שלום שלום, התייעצות לקראת...

שלום שלום, התייעצות לקראת...

שלום לכולן,
אנסה לתת כמה שיותר מידע על הלידה הקודמת ולמקד את השאלות.
ילדתי לפני 3 שנים בלידת בזק. ממש ממש בזק, לא חשבתי שיש דברים כאלה (3 שעות מהרגע של "אממ אני מרגישה משהו משונה" ועד שהייתה בידיים שלי אוצר מדהים).
מה שעשיתי בזמנו זה בעצם כל מה ששמעתי עליו שיכול לזרז/ לקדם את הלידה, משבוע 36 - חליטת פטל, הליכות, רפלקסולוגיה.. ויום לפני הלידה עשיתי דיקור והייתי במקווה
). ילדתי בשבוע 38+3.
עכשיו אני בשבוע 31 וממש מקווה ללידה דומה (כי באמת, זה גם המון עניין של מזל).
העובר(ית) נחשבת גדולה (אחוזון 90-95). הקודמת הייתה ממוצעת, נולדה 3150.
מצד אחד עולות מחשבות על לידת בית (גם מבחינת הלידה עצמה, גם מבחינת לחסוך את הדרך לביה"ח, שהייתה די טראומטית בפעם הקודמת, ולחסוך הגעה מוקדמת לביה"ח מחשש שהלידה תתקדם מהר או לחלופין לאט, ואז לא תהיה לי האפשרות להעביר את הצירים בבית, בנוחות ואתפתה לאפידורל ולשכיבה על המיטה). מצד שני אני ממש מפחדת - שמשהו יסתבך, שאהיה לבד בבית ולא יספיקו להגיע בזמן.
ועכשיו לשלב הניסיון למקד את השאלות:
ראשית, מישהי שעברה חוויה דומה בלידה הראשונה ויכולה לספר על לידות נוספות?
הרגעה ועידוד?
מישהי שעברה לידות בית ויכולה לפרט לי בעד/ נגד מהחוויה האישית שלה?
סוג הדם שלי שלילי (RH שלילי). קיבלתי כמובן זריקת אנטי די בשבוע 28. אני לא זוכרת אם קיבלתי גם בלידה ואם גם התינוקת צריכה לקבל - ואז אולי זה שולל לגמרי את האפשרות ללידת בית (או לחלופין פינוי לאחר הלידה - שעקרונית אין לי בעיה עם זה).
כל מידע אחר שלדעתכן יכול להיות רלוונטי ולעזור לי לקבל החלטה...
תודה מראש לעונות
 
שמחה שהיתה לך חוויה טובה

הרבה נשים שחוות לידת בזק לאו דוקא יוצאות מזה עם חויה חיובית.
בלידת בית מקבלים אנטי די בלי לבדוק את סוג הדם של התינוק. (בעצם ראיתי לא מזמן מיילדת שהיה לה איזה פטנט חדש לבדוק סוג דם... אבל לרובן אין). את החומר משיגים מקופת חולים.
הייתי בודקת אם יש מיילדת בית שגרה ממש קרוב אליך, במידה והלידה מתקדמת מהר.
בנוסף - כדאי להתכונן גם לאפשרות שלא תספיקי לצאת ואף אחד לא יספיק להגיע - יענו למצב שאתם מקבלים את הלידה לבד. כדאי להכין אופציה של מישהי שגרה קרוב קרוב - שכנה, אחות, כדי שלא תהיו ממש לבד, זה עוזר. הכי חשוב - לא להבהל. להיות רגועה. להנחות מראש את בעלך או מי שיהיה איתך להרגיע אותך. לקרוא למישהו קרוב ולחייג 101 למדא שבטח יגיעו אחרי.. לרדת נמוך, לא למשוך או לסובב ראש של תינוק בשום אופן. לתמוך בעדינות ולתפוס כשיוצא הגוף. לשים על אמא ולכסות עם מגבת / שמיכה, לדאוג שיהיה חם. זהו...
 
טוב, יש גם חסרונות כמובן, אבל בגדול הייתה חוויה חיובית מאוד

תודה רבה על העצות (אם יש עוד - אשמח).
העניין הוא שגם לא בטוח שבעלי יהיה בסביבה (עובד במרחק נסיעה, תלוי בפקקים).
בפעם הקודמת הוא ואחותי הגיעו כשהצירים היו כל 2 דקות ואחרי כמה דקות התקצרו לדקה וחצי, ורק אז יצאנו לביה"ח. הגעתי בפתיחה מלאה, 10 דקות לחיצות וזהו. אבל(!) בעשר הדקות האלו המיילדת השתמשה בהמון שמן שקדים וכיוונה אותי איך ללחוץ ואיך לנשום.. היה רגע שבעלי ואחותי אומרים שגלגלתי עיניים (כמעט עילפון).
אחותי, שגרה במרחק של כמה דקות ממני (בהנחה שתהיה בבית בזמן), כבר יודעת להיות מוכנה.
ויש גם את העניין שזה יכול לתפוס אותי באמצע הלילה או בעבודה. ולמרות הכל, עדיין מעדיפה לידת בזק מאשר לידה מתמשכת ואפידורל וכו'. הלוואי שאזכה שוב...
 
עוד סיבה מעולה להפסיק לעבוד בשבועות שלפני הלידה..

תאמיני לי שאם את בלידת בזק ואת בבית ולא תספיקי להגיע לשום מקום תצליחי להוציא אותו גם בלי שאף אחד יסביר לך איך לנשום..
 
אממ

ראשית לגבי העבודה - נכון, אבל לא יודעת אם אעשה את זה. אני מעדיפה "לשמור" את השבועות האלה להיות איתה בבית ולהאריך את חופשת הלידה.
&nbsp
לגבי הלידה - אני מניחה שאת צודקת, אבל גם מאמינה שיש הבדל בין אם אהיה לבד או עם הדרכה של מישהי מנוסה (למשל מבחינת קרעים).
 
אה כן, ויש את נושא משקל העובר

אחרי שקראתי הודעה של מישהי אחרת, שווה להתייחס גם לזה פה - כל הבדיקות עד עכשיו הראו שהיא באחוזון גבוה 90-95. ביום שני הערכת משקל נוספת (שבוע 32). זה גם יכול להשפיע על הבחירה איפה ללדת, וגם עוד סיבה להילחץ אם תתחיל לידת בזק נוספת בבית..
 
אני בדיוק באותו המצב כמו שלך..

רק שאני גם לא הספקתי להגיע לבי"ח בשביל ללדת..
בנתיים קבעתי עם דולה שגרה מאוד קרוב שאם אצטרך עזרה אקרא לה (בשביל שני התרחישים- או שאלד מאוד מהר וארצה שמישהי מבינה תהיה איתי, או בכלל מישהו אם בעלי לא יספיק להגיע הביתה.. והתרחיש השני- לידה ארוכה וכואבת שאני לא אדע איך להתמודד איתה...)
אני לא בשאיפה ללדת בבית כי אני מפחדת מכל מיני תרחישים שיכולים לקרות. אבל כן כדאי להתכונן עם שמן, חימום, מגבות נקיות,ניילונים למיטה אם תרצי, ותיק מוכן לגמרי,פלא' תמיד מוטען..
 
היי

איזה כיף "להיתקל" במישהי במצב דומה...
האמת, עוד קצת וגם אני לא הייתי מספיקה להגיע, רק שהבנו את זה בדיעבד... אחותי הודתה שבשלב מסוים היא הבינה שזה הולך מהר "מידיי" ועברה לה מחשבה להזמין אמבולנס ושיש סיכוי שלא נספיק להגיע, אבל בסוף החליטה באותו רגע לפעול כפי שפעלנו. בעלי ואני בכלל היינו בסרט שזו לידה ראשונה וייקח זמן, כמו שתמיד מספרים, שאנשים נלחצים סתם ומגיעים מוקדם מידיי...
&nbsp
באיזה שבוע את?
הבעיה מבחינתי עם דולה, היא שזה עסק די יקר.. נכון לעכשיו אחותי אמורה להיות זמינה בכל שעה (לבייביסיטר אם בעלי בבית, או לעזור לעזור לי אם אני לבד).
מתי להתחיל להתכונן? התחלתי שבוע 32... ומלבד הטיפים שכתבתן פה, איפה אני יכולה לקבל יותר מידע לגבי מה להכין למקרה ש.... ?
אגב, גם אני נוטה יותר להעדיף ללדת בביה"ח, למרות שיש משהו קורץ בלידת בית, אני רוצה להאמין שאני מסוגלת...
 
ואגב, מתי כדאי להתחיל עיסוי פרנאום וסיבובים על הכדור

עד עכשיו לא ממש הקפדתי על הכדור, כדאי כבר להתחיל? שבוע 32 הראש שלה כבר מכוון למטה, אם זה משנה..
 
"הכדור"..

בעצם כל העניין של התנועה הוא להגמיש את האגן, לשחרר שרירים ורצועות, כדי לאפשר לעובר להגיע במנח מיטבי ובזוית המדוייקת ולרדת באגן בלי בעיות. לכו מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם, גם הליכות או שחיה או יוגה אם יש לך זמן ומתאים בם רעיון טוב.
םרינאום - בסביבות שבוע 32.
 
לגבי מידע מה להכין -

לא צריך הרבה, כמו שכתבתי מגבות ושמיכה טובה לאמא ולתינוק אחרי הלידה, מישהי שתהייה איתך, טלפון ואצבע שמחייגת 101.. ציצי להניח עליו תינוק אחרי הלידה.. כמובן שמי שרוצה לידת בית מכינים עוד הרבה דברים אבל בואי נגיד שבמקרה ש התפלקות בבית - זה המינימום.
אם את ממש רוצה עוד מידע את יכולה לדבר עם מיילדת בית או להפגש איתה להדרכה.
 
למעלה