לידה

נויהנוי

New member
לידה

אני בשבוע 32. אני אמורה ללדת עם אביגיל בלניאדו. הלידה הקודמת הייתה טראומטית . התחילה במרכז לידה טבעי בתל השומר והסתיימה בואקום חירום והוצאת שיליה בהרדמה מלאה. במשך מספר שנים לא הייתי מוכנה לשמוע על לידה נוספת בגלל הטראומה. אני מגיעה לליידה הקרובה במצב שהדברים די מעובדים ואני מאמינה שתהיה לידה אחרת. החלטתי שחברה טובה של ושל בן זוגי תהיה איתנו ואנחנו רוצים לערוך שיחה של תאום ציפיות והגדרת תפקידים. מנסיונכן אלו דברים חשוב שיעלו בשיחה?.
 
אז ככה

קודם כל חשוב לדעתי להבין שאת אחראית לשלום התינוק, והם אחראים לשלומך,
עליהם לתמוך בכל בקשה/ החלטה/ גחמה שלך (כמובן לא משהו שמסכן).
עליהם להזכיר לך לנשום, להרפות ואת כל מה שחשוב לך לשמוע מהמלווים שלך.
הם מבטיחים לא להעלב ממך .
הם חייבים להכיר את תוכנית הלידה ולהיות מתודרכים מה קורה אם משהו לא מתקדם כמו שתכננת.
הם צריכים להזכיר למיילדת בזמן אמת נקודות חשובות.
ואץ, תשתדלי להיות מדוייקת לעצמך ולהם עד כמה שאפשר.
בהצלחה
 
מוסיפה

כדאי לך גם לדבר איתם על מצב שתצטרכי/תרצי אותה ולא אותו. או להפך. ועל חלוקת עבודה ביניהם.
אחותי היתה איתי ועם אבי ילדי בלידות . זה עזר לי וגם לו מאד -כשהיה זמן שהמיילדת לא היתה בחדר. כשהייתי שקועה בנשימות ונהימות. כשנראיתי כאובה מאד והוא דאג.
לגבי חלוקת תפקידים- כשהיה צריך ללכת לאנשהו הוא הלך ואחותי נשארה איתי. לקרוא למיילדת (בלניאדו לא תצטרכי
גם אני ילדתי שם לידה שניה) ללכת עם הילוד/ה לבדיקות- הוא הלך ואחותי נשארה איתי והשגיחה עלי בזמן שהתאוששתי והתקלחתי ונלקחתי למחלקה וחיכיתי לתינוקת. וגם נשארה איתי כל הלילה והוא הלך להכין דברים בבית ולישון כמובן. בלידה השניה הוא קפץ הביתה לקחת את הילדה לגן ואחותי נשארה איתי עד שחזר.
מצד שני בדברים שאחותי הניחה שיהיו חשובים לו, היא השאירה לו את מקומו, הוא הראשון שהחזיק את התינוקת, הוא זה שחתך את חבל הטבור.
משהו כללי- כדאי להטיל על אחד מהם להביא לשניהם סנדביצ'ים...

לגבי מצבים שונים- בלידה השניה היה רגע שהקול שלו מאד הפריע לי ,כאילו נכנס לי ל"בועה" שהייתי בה למרות שהוא דיבר בשקט...בגלל שהוא גבר, כנראה. ביקשתי שלא ידבר. לא לקח ללב. יש גם רגעים מאד אינטימיים בלידה, מן הסתם, שאולי את או הוא תרצו שהיא תיסוג מעט.
 
למעלה