חדשה פה בפורום, מלאה בשאלות (וחששות...) וזקוקה לעזרה.

אורמנצ

New member
חדשה פה בפורום, מלאה בשאלות (וחששות...) וזקוקה לעזרה.

אני לקראת לידה ראשונה (חודש שביעי), ממש רוצה ללדת בצורה טבעית.
אני לא מכירה אף אחת שעשתה את זה ואין לי כל כך עם מי להתיעץ.
אני גרה בתל אביב והייתי רוצה ללדת קרוב לבית אבל למיטב הבנתי באיכילוב לא ניתן לשריין חדר לידה טבעי (מה שנראה לי קצת מוזר כי איך אפשר "להמר" על כך שהחדר אכן יהיה פנוי כשאזדקק לו?) אז השאלה הראשונה היא איפה כדאי ללדת? האם בלניאדו ניתן לשריין חדר לידה טבעית? האם יש עוד בתי חולים מומלצים ללידה טבעית?
חוצמזה הייתי שמחה לקבל כמה שיותר מידע לגבי האם כדאי לקחת דולה? כמה זה באמת חשוב? האם יש קורס מומלץ שמכין ללידה טבעית? בקיצור אני דיי קלולסית וכל פיסת מידע תתקבל ממש בברכה.
תודה!!!!!
 

elator

New member
בלניאדו אני חושבת שאפשר לשריין רק אם את לוקחת מיילדת פרטית

אם לא אז הכניסה לחדר הטבעי בחינם אבל על בסיס מקום פנוי ומיילדת פנויה...
אני מתכננת ללדת שם ונראה לי שבהחלט מומלץ ללידה טבעית.
אני מאוד בעד מיילדת פרטית או דולה אבל עוד לא אומרת מנסיון (פעם שעברה תכננתי ללדת בבית אבל בגלל כמה סיבוכים הגעתי לבי"ח ולקיסרי חירום).
לגבי קורס אני ממליצה על היפנובירת'ינג.
&nbsp
 

לילך 56

New member
אפשר לשאול לגבי הלידה שתוכננה לבית?

האם הסיבוכים קרו לפני הלידה או במהלכה? ואיך חווית את השינוי בתוכנית?
אני חושבת על לידת בית בפעם הראשונה ויש לי כל מני תהיות בעניין הסיבוכים האפשריים
 
כמה המלצות

מצטרפת להמלצה על קורס היפנובירתינג.
באף בית חולים אי אפשר לשריין חדר לידה טבעית (חוץ מבבית או במרכז לידה פרטי)
אני מאד ממליצה בלידה ראשונה לקחת דולה שתלווה אותך מהבית כי מיילדת פרטית (בלניאדו או בהדסה עין כרם) תצטרף אלייך רק בלידה פעילה (מפתיחה 4) ולרב בלידה ראשונה צריך תמיכה עוד הרבה לפניי...
והכי טוב זה מיילדת פרטית+דולה.
אני מציעה לך למהר כי חודש שביעי זה כבר דיי מאוחר.
 

לילך 56

New member
אני חושבת שלידה טבעית זה קודם כל בראש

הכנה מנטלית נכונה.
לידה טבעית יכולה להתרחש גם בחדר לידה רגיל, אם את בראש של לידה טבעית ואת יכולה לבקש כשאת מגיעה שיצוותו לך מיילדת בגישה טבעית, היום בהרבה בתי חולים יש פתיחות לעניין ואת יכולה לבקש מיילדת שהיא בגישה טבעית.
דולה כן או לא זה מאד סוביקטיבי, בעקרון נראה לי שלידה טבעית קשה לעבור בלי תמיכה מקצועית לאורך הלידה והמיילדות בדר"כ עסוקות מדי, לא נמצאות איתך כל הזמן, דולה שעושה לך מסאז' בכל ציר, שעוזרת לך לנשום ולנוע נכון יכולה להיות מאד מאד משמעותית.
מנגד יש נשים שלא סובלות שנוגעות בהן, מרגישות שדולה חודרת למרחב הפרטי שלהן..
המלצה שלי - יש פה בפורום ב"כלים ומידע" -> מאמרים - סיפורי לידה מעולים, גם סיפורים על לידות בית יכניסו אותך לראש של "לידה טבעית" גם אם את מתכוונת ללדת בבית חולים.
תוכלי גם להתרשם מהסיפורים על המקום של הדולה בלידה.
זה מעולה כהכנה מנטלית
 

newmama14

New member
בתור התחלה - הגעת למקום טוב :)

היי!
ראיתי את ההודעה שלך בפורום השכן, והדבר הראשון שחשבתי- זה להפנות אותך לפורום הזה!
אז קודם כל שמחה שהגעת לכאן... בכוונה עונה כאן כדי להחיות את הפורום, למרות שנראה לי שלידה בעית היא דבר שכל יולדת צריכה להתכונן אליה ברמה מסויימת, שכן אי אפשר לדעת איך יתפתחו הדברים וגם מישהי שמאוד רוצה אפידורל יכול להיות שלא תוכל לקבל או לא תספיק :)

אז כמו שכבר אמרו לך - הספר לידה פעילה. חובה. למרות שיש לי השגות על חלק ממה שכתוב שם, למרות שהוא מתאר לידה אידאלית ולא כזו שנתקלת בחומת מיילדות ורופאים כמו שיש בבתי היולדות בארץ, למרות שאם הלידה שלך היא לא "לפי הספר" את יכולה להרגיש מעט תחושת כישלון (זה מה שקרה לי...), פשוט הספר באמת מאפשר להבין את הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה של לידה. יש גם מאמר מתורגם של מישל אודנט איפשהו ברשת שקראתי פעם על ההורמונים בלידה..
חוץ מזה, כמו שאמרו לפני, הרבה סיפורי לידה, גם כאלה מדהימים וטבעיים, גם כאלה שלא יצאו בדיוק כמתוכנן, עוזר להבין מה יכול לקרות, איך אפשר להגיב למצבים שונים...(אני בלידה שלי, כששמעתי שעומדים לחבר מוניטור פנימי, שלפתי באופן איסנטיקטיבי תגובה שקראתי בסיפור לידה שקראתי פעם על לידת בית שעברה לבית חולים (היה פה פעם משתתף בשם גבר בהריון) וצעקתי "לא לדקור את הראש של התינוק שלי!!" (בסוף עשו זאת בכ"ז)... סרטי לידה טבעית זה כיף, מקסים, וגורם לך לפנטז על לידה בבית...
בעיקר לשאול הרבה שאלות... כל מה שלא ברור לך, כל מה שמטריד אותך.
לגבי איכילוב, ממה ששמעתי מאפשרים מאוד לידה פעילה גם בחדררים הרגילים. בלניאדו ככל הידוע לי אפשר לשריין חדר טבעי, אבל זה בכל זאת כפוף לזה שהוא יהיה פנוי כשתגיעי, ולזה שתעמדי בדרישות הקבלה לחדר הטבעי (למשל, יכול להיות שלא מכניסים אם היו ירידות דופק), ואז ממה שקראתי החדרים הרגילים שם די מבאסים.
לגבי קורס הכנה בגישה טבעית - מומלץ מאוד. ממליצה בחום על שרון צ'רקהם. יש גם קורסים של היפנובירתינג, לא יודעת איך הם, תראי אם את מתחברת לגישה...
 
למעלה