לידה שניה טובה יותר, או: איך הייתן משקיעות 2000 שח?

newmama14

New member
לידה שניה טובה יותר, או: איך הייתן משקיעות 2000 שח?

היי, סליחה שאני מציקה פה בהודעות לאחרונה (אגב, זה רק אני, או שהפורום פחות פעיל מבעבר?).
ממשיכה לחשוב איך ניתן לשפר את הלידה השניה. אז כמובן שהכנה פיזית ( לא באמת התחלתי, אולי הגיע הזמן באמת) ומנטלית... אבל חושבת מה עוד אפשר.
התקציב מאוד מוגבל, נניח שנצליח לגרד ולגייס למטרה 2000 שח פחות או יותר...
תוהה מה עדיף ( ואולי לא באמת כל האופציות בגבולות התקציב):
1. דולה ( יתרון עיקרי - תוכל למסך לי את רעשי הרקע של הצוות, להזכיר לי לא להגיב כשאומרים לי לשכב, תדע אם סתם מלחיצים אותי או שבאמת יש סיבה וכיוב, חיסרון עיקרי- אני לא באמת מרגישה בנוח עם נוכחות של אישה נוספת, וגם צופה לידה מהירה, אז תוהה אם בכלל תספיק להגיע...)
2. קורס היפנובירת- הקונספט נשמע מעניין, נראה לי שלא יזיק לי טכניקות שעוזרות להתכנסות העצמית ולחזור לפוקוס, מצד שני מפריעה לי היומרה של הסיסמה של "לידה בלי כאב", אני כבר יודעת שזה מאודדדד מאוד כואב, אמנם כאב אפשרי, יש דרכים להתמודד איתו, אבל הוא לגמרי כאב.
3. שירות כלשהו של מיילדת פרטית וכאלה ( לא בטוחה בכלל שכבר יש כאלה איפשהו... לא נראה לי אוכל לנסוע עד נתניה, צופה לידה מהירה כאמור)
4. לחסוך את הכסף כדי להרשות לעצמי עוד כמה שבועות של חופשת לידה...
5. משהו אחר שלא חשבתי עליו...?

אודה למחשבות ורעיונות בעניין....
ותודה לכל מי שהחזיקה מעמד עד כאן
חפרתי
 

newmama14

New member
ועוד כמה רעיונות שעלו לי לראש

~ קורס הכנה ללידה שנייה, פרטי ומעודד בצרכים שלי
~ עיבוד לידה בליווי מקצועי ( קראתי איפשהו על bot נראה לי)
~פיזיוטרפיה של רצפת האגן (לא לגמרי קשור, אבל גםכן חשוב... )
~ שילוב כלשהו בין כמה אופציות ...

האפשרות החלומית היא כנראה דולה שגם עושה הכנה ללידה שכוללת עיבוד לידה, גם יש לה את החומרים של ההיפנו ומוכנה להדריך ולחוות ולעזור ללמוד, וגם קרובה במחירים לתקציב שחשבתי עליו...
 
אני הייתי מאריכה את חופשת הלידה

למעשה, זה מה שעשיתי. התפטרתי אחרי הלידה הראשונה וחזרתי לעבוד רק כשהשני היה בן 9 חודשים.
למה את מתכוונת כשאת אומרת שאת צופה לידה מהירה? כי אם הכוונה היא ללידה שבה המעבר מ"יש לך פתיחה 1" לתינוק בידיים היא שעה וחצי כמו שקרה לי בלידה השלישית, לא ברור לי איך דולה או מיילדת אמורות להגיע בזמן.
שלוש הלידות שלי היו כל כך שונות זו מזו, שאם הייתי מנסה לתכנן על פי הניסיון הייתי נכשלת כישלון חרוץ.
 

newmama14

New member
למה אני מתכוונת במהיר...

