החזרי נסיעות ברכב

net321

New member
החזרי נסיעות ברכב

שלום לכולם אשמח לקבל מידע בנושא הבא : אני מתגורר בצפון משרת בקבע כבר מספר חודשים ביחידה הנמצאת במרכז הארץ, מגיע ביום ראשון וחוזר ביום חמישי . יש ברשותי רכב שרשום על שם דודה שלי ... אני יודע שיש אפשרות לקבל החזרי נסיעות ברכב, הבנתי שצריך לפנות לשלישת היחידה זה נכון ? מהו סכום ההחזר ? על מה בדיוק אני צריך להצהיר ? האם לא אוכל להוציא כרטיסים לרכבת עם החוגר ? אילו מסמכים צריך להציג ? מתי מקבלים את ההחזר הראשון ? כל מידע הקשור לנושא יעזור לי מאוד תודה רבה , חג שמח ושנה טובה לכולם !
 

deathcaster

New member
תשובות

"הבנתי שצריך לפנות לשלישת היחידה זה נכון?"- כן "מהו סכום ההחזר?" - תלוי בקילומטראז' שאתה מבצע ולא יעלה על תקרת החזר של כ-500 ש"ח (אני לא זוכר סכום מדויק) "על מה בדיוק אני צריך להצהיר?"- שהרכב שרשום ע"ש דודה שלך הוא בשימושך ומשמש אותך לנסיעות עליהן אתה מבקש החזר. "האם לא אוכל להוציא כרטיסים לרכבת עם החוגר?"- אין קשר, אבל אם תבקש החזר על נסיעות ובמקביל תנסע ברכבת למרות שאתה אמור לנסוע עם הרכב, אתה עלול לעמוד לדין על כך כי זו למעשה הונאה, והיו מקרים מעולם. "אילו מסמכים צריך להציג?"- רישיון נהיגה בתוקף, רישיון רכב בתוקף, תעודת ביטוח חובה בתוקף (צילומים כמובן של כל ה-3), הצהרה שאתה משתמש ברכב של דודה שלך, מילוי טפסי החזר הוצאות בשלישות. "מתי מקבלים את ההחזר הראשון?"- זה תלוי מתי אתה מגיש, אם לפני ה-18 לחודש ומספיקים להזין את זה, אז במשכורת הקרובה לאותו 18, אם אחרי ה-18 אז במשכורת לאחריה. סע בזהירות.
 

moonch

New member
חידוד ותוספת

מקסימום ההחזר הוא 487 שקלים. בגלל שאתה עושה שימוש לצורכי הגעה לבסיס בערך 9-10 פעמים בחודש, אז זה מה שתצטרך לסמן בטופס ובהתאם לזאת תוכל לנסוע ברכבת כרגיל. במידה ותסמן שאתה משתמש ברכב כל יום (בטופס זה יוצא 19 ימים - המקסימום), לא תוכל להשתמש ברכבת באופן קבוע ובמידה ותעשה כן, תאלץ להחזיר כספים לצה"ל. כמובן שתוכל לנסוע ברכבת לצורכי תפקיד, למשל להגיע לפגישה או דיון במהלך יום עבודה.
 

net321

New member
תודה רבה ! שאלה לגבי תגובתך:

האם בטופס יש הכן סעיף בו אני מציין את האפשרות הראשונה - שזה לשימוש של הגעה לבסיס בתחילת שבוע ויציאה ממנו בימי חמישי ( בערך 8-9 פעמים לשבוע ) ? בגלל שההחזר אני מאמין עדיין לא מספיק ואני כנראה אצטרך להוציא מכיסי גם סכום כסף מסוים , במקרים בהם אני יוצא ל " אפטר " ביום שלישי הביתה (לא קורה הרבה) ... האם אוכל לחזור לבסיס ביום רביעי עם תחבורה ציבורית וזאת לא תהייה פגיעה בהסכם ?
 

moonch

New member
אין אפשרות כזו בטופס

אבל כן יש אפשרות לסמן נסיעה ברכב עד לתחנת הרכבת. ההחזר כמובן יהיה יחסי. בחודשים בהם תצא לאפטר, תוכל למלא טופס עם מספר הנסיעות המעודכן (כאמור, המקסימום זה 19). מצב זה יאלץ אותך למלא טופס כזה כל חודש, במקום טופס אחד לשנה קדימה.
 
למעלה