החוק הפולני על השואה - ח"כים מהתלים בנו ומשחקים לידי האויב

החוק הפולני על השואה - ח"כים מהתלים בנו ומשחקים לידי האויב

בעניין החוק הפולני על השואה חברי כנסת פופוליסטים מנסים לרמות את כולנו, כדי לגרוף קולות, ומשחקים לידיהם של אנטישמים או פלסטינים או "הומניסטים" של BDS וכד'
|
אין שום נגוד בין הצעת החק הפולנית (שכבר קבלה הסכמה של משלת ישראל (!) במסגרת הסכם שתוף פעולה עם פולין) להצעת החק שהציעו 61 ח"כים בכנסת כדי להגן עלינו מהחק הפולני.
ההצעה הפולנית מדברת על "כל אדם, ..., שייחס בפומבי לאומה הפולנית [כלומר, לכלל האומה] או למדינת פולין אשמה או אחריות משותפת באשמה"
והצעת הח"כים: "הכחשה או הקטנה של האחריות המשותפת של עוזרי וסייעני הנאצים ... ייחשבו אף הן לעבירה...בנוסף ... ליווי והגנה משפטיים ... כדי שיוכלו להמשיך ולספר את האמת ['אמת'- משמע לא הכללות]"
כפי שאתם רואים, הפולנים טוענים בחטים והח"כים משיבים בשעורים, בכל אחת משתי המדינות החק המוצע מיועד לטפל בבעיה שונה ללא התנגשות ביניהם. לחק הפולני הח"כים אינם מנסים להתנגד כי אין להם עילה כשרה, לא גזענית, שתצדיק הכללה על עם שלם, והרי ההכללה היא הדבר שהחק הפולני מנסה למנוע.
"לעם הפולני הייתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה", כדבריו של נפתלי בנט, אינו משפט נכון יותר מאשר "הדתיים הלאומיים שמחו על רצח רבין". צדקו, איפא, הן בני בגין שאמר כי "אין טעם להאשים באופן גורף את פולין. ההחלטה לא תגביל את הדיון ואת חקר השואה", והן הרב הראשי של פולין הרב מיכאל שודריך שאמר "החוק לא מגביל את האמת אלא רק את האפשרות לשקר".
בכל זאת, הח"כים מסעירים את דעת הקהל נגד החק הפולני ה"רע", באמצעות שקרים.
דוגמאות לשקריהם- ר' בקטע נפרד
איני מוצא הסבר להתנהגות הח"כים אלא זה: נסיון לרמות את הבוחרים ולהעמיד פנים שהם אבירים שמגנים על ערכיו המשותפים, כמו בעלילות הגבורה של האביר דון קישוט.
אגב כך
הח"כים מגחיכים את כולנו בדעת הקהל העולמית, כצועקים "זאב, זאב".
ומסתכנים בכך שאנטישמים או פלסטינים או "הומניסטים" של BDS וכד' יציגו את נבחרי הצבור של היהודים כמנסים לסכל מאבק פולני צודק בתעמולת שקר על השואה, ויטענו שהיהודים רוצים להמשיך את התעמולה האנטי-פולנית השקרית הציונית שמטרתה "לנפח" את העוינות האנטישמית, כדי להתלות בעוינות של הגויים ליהודי הגלות בשביל להצדיק את הציונות ואת תוצאותיה: גזלת קרקעות הפליטים וגרושם.

