשיזפון אחרי כמה שנים עם הכל הילך כמו שצריך זה אחרי מסגריה כי ה2 נגדים שנמצאים שם עכשיו יוצאים בקרוב לפנסיה. אז רציתי לדעת בבקשה איך זה הולך כל התהליך הזה של נגד ללא מקצוע מה אני אמור לעבור וכו. התפקיד מסגר איך התפקיד ומה עושים בו ומה הרמת קושי שלא בסופו של דבר. וכמה אני אמור להרוויח פחות או יותר יש למישו מושג? תודה רבה לכל העונים יכול ליהות שיהיה לי עוד שאלות בהמשך ביחד עם התשובות שלכם.
 

מכני

New member
התייחסות קצרה

תהליך של נגד ללא מקצוע- פתרת בעצמך - מעבר קורס מסגרות. עבודת מסגרות היא עבודה תעשייתית, ריתוכים, הלחמות, השחזות - עבודה פיזית בתנאים לא פשוטים של חום, עשן, שימוש מתמיד באמצעי הגנה. כמה תרוויח ? פחות או יותר? בעיקר פחות בפן הכספי. השכר מורכב ממשתנים רבים שצריך לדעת מהם בכדי להעריך. לדעתי מאחר ואתה לא שואל מתוך התלבטות אלה סקרנות או חוסר סבלנות, פשוט תמתין להגיעך למחלקה ולתלוש השכר הראשון. בהצלחה.
 

מכני

New member
ד.א

מסגר מקצועי הוא עובד מאוד נדרש בתעשייה האזרחית בשנים האחרונות והצורך רק הולך וגובר. בהתאם לכך השכר גבוה באלפי שקלים מהשכר הממוצע במשק.
 

deathcaster

New member
תשובות

א. זה "אכנס"/ "אצא"/"אחראי"/"שלו" ולא "יכנס"/"יצא"/"אחרי"/"שלו" ב. נגד ללא מקצוע במובן הפשוט של המילה זה אומר שאתה תקבל משכורת עלובה מאוד שעלולה להיות אף פחות משכר המינימום, אבל אתה בשיזפון את תוספת רמת הפעילות שלך תמסך ותיצור אשליה שאתה מקבל קצת יותר. ג. אתה לא אמור לעבור כלום בתור נגד ללא מקצוע, כי אין לך מקצוע, ד. קורס מסגרים זה בין הקורסים הקצרים והפשוטים ביותר בבה"ד 20, למיטב זיכרוני. ה. מסגר- ריתוך (אלקטרודות/ארגון) והלחמה ("פטיש" חשמלי/אצטילן), זה בעיקר מה שתלמד בקורס כולל כל מה שקשור בחיתוך וסימון מתכת (הדגשה, קידוח, הקצעה, ניסור,ניקוב וכד') רמת קושי? בוא נגיד שמסגר זה לא פקיד. כמה אתה תרוויח? בשיזפון זה רמת פעילות ב' לא ? עד שתעשה את הקורס, בערך כמעט 5 אלף ברוטו, אחרי הקורס בערך 5.5 אלף ברוטו.
 

baba213

New member
תודה על התשובות,כמה שאלות נוספות

הבנתי שעד שאני אכנס לקורס אני אקבל משכורת נמוכה ולא יהיו לי קורסים או דברים נוספים, אבל אחרי שאני יעבור את הקורס יש עוד קורסים שאני אמור לעבור? ויש עוד דברים מסוימים שאני יכול לעשות כדי להגדיל את המשכורת שלי ? ועוד שאלה הבנתי מהתגובה השניה של "מכני" שבאזרחות זה מקצוע מעוד נחשק אז רציתי לדעת עם אני יעבור עוד קורסים של ריתוך שאני יוכל לצאת לאזרחות עם אני ירצה ויהיה לי מה להציע שם? תודה רבה!
 

