לזכרם יום השואה תשע"א

גיל110

New member
../images/Emo16.gif לזכרו של סבי, שהיה מוכר כחסיד אומות עולם

לולא שורשיו היהודים.
 

רינה120

New member
יום השואה

לזכרם של דודותי סוניה וחווה ולזכרם של דודיי שלמה ואהרון שניידר אחיותיה ואחיה של אמי שלא זכיתי להכיר ונספו במחנות ההשמדה באושוויץ
 

יעל 9449

New member
נזכור

נזכור ולא נשכח את כל בני האדם שנרצחו.! סבי הי"ד אדולף רוזנטל ושאר בני משפחתינו. ששה מיליון יהודים,! צוענים, נכים וחולים, בעלי דעות פוליטיות אחרות,חסידי אומות עולם וכל אותם לא יהודים! יהיה זכרם ברוך! נלחם שלא יקרה שוב! אמן.
 

beatman

Member
../images/Emo16.gifלזכר בני משפחות: זימליחין,אטין,גלינקין

 

שמים1

New member
../images/Emo16.gif לזכרם של בני משפחת פטמן ../images/Emo16.gif

מזגרב אשר ביגוסלביה דב בלה פטמן - נרצח ביסנובץ אילונקה פטמן לבית קליין - נרצחה באושוויץ מרגיט פטמן - נרצחה באושויץ שריקה קליין - נרצחה מקום מותה לא ידוע שנרצחו בשואה בידי בני עוולה ה' יקום דמם .
 

מנקלה

New member
../images/Emo16.gif לזכרם:

לזכרם של בני משפחות קורנפלד מדומברובה-גורניצ'ה ו-ברט מקרימילב-זברייצ'ה אשר נספו בשואה לזכרם של בני משפחת שטרנפלד מאמדור-גרודנו אשר נספו בשואה לזכרם של בני משפחת פרשטנדיק משינייבה, אשר נספו בתלאות בריחתם במהלך המלחמה לזכרם של מיליוני אחרים הידועים לנו בשמותיהם ולזכרם של מאות רבבות אחרים שנספו בלא להותיר שריד שיאמר עליהם מילים ויישא עליהם תפילה.
 

ira87

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif לזכרכם, סבתא וסבא רבא

עכשיו בטח סבא איתכם. אני מקווה שאתם נחים על משכבכם בשלום. לזכר הקורבנות
 

hell cen be fun

New member
../images/Emo16.gif

אני לא מכירה אף אחד, ואין לנו במשפחה. אבל אנחנו המשפחה שלהם. לזכר 6 מיליון.
 
../images/Emo16.gif לזיכרה של משפחתה של סבתי רבקה

מאוסטרו מזובייצק שנשארה מאחור, אחרי שסבתי ואחיותיה עלו לארץ.
 

חנה201

New member
לזכרן של עדה ובלה יוכבדסון

עדה היתה חברת ילדות של אמי. היא ואחותה ניספו באושויץ, אמן שרדה, ונפטרה בלב שבור בארץ, בגיל 90, וכך גם הדוד שלהן, ד"ר הירש דירקטרוביץ שנפטר בארץ..
 

aclinova

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

לצערי הרב אני לא זוכרת ומכירה את השמות של כולם. לזכר בני משפתחתו של סבי ז"ל ואחותו: האב, האח ובני משפחתו ואחות- בני משפחת אקרשטין כולם מהעיר פיאסקי בפולין. אב המשפחה עלה לארץ וחזר לפולין כשהמלחמה פרצה אך לא חזר.
 

kvkvkv

New member
../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif|לזכרם של בני משפחתי

שמעולם לא יצא לי להכיר.
ולזכרם של כל שאר מיליוני האנשים שפשעם היחיד היה שהם לא עמדו בתקן ה"גזע"
| יהי זכרם ברוך
 

leizer3

New member
העיר ברסלב בפולין.

ביום 18.06.1942 י"ז בסיון תש"ג לפנות בוקר, נערכה אקציה והשמדה בגיטו ברסלב. הגרמנים החליטו להשמיד את יהודי גיטו ברסלב. הם כיתרו את בתי הגיטו היהודי והיהודים הוצאו מבתיהם ורוכזו ליד המיליציה ובית הספר העממי. משם הובלו קבוצות, קבוצות אל מחוץ לעיר אל אתר בורות פתוחים שהגרמנים הנאצים הכינו מראש ביער. היהודים אולצו להתפשט וירו בהם. את המתים השליכו אל הבורות הפתוחים. מיד עם היוודע על הפוגרום שנערך ליהודי הגיטו,הלך יו"ר הוועד היהודי המקומי, מינדל שהיה אהוב ומקובל על תושבי העיר, אל משרד הגיסטפו ושאל שם מדוע הם החליטו להרוג את היהודים. תשובתם היתה "זאת פקודה". מיד הם ביקשו לבצע את הפקודה באותו יהודי יקר מינדל ז"ל. הם הרגו אותו במשרד הגיסטפו. בשעות הערב המאוחרות של אותו יום נעשה שקט. לא נשמעו יותר היריות מכיוון היער. הגרמנים הנאצים ימש, חזרו לעיר ומיקמו עמדת שמירה כדי לבחון אם יהודים שהתחבאו, יוצאים ממחבואיהם. היהודים שהיו במסתור, יצאו כדי לחפש אוכל ואז הגרמנים ירו בהם. המצור נמשך עד שהגרמנים התחכמו - עזבו את עמדת השמירה בגיטו ועברו לעמדה על חוף האגם הסמוך לגיטו. יהודים שחשבו שעמדת השמירה בגיטו, נעזבה, יצאו לכיוון חוף האגם כדי לעלות על סירות משוטים במטרה לברוח מהעיר. אז הופעלו מכונות הירייה של הגרמנים והם חיסלו את כל הבורחים. התקופה האיומה הזאת, גרמה לזעזועים נפשיים ולחרפת רעב אצל הנחבאים ובמיוחד אצל הילדים שפחדו והתפתלו בעוויתות כתוצאה מהפחד. אימי מרים (מארישקה) ז"ל ואחיה יוסף ז"ל, לבית משפחת רייכל. הצליחו לברוח מהעיר ואחר כך עלו על רכבת משא שהובילה אותם עמוק לתוך מזרח רוסיה. כך ניצלו חייהם. אך הוריהם/סבי וסבתי ואחותם/דודתי , בעלה וביתם הקטנה נהרגו ע"י הנאצים ימ"ש. יהי זכרם של קרובי משפחתי ברוך לנצח. ה' יקום דמם. לזכרם כתבתי את הר"מ ואני מדליק כאן נר וירטואלי לזכרם.
 
לזכר משפחותיהם של סבי וסבתי

שהיו במחנה עבודה וופניארקה ברומניה. לזכר כול קרובי המשפחה של סבי- אליהו מוסקוביץ' וסבתי - אתל מוסקוביץ'.
 
למעלה