עזרה בהבנת סעיף בחוזה דירה

bananasplit27

New member
עזרה בהבנת סעיף בחוזה דירה

אודה לעזרתכם בהבנת משמעות שני סעיפים בחוזה הדירה שלי א. אם יפנה השוכר את הדירה לפני תום התקופה הקצובה יהא חייב לשלם את דמי השכירות עד סוף התקופה הקצובה ולא יהא זכאי לקבל מהמשכיר כל סכום מתוך דמי השכירות המוסמכים לעיל עד סוף התקופה הקצובה. ב. למרות האמור לעיל, כל אחד מהצדדים יהא רשאי להביא הסכם זה לכלל סיום ובלבד שימסור הודעה מוקדמת מראש ובכתב לצד השני 45 יום לפני. האם לפי הכתוב אני יכולה לסיים את החוזה ולקבל בחזרה את שכר הדירה הנותר אם הודעתי מראש 45 יום לפני, או שמא בכל מקרה עלי לשלם את שכד במלואו? תודה!
 
דעתי

לדעתי הפרשנות הסבירה היא שאת רשאית לסיים את החוזה בהתראה ולקבל בחזרה את שכר הדירה הנותר.
יהיה מי שיאמר שסעיף ב סותר את סעיף א, לדעתי אין זה כך היות וסעיף ב מסייג במפורש את סעיף א ("למרות האמור לעיל") ובכך גובר עליו , ואילו סעיף א יתקיים רק במקרה שפינית בלי להודיע 45 ימים מראש.
יתרה מזאת, גם אם היו הסעיפים סותרים זה את זה (למשל אם לא היה כתוב "למרות האמור לעיל") כך שניתן היה לפרש את החוזה בשני האופנים אזי לרוב יש עדיפות לבחירת הפרשנות המיטיבה עם הצד שלא ניסח את החוזה (דהיינו איתך).

אולי בעל הדירה מפרש את הסעיפים כך שסעיף ב מקנה לך את הזכות לסיים את החוזה אבל לא לקבל בחזרה את יתרת התשלומים , פרשנות כזאת אינה סבירה וקטנים סיכוייה לעמוד במבחן בית משפט.
 
למעלה