deathcaster

New member
תגובה

1. "הבנתי שעד שאני אכנס לקורס אני אקבל משכורת נמוכה ולא יהיו לי קורסים או דברים נוספים, אבל אחרי שאני יעבור את הקורס יש עוד קורסים שאני אמור לעבור?"- כמו בכל מקצוע צבאי, גם למסגרים יש שלבים מקצועיים, כל שלב מקצועי כמעט גורר אחריו תוספת שכר (לנגדים, אצל קצינים זה קצת אחרת) הקטע הוא שיש תוכנית פיתוח ואתה לא יכול בבת אחת לעשות את כל השלבים המקצועיים הקשורים למקצוע שלך (*ראה הערה בסוף הודעה זו). 2. "ויש עוד דברים מסוימים שאני יכול לעשות כדי להגדיל את המשכורת שלי ?"- כן: א. גמול השתלמות- ביצוע קורסים נוספים (בצה"ל או באזרחות על חשבונך), תוכל לקבל גמול השתלמות על ההכשרות הללו, זה קורה לנגדים עם השכלה תיכונית בערך כשהם 6 שנים בקבע. ב. לימודים על תיכוניים- טכנאי/הנדסאי/תואר ראשון ומעלה, מעלה את השכר וגם תורם לזכויות הפנסיוניות. (סיום תואר ראשון, ושני גם מקנים 3 שנים של הקלה במס הכנסה). 3. "אם אני אעבור עוד קורסים של ריתוך שאני אוכל לצאת לאזרחות אם אני ארצה ויהיה לי מה להציע שם? " (שים לב שתיקנתי לך שגיאות כתיב במשפט שאני מצטט, שים לב א' בהתחלת מילה של מה שאתה הולך לעשות בעתיד ולא י') - אני חושב שגם קורס מסגרות בסיסי מספיק בשביל האזרחות, ובו אתה מקבל את כל שיטות הריתוך הנפוצות. כמובן שכל הכשרה מקצועית שתעשה בצבא, רק תעזור לך גם בצבא וגם מחוצה לו כאשר תעזוב את צה"ל.... אל תעשה טעות שכל כך הרבה נגדים שהכרתי עשו: בחיים, אבל בחיים! אל תסרב לצאת לקורסים! וכמובן, אל תחכה שיציעו לך קורסים, תדרוש אותם, תציק למפקד שלך, תציק למשרד השלישות שלך! אל תהיה פראייר ועבד! (*) הערה- לגבי פרטים נוספים ספציפיים לגבי קורסים שאתה יכול לצאת אליהם, מסגרות שייך מן הסתם לחיל החימוש, תחפש את הטלפון של מדור נגדים במקחש"ר ותתקשר אליהם, תבקש מהם מידע על הכשרות שתוכל לבצע, כמו כן תברר מתי ייפתח קורס המסגרות הראשון. זה התפקיד שלהם לענות לך על זה. בהצלחה.
 

sayar3

New member
תרשה לי כמה תיקונים "קלים":

1.גמול השתלמות א' לא ניתן לאחר 6 שנים,הוא ניתן שנתיים לאחר קבלת דרגת הרס"ר.לנגד חדש מדובר במשהו יותר קרוב ל9-10 שנים. 2.לימודים על תיכוניים כבר לא מוסיפים כלום לנגדים.בימי גמו"ש ב' העליזים אכן תואר היה מקנה זכאות לגמול....אך כיום הפריבילגיה נותרה לקצינים בלבד.לנגדים החליט מישהו שכנראה מספיק גמו"ש א' (ולטעמו גם זה יותר מדי).מה גם שספציפית למחנה שיזפון-מאוד מאוד קשה לצאת ללימודים תוכ"ש .אין מכללה\אוניברסיטה קרובה . ולכותב ההודעה-צר לי לנפץ לך את האשליה אבל אם 2 הנגדים שהם כיום אחראי מסגריה עומדים לפרוש,כנראה שלא אתה תהיה זה שמחליף אותם.אין מצב שצהל פשוט "יחזיק" בשביל נגד מתחיל וחסר מקצועיות תקן מובהק עד שיעברו 7-8 שנים והוא יוכל "לשבת" עליו.מן הסתם יביאו איש חימוש ותיק וטוב שממתין לתקן מובהק אי שם ברחבי יחידות צהל האחרות. הסיכוי שאחרי שתקרע את התחת 8 שנים בשיזפון הלוהטת בעבודה בלתי פוסקת על טנקים ולאחר מכן יגידו לך "תודה רבה על שירותך אבל מבחינתנו אתה יכול ללכת הביתה" הוא לא קטן בכלל..... צר לי על הבוטות ועל ניפוץ האשליה אך מישהו צריך להגיד לך את האמת. בהצלחה בכל מקרה.בכל דרך שתבחר.
 

deathcaster

New member
הבהרות מאיציק

ראשית תודה על התיקונים לגבי 1- אני רואה שזה "השתפר לרעה" (כמו שהגשש החיוור אומרים
). לגבי 2: זכאות לתואר אולי לא נותנת גמו"ש, אבל היא כן עדיין נותרת רה דירוג טוב יותר לפנסיה, או שאת זה גם ביטלו?
 

sayar3

New member
לגבי הרה דירוג-

אכן תארים מסוגים שונים נותנים אפשרות לזכות ברה דירוג גבוה יותר. טכנאי -שלב מנהלי 30 הנדסאי-שלב מנהלי 32 תואר ראשון- שלב מנהלי 34 רה דירוג נוסף אחד לכל "מדרגת תואר".אבל למען האמת זה לא כלכך משמעותי.רה דירוג ממוצע הוא 250 ש"ח כך שאין הרבה הבדל בין התארים,מה גם שלפנסיה מדובר על 50% ממוצע מהפער. תואר לקצינים משמעותי הרבה יותר כמובן ומקנה באופן אוטומטי דירוג מח"ר או דירוג רורפאים\מהנדסים\רוקחים\דירוג ייחודי לבעלי זיקה לתפקיד.משמעות פיננסית של דירוג כזה הינה בעלת משמעות מרובה ומהווה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד מאוד בשכר.(אלפי שקלים). אהבתי את הציטוט מהגששים
 

