לידת בזק - מה עושים?

לידת בזק - מה עושים?

הלידה האחרונה שלי ארכה 45 דקות. ירדו לי המים בחצות, בשינה, תוך 11 דקות חמותי הגיעה לשמור על הגדול, תוך כ 20 דקות היינו בבי"ח, ב 00:45 נולד הקטן. (הלידה הראשונה שלי היתה מאוד דומה אבל ארכה כשעתיים וחצי ולא דרשה ביביסיטר) מה עושים אם אני מוצאת את עצמי באותה סיטואציה אבל בתנאים פחות אידאליים? לבד? לא בבית? במרחק יותר גדול מבי"ח? איך מתכוננים?
 

עופריקה

New member
כמה דברים טכנים:

1. דואגים להיות מונמכים יחסית, ולשים משהו רך על הרצפה, כך שאם התינוק מחליק שלא יחבט חס וחלילה. 2. ברגע שהתינוק נולד, דואגים לכסות אותו ולחמם אותו וכנ"ל לגבי האם. 3. לא מתעסקים עם חבל הטבור. מתפנים לבי"ח או קוראים למיילדת בית, מה שנכון לך. יש איזה מאמר שאינני זוכרת את שמו באתר של רותי קרני הורביץ. סליחה על הקצרנו., חוזרת לעבודה...
 

savvysunflower

New member
מוסיפה

הלידה הראשונה שלי הייתה יחסית מהירה (4.5 שעות) אז התכוננתי לאפשרות הזו בעצמי. בסוף הלידה השנייה הייתה ארוכה כמעט פי 2
כמה דברים: 1) אם את מרגישה צורך ללחוץ, אל תנסי לזוז לשום מקום. אם את בבית, אל תנסי להגיע לאוטו. אם את באוטו, שיעצור בצד הדרך. 2) הגוף שלך יודע יפה מאד מה לעשות. אל תתנגדי לו. התינוק לא צריך את העזרה של אף אחד לצאת. מה שכן, כדאי שיצא על משהו רך, או שמישהו (את, בעלך) יתפוס אותו כשהוא יוצא. לא צריך לעשות משהו מיוחד, רק לתפוס שלא ייפול. 3) הסבירות שהלידה תתרחש באמצע קניות בסופר היא די נמוכה, כי הגוף צריך שקט ורוגע כדי להתחיל להפריש את ההורמונים הרלוונטיים (ובגלל זה כ"כ הרבה לידות מתחילות בלילה בזמן השינה). אבל אם את דואגת למצוא את עצמך לבד במקום ציבורי, אפשר להכין מעין "דף הוראות" לקחת איתך בתיק ולתת לאישה הראשונה שאת נתקלת בה, שבו כתוב כמה הוראות ובקשות פשוטות, כמו להזעיק את מד"א, להרחיק אנשים וכו'. ודבר אחרון: להתכונן גם לאפשרות שהלידה הבאה תהיה אחרת.
אני חושבת שיש סבירות גבוהה שהלידה תהיה מהירה, אבל זה יכול להיות 45 דקות כמו קודם, או שעתיים וחצי כמו הראשונה או אפילו שלוש שעות!
 
קרה לאישה שליוויתי לפני מספר חודשים

לא הספקתי להגיע - הלידה התרחשה 37 דקות מהציר הראשון. היא קמה בבוקר עם צירים חלשים, והתקשרה אלי לעדכן ש"אולי מתחיל". אחרי כמה דקות הכל נהיה מאוד אינטנסיבי. הבנתי שהעניינים מתקדמים במהירות, אבל עוד חשבתי שנספיק להגיע למרכז הלידה. אחרי עוד כמה צירים היה ברור שעומדת להיות לידת בזק. בעלה סידר שמיכה על הריצפה ואני ליוויתי בטלפון. פתאום אני שומעת אותה אומרת: "הוא יוצא לי!!!". הבעל תפס אותו ושניהם נשכבו. שמעתי אותו בוכה ברקע... בעלה כיסה את שניהם והתקשר למד"א, שהגיעו לנתק את חבל הטבור ופינו לבדיקות המשך בחדר לידה.
 

inbalbi

New member
שאלה

אם דולה לא מספיקה להגיע ללידה, כמו שקרה לך, האם בכל זאת לוקחת את אותו התשלום שנקבע מראש?
 
תשובה

אני נוהגת לחתום על הסכם התקשרות עם הנשים והזוגות שאני מלווה, בו מפורטות כלמיני סיטואציות שיכולות לקרות, ואיך מתנהלים בהן מבחינה כספית. במקרה הזה, השארתי אצלי את המקדמה, כתשלום עבור פגישות ההכנה לקראת הלידה ותמורת ההתחייבות לליווי הלידה (על מנת להבטיח את האפשרות שאוכל להגיע ללידה, אני מגבילה את מספר הלידות שאליהן אני מתחייבת בחודש), וגם הגעתי לביקור בית והמשכתי ללוות בתקופה שאחרי הלידה. לא ביקשתי את התשלום המלא, כיוון שלא נתתי את השירות המלא. אני מאמינה שזו היתה ההתנהלות הנכונה בסיטואציה הלא-צפויה.
 

Manty

New member
אם את/ם מסתדרת/ים עם אנגלית

יש קובף PDF של חוברת הנקראת emergency childbirth שנכתב במיוחד עבור לידות בזק/חירום/ללא אנשי מקצוע. הרבה יולדות אנאסיסטד (או ליתר דיוק - בעליהן) משתמשות ב manual כהכנה עבור מצבי חירום במהלך הלידה. (את יכולה להדפיס את זה ולחבר למעין ספרון). http://www.umbrellanoize.com/stuff/Emergency Childbirth.pdf (טוב לראותך אותך פה
)
 

savvysunflower

New member
הו!!! ממש אריגאטו!!!

רציתי לקנות את זה אבל זה היה ממש יקר עבור ספרון כזה פיצי... תודה רבה!!!
 

מאומאו

New member
../images/Emo92.gif למנהלות

אפשר לטגלן בבקשה את השרשור? ב-ד-י-ו-ק התכוונתי לשאול שאלה זהה. אני בטוחה שעוד בנות יחפשו מידע על לידת בזק ואנאסיסטד. ואם כבר נדחפתי לשרשור - 1. באיחור קליל ואופנתי של 10 חודשים - תודה רבה על כל המידע שאספתי פה! פאסיבית לגמרי אמנם, אבל מה שקראתי פה לפני הלידה הפך אותה לנהדרת. 2. איפה אפשר לקבל הדרכה בלייב להתמודדות עם לידה כזו? 3. מד"א מדריכים גם על החייאת יילודים? חס וחלילה שלא נצטרך, אבל הייתי שמחה לדעת מה לעשות במקרה ש... ולפותחת השרשור - סליחה שנדחפתי לך:) אני אפילו עוד לא בהיריון אבל כבר בלחץ מזה שאני עלולה ללדת אנאסיסטד... שיהיה לך קל ובידיים מלאות (ובמקום נח עד כמה שאפשר
)
 
ועוד שאלה בנושא עזרה בלייב...

איפה באמת אפשר לקבל עזרה לייב בהתמודדות כזאת? מה סביר? נגיד, אמבולנס זאת אופציה (מסתבר שבדיוק חנכו פה מד "א בישוב), מה עוד? יש לי שכן רופא ילדים שוידאתי שאוכל להעזר בו במקרה הצורך.
 
למעלה