דוגמאות לשקריהם:
(מקור: https://news.walla.co.il/item/3136001 walla טל שלו 17.02.18 בתגובה לדברי ר"מ פולין "היו פושעים פולנים כמו שהיו פושעים יהודים ... משפחות וכפרים שלמים נרצחו רק בגלל שעזרו ליהודים"):
יאיר לפיד: "אמירתו של ר"מ פולין היא אנטישמיות ... מדינת היהודים לא תתן להאשים את הנרצחים במותם... להחזיר מיד את השגרירה לישראל".
אבי גבאי: "‏ר"מ פולין הוא מכחיש שואה וכך יש להתייחס אליו... על הממשלה ...לגנות את דבריו בחריפות. שתיקה כמוה כהסכמה".
ח"כ תמר זנדברג: "ממשלת פולין ..ממשיכה ברצף שמפלרטט עם הכחשת שואה... שום אינטרס פוליטי לא יכול להצדיק את זה... ממשלת ישראל... קושרת קשרים עם גדולי האנטישמים"
ח"כ ציפי לבני: "קשה היה להאמין לתשובת ר"מ פולין ולהשוואה הבלתי נסבלת בין היהודים לפולנים, בין הקרבנות לבין אלה שהשתתפו באופן פעיל ברצח".
ח"כ איציק שמולי: "בשלב הבא בפרויקט העלוב של מורביצקי למחיקת פשעי העם הפולני תבוא כנראה גם האשמת היהודים בשואת עמם והצגת הנאצים כקורבן של הנסיבות".
(מקור: http://www.maariv.co.il/news/politics/Article-624446 מעריב אריק בנדר 17.02.18 בתגובה לדברי ר"מ פולין, הנ"ל):
ח"כ מרב מיכאלי: "אילו היתה לנו מנהיגות אחראית היא היתה מחזירה את השגרירה שלנו מפולין מיד כשזה התחיל...וחושבת ..מה לעשות כדי ש.. לא יהפוך למפולת גם במדינות אחרות".
(מקור: http://www.israelhayom.co.il/article/536415  מערכת ישראל היום 17.02.18 בתגובה לדברי ר"מ פולין, הנ"ל):
ח"כ נחמן שי: ״הגיעה העת כי ממשלת ישראל ...תבהיר לפולין כי החוק ... בגדר הכחשת שואה. היא חייבת לדרוש שינוי החוק המעוות הזה ועד אז להוריד דרג השגרירות בוורשה. האינטרסים המדיניים של היום חשובים, ההיסטוריה היהודית חשובה יותר״.
ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): ״ר"מ פולין ..מאשים את היהודים בשואתם. רק כך ניתן להבין את דבריו המזעזעים ... החוק הפולני שאוסר לדבר על מעורבותם של הפולנים בשואה הוא ... מדיניות מחושבת של טיהור האומה הפולנית ...ממשלת ישראל חייבת לפעול..., כולל החזרתם של השגרירים ועד ניתוק היחסים״.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
החוק הפולני נאכף: תביעה הוגשה נגד עיתון בארגנטינה

ביום חמישי נכנס לתוקף החוק שאוסר על התבטאויות המייחסות לפולין אחריות לפשעים שבוצעו בשואה, ולמחרת נתבע עיתון בארגנטינה כיוון שפרסם תמונה של חיילים פולנים במאמר על טבח יהודי ידוובנה: "פגיעה באומה הפולנית ובשם הטוב של החיילים"
 
עדיין אני חושב שלא הפולנים מרמים אותנו

"נתבע עיתון בארגנטינה כיוון שפרסם תמונה של חיילים פולנים במאמר" - כמו שאנחנו היינו מוחים אילו פורסם מאמר על טבח דיר-יאסין וכיו"ב, והיתה מצורפת אליו תמונה של חילי צה"ל או "ההגנה".
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כי היו בשואה גם חייליפ פולנים בנוסף לאזרחים הפולנים

האנטישמיים (העם הפולני ככלל היה אנטישמי) ביצע מיוזמתו פשעים ומעשי רצח נגד היהודים הפולנים.
&nbsp
עובדה היסטורית היא שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה
 
ודאי שרבים מהנוצרים היו אנטישמים. החק מונע הכללה על כולם.

ואם בידוובנה לא השתתפו חילים, אז לכאורה מטרתה של תמונת החילים היא להכליל.
יש פה מחלוקת עקרונית מוסרית אם הכללה היא דבר שיש להתירו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כיום, אין מטילים ספק במעורבות פולנים לא-יהודים ברצח בידוובנה

זה באמת משנה, אם זה חיילים פולנים או סתם אזרחים פולנים אנטישמיים?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אז זהו שלא, אין שום דבר שניתן להשוואה לזוועות שהיו בשואה הן

מצד הגרמנים והן מצד הפולנים!
 
היא הנותנת שלא החוק הוא הבעיה.

לא הצלחת להשתחרר מההתלהמות השיווקית של התשקורת שתלתה את הארוע הזה בחוק המפורסם, אבל אם נפעיל את ההגיון נבין שאם עילת הצנזורה של אותה עירייה פולנית היא החק הזה אז העיריה היתה מודיעה שהיא מתנגדת לטקסט כי יש בזה עברה על החוק, וזאת הם לא טענו.
הם מתבישים בעברם כפי שגם אנחנו לא היינו רוצים שתלמידים אירופים מוסלמים יבקרו בארץ וירצו להם על דיר יאסין.
עצם העובדה שהם מתבישים היא נקדת אור בספור הזה.
 
אל תחמיץ את המשפט החשוב בידיעה:

"בוסק הודה כי בבקשה לפתוח בחקירה רוצה בעצם ארגונו לבחון את גבולות החוק"
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא החמצתי, אך בין כה וכה, החוק לא יכול עליו, כי ריבלין אזרח

ישראל ונמצא בארץ.
&nbsp
הם גם לא יכולים לדרוש את הסגרתו לפולין בגלל חסינותו כנשיא המדינה.
 
למעלה