מכני

New member
תרשה לי לתקן את תיקונך

1.לימודים על תיכוניים, טכנאים והנדסאים מקנים הטבות לא מבוטלות : א.גמול השתלמות א' מיום הכניסה לקבע. ב.שורת "תואר" בתלוש השכר , מתחיל אמנם ב-100 ש"ח ברוטו אבל מתפתחת עם תוספות רבות אחרות במהלך השים למאות שקלים. ג.חברות ב-2 אגודות מקצועיות על חשבון המעסיק- כ - 800 ש"ח בשנה ד.תמיד עדיף להיות בעל תואר כלשהו.
 

sayar3

New member
תרשה לי גם-

א.נכון,בתנאי שהתגייסת בעל תואר.אחרת אם תשרת ברמ"פ א' (שיזפון) תוכל להגיש בקשה ללימודים תוכ"ש רק לאחר 4 שנות שירות.תוסיף עוד 3-4 שנות לימוד לתואר....והנה חלפו שוב 8 שנים. ב.לא נכון.שורת תואר לא משפיעה על המרכיבים.היא תשפיע רק על גמו"ש ב' לאלו הזכאים והגמול עצמו ישפיע על שאר המרכיבים.תואר מכל סוג לכשלעצמו לא ישנה את המרכיבים לנגד.(אצל קצין זה שונה לגמרי). ג.גם פה אתה צודק,למרות שאין לי מושג למה זה רלוונטי לאיש קבע שלא יכול לעשות עם החברות הזו כלום. ד.בשביל מה?אם זה לא לצורכי שכר אז זה יכול לחכות לשחרור ולבחירת מסלול אישי ומעניין ולא להיות מוכתב ע"י משהב"ט וללמוד תואר תוכ"ש במכללה שלא נותן שום דבר חוץ מתעודה על הקיר. בוא נודה במציאות....כמה אנשים בעלי תואר ביהדות או במדעי המזה"ת יוכלו לקבל הצעות עבודה בגין תוארם לאחר השחרור??אני בעל תואר -ואם לא גמול ב' הייתי מוותר ברצון על 3 וחצי שנים של עינוי ,לחץ,בלבול,ויתור על זמן משפחתי במשך שנים ועוד ועוד.
 

מכני

New member
תגובה

א.לא חייב להתגייס עם תואר. - רבים עושים תואר טכנאי/הנדסאי עוד בשירות חובה או מתחילים בשנה הראשונה לקבע (בוא נגיד רמות פעילות ג-ד) - יש משמעות. ב.אתה טועה באופן הכי בסיסי , במידה והינך בעל שורת תואר, תפתח תלוש שכר של חודש ינואר האחרון ותראה שהוא הושפע למשל מ.. " הסכם שכר ". ג.החברות נותנת , למשל , חופשה בארץ במלונות מבוקשים בחינם , חופשות בחו"ל - חינם , חברות באגודות כגון "הוט" .
 

baba213

New member
עוד כמה דברים בבקשה

אני יודע שאני רץ קדימה ואני אפילו לא נכנסתי לתפקיד ואני חושב רחוק אבל עם אני לא אשאל עכשיו אז חבל על הזמן שלי. אני יודע שבישביל לעלות את המשכורת אני אמור לילמוד דברים עם זיכה למקצוע רציתי לדעת עם יש לכם מושג על איזה לימודים מדובר שהמקצוע הוא מסגר כללי ואיפה אפשר ללמוד אותם. ועוד דבר שהמשתמש sayar3 אמר לי שרוב הסיכוים שאני חי בסרט ששומרים לי מקום ליהות זה שיהיה אחראי על המסגר בבסיס, יכול ליהות מצב כזה שאחרי שאני מגיע לשם ואני משרת שם כמה שאני שנים ואלו שעכשיו ממונים על המסגריה עובדים איתי ביום יום ואני איתם ועם אני יהיה טוב וכל זה רוב הסיכוים שיביאו מישו אחר ממקום אחר שיעשה את העבודה ושילחו אותי הביתה? תודה רבה לכם על כל התשובות עד עכשיו אתם עוזרים מאוד תודה!
 

deathcaster

New member
תגובה

כן, יכולים לשלוח (לשלוח זו מילה מכובסת ל"לפטר") אותך הביתה אם יהיה קיצוצים בתקנים אפילו אם תהיה נגד מצטיין. וזו לא "זיכה" אלא "זיקה". אילו לימודים אתה יכול ללמוד שיהיו עם זיקה למקצוע? נראה לי שקורסים להכרת המחשב הם בזיקה לכל מקצוע. שלבים מקצועיים בתחום המסגרות מן הסתם עם הזמן (לוקח 9-10 שנים עד שתקבל גמול.... אז יש מספיק זמן... ) אני די בטוח שיש גם עוד קורסים מקצועיים בחימוש שאתה יכול לעשות, כמובן שהכל תלוי בהקצאות, ובאישור מפקדיך, אתה באמת חושב רחוק, אך תשובות מקצועיות, שוב, תוכל לקבל ממדור נגדים במקחש"ר.
 
למעלה