היי,
תודה על התשובה...
חיפשתי קצת אחורה, ומצאתי את הסיפורים של הלידות שלך, באמת היו מאוד שונות זו מזו! מקיסרית, לויב"ק עם אפידורל, ללידה טבעית ומהירה.... מדהים. חווית מהכל.
זו בהחלט תובנה מאוד חשובה שכל לידה היא אחרת ושונה, ואני כל הזמן חוזרת לעצמי על זה, ובכל זאת, אני חושבת על הדברים שלדעתי השתבשו בלידה הראשונה, וחושבת איך אני יכולה להמנע מהם הפעם.
הלידה הראשונה היתה משהו כמו 6 שעות מהרגע שהתחלתי להרגיש צירים, וכשעתיים וחצי אחרי שהגעתי לבית החולים (רק שעה בחדר לידה עצמו). הגעתי לבי"ח עם פתיחה 4, ודקה אחרי בדיקת הפתיחה הזו כבר הייתי פתיחה 8 וחצי... בהרגשה שלי הכל קרה מאוד מהר, יותר מהר ממה שציפיתי והייתי מוכנה לו, ולכן אולי גם היה לי קשה בשלב האחרון "לשחרר" את הילדה וללדת...
אומרים שלידות שניות הן בד"כ יותר מהירות, אז אני מצפה למשהו כזה. מקווה שלא יהיה יותר מהיר ממה שהיה, אבל אני חייבת להתכונן לאפשרות כזו...
 
בלידות מהירות ליווי בתשלום הוא בעייתי

לרוב הן פשוט לא מספיקות להגיע.
במקרה שאת מתארת הייתי הולכת על עיבוד לידה של הלידה הקודמת, כי נשמע לי שיש לך משקעים ממנה.
 

mitmit11

New member
גם אני הייתי מאריכה את החל"ד...

אבל אני מניחה שזה נורא תלוי בהעדפות אישיות. אני לא ראיתי צורך בליווי מקצועי מיוחד (דולה או מיילדת פרטית) בלידה הראשונה (לידה מהירה מאוד, טבעית בעל כורחי שהסתיימה בתשישות מוחלטת שלי, מצוקת עובר וואקום). אחריה הייתי בטוחה שהחצי הוא כל מי שאני צריכה שם. היות והבנתי שהלידות שלי מתקדמות מאוד מהר החלטתי שצריך להתכוונן לזה והיה חשוב לי הכנה מנטלית, ללמוד שיטות להקלה על כאב, לקראת הלידה השלישית גם היתה הכנה פיזית כי תרגלתי פילאטיס עוד מלפני ההריון וחד משמעית הרגשתי בשוני.
היפנו' נשמע מעולה. אני אישית פחות מתחברת ובשטח בשתי הלידות האחרונות לחלוטין הצלחתי לעשות את ה zoom out ולהיות ב"מקום" שלי, מנותקת ומרוכזת.
&nbsp
שימי רק לב ש2000 ש"ח זה לא כ"כ הרבה כסף. אני חושבת שזה הטווח התחתון לעלות דולה (לא בטוחה במאה אחוז).
 

newmama14

New member
תודה לכן...

מאוד מודה על התשובות שלכן, עזרתם לי לפתח את כיווני המחשבה שלי...
האמת שאני גם קצת פחות מתחברת לרעיון של ליווי, אבל התחלתי לחשוב שאולי זה מה שיעזור לשפר, יש בנות שנשבעות בזה... כנראה שאתם צודקות, זה גם כנראה פחות מתאים לי, ולא רק בגלל שאני מצפה ללידה מהירה...
נראה לי שפשוט אולי אנסה להשיג את הספר והדיסקים של ההיפנו, ואראה אם כל העניין בכלל מתאים לי, לקנות חדש זה משהו כמו 150 ש"ח אולי אפשר להשיג יד 2, יש סיכוי גדול שגם לזה בכלל לא אתחבר (אגב, גם אני התכנסתי לעצמי באופן טבעי בלידה, הלידה התחילה להשתבש מרגע שהצוות החל להפריע ההתכנסות הזו, לכן חשבתי שטכניקות או מלווה שיעזרו לי למסך את הצוות יכולים להועיל)... ובעניין העיבוד לידה, גם אני מתחילה פשוט להכניס לעצמי לראש שכל לידה היא אחרת, שזו לא לידה חוזרת או חוויה מתקנת, אלא חוויה חדשה לגמרי... אם אצליח לשכנע את עצמי, זה אולי יספיק ( אני גם אוספת תובנות מהלידה הקודמת והופכת אותו להוראות פרקטיות לבן הזוג, למשל - אם מלחיצים שיש ירידות דופק מה לשאול, לבקש להחליף מוניטור, להציע שיתנו לי כמה רגעים של שקט ויאפשרו לי לשנות תנוחה...).
וככה הכסף ישאר לעוד כמה שבועות של כיף עם הבייבי החדש!
המון תודה שעזרתן לי לחדד את המחשבות!
 

ו ו ר ד 7

New member
מוסיפה עוד כמה נקודות למחשבה.

