כתבה שהתפרסמה היום על תה"ש.

כתבה שהתפרסמה היום על תה"ש.

הכתבה- לכל המתלבטות היכן ללדת: נשים יקרות, הצביעו ברגליים. אין סיבה ללכת ללדת במקום שלא מכבד אתכן. והתשובות של בית החולים: לגזור ולשמור! ממליצה לשאול את השאלות את צוות חדר הלידה ולא את מחלקת יחצנות של בית החולים.
 

mitmit11

New member
יצא לך ללוות שם בחודשיים האחרונים


כי מה שזהר כתבה נכון מאוד לגבי לפחות שנה וחצי האחרונות אבל מרגיש שבחודשיים האחרונים (מדיווחי יולדות והריוניות המטופלות שם בלבד, לא משהו מלומד יותר) היה שם שינוי בגישה והבנה שכל המהלך המיליטנטי שהתחיל מסגירת החדר הטבעי בסימפוזיון גדול , דרך הדרת הדולות וכו, הבנה שכל זה היה שגוי.
&nbsp
חד משמעית אני יכולה לומר שתה"ש איבדו יולדות. חד משמעית. בתי החולים האחרים בסביבה חוו עומסים שלא ידעו כמותם בשנים האחרונות (ולא רק שני הבייבי בומים הגדולים של סופת החורף לפני שנתיים ושל צוק איתן).
 
כן, יצא לי (למרות שאני מאד משתדלת לא ללוות שם)

אין ספק שלידה בבית חולים היא תמיד רולטה אבל ההרגשה היא ששם הסיכוי ליפול לא טוב הוא גבוה.
אני מרגישה שתה"ש משדרים (ולפעמים גם אומרים) אלה הנהלים שלנו, לא מתאים לכם, לכו למקום אחר. זה מתחיל מהשיפוצים הבלתי נגמרים בחדרי הלידה, רעש מקדחים ופטישי אויר, ממשיך בביטול הסיורים (הם רק מראים סרט), וכמובן בכך שאחרי שעה לוקחים את התינוק מהאמא (לעומת שעתיים בבתי חולים אחרים) וכמובן ההפרדה של התינוקות מהאמהות, הביות שאינו מלא לגמרי (יש שעות שבהן אתינוק אמור להיות בתינוקיה) ובכלל בחודשים האחרונים אני שומעת בעיקר סיפורים לא טובים משם. גם מקולגות וגם מיולדות. גם החדר הטבעי כשייפתח יפתח רק למס' שעות ביום וההפרדה תהייה כמו בשאר החדרים. אני יודעת שהם מאבדים יולדות, עשרות יולדות שליויתי וחשבו ללדת שם ילדו בסוף במקום אחר, לאט לאט הם יפנימו ויעשו שינוי. גם איכילוב עשו שינוי משמעותי בשנים האחרונות. ואם לא יעשו שינוי, יש מספיק לאן ללכת.
 

mitmit11

New member
תודה על מה שכתבת

עניין אותי לקבל פרספקטיבה מאשת מקצוע.
וכן - השינוי שאיכילוב עשו היסטרי. מביה"ח המתערב ביותר במרכז (אולי חוץ מאסה"ר) לגישה הרבה יותר תומכת וטבעית וזורמת.
אני מאמינה שעם מינויו של מנכ"ל חדש לשיבא הוא ירצה להראות מהר תוצאות בשטח ויולדות זה ה-מקום לעשות את זה (בין מקורות ההכנסה הגדולים ביותר לבתיה"ח).
 
אמן. אני מקווה מאד, כי המצב שם מבאס.

לדעתי לא תהייה להם ברירה. והשינוי מתחיל היולדות. אם נשים לא יגיעו לשם הם יהיו חייבים ליישר קו עם בתי היולדות האחרים במרכז. גם איכילוב בעבר כשלא הכניסו דולות הפסידו המון יולדות והמון כסף והבינו שאין להם ברירה אלה להתאים את עצמם לקהל.
 
מנסיון בן שנה... ממש לא נכון!

סליחה שאני מתפרצת, אבל הנסיון שלי בתה"ש שונה לגמרי.
אחרי לידה קשה התינוק אומנם הופרד ממני לכמה שעות שבהן אני קיבלתי טיפול רפואי והוא היה עם אביו כל הזמן.

לאחר מכן (אחרי הרבה פחות מ 6 שעות!) הוא הובא אליי והאחיות עזרו לי לחבר אותו להנקה בפעם הראשונה. מאז לא נפרדנו!! כשבאו לבקש להחזיר אותו לתינוקיה אמרתי בבישנות, "זה בסדר, הוא איתי", ותמיד נעניתי בחיוך.
פעם במשמרת צעדתי איתו לתינוקיה, שקלתי והחלפתי חיתול, מעולם לא הרגשתי שאני נאלצת להתעמת עם מישהו. להיפך. האחיות היו מקסימות ועזרו לי בכל מה שביקשתי.

המחלקה (יולדות ב') ממש נהדרת, משופצת ונקיה עם כל הציוד שיולדת ותינוק צריכים, ובשפע.
והעיקר- ומתאימה מאוד לביות מלא- חדרים גדולים שבהם מלווה, כולל הבעל, יכול להשאר (לא זוכרת שביקשנו רשות אבל הם משתדלים לשים יחד יולדות שביקשו ביות מלא כדי שיהיה נעים), משטח החתלה וכיור וכו'... האחיות מאוד משתדלות לעזור בהנקה (יש פחות מוצלחות... אבל כולן נעימות ומשתדלות) ויש יועצת הנקה בכל משמרת גם באמצע הלילה.

אז אולי יש מדיניות רשמית שהיא לא משהו... אבל הצוות עושה מעל ומעבר והחוויה שלי שם היתה נהדרת!
 
למעלה