כמה שאלות לגבי לידה שנייה

יפעת Ifat

New member
כמה שאלות לגבי לידה שנייה

שלום לכולן

בעוד כחודש בע"ה אני אמורה ללדת את בתי השנייה. את הבכורה ילדתי לפני שנה ו-7 חודשים בלידה טבעית עם אפידורל, והפעם הייתי רוצה לנסות לידה קצת אחרת, ללא אפידורל (מקווה מאד שיהיה לי האומץ...).
כמובן, קראתי את הספר לידה פעילה, וכעת קוראת אותו בפעם השנייה ומסמנת לבעלי מה לקרוא:)

יש לי כמה שאלות, אשמח אם תוכלו לעזור לי.
1. יש לי שילייה אחורית, האם יש תנוחות עדיפות להקלה על כאבי הצירים? או שאין השפעה למיקום השילייה?
2. בלידה הקודמת המיילדת ביצעה חתך חיץ. כיוון שהייתי רוצה להימנע מכך, האם מקובל לשאול את המיילדת אם היא נוהגת לבצע חתך? במידה והמיילדת לא נראית לי, יש אפשרות לבקש מישהי אחרת? אני מתכננת ללדת באיכילוב.
3. האם חדר הלידה הטבעית באיכילוב עדיין פעיל? חמותי קראה שסגרו אותו. ואם אני זוכרת נכון, השימוש בו היה בעלות של 3000 ש"ח.?
4. אשמח לקבל המלצות לחליטות שכדאי לשתות לפני הלידה, והיכן ניתן לקנות, באזור רמת גן - תל אביב.

תודה רבה
 

mitmit11

New member
עונה חלקית

2. חתך חיץ הוא לא הכרח. על איכילוב אני יכולה להגיד לך שזה ממש לא פרוטוקול. יש צורך בחתך רק אם יש לידה מכשירנית או שהמיילדת מזהה סכנה לקרע וחתך עדיף (היא מחוייבת להגיד לך קודם). במידה ואין כימיה ניתן לבקש מיילדת אחרת מאחראית המשמרת וזה יינתן לך בתנאי שאכן יש מישהי פנויה וזמינה (זה נאמר לי ע"י מנהל חדרי הלידה).
3. אין חדר לידה טבעית בתשלום בשל הנחיה של משרד הבריאות. ניתן ללדת טבעי בחדרים רגילים, אני עשיתי את זה שלוש פעמים באיכילוב בעצמי (החארונה לפני 7 חודשים). חשוב לציין עוד במיון יולדות שכוונתך ללידה טבעית וכך יצוותו אותך למיילדת בגישה מתאימה כשתעלי לחדרי הלידה.
&nbsp
 
שלום יפעת!

מיקום השלייה אינו קשור לתחושות כאב או לא כאב. למעשה זו אינפורמציה שאינה רלוונטית לך כרגע או למי שיהיה איתך בלידה, מלבד העובדה שהיא אינה מכסה את הפתח של הרחם.
לגבי חיתוך חיץ - בעיקרון המיילדות אמורות לבצע חתך רק אם הן חוששות שיהיה נזק לפרינאום מקרע גדול, או אם יש צורך בוואקום, או אם יש מצב חירום וצריך פשוט להוציא תינוק עכשיו ומהר. יש מיילדות שיותר נוהגות לחתוך ויש שפחות. את יכולה לבקש כשאת נכנסת לחדר לידה מיילדת באוריינטציה טבעית - הן בדרך כלל נוטות פחות להשתמש בחיתוך. וכן - את יכולה לשתף אותה בחששות שלך.
מחקרים הוכיחו כבר מזמן שחיתוך מבוקר במקרה של קרע (כדי למנוע קרע גדול או קרע לכיוון פי הטבעת) אינו מוצדק.
זכותך לבקש מיילדת אחרת, בוודאי.
חליטה - קראי כאן את ההמלצה שלי.
וכאן - מאמר מעולה על עיסוי פרינאום ועוד.
 

יפעת Ifat

New member
תודה רבה ושאלת המשך

קודם כל, תודה רבה על התשובות המפורטות!
ולגבי החליטה - איפה אני יכולה לקנות את המרכיבים?
 
קיבלת תשובות מדוייקות

ובקשר לחליטות, בר"ג גבעתיים אפשר להשיג בבתי טבע,
עלים בשקית.
אם תזמיני מעלעלים, זה יהיה בטוח טרי ואיכותי.
 

יפעת Ifat

New member
תודה רבה ולגבי החליטות

היי
לגבי החליטות, לפני הלידה הקודמת קניתי בשתי חנויות שונות ליד הבית, ולצערי בשתי השקיות היו תולעים... ככה שמעדיפה להזמין כמה שיותר טרי
 
למעלה