נשמע שאת לא כל כך בעניין של ליווי. ואם המטרה של הדולה זה בעיקר בשביל למסך את הצוות אז קחי בחשבון שהרבה פעמים דולה לא כל כך מתערבת בעניין הזה, דולות שומרות על פרופיל נמוך ליד הצוות כדי לא להכנס איתם להתנגשויות. בדר"כ דולה לא תהיה אסרטיבית בשבילך מול מיילדת או רופא - בעל או אמא כן יכולים (הם לא תמיד יודעים איך או מסוגלים, זו כבר בעיה אחרת)
כך שזה במילא עלול להיות לא יעיל בנוסף לעניין של הלידה המהירה שאולי היא לא תספיק להגיע.
מה כן?
הכנה מנטלית, עיבוד לידה. בעניין הזה אני מאד ממליצה לך לקרוא סיפורי לידה מעצימים וטובים, למשל כאן בפורום ב"כלים ומידע", תקראי הרבה על לידות בית, אני - למרות שלא היתה לי תוכנית ללדת בבית ולא ילדתי בבית - זה נתן לי ה-מ-ו-ן הסתכלות נכונה, חיובית ומעצימה על הלידה וכל התהליך, חיבור והקשבה לגוף וכו' - בעיני זו הכנה מנטלית מעולה. יש גם סיפורי לידה מאד יפים באתר של "דסי דולה צפונית"
שווה לנסות וזה לא יוריד לך שקל מהתקציב

בהצלחה!
 

newmama14

New member
זה ברור, בלי קשר!

לפני הלידה הראשונה עשיתי המון הכנה, פיזית ומנטלית, קראתי פה המון , קראתי סיפורי לידה, ראיתי סרטים... גם אני למרות שלא תיכננתי ללדת בבית, הכי אהבתי את סיפורי לידות הבית...
את צודקת, זה בהחלט משהו שעוזר, ואני מתכוונת לעשות, אבל בפעם שעברה זה אמנם עזר לי, אבל במידה מוגבלת.
כנראה שההכנה העיקרית שנדרשת עכשיו זה סדרת אימונים לאיש, להכין אותו להתמודדות עם כל תרחיש
 
לי נשמע שכדאי להשקיע בקורס היפנובירתינג

הקורס יתן גם לך וגם לבן הזוג בדיוק את הכלים ואת הידע שאת מתארת שהיה חסר בפעם הקודמת. הוא ייתן לכם את הידע והכח להחליט כל החלטה ממקום של ידע וכח. הוא יתן לך את הכלים לחוות לידה רגועה ונוחה, את היכולת להיכנס לבועה שלך בלי לתת לאף אחד להפריע. לצערי 2000 ש"ח לא יספיקו עבור ליווי של דולה או מיילדת, אם את שוקלת ליווי אז אולי דולה מתלמדת. אבל לדעתי קורס היפנובירתינג הוא מה שאת מחפשת ואפילו ישאר לך עודף (קצת עודף).
 

newmama14

New member
חושבת על ההיפנו...

על ליווי החלטתי לוותר, בין היתר התגובות פה עזרו לי להבין שזה לא באמת מתאים לי, וגם שממילא הסיכוי להספיק להינות ממנו לא גבוה...
לגב ההיפנו, אני חושבת שבתור התחלה אנסה להשיג את הספר והדיסקים, אבדוק כמה אני מתחברת לזה ולפי זה אחליט אם נראה לי שווה להעמיק את התירגול באמצעות קורס או לא... אני באמת לא מספיק יודעת על השיטה.
מה שאני יודעת זה שבלידה הראשונה הייתי באופן טבעי בחלק הראשון מאוד מנותקת ומכונסת בעצמי, בלי לחשוב על זה או להתכוון, פשוט התמקדתי בכל ציר בנשימה ואיכשהו הייתי מאוד בפנים... ורק כשנכנסתי לחדר לידה בפתיחה 9 הפריעו לזה להמשיך ולקרות. לעומת זאת אני לא ממש מתחברת לעולם המדיטציה, ולא בטוחה שמשפטים ומנטרות יהיו הדבר הכי טבעי עבורי ברגע האמת ומה שיעזור לי להרפות... אולי טכניקות של דמיון מודרך , רק לבד, אבל איכשהו אני לא מדמיינת את עצמי בסערת הלידה מצליחה להוביל את המחשבות שלי ולדמיין פרח נפתח או דימויים מתאימים אחרים. מאוד אשמח להשתכנע אחרת!

ובנימה זו, מישהי מוכרת ספר או דיסקים של היפנו? או משאילה?
 